Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja dat doen wij ook inderdaad. Morgen laatste dag kraamzorg en hoewel het ook fijn is om weer gewoon samen te zijn ga ik dan dutje wel missen haha.

3 likes

Bij ons was dat juist ook well een heel fijn “met z’n drietjes” moment. Hij sliep toen ook nog bij ons op de kamer en dan was het weer even zonder het zusje en die mevrouw. Even alleen met papa en mama (& z’n konijn haha. Nooit zonder konijn door t leven)

4 likes

Ik had dat ook. Maar was wel fijn, vooral de controle vond ik. Iemand die meekijkt en weet wat te doen mocht er wat zijn. Ik dacht dat ik nog wel wist hoe in badje moest. Tot het zover was en ik een error kreeg in mijn hoofd hoe je de baby ook alweer vast hield in bad.

2 likes

Iemand een goede tip voor zalf voor eczeem? Mijn dochtertje van 1.5 heeft er veel last van

1 like

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken, deze vraag wordt bijna wekelijks gesteld.

4 likes

Wij gaan zo naar het Kinderboekenmuseum en ik heb een vraagje. Mijn dreumes kan wel goed lopen, maar ik weet niet of het groot is? Kan zij gewoon lopen of is het beter om toch de kinderwagen mee te nemen?

In het museum kan wel zelf gelopen worden. Het is niet heel groot en veel dingen om te doen/spelen.

2 likes

We zijn net geweest en het was echt leuk! Die van mij zijn 1 en 3 en hebben zich prima vermaakt. Het is idd niet groot, maar groot genoeg om toch zo’n 1,5 uur te verblijven

2 likes

Pff even van me afschrijven: door hele lange wachtlijsten gaat mijn dochter nu pas naar de opvang, en ze is net 1 jaar geworden. Ze zit bij ons thuis in een fijne structuur met goede slaapjes, maar op de opvang gaat het natuurlijk helemaal anders (logisch). Daarnaast is ze nu eenkennig aan het worden en de opvang helemaal nog niet gewend. Vandaag belden ze dus weer dat ze het “moeilijk” had en of we eerder kunnen komen om haar te halen. Ik baal er zo van dat ze nu pas naar de opvang kon en dat ze nu ze wat ouder gaat waarschijnlijk veel moeilijker went. Ik merk dat ik het echt lastig vind deze situatie. Vandaag bijv ook geen leuke foto ontvangen in de app, dus in mn hoofd was het daar 1 groot drama. Zal het wel horen straks, maar dat ik haar al op moet halen is geen goed teken.

Ahh arme jij! Echt niet fijn om je kindje zo af te geven en in twijfel te zitten of ze het daarheen leuk of tenminste ok heeft. Misschien kan je de opvang vragen om tips of ideeen hoe het makkelijker is voor haar? Mag ze Bv een doekje of knuffel meenemen zodat ze zich daar wat fijner voelt?

2 likes

Mijn kind is ook net 1 en het is de meeste dagen ook heel moeizaam. Weinig slapen, veel huilen, huilen als de leidster even wegloopt. Moet haar ook vrijwel elke week wat eerder halen. En ze gaat al sinds 4 maanden. Het is gewoon een fase denk ik. Met de oudste wisselden ee ivm verhuizing ook van opvang toen ze 13 maanden was en dat was toen ook een heel pittige overgang.

1 like

Als ze zelf vragen wat je kind wil, dan kun je toch best aangeven dat je liever een ‘activiteit’ wil dan meer speelgoed. Ik denk dat de meeste mensen dat wel begrijpen. Misschien wel handig om suggesties te geven, want mogelijk vinden mensen het wel moeilijk om iets zelf te verzinnen.

Edit: En als mensen toch iets fysieks willen geven, kiezen voor spullen die opgaan? Stoepkrijt, viltstiften, kleurboeken, gekleurd papier etc etc

3 likes

Ik vind dat je dat gewoon zo kunt vragen hoor! Of misschien in de vorm van een cadeaubon oid? Lijkt me helemaal prima om te geven ook, beter dan speelgoed uitzoeken waar vervolgens niet mee gespeeld wordt :blush:

5 likes

Gewoon zeggen zoals je het hier ook zegt. Je hoeft je niet te verantwoorden. Wat voorbeelden van activiteiten, boeken, spullen die opgaan geven. Wij hebben aan de schoonfamilie gevraagd of ze samen een groter cadeau wilden geven (klimdriehoek) ipv allerlei losse prullen.

1 like

Gewoon zeggen. Ik heb vandaag ook aangegeven dat we graag een bijdrage willen voor een step. Heb liever 1 cadeau waar we wat aan hebben dan goedbedoelde rommel.

5 likes

Bedankt voor de reacties!
Ik ga me er wel op voorbereiden dat ik haar gewoon eerder moet ophalen komende weken. Dan kan het alleen maar meevallen. Ze is thuis ook niet de makkelijkste, moet continu vermaakt worden en snel zeurderig als iets niet meteen goed gaat. Ze is nu een dreumes aan het worden en vind het zelf ook nog moeilijk hoe ik daar het beste mee om kan gaan. Maar dan maak ik me best zorgen over hoe dat op de opvang gaat en of ze daar ook als enige “humeurig” is etc. Terwijl het er waarschijnlijk bij hoort, wat jullie zeggen. Best lastig om de situatie ook los te laten. Ze beginnen daar rond 10:00 met fruithapje bijv. maar ik weet dat ze altijd om 10:00 allang slaapt. Dus fruit weigert ze dan etc. En uiteindelijk is het hele ritme door de war. Ik probeer mezelf te bedenken dat ze echt wel weten wat het beste is en dat mijn dochter niet de enige is waar ze rekening mee moeten houden, maar t is niet makkelijk. Zoals jullie aangeven, geef ik het nu gewoon een paar weken/maanden de tijd. Helaas gaat ze maar 2 dagen, misschien duurt het dan nog langer. Maar we zitten te denken aan een extra dag. In ieder geval bedankt voor jullie reacties, geeft me weer wat moed!

2 likes

Ja ik had dit ook bedacht, en toen op het lijstje gezet. Maar, ik weet niet hoe oud je kindje wordt, alleen t/m 2jr zijn ze vaak gratis dus dan vraag je eigenlijk een (dierentuin/museum/pretpark) toegang voor jezelf haha, want die zijn vaak wel prijzig :sweat_smile:

2 likes

wij hebben voor de 1e verjaardag cadeaubonnen voor de Zara en H&M gevraagd om een winterjas etc. te kopen
vonden mensen ook stom maar heb toen gezegd dat ze er wat leuk kleins bij konden geven. en dat was best een succes, varieerde van bv stoepkrijt tot een fles leuk badschuim erbij

Heeft iemand een aanrader voor badspeelgoed? M’n dochter is bijna 2. Ze heeft altijd met die mushie cups gespeeld in bad en wat badeendjes, maar ik merk dat ze daar op uitgekeken is.

1 like

Badmemory? Hebben wij van Janod. Met 2 vooral dezelfde bij elkaat zoeken terwijl ze in het bad drijven en dan op de rand plakken, met de oudste doe ik nu wel eens echt memory in bad (op tegels plakken en dan omkeren).

3 likes