Wie heeft ervaring met dysmature kindjes en weer terug aan de borst? En hoe lang dat ongeveer duurt?
Want; zoontje is nu een weekje oud en wegens zijn te lage geboortegewicht zijn we gestart met live borstvoeding en bijvoeden (bv en kv), daarna alleen flesjes om weer op kracht te komen en vanaf vandaag mag ik hem weer aanleggen en aanvullen met bijvoeding via de fles.
Hij is sinds gisteren weer op zijn geboortegewicht waar ik erg blij mee ben maar vind het ook wel spannend om nu weer te switchen van volgorde.
Vooral omdat hij nog steeds erg moe wordt van het drinken en niet heel lang actief kan doordrinken.
Alle live voedingen van vandaag kon hij maximaal aan beide borsten in totaal 6-7 minuten drinken, de rest hebben we aangevuld met een flesje melk.
Ik hoop dat hij elke dag ietsjes aansterkt en langer zelf kan drinken aan de borst, dat het gewoon een kwestie is van tijd en dat hij daar zelf de omslag in maakt.
Volgende stap is bespreken met een lactatiekundige, maar ik denk dat ik hier vast ook wel wat tips en positieve verhalen uit kan halen !