Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja wij doen ook bijna alle verschoningen beneden in de woonkamer (tenzij bezoek of als je toevallig boven bent). Lijkt me best onpraktisch om steeds naar boven te moeten. Zeker met twee jonge kinderen.

3 likes

Ik gebruik een luieremmer en vind hem onmisbaar.

In de avond/nacht/ochtenden vind ik het heel fijn dat de luier de luieremmer in kan, ik nergens anders heen moet of aan moet denken en dat er geen geuren rondhangen.

De mijne (DiaperChamp) legen we 1 keer per week en we hebben er 1 waar we eigen zakken in kunnen doen, dus we zitten niet met een (duur) navul systeem.

1 like

Ik heb die netbroekjes niet gedragen, maar anderen zweren erbij. Ik had een paar katoenen onderbroeken dat is prima zolang ze een maatje groter dan normaal zijn

1 like

Deed boxers van mn vriend aan :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik vond zelf deze van zeeman heel fijn

Zijn heel hoog. En vond ze met dat randje toch nog enigszins mooi. Ze hebben hier ook een lager model van (maya). En dan de grootste maat.

Draag ze nu nog steeds wel eens :skull::joy:

En bij het kruidvat krijg je ook zwarte net broekjes. Kruidvat heeft sowieso bij de ‘incontinentie afdeling’ veel fijne dingen voor na je bevalling.

3 likes

Ik heb de eerste paar dagen netbroekjes gedragen zodat m’n wond van de keizersnede goed kon luchten. Zodra die goed dicht was ben ik boxers van m’n vriend gaan dragen. Mannenboxers zijn een stuk hoger qua band dan vrouwenboxers en dat drukte niet zo op de wond. En het hield al het kraamverband perfect op z’n plek.

2 likes

Zo jammer weer :frowning_face:

Ik had de bekende mady van de zeeman onderbroeken en dan 2 maten groter ofzo. Ook ivm keizersnede wond.

6 likes

Ik verschoonde in de eerste maanden ook beneden maar na een tijdje vallen de verschoningen rondom de slaapjes die boven zijn. Tussendoor nog wel eens een mega poepluier maar die stank laat ik liever boven vrij dan beneden nog een tijd in de stank moeten zitten.

Dat aparte inzamelen van wegwerpluiers ken ik ook niet maar is dat niet meer om de kosten voor jonge gezinnen te beperken wanneer de afvalkosten apart worden berekend?

1 like

In mijn gemeente zamelen ze luiers in maar we betalen gewoon een vast afvaltarief per jaar. Niet per container of zak.
Ik vind het wel fijn dat ik die stinkzakken weg kan brengen en die luiers niet 2 weken in mijn container liggen te stinken. Is ook een mooie reden voor een wandelingetje.

2 likes

Mijn gemeente zegt inderdaad dat het vanwege kostenbesparing en duurzaamheid is. Het geldt overigens ook voor incontinentiemateriaal van bijvoorbeeld ouderen.

Ik heb een vraag over de overgang van 2 naar 1 slaapjes. Mijn dochter is nu 12 maanden. Het rommelt al flink wat weken met het tweede slaapje. Sinds een week worden beide slaapjes steeds moeilijker, maar als ze eenmaal slaapt is dat wel voor twee keer anderhalf uur. Naast dat de slaapjes moeilijker gaan, wordt haar bedtijd ook steeds later + ook dan is het in slaap vallen moeilijker. Ik lees wel dat veel baby’s het rond 12 maanden moeilijker hebben, maar dit speelt dus eigenlijk al wat langer. Dochter was ook vrij vroeg al aan twee slaapjes toe. Ze krijgt 's nachts nog één fles (wat ik niet erg vind, want ze kan het gebruiken en slaapt/sliep altijd snel weer in). Ze slaapt verder goed door. Op de opvang slaapt ze ook wel eens maar één keer. Soms is ze dan extra moe of chagrijnig en soms niet.

Dat het echt moeizaam gaat speelt nu denk ik een week. Dat is niet lang, maar ivm met mijn mentale situatie houd ik dit nu niet lang meer vol zo. Ook sta ik er de komende tijd (tijdelijk?) alleen voor, wat het natuurlijk zeker niet makkelijker maakt. Ik heb daarom ook niet de energie en veerkracht om vanalles te proberen. Ik maak daarom liever een educated guess waar ik dan een tijdje consequent in kan zijn. Wat zouden jullie doen?

Ik zou lekker over gaan naar 1 slaapje. Mijn dochter doet sinds ze 10/11 maanden is bij de gastouder maar 1 slaapje. En ik ben met 13 maanden overgegaan op 1 slaapje. De truc om d’r voor het eerste slaapje niet chagrijnig te krijgen was gewoon veel ondernemen :sweat_smile:.
T was dus niet helemaal op haar verzoek maar ik vind dat mijn gezondheid ook meetelt in de keuzes die ik voor haar maak

2 likes

Mijn kind wil vanaf de 12 maanden ook geen tweede slaapje meer. Heeeel soms wel, als ze ziek is of als ze terugkomt van de opvang (want daar slaapt ze kort of niet) of sporadisch even 10 min in mijn armen.
Heb het lang geprobeerd, maar ze wil het gewoon echt niet meer. En als het dan wel lukt wordt het ‘s avonds idd zo laat.
Zou het gewoon even proberen om naar 1 dut over te gaan. Scheelde mij ook veel frustratie.

3 likes

Die vond ik net verschrikkelijk met de keizersnede. Dat randje is zo stijf en niet rekbaar.

Oh ok. Ik had echt wel flink wat groter gekocht dus de rand kwam erg hoog bij mij. Ik denk dat ik xl had en normaal m.

2 likes

@Kusjessoldaat en @Huismus Bedankt voor jullie snelle reacties. Hoe hebben jullie de tijd van het slaapje bepaald? 's Ochtends gaat het slaapje het makkelijkst, dus ik verwacht idd wel wat te moeten rekken. Er komen nu ook tandjes door, dat zal ook wel niet helpen met slapen.

1 like

Ik heb 12.30 aangehouden omdat ik wil dat ze voor het slaapje luncht.

1 like

Ik laat haar meestal tussen de 3 en 4 uur na het wakker worden slapen. Dan is de middag/avond wel wat lang, maar ze is ‘s ochtends gewoon echt moe. Is wel wat ingewikkeld met lunch, soms probeer ik ervoor, meestal erna. Afhankelijk van of ze honger heeft en nog wel energie heeft om brod te eten.

2 likes

Zo verwacht ik het hier dan ook wel, denk ik. In de ochtend is ze vrij snel moe. Maar misschien wordt ze ook wel weer wat later wakker in de ochtend ls we een tijdje 1 slaapje doen. Dat is namelijk ook weer wat vroeger geworden. Thanks!

2 likes