Wij hebben 2 kinderen en nooit een luieremmer gehad. Nooit gemist ook. Wij moeten al ons afval scheiden en hebben buiten een bak staan voor rest. Daar gaan de luiers in en ik vind het niet stinken. Eventjes misschien als de deksel open gaat, maar is echt snel weer weg en scheelt dat het buiten staat.
Wij hebben het een tijdje geprobeerd zonder luieremmer/vuilbak naast de luiertafel en ja in theorie neem je die vuile luier heel snel mee naar buiten. In praktijk bleef er toch vaak eentje (of twee…) liggen. Dus ja voor ons was het wel nodig.
Oh ja klein detail onze luiertafel staat wel boven. Dus we moesten ook wel naar beneden lopen om de luier weg te gooien.
Ik heb nooit één gehad en ook niet gemist. Heb gewoon een pedaalemmerzak aan de commode hangen. Daar doe ik de plasluiers in. Zodra het een poepluier is knoop ik de zak dicht en gaat de zak naar de container.
Ik gebruik hem niet voor luiers. Wel gedaan maar niet lang, zat snel vol en vond het toch wat ruiken. Gebruik hem nu als normale prullenbak en de luiers doe ik in een zakje met geur en neem ik mee naar beneden en gooi die beneden weg. Die zak verversen we dagelijks.
Ja en nog steeds blij mee. Soms verschoon je echt veel luiers op een dag. Elke heen en weer lopen naar container is dan echt gedoe.
Bij alle drie de kinderen geen luieremmer gebruikt. Altijd gewoon buiten in de container gegooid. Ik vind het dus zeker niet nodig! En ook een beetje vies eigenlijk haha
@Ananas net als velen hier gebruikten wij geen luieremmer. Maar ik gooide de luiers ook niet buiten in de container. Gewoon, plastic zakje er omheen, dichtknopen, en in de normale vuilnisbak. Pas als de zak vol is deze buiten in de container gooien. Heb echt nooit poep geroken, zodra je het kleine luierzakje dichtknoopt ruik je niks meer. Dus dan is het helemaal geen extra gedoe. Ik zou zo’n luieremmer zeker niet vooraf al aanschaffen.
Precies wat je zegt - de ene vindt het handig, de ander niet. Ik vind het juist wel fijn tot nu toe (baby is pas 6 weken), ik heb een Ubbi luieremmer en ben er erg tevreden over.
Denk dat het er vooral aan ligt waar je de luiers weggooit. Wij betalen restafval per kg maar kunnen luiers wel in speciale containers aanbieden. Staat er toevallig 1 bij het kdv. Dus ik gebruik wel een emmer en neem de zak dan mee.
Mja als je het in de normale kliko kunt gooien, zou ik het ook niet nodig vinden.
In mijn gemeente is het verzoek wel om luiers in een speciale luiercontainer te doen. Dan is een luieremmer wel essentieel. Ben echt verbaasd dat velen ze in een gewone container gooien.
Maar ik ben benieuwd in hoeveel gemeentes het is zoals in die van jou? Bij ons is er niet zoiets als een luiercontainer.
Ja geen idee. Ik dacht dat dat de standaard was, maar blijkbaar dus niet.
Dat is niet overal (helaas). Wij kunnen ons afval maar 1 x in de week aanbieden in losse (betaal)zakken en hebben zelf een container gekocht om ons afval een beetje netjes te bewaren.
Ik dacht het ook. Ik ben helemaal verrast. Ik vind het wel goed werken. Hopelijk komen er snel in meer gemeenten luiercontainers te staan. Scheelt ook meteen een hoop restafval.
Oh hier heb ik nog nooit van gehoord. Dan snap ik wel dat het de moeite waard is om het apart te verzamelen inderdaad.
Moet ook wel zeggen dat wij altijd beneden verschonen. Dan is de luier buiten in de prullenbak weggooien echt geen moeite vind ik. Vind sowieso boven verschonen echt super onpraktisch. Wij hebben beneden gewoon een aankleedkussen staan en een mandje met luiers en doekjes.
Dit.
Ik verschoon eigenlijk altijd in de woonkamer, tenzij we bezoek hebben. En doe gewoon luierzakje en prullenbak.
Tja helaas is dat dus een wassen neus. Ze worden gewoon met het restafval verbrand want er zijn nog te weinig bedrijven die luiers kunnen recyclen. Enige manier om restafval te besparen is wasbare luiers. (Ik werk zelf bij de gemeente op de afdeling inzameling).
Wat is fijn ondergoed voor na de bevalling? Draag je lang die netbroekjes? Ik dacht aan gewone katoenen onderbroeken en misschien menstruatieondergoed.
Ik had een paar bamboe omaonderbroeken gekocht bij de Action. Was wel prettig dat het kraamverband er goed inpaste en bamboe schijnt antibacterieel te zijn. Thuis heb ik geen netbroekjes meer aan gehad.