Ja dat zal best maar vermoeiend is het wel dus misschien kan ik er wat aan/tegen doen
@lightbox Ik ben hem nu aan het lezen, heb hem bij de bib geleend (weet natuurlijk niet of je daar lid van bent?). En eens met @Ohappyday , tot hiertoe vind ik hem interessant, met concrete en bruikbare tips, maar wel pas vanaf peuter/kleutertijd.
Voor diegenen met een kind dat rond de 12-18 maanden nog niet heel goed (zeg maar slecht) vaste voeding eet: geven jullie nog steeds poedermelk?
Ik vraag me af of dat nog nodig is dat ik evengoed op gewone melk of van die groeimelk mag overstappen.
Volgens mij mag je na de 1e verjaardag overgaan op gewone melk, maar het hoeft niet meteen. Je kunt het altijd even navragen bij het consultatiebureau
Ja inderdaad maar vraag me af of dat ook aan te raden is als ze verder slecht eten. Ik veronderstel dat de poedermelk toch nog meer gevarieerde voedingsstoffen bevat? Ik ga het inderdaad sowieso navragen bij Kind&Gezin bij onze volgende afspraak.
Mijn kind eet slecht en is klein en krijgt nu nog steeds Groeimelk (Alpro), op aanraden van dieetiste. Ze is 3 jaar al ondertussen.
Mijn eerste gedachte is ook om dan toch een variant te blijven geven die meer vitaminen/voedingstoffen bevat. Maar bij K&G gaan ze je dit wel weten te zeggen.
Ik geef poedermelk want tis zo makkelijk klaar te maken en wij hebben eigenlijk nooit koemelk in huis. Alpro groeimelk vindt ze helaas nog niet heel lekker.
Hier een kindje die wel goed eet maar ook graag zijn flesjes drinkt (en de extra kcal goed kan gebruiken). Wij gebruiken poedermelk (#1 of #2). De kinderarts raadde ook de alpro soja groeimelk aan maar die gaat er toch niet zo goed in gewone koemelk drinken we zelf ook niet dus dat geef ik niet. Krijgt hij soms wel van opa’s of oma’s.
Ik geef nog poedermelk omdat het makkelijk is en omdat ze dan iig ook nog genoeg ijzer enzo binnenkrijgt inderdaad. Eten verschilt hier echt per dag.
Gewoon nog poedermelk. Mijn oudste heeft zelfs tot zijn 4de nog elke dag een papfles gedronken met poedermelk. Tweede niet, ik denk tot ongeveer 1,5 jaar.
Je kan het inderdaad altijd even navragen, maar doe vooral waar jij je goed bij voelt.
Hier kind 1,5 jaar en op advies diëtiste speciale voeding nog. Ze heeft gewoon wat meer voedingsstoffen nodig. Het beste om bij de CB of KA na te vragen. Ze kijken ook naar het gewicht om te bepalen wat beste is. M’n dochter is nog maar 9 kg zwaar en moet daarom meer calorierijke voeding binnenkrijgen dan war je bv met koemelk zou binnenkrijgen.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Ik vind het poeder zo duur en er moet altijd zoveel weggegoten worden omdat het elke keer een verrassing is hoeveel ze zal drinken. Vandaar dat ik aan het overwegen was om over te schakelen, maar misschien toch nog maar even mee wachten dan. (Al is die Alpro groeimelk ook zeker niet goedkoop natuurlijk!)
Hier trouwens ook aan de lichte kant (nog geen 8kg) dus sowieso even afwachten wat Kind&Gezin (Belgische consultatiebureau denk ik) zegt. Maar ze is super actief en perfect op schema met haar ontwikkeling dus het is zeker niet dat ik me zorgen maak.
Heel begrijpelijk. We hebben dan “geluk” dat de voeding via de diëtiste gaat en voorgeschreven wordt waardoor het stukje van weggooien en veel geld kost niet helemaal opgaat. Hier gelukkig verder qua ontwikkeling ook helemaal in orde, maar zouden haar graag toch wat extra vet / reserve willen meegeven. Alpro heeft in NL best vaak aanbiedingen. Voor m’n zoontje kocht ik meestal Alpro in overleg met KA en dan heel veel tegelijk bij een aanbieding van 1+1 gratis.
Mijn dochter heeft een droge hoofdhuid, ook met wat schilfers en zie haar vaak krabben op haar hoofd. Ze is 3 jaar en heeft dus al gewoon een hoofd aardig vol met haar, dus niet zoals bij een baby die je even makkelijk in smeert. Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik hieraan doen? Wassen met shampoo oid doe ik eigenlijk bijna niet.
In mijn cultuur is het zo dat we vanaf jongs af aan het hoofdhuid in masseren met olie. Bij baby’s specifieke haarolie wat we gebruiken. Bij m’n dochter van 1,5 heb ik een olie voor haar huid wat ik ook maar in dr haar smeer. Stinkt niet. Plakt niet. In principe hoef je dat ook niet dezelfde dag uit te wassen. Bij oudere kindjes zou wel geneigd zijn om bv een uurtje het hoofdhuid ingemasseerd te laten en dan uitwassen. Maar dit is echt cultureels / Aziatisch ritueel.
Je hebt van eucerin een lotion (ook shampoo) voor een droge/gevoelige hoofdhuid. Ik heb deze een tijdje voor mezelf gebruikt en vond ik heel prettig. Het maakt ook niet vet. De shampoo gebruik ik nog. Ik heb nog steeds wel af en toe wat schilfers, vooral in de winter maar wel echt een stuk minder jeuk! En ik zet de douche altijd wat kouder als ik mijn haar uitspoel
Mijn dochter van 22 maanden drinkt ‘s ochtends nog zo’n 150 tot soms 200 ml volle melk. Maar de laatste tijd bijt ze echt enorm snel de speen van de fles kapot en ik blijf maar nieuwe kopen. Herkent een van jullie dit en zijn er dames die hun kind uit een ander soort flesje laten drinken? Kan wel wat tips gebruiken.
Water drinkt ze uit een rietjesbeker maar ze vindt het verwarrend om hier ook haar melk uit te drinken merk ik…
Uit een gewone beker laten drinken zou ik zeggen.
Wat is het voordeel van die Alpro groeimelk tov gewone melk of poedermelk? Ik ken het helemaal niet.