Maar ik ben benieuwd in hoeveel gemeentes het is zoals in die van jou? Bij ons is er niet zoiets als een luiercontainer.
Ja geen idee. Ik dacht dat dat de standaard was, maar blijkbaar dus niet.
Dat is niet overal (helaas). Wij kunnen ons afval maar 1 x in de week aanbieden in losse (betaal)zakken en hebben zelf een container gekocht om ons afval een beetje netjes te bewaren.
Ik dacht het ook. Ik ben helemaal verrast. Ik vind het wel goed werken. Hopelijk komen er snel in meer gemeenten luiercontainers te staan. Scheelt ook meteen een hoop restafval.
Oh hier heb ik nog nooit van gehoord. Dan snap ik wel dat het de moeite waard is om het apart te verzamelen inderdaad.
Moet ook wel zeggen dat wij altijd beneden verschonen. Dan is de luier buiten in de prullenbak weggooien echt geen moeite vind ik. Vind sowieso boven verschonen echt super onpraktisch. Wij hebben beneden gewoon een aankleedkussen staan en een mandje met luiers en doekjes.
Dit.
Ik verschoon eigenlijk altijd in de woonkamer, tenzij we bezoek hebben. En doe gewoon luierzakje en prullenbak.
Tja helaas is dat dus een wassen neus. Ze worden gewoon met het restafval verbrand want er zijn nog te weinig bedrijven die luiers kunnen recyclen. Enige manier om restafval te besparen is wasbare luiers. (Ik werk zelf bij de gemeente op de afdeling inzameling).
Wat is fijn ondergoed voor na de bevalling? Draag je lang die netbroekjes? Ik dacht aan gewone katoenen onderbroeken en misschien menstruatieondergoed.
Ik had een paar bamboe omaonderbroeken gekocht bij de Action. Was wel prettig dat het kraamverband er goed inpaste en bamboe schijnt antibacterieel te zijn. Thuis heb ik geen netbroekjes meer aan gehad.
Ja wij doen ook bijna alle verschoningen beneden in de woonkamer (tenzij bezoek of als je toevallig boven bent). Lijkt me best onpraktisch om steeds naar boven te moeten. Zeker met twee jonge kinderen.
Ik gebruik een luieremmer en vind hem onmisbaar.
In de avond/nacht/ochtenden vind ik het heel fijn dat de luier de luieremmer in kan, ik nergens anders heen moet of aan moet denken en dat er geen geuren rondhangen.
De mijne (DiaperChamp) legen we 1 keer per week en we hebben er 1 waar we eigen zakken in kunnen doen, dus we zitten niet met een (duur) navul systeem.
Ik heb die netbroekjes niet gedragen, maar anderen zweren erbij. Ik had een paar katoenen onderbroeken dat is prima zolang ze een maatje groter dan normaal zijn
Deed boxers van mn vriend aan ![]()
Ik vond zelf deze van zeeman heel fijn
Zijn heel hoog. En vond ze met dat randje toch nog enigszins mooi. Ze hebben hier ook een lager model van (maya). En dan de grootste maat.
Draag ze nu nog steeds wel eens ![]()
![]()
En bij het kruidvat krijg je ook zwarte net broekjes. Kruidvat heeft sowieso bij de āincontinentie afdelingā veel fijne dingen voor na je bevalling.
Ik heb de eerste paar dagen netbroekjes gedragen zodat mān wond van de keizersnede goed kon luchten. Zodra die goed dicht was ben ik boxers van mān vriend gaan dragen. Mannenboxers zijn een stuk hoger qua band dan vrouwenboxers en dat drukte niet zo op de wond. En het hield al het kraamverband perfect op zān plek.
Zo jammer weer ![]()
Ik had de bekende mady van de zeeman onderbroeken en dan 2 maten groter ofzo. Ook ivm keizersnede wond.
Ik verschoonde in de eerste maanden ook beneden maar na een tijdje vallen de verschoningen rondom de slaapjes die boven zijn. Tussendoor nog wel eens een mega poepluier maar die stank laat ik liever boven vrij dan beneden nog een tijd in de stank moeten zitten.
Dat aparte inzamelen van wegwerpluiers ken ik ook niet maar is dat niet meer om de kosten voor jonge gezinnen te beperken wanneer de afvalkosten apart worden berekend?
In mijn gemeente zamelen ze luiers in maar we betalen gewoon een vast afvaltarief per jaar. Niet per container of zak.
Ik vind het wel fijn dat ik die stinkzakken weg kan brengen en die luiers niet 2 weken in mijn container liggen te stinken. Is ook een mooie reden voor een wandelingetje.