Tips, ervaringen & aanraders #8

Geen idee, ik tel drie soorten toegevoegde suikers dus vraag me af of het echt een gezonde vorm van zuivel is.
Mijn dochter van anderhalf drinkt zelden nog een fles. Ze krijgt water, thee en melk uit een rietjesbeker, munchkin 360 of een gewone open beker, en twee keer bv. Als ik rond bedtijd weg ben dan krijgt ze nog wel een fles voor het slapen gaan. We hebben meestal Kruidvat flesvoeding voor 0-6mnd, dat zijn twee kleinere verpakkingen in een doos. Dan hoeven we niet na vier weken een half blik weg te gooien.

Ik zou met 22mnd echt niet naar nog een andere fles gaan kijken maar een gewone beker geven.

3 likes

Kan je niet over op goedkoper poeder? Ik gebruik bonbebe en dat is 8€ voor 5,6 liter melk.
De goedkoopste volle melk bij de appie is ookal 90 ct voor een liter.
@Polly ook in kunstvoeding en koemelk zitten suikers, ook in borstvoeding trouwens. (in koemelk 4,6 gram en in Alpro 2,5 gram)
@Barney het is een plantaardig alternatief dus als je een deel vd zuivelinname daardoor kan vervangen is het duurzamer. Er zitten ook toegevoegde vitamines aan die ze nodig hebben dus dat kan ook handig zijn. Fn

6 likes

Ik zou dan idd gewone melk geven (tenzij je kind te licht is ofzoiets). Mijn zoontje krijgt alpro groei havermelk omdat hij niet tegen zuivel kan.

@Kusjessoldaat er is toch ook een gewone alpro groei? (En soja en haver) of heb ik het mis haha.

1 like

Beetje laat maar misschien nog ter toevoeging: hier met 14 maanden ook overgegaan op gewone melk, wat ze al gauw niet lustten. Dat maar opgegeven…
We voegden toen aan het menu volle kwark toe, met fruit of muesli. Oja en nu drinken ze karnemelk ( ja ik weet dat echt heel veel mensen dit super raar vinden mij wij drinken dit zelf ook liever dan melk). :laughing:

1 like

Nee er is Alpro groei soja en haver. Allebei 2,5 gram suiker toegevoegd.

2 likes

Iemand had het laatst over citronella stickers, ik heb deze voor heel weinig geld bij de action gekocht. Nog niet geprobeerd maar volgens mij wel goedkoper dan die gelinkt werden. Lag op de afdeling met shampoo en makeup enzo.

7 likes

Ik had deze meegenomen op vakantie maar ze hielpen nauwelijks. De geur is wel sterk maar ook vrij snel weer weg en het boeide de muggen vrij weinig helaas.

4 likes

Zucht, mijn zus had via via hele kleine en fijne dikke mutsjes die onze premature/dysmature baby heel goed pasten. Waren te klein voor de meeste baby’s. Ze had vannacht gespuugd en haar couveuse is toen door de verpleging verschoond. Die mutsjes lagen er ook in en ze zijn hoogstwaarschijnlijk bij de was gekomen, die ga je natuurlijk nooit meer terugvinden. :smiling_face_with_tear:

Dus als iemand nog tips heeft voor prematurenmutsjes die extra klein vallen…

1 like

Noppies heeft prematurenmutsjes.
Die vielen, naar mijn mening, echt goed klein.

3 likes

Wij hadden deze en die waren fijn!

1 like

Bij de prenatal hebben ze ook prematurenmutsjes. Passend bij maat 44. Toen mijn dochter kleiner was, kreeg ik ze via het ziekenhuis.

1 like

Ze heeft nu uit nood een prematurenmutsje van Noppies op en ze zwemt er echt in :joy: Ze zou nu 35 weken zijn.

@anon37686689 ik ga die van jouw link proberen, dankje!
@Applepie De mutsjes van het ziekenhuis zijn echt heel dun helaas, ze draagt nu in de couveuse wel maat 44 rompers omdat ze dat dus fijn lijkt te vinden, maar daar zwemt ze eigenlijk ook nog wel in haha

Onze dochter droeg 2 ziekenhuismutsjes over elkaar, dat werkte best prima. En toen ze <44 cm was, had het ziekenhuis een voorraad kleding (dat vind je ook niet makkelijk in een winkel).

2 likes

Ochjee haha. Ik vond die al klein toen (of mijn kind had gewoon een groot hoofd in verhouding haha).

Hopelijk vind je goed passende mutsjes tussen de andere tips!

1 like

Aaah :frowning: geen mutsjestips helaas, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat als je dat wilt vertellen!

1 like

Joha heeft mutsjes voor prematuren. Van wol, dus lekker warm.

2 likes

Ik ga inderdaad maar een keer haar hoofdhuid helemaal met olie insmeren en even laten intrekken. Ze is alleen zo lastig met haren wassen, dat ik denk dat ze dan de hele tijd met vette haren rond loopt.

@Vloeistof ook een goede, ga er even naar kijken.

1 like

Heb je een hoofd omtrek van je baby? Mijn baby was destijds zo klein dat de prematuur mutsjes van de bekende merken zelfs te groot waren. Ik had toen de beste mutsjes (en eerste echt passende kleertjes) via perfectlypreemie.nl. Hele lieve mensen ook, hadden mijn verhaal gehoord en toen twee pakjes opgestuurd ipv 1 :heart:

(En ik had er zelf genaaid waar ik ook de sondes aan kon vastbinden maar dan moet je al handig zijn met de naaimachine)

Mijn naaikunsten zijn helaas niet zo best dat ik je er eentje op durf te sturen anders had ik dat zeker gedaan, maar misschien ken je iemand die het kan maken voor je? Is met 15 minuten genaaid zeker met een beetje ervaring.

7 likes

Ik heb hier nog nieuwe handgemaakte prematuurmutsjes liggen. Als je een hoofdomtrek hebt kan ik wellicht wat opsturen (tegen verzendkosten).

2 likes

Ze doet het heel goed! Ze maakt nu wat grotere stappen qua groei, ze was wel goed afgevallen (van 1700 naar 1525) maar we verwachten dat ze morgen of hooguit overmorgen weer op haar geboortegewicht zit. Voeding gaat via de sonde en als ze de behoefte lijkt te hebben en/of goed wakker is proberen we een flesje, daar drinkt ze dan van tot ze moe/het zat is. Ze heeft ook nog maar één zogenoemde dip gehad waarbij ze haar even moesten laten schrikken (in het gezicht blazen), zodat ze er weer bij kwam. Voor haar termijn doet ze dat dus heel goed en die dips horen er dan wel een beetje bij. Hopelijk kan ze snel haar temperatuur beter vasthouden, zodat ze in een warmtebedje kan in plaats van de couveuse.

Ik ga ook met (kleine) stapjes vooruit, maar dat gaat voor je gevoel toch nooit hard genoeg haha. Mijn bloeddruk is grotendeels goed en onder controle te houden met de tabletten, wel in dezelfde hoge dosering die ik via het infuus kreeg. De bloeddruk wordt niet meer gemeten, tenzij ik klachten heb of een keer op mijn verzoek. Ik ben “gezond” verklaard, al moet ik nog heel erg rustig aan doen en langzaamaan mijn conditie weer opbouwen. Ben vanmiddag wel even naar huis geweest en heb na bijna twee weken mijn katten weer even kunnen knuffelen. :smiling_face_with_three_hearts: Die had ik wel echt enorm gemist.

18 likes