Wij hebben zoiets van de Ivarserie en dan speelgoed op de onderste planken en lades
Ik had een aantal dagen een netbroekje met daarin kraamverband en er overheen een boxer van de Hema. Rekbaar en zacht, vond ik fijn om dat eroverheen aan te hebben.
Na ong 1/1,5 week alleen die boxer met maandverband gedaan en dat doe ik nu nog steeds (baby is nog geen 2 weken).
Zou zelf geen menstruatie ondergoed willen, omdat ik die fijner vind als ze strak zitten maar dat vond ik weer niet fijn na mân knip en hechtingen en zwellingen.
Na hoeveel dagen zijn jullie overgegaan van kraamverband op maandverband?
Mijn verloskundige was er nogal streng op dat ik kraamverband moest gebruiken en geen maandverband ivm lucht doorlaten.
Inmiddels 10 dagen geleden bevallen. Bloed nog matig maar heb wel pijn aan mân hechtingenâŠ. Zou ik al over kunnen? Of eventueel al over naar menstruatie ondergoed?
Zodra de hoeveelheid bloed een stuk was afgenomen en ik dus eigenlijk voldoende had aan een gewoon maandverbandje. Ik heb toen wel 100% katoenen maandverbanden en later nog inlegkruisjes gekocht. Ik dacht vanwege infectiegevaar?
Ik had volgens mij vanaf dag 2 of 3 na de bevalling 100% katoenen Maandverband. Zolang het helemaal van katoen is, was het volgens mijn kraamverzorgster prima
Kotex maandverband werd mij toen aangeraden. Niet alle soorten maandverband zou geschikt zijn maar tot 6 weken met dat dikke kraamverband lopen is qua bloedverlies nogal overdreven.
Ook het gewone maandverband van kotex? Omdat ik al door het verband uit mân kraampakket heen was heb ik daarna kotex night gehaald maar dat was echt precies hetzelfde als het kraamverband.
Volgens mij is het de Kotex night (?) in de zwarte verpakking. Ondanks dat dit maandverband heet zijn het nog steeds van die enorme matrassen. Niet te vergelijken met zoân Always of Libresse maandverbandje.
Nog een keer in gesprek met de opvang op deze leeftijd oefenen ze daar eigenlijk ook al.
Zou gewoon even laten rusten en tijd geven. Hier ging het erg vanzelf. En lijkt me erg vermoeiend om steeds zo te moeten oefenen. Mijn ervaring is dat het vanzelf komt.
Wat @Broodrooster zegt kun je ook nog proberen. Dat ze er wat meer aandacht aan besteden nu.
Die fout maakte ik bij mijn eerste ook, de zwarte kotex nacht is inderdaad helemaal geen vooruitgang.
De witte kotex werd dus bedoeld. Daarvan is er een super (4 druppels) die kan alsnog veel opnemen en de normaal (2 druppels) voor als je bijna niet meer vloeit.
Ik kon ze vorig jaar bij de drogist niet vinden maar wel bij de ah/jumbo.
Nee precies! Dat is nog steeds zoân dik matras zoals @Keroppi mooi zegt ![]()
.
Ik heb nog even goed in mân kraampakket gekeken en daar zat ook een doosje katoen maandverband in. Daar ben ik nu aan begonnen en dan kan ik daarna naar de kotex wit gaan zoeken. Thanks!!
Heeft iemand tips voor het opbergen van babyschoenen in de gang? Ik dacht aan de Flisat wandopberger, maar wie weet hebben anderen nog leuke tips!
Mocht iemand een Carqon bakfiets gaan kopen. Ik heb een kortingscode van 300 euro die bovenop de zomerkorting van 1500 euro mag komen, blijkbaar. Wat een bedragen sowieso haha ![]()
![]()
Over kortingscodes gesproken, heeft iemand er een van goedgemerkt? Die zaten volgens mij altijd bij Prenatal bestellingen, maar ik heb daar al een tijd niet besteld.
Kruidvat heeft ook een katoenen maandverband in een âlongâ variant. Die vond ik heel fijn, want niet zo dik als kraamverband maar wel echt lang zodat het er niet naast gaat.
Waarom slaan vans na maat 22 een halve maat over? Dan gaat het naar 23.5 ipv 23. Bij nike ook al? Mijn kind draagt meestal vans, nu in maat 22. Zijn wat krap aan het worden maar 1,5 maat groter lijkt me beetje veel. Er is wel maat 22.5 maar dat zal dan voor 1,5 maand zijn ofzo ![]()
Heeft dat niks te maken met die omrekening van Amerikaanse maten? Ik denk dat dat getal op zich niet zoveel zegt.
Als je hiervoor altijd met 1 maat omhoog ging (meestal 0,5cm, maar ook niet altijd zie ik in de tabel), dan zou ik dat nu ook doen?
Ik probeer je even te dmâen! Toevallig gister een code gekregen die 5 dagen geldig is, hopelijk overdraagbaar.
Ja +1 voor deze!
Ik ben met een keizersnede bevallen, maar heb wel lang gevloeid. En vond deze echt ideaal.
@Sam.so.niet