Tips, ervaringen & aanraders #8

Die fout maakte ik bij mijn eerste ook, de zwarte kotex nacht is inderdaad helemaal geen vooruitgang.
De witte kotex werd dus bedoeld. Daarvan is er een super (4 druppels) die kan alsnog veel opnemen en de normaal (2 druppels) voor als je bijna niet meer vloeit.

Ik kon ze vorig jaar bij de drogist niet vinden maar wel bij de ah/jumbo.

2 likes

Nee precies! Dat is nog steeds zo’n dik matras zoals @Keroppi mooi zegt :joy::joy:.

Ik heb nog even goed in m’n kraampakket gekeken en daar zat ook een doosje katoen maandverband in. Daar ben ik nu aan begonnen en dan kan ik daarna naar de kotex wit gaan zoeken. Thanks!!

1 like

Heeft iemand tips voor het opbergen van babyschoenen in de gang? Ik dacht aan de Flisat wandopberger, maar wie weet hebben anderen nog leuke tips!

2 likes

Mocht iemand een Carqon bakfiets gaan kopen. Ik heb een kortingscode van 300 euro die bovenop de zomerkorting van 1500 euro mag komen, blijkbaar. Wat een bedragen sowieso haha :joy::sob:

Over kortingscodes gesproken, heeft iemand er een van goedgemerkt? Die zaten volgens mij altijd bij Prenatal bestellingen, maar ik heb daar al een tijd niet besteld.

1 like

Kruidvat heeft ook een katoenen maandverband in een ‘long’ variant. Die vond ik heel fijn, want niet zo dik als kraamverband maar wel echt lang zodat het er niet naast gaat.

3 likes

Waarom slaan vans na maat 22 een halve maat over? Dan gaat het naar 23.5 ipv 23. Bij nike ook al? Mijn kind draagt meestal vans, nu in maat 22. Zijn wat krap aan het worden maar 1,5 maat groter lijkt me beetje veel. Er is wel maat 22.5 maar dat zal dan voor 1,5 maand zijn ofzo :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Heeft dat niks te maken met die omrekening van Amerikaanse maten? Ik denk dat dat getal op zich niet zoveel zegt.

Als je hiervoor altijd met 1 maat omhoog ging (meestal 0,5cm, maar ook niet altijd zie ik in de tabel), dan zou ik dat nu ook doen?

2 likes

Ik probeer je even te dm’en! Toevallig gister een code gekregen die 5 dagen geldig is, hopelijk overdraagbaar.

2 likes

Ja +1 voor deze!
Ik ben met een keizersnede bevallen, maar heb wel lang gevloeid. En vond deze echt ideaal.
@Sam.so.niet

5 likes

Mijn jongste zoon (net 2 weken oud) heeft al dagen last van obstipatie en het is zo intens zielig. Harde buik, veel persen. Nadat hij heeft gepoept is zijn buikje weer zacht, maar een paar uur later begint het hele circus weer. Heeft iemand een goede tip? Hij krijgt borstvoeding, maakt het hierbij bijvoorbeeld uit wat ik eet/drink? Hij heeft soms zo’n pijn, mijn hart breekt gewoon.

Toevallig heeft mijn baby (4 weken) dit ook al vanaf het begin! Wij hebben lactulose gekregen van de huisarts, maandag mee gestart en ze had vandaag voor het eerst een poepluier met zachte poep :partying_face: Ik zou echt even contact opnemen met de huisarts, hadden wij eigenlijk ook eerder moeten doen.

2 likes

Wie heeft ervaring met dysmature kindjes en weer terug aan de borst? En hoe lang dat ongeveer duurt?
Want; zoontje is nu een weekje oud en wegens zijn te lage geboortegewicht zijn we gestart met live borstvoeding en bijvoeden (bv en kv), daarna alleen flesjes om weer op kracht te komen en vanaf vandaag mag ik hem weer aanleggen en aanvullen met bijvoeding via de fles.

Hij is sinds gisteren weer op zijn geboortegewicht waar ik erg blij mee ben maar vind het ook wel spannend om nu weer te switchen van volgorde.

Vooral omdat hij nog steeds erg moe wordt van het drinken en niet heel lang actief kan doordrinken.
Alle live voedingen van vandaag kon hij maximaal aan beide borsten in totaal 6-7 minuten drinken, de rest hebben we aangevuld met een flesje melk.

Ik hoop dat hij elke dag ietsjes aansterkt en langer zelf kan drinken aan de borst, dat het gewoon een kwestie is van tijd en dat hij daar zelf de omslag in maakt.

Volgende stap is bespreken met een lactatiekundige, maar ik denk dat ik hier vast ook wel wat tips en positieve verhalen uit kan halen !

Thanks!

Trouwens nooit over nagedacht dat je na een keizersnede ook (veel) vloeit
 hoe kan dat dan? Want ik dacht dat ze zeiden dat dit vloeien van de “open wond” is. Wat is dat bij een keizersnede dan? Of ben je wel begonnen met een vaginale bevalling en later (spoed) keizersnede?

Dat is gewoon je baarmoeder die leeg moet denk ik? Kwamen bij mij alleszins echt serieus dikke bloederige stukken de eerste keer dat ik ging douchen na mijn keizersnede. :sweat_smile:

2 likes

Je hebt sowieso een wond op de plek waar je placenta vastzat. Hoe je ook bent bevallen.

9 likes

Ook een vrouw met een keizersnede had een placenta die er nu niet meer zit, of waar denk je dat die wonde vandaan komt? :sweat_smile:

6 likes

Hier geen dysmature kindje maar wel eentje met 38 weken die prematurengedrag toonde. Ik wisselde live BV ook af met flesje want ze hapte te weinig aan en viel regelmatig door vermoeidheid in slaap aan borst. Het is bij ons nooit goed gekomen, sorry als dat je dat niet wilde horen. Wij zijn uiteindelijk over gegaan naar volledig gekolfde melk geven (en na 2 mnd over op KV). Daar kwam ze gelukkig wel heel langzaam in gewicht aan.

1 like

Ja haha zoals ik al zei had ik daar dus niet echt bij stil gestaan.
Had niet bedacht dat het dan echt zo’n “open” wond zou zijn. Misschien meer dicht gemaakt door de arts ofzo? Ik weet niet wat ik eigenlijk dacht :joy:

Ook niet helemaal aansluitend op je vraag maar gezien je nog weinig antwoorden heb wil ik mijn ervaring wel delen.

Mijn kindje was niet dysmatuur maar viel om onbekende reden veel af in de eerste week. Hij viel steeds aan de borst in slaap en sliep eigenlijk de hele dag door. Ik heb gekolfd en dat gaven we. Uiteindelijk weer overgestapt op live voeden toen hij begon aan te komen, wij deden dan vijf minuten aan de borst en dan aanvullen met een fles. Uiteindelijk 1 voeding per dag geheel aan de borst, als ik merkte dat hij er zin in had. En dat dus uitgebreid tot alles volledig live.

Ik zou vooral (blijven) kolven met een goede kolf. Zo gaat jouw productie ook omhoog en wordt het misschien makkelijker om te drinken voor je kindje. Hapt hij goed aan en merk je ook dat hij slikt? Want dat is vaak al een goed teken! Hopelijk sterkt hij snel aan en kun je opbouwen naar volledig live voeden.

Lactatiekundige vond ik zelf heel fijn voor het vertrouwen in mijn baby, mijn lichaam en mijn productie.

1 like