Ook niet helemaal aansluitend op je vraag maar gezien je nog weinig antwoorden heb wil ik mijn ervaring wel delen.
Mijn kindje was niet dysmatuur maar viel om onbekende reden veel af in de eerste week. Hij viel steeds aan de borst in slaap en sliep eigenlijk de hele dag door. Ik heb gekolfd en dat gaven we. Uiteindelijk weer overgestapt op live voeden toen hij begon aan te komen, wij deden dan vijf minuten aan de borst en dan aanvullen met een fles. Uiteindelijk 1 voeding per dag geheel aan de borst, als ik merkte dat hij er zin in had. En dat dus uitgebreid tot alles volledig live.
Ik zou vooral (blijven) kolven met een goede kolf. Zo gaat jouw productie ook omhoog en wordt het misschien makkelijker om te drinken voor je kindje. Hapt hij goed aan en merk je ook dat hij slikt? Want dat is vaak al een goed teken! Hopelijk sterkt hij snel aan en kun je opbouwen naar volledig live voeden.
Lactatiekundige vond ik zelf heel fijn voor het vertrouwen in mijn baby, mijn lichaam en mijn productie.