Tips, ervaringen & aanraders #8

Iedereen nog bedankt voor de reacties mbt de luieremmer! Zoveel dat ik niet iedereen persoonlijk kan taggen. Maar heb alles gelezen :innocent:
Ik ga maar gewoon op Marktplaats op zoek naar een. Mochten we het toch niet fijn vinden of amper gebruiken, kan ik hem altijd nog weer verkopen zonder dat het de hoofdprijs gekost heeft :blush:

Hier in onze gemeente zamelen ze kuiers en inco-matmateriaal niet apart in. Maar weet dat dit in sommige gemeentes wel gedaan wordt idd. Wij betalen een vast bedrag per jaar voor het afval en kunnen dan onbeperkt de containers legen. Zit dus niet vast aan prijs per kg of per lediging. Dus zetten gewoon iedere keer de container aan de straat ook al zit deze nog niet vol

2 likes

Yoga mee met Roos (heel erg geschikt want verhaaltjes met ontspanningsoefeningen), Boer Boris, Charlie de Cavia, Zin in Zappelin, Bolletje en Pluisje, De Boterhamshow podcast.

Dit zijn de favorieten hier de laatste tijd (kinderen zijn ietsjes ouder, ruim 4)

4 likes

In de online bibliotheek staan heel veel luisterboeken. Abonnement op de bibliotheek is voor kinderen gratis. Met abonnement kan je de app downloaden en boeken lenen voor 2/3 weken.

2 likes

Wat een goed idee, we zijn al lid van de bieb maar ik vergeet de online versie hiervan vaak :slight_smile:

1 like

Hele leuke tip! Maar ik ben denk ik kippig, kan in de app van de bieb nergens vinden waar de luisterboeken staan?

2 likes

Heb je de online bibliotheek app? Dat is een andere app dan de bieb app.

Vandaaaar, haha. Gelijk gedownload net. Heel leuk!

1 like

@itakepictures ik zag met de zoekfunctie dat jij regen pakken bij Wheat had besteld. Aanrader nog? En hoe vallen ze qua maat?

1 like

Ik heb er een kunnen vinden op Marktplaats voor €10! Dus als het niet bevalt of we gebruiken het toch niet is het geen groot drama haha

1 like

Ja echt supergoede kwaliteit! Ik had een regenpak van typische gladde ‘regenjasstof’ en ook een buitenbroek met bretels zeg maar. Of ze in dat eerste echt veel kunnen kruipen weet ik niet, maar die buitenbroek is echt heel stevig. Valt wel goed op maat volgens mij. Ik heb een groot kind dus soms lastig te zeggen :laughing:

Oh dit klinkt goed! Dochter past nu typisch maat 74, dus denk dat ik dan voor 80 ga. Kan ze er een tijdje van genieten :wink:

1 like

Ja zou ik zeker doen, vooral in de herfst en winter is het wel lekker op het kdv dat ze iets hebben wat aan kan bij buitenspelen

Ik was al superfan van menstruatieondergoed (zoals snuggs) dus heb voor mezelf als verwennerij postpartum ondergoed van Kora Mikino gekocht. Was echt een super aankoop en heb er echt heel erg veel plezier van gehad (heb 6 weken niets anders qua ondergoed gedragen), was heel erg comfortabel! Had van het ziekenhuis / vroedvrouw uit aangeraden gekregen om van die grote onderbroeken van de zeeman te gaan halen, maar heb die uiteindelijk niet gedragen omdat die andere 10x lekkerder zaten. Netbroekjes heb ik eigenlijk niet aangehad. Tot zover mijn verkooppraatje :sweat_smile:

2 likes

Maar kon je wel meteen je eigen maat aan van het menstruatieondergoed? Ik ben bang dat je een maatje groter moet kopen omdat dat misschien comfortabeler is door de zwelling maar dat het dan na de kraamtijd te groot is?

1 like

Ik had de eerste week wel kraamverband in en daarna menstruatieondergoed in mijn eigen maat.

1 like

Geen idee over menstruatie ondergoed maar ik vond na beide bevallingen (waarvan een met knip) strak juist fijn met de zwellingen.

4 likes

Wij hadden wel nog een dunne zak om de buggy heen gedaan. Was uiteindelijk wel beschadigd, maar voelde compacter zo. We waren wel de enigen die dat deden. Andere buggys waren allemaal zonder zak. Ik vond t zelf wel fijn om m te hebben, omdat de baby dan gewoon lekker rond kon kijken. In de draagzak kan dat minder en wordt ze ook onrustiger van

1 like

Menstruatieondergoed (of postpartum ondergoed) had ik in mijn eigen maat, en dit ging zelfs met kraamverband / ijs (wat inderdaad deugd deed want knip). Vraag me nu wel af of het ook comfortabel is bij een keizersnede, weet niet of het hoog genoeg komt, maar denk wel dat het over het litteken komt.

1 like

Misschien iets uit de Trofast serie van IKEA?

Daarom is een netbroekje zo fijn.

1 like