Tips, ervaringen & aanraders #8

Wat ik vaak deed: dochter was 07:00 uur wakker, 09:00 legde ik haar vaak even in bed, al was het maar om te rusten. Uiterlijk 10:00 eruit (als ze sliep) en dan 13:00 weer naar bed.
Als ze niet wilde slapen ging ze iig even ‘rusten’ tot 09:30 en ging ze tegen 12:00/12:30 er weer in

Ah, ja dat kan natuurlijk ook. Ik las wel eens een rustmomentje in met Nijntje. Mijn dochter kan zelf moeilijk de rust vinden en in bed wordt het dan één groot circus. Dus het is of circus of (later toch nog) 1.5 uur slapen. Maar dat was niet altijd zo, dus wie weet dat ik deze tip nog eens toe kan passen.

2 likes

Bij mijn kind werkt dat ook niet. Maar je moet gewoon maar wat dingen proberen.

Ik zet haar ook wel eens even voor de tv met een rustig programma als ze rust nodig heeft. Dat werkt meestal wel.

3 likes

Ja, dat doe ik idd ook. Even in de wipstoel of tafelstoel met een crackertje en nijntje :ok_hand:

Nou, ik ga het morgen maar proberen. Als ze 6.30 wakker wordt, wordt het wel wat moeilijk met de lunch denk ik. Maar we zullen zuen. Hoop dat de nachten niet slechter worden :crossed_fingers:

1 like

Bij ons eten ze om 11.30 al op het kdv en daarna naar bed dus dat houd ik thuis ook aan. Gaat goed, ook 1 slaapje.

Soms loopt de dag anders en probeer ik er maar t beste van te maken.

Hier deed ze bij 2 slaapjes de 1e super goed, maar de 2e was drama en wilde ze niet, raakte oververmoeid en dan was t drama. Dat is nu niet meer.

4 likes

Hier ook aan t puzzelen met slaapjes. Ze is rond 7u wakker en rond 10u/half 11 wel echt klaar voor bed. Thuis slaapt ze dan vaak wel 2,5-3 uur, maar nu op vakantie 1,5u ongeveer. In de middag slapen is een kind dat tot 21u aan t feesten is in bed dus dat doe ik liever niet. Opzich red ze het best goed op 1 slaapje, maar als het zo kort is moeten we eind van de middag wel alle zeilen bijzetten om het gezellig te houden :sweat_smile:

2 likes

Ondanks dat het eerder niet werkte zorgen luisterverhaaltjes er nu voor dat onze dochter zonder drama gaat slapen :sunglasses:

Dus kom maar door met geschikte luisterverhaaltjes voor een bijna vier-jarige op Spotify.

We hebben al:

• Jip en Janneke
  • Dikkie Dik
  • Bollo
  • Woezel en Pip

Aanvullingen zijn welkom :slight_smile:

2 likes

Doen jullie een buggy die je mee mag nemen tot de gate nog in een reiszak? Er zit een heel dun hoesje bij de buggy (easywalker miley) maar dat beschermt alleen tegen ergens aan vast blijven hangen lijkt me.

Ik twijfel ook nog over gewoon de buggy inchecken en dan de draagzak gebruiken. Doen sowieso een kleed in de handbagage zodat ze nog even kan rollen. Of is dat heel arelaxt, zonder buggy op de luchthaven?

1 like

Deze albums luisteren wij weleens in de auto, weet alleen niet of het creepy is als slaapverhaaltjes (grote boze wolven, etc)

1 like

Haha nou dat doen we maar niet, ze vindt wolven en beren momenttel nog erg eng.

Zo werd ik een keer midden in de nacht wakker geroepen met de vraag ‘Of beren ook onze trap op konden’ :sweat_smile:

3 likes

Iedereen nog bedankt voor de reacties mbt de luieremmer! Zoveel dat ik niet iedereen persoonlijk kan taggen. Maar heb alles gelezen :innocent:
Ik ga maar gewoon op Marktplaats op zoek naar een. Mochten we het toch niet fijn vinden of amper gebruiken, kan ik hem altijd nog weer verkopen zonder dat het de hoofdprijs gekost heeft :blush:

Hier in onze gemeente zamelen ze kuiers en inco-matmateriaal niet apart in. Maar weet dat dit in sommige gemeentes wel gedaan wordt idd. Wij betalen een vast bedrag per jaar voor het afval en kunnen dan onbeperkt de containers legen. Zit dus niet vast aan prijs per kg of per lediging. Dus zetten gewoon iedere keer de container aan de straat ook al zit deze nog niet vol

2 likes

Yoga mee met Roos (heel erg geschikt want verhaaltjes met ontspanningsoefeningen), Boer Boris, Charlie de Cavia, Zin in Zappelin, Bolletje en Pluisje, De Boterhamshow podcast.

Dit zijn de favorieten hier de laatste tijd (kinderen zijn ietsjes ouder, ruim 4)

4 likes

In de online bibliotheek staan heel veel luisterboeken. Abonnement op de bibliotheek is voor kinderen gratis. Met abonnement kan je de app downloaden en boeken lenen voor 2/3 weken.

2 likes

Wat een goed idee, we zijn al lid van de bieb maar ik vergeet de online versie hiervan vaak :slight_smile:

1 like

Hele leuke tip! Maar ik ben denk ik kippig, kan in de app van de bieb nergens vinden waar de luisterboeken staan?

2 likes

Heb je de online bibliotheek app? Dat is een andere app dan de bieb app.

Vandaaaar, haha. Gelijk gedownload net. Heel leuk!

1 like

@itakepictures ik zag met de zoekfunctie dat jij regen pakken bij Wheat had besteld. Aanrader nog? En hoe vallen ze qua maat?

1 like

Ik heb er een kunnen vinden op Marktplaats voor €10! Dus als het niet bevalt of we gebruiken het toch niet is het geen groot drama haha

1 like

Ja echt supergoede kwaliteit! Ik had een regenpak van typische gladde ‘regenjasstof’ en ook een buitenbroek met bretels zeg maar. Of ze in dat eerste echt veel kunnen kruipen weet ik niet, maar die buitenbroek is echt heel stevig. Valt wel goed op maat volgens mij. Ik heb een groot kind dus soms lastig te zeggen :laughing: