Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja wij hebben dat toevallig ook nu. Misschien muggenbulten?

3 likes

Ja hier ook, maar de gastouder dacht hittevlekjes. Aangezien ze verder niks heeft ben ik daar maar in meegegaan maar vind het wel raar want ze krijgt meestal hittebultjes.

1 like

Ik denk dus dat het poepen zelf niet het probleem is, maar het poepen ergens anders wel. Want thuis ging dat gewoon prima, en ging ze zelfs zelf op het potje zitten. Het is echt bij de opvang dat het niet lukt

1 like

Moet eerlijk zeggen dat ik er wel aan heb zitten denken :joy: maar is niet handig nee, en de wc moet ze ook leren

En @Kusjessoldaat heb wel even gedacht aan muggenbultjes maar dit lijkt toch wel echt heel anders. En hittevlekjes? Nog nooit van gehoord. Wel warmtebultjes, die heb ik zelf wel eens op mn handen in de zomer maar dat zijn geen rode vlekjes meer blaasjes (die jeuken).

Voordat wij op vakantie hadden werd er gewaarschuwd dat de waterpokken heerste op de babygroep. Dat is nu 3 weken geleden? Als ik google lijkt het daar toch het meeste op… al is ie echt totaal niet ziekig maar het lijkt alsof ik steeds meer vlekjes zie

Ze zijn echt felrood en zie nu ook een paar kleine blaasjes. Hoop eigenlijk dat het waterpokken zijn want het schijnt dat ze de dagen voordat ze de pokken krijgen ziekig kunnen worden en dat ie niet geweest dus :crossed_fingers:t3:

Nou zou ik niet hopen want als ze het voor het eerste jaar krijgen, kunnen ze het nogmaals krijgen.

3 likes

Gebruikt iemand Avent flessen natural/response. We gebruiken die nu maar ik heb het idee dat haar bovenlipje niet goed zit. Volgens mij moet die naar buiten krullen zeg maar. Kan iemand mij vertellen hoe dat bij jullie kindje gaat?

1 like

Ja! Maar ik begrijp je vraag niet helemaal :blush:

1 like

Ik gebruik een andere fles, maar mijn dochter hapte soms ook niet helemaal goed aan op de fles en dan zat de bovenlip een beetje naar binnen. Is dat wat je bedoelt? Ik deed dan of de fles opnieuw aangeven of even zelf die lip goed doen.

2 likes

@Huismus ik bedoel dat ik het idee heb dat ze niet goed die hap doet :innocent:. We hadden eerst difrax maar daar drinkt ze heel onrustig op. Dus zijn nu op zoek naar een andere fles :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja, wij gebruiken die. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal zeker weet hoe dat er hier uit ziet. Volgens mij inderdaad met de bovenlip iets naar boven gedrukt. Weet wel dat het bij onze eerste het er anders uitzag en die achteraf een te kort lipbandje had. Die had haar bovenlip iets meer naar binnen gevouwen.

Volgens mij hapt onze dochter er echt omheen.

Bij de borst corrigeerde ik de bovenlip wel eens even bij het aanhappen.

Wij hebben ook heel veel gedoe gehad met de fles. Onze dochter dronk heel weinig en was flink boos. Ook van alles geprobeert, andere soort fles, speen erop, andere mensen en houding. Maar uit eindelijk via het consultatiebureau de logopediste op bezoek gehad. En dat vonden wij heel fijn! Ze dacht eerst aan onvoldoende techniek maar het bleek ook verborgen reflux te zijn. Misschien ongevraagd advies maar piel niet te lang, ik had achteraf liever eerder hulp gehad.

2 likes

Wij hebben gisteren de bouncinette van babybounce kado gekregen. Niet om gevraagd verder ofzo, nog nooit van gehoord ook zelfs, dus ik ben even op internet gaan zoeken. Ik vind het zelf op het eerste gezicht nogal een raar, ouderwets en onveilig uitziend ding, maar ben nu zwanger van ons eerste kindje dus ik heb ook nog 0 ervaring. Ik kan bijvoorbeeld nergens iets vinden over vanaf welke leeftijd dit gebruikt kan worden. Zelfs op de website van het product (het is Nieuw Zeelands schijnbaar?) vind ik niks aan informatie. Kent iemand dit, heeft iemand ervaringen ermee?

1 like

Wij hebben deze gehad! Ik denk dat die vanaf de geboorte kan? (Wij hebben hem zelf iets later pas gekocht.) Onze baby zat er graag in en veerde lekker mee.
Enige waar je wel echt mee moet opletten is dat je hem niet meer gebruikt vanaf dat je baby rechtop begint te zitten. Wij hebben die fout gemaakt en is met stoeltje en al omgekiept… (Niet zomaar natuurlijk maar ze trok zichzelf echt voorover.)

Ik vind hem persoonlijk wel mooi in je interieur. :grinning:

3 likes

Het ziet er in principe gewoon uit als het babybjorn systeem maar dan niet verstelbaar en imo wat minder hip ogend. Dus lijkt me wel geschikt voor baby maar of het vanaf de geboorte geschikt is ligt eraan hoe plat de baby erin ligt.

1 like

Geen ervaring mee maar was wel m’n angst bij de vele infecties van m’n dochtertje. Zij heeft daarom al toen ze net 1 jaar werd buisjes gekregen. Merkte meteen verschil in gehoor.

Is de logopedie via school of staat dat er los van? Weet de juf ook dat dit speelt? Misschien kan zijn vertrouwen gecreëerd worden door juist 1 op 1 te praten met de juf (dus kind en juf)? En dan met stapjes uitbreiden? Kinderen zijn gelukkig heel flexibel en leren supersnel. M’n zoontje was / is ook wat verlegen waarbij het juist hielp dat de juf elke dag even bij hem ging zitten en dan alleen voor hem aandacht had.succes!

1 like

Vinden jullie een luieremmer echt nodig/handig (voor wergwerp luiers)? Toelichting; wij wonen in een 2 onder 1 kap, met tuin, dus eigen containers. Ik vraag me echt af of het nodig is. Je loopt net zo snel even naar de container om de luier weg te gooien. Geen stank in huis of zakken die je weer moet verwisselen.
Maar volgens mij is dit echt zo’n ding waarvan de een het wel handig vindt en de ander juist niet :thinking: vindt het alleen zonde om er een aan te schaffen (ivm babyuitzet) als we het straks misschien toch niet gaan gebruiken

2 likes

Ik vind het zeker een meerwaarde. Maar wij kunnen de luiers gratis weggooien in luiercontainers dus doe die speciale zakken in de emmer en dan kan ik het zo in 1x weggooien als de zak vol is. Onze emmer stinkt ook niet dus geen last van nare geurtjes op de kamer.

Wij wonen in een vergelijkbare woonsituatie maar vinden de luieremmer wel echt een uitkomst. Luier naast de commode weggooien vind ik zelf wel echt fijner/makkelijker dan telkens naar buiten lopen.

Ook al heb ik er ook een haat/liefde verhouding mee, want hij stinkt wel even als je de klep omdraait, of de zak wisselt. Al zijn wij ook wel vrij “picky” met geurtjes denk ik :crazy_face: Hij stinkt trouwens niet als hij gewoon ‘staat’. (We hebben er een van Chicco).
We hebben wel expres een kleine zodat we de zak vaak moeten vervangen. Want luiers van een paar dagen oud zijn echt niet te harden :nauseated_face:

Maar ik zou adviseren: nog niet kopen, je merkt snel genoeg als je het weggooien buiten toch vervelend vindt, en dan is het zo gekocht :upside_down_face:

4 likes