Lief! Ik zal er morgen eens naar vragen!
En @Eilish ik ga eens op die site kijken, zodra ik haar hoofdomtrek heb kan ik misschien ook daar bestellen
Heel erg bedankt voor alle tips allemaal!
Lief! Ik zal er morgen eens naar vragen!
En @Eilish ik ga eens op die site kijken, zodra ik haar hoofdomtrek heb kan ik misschien ook daar bestellen
Heel erg bedankt voor alle tips allemaal!
Ah, wat fijn om te lezen! Kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg kan gaan maar het klinkt alsof het voor nu hartstikke goed gaat. Ben je de meeste tijd nog wel in het ziekenhuis?
Heeft iemand tips voor een fijn opvoedboek? Vind het wel interessant en extra handvatten zijn altijd fijn.
Ik dacht aan how2talk2kids of jagen verzamelen opvoeden, maar dat zijn ook de enige 2 die ik onlangs heb gehoord. Er zijn vast meer tips.
Ik vind de boeken van Hedvig Montgomery fijn!
Ja, zowel mijn partner als ik! Ouders mogen in ons ziekenhuis gewoon 24 uur aanwezig zijn en ook overnachten. Maar sinds gisteren mag ik dus zelf het terrein af, want ben ontslagen als kraamvrouw haha. En zolang ik in het ziekenhuis overnacht, heb ik 28 dagen na bevalling recht op het volledige assortiment aan ontbijt, lunch en avondeten! Vriend op ontbijt en ‘s middags een kopje soep
Haha wat fijn dat je van het terrein af mag nu echt wel goed nieuws dat je bent ontslagen als kraamvrouw! En fijn dat jullie zoveel daar mogen zijn en goed verzorgd worden. Is er al een inschatting van hoe lang je dochter nog in het ziekenhuis moet blijven?
Wie heeft er al ervaring met zwemles? Bij de meeste zwemlessen kun je beginnen met 4 jaar, maar ik hoor ook mensen in mijn omgeving die zeggen dat je beter kan starten als ze wat ouder zijn. Wat is jullie ervaring?
Wij zijn later gestart vw een trauma in de familie. Ik hoor wel vaker dat ze vanaf hun 5e pas echt de kracht hebben om de technieken goed aan te leren. Mijn zoontje is gestart toen hij eind 5 was. Er was een wachttijd van enkele maanden en we wilden perse op zaterdag. Het is wel echt de bedoeling dat je goed luister naar de leraar. Niet elk 4 of 5 jarige is hetzelfde dus ik denk ik een persoonlijke afweging.
Nog geen ervaring maar wel bewust gekozen om nog niet te starten met 4. Ze is nu bijna 4,5 en we wilden haar eerst aan school laten wennen. Daarnaast is ze motorisch niet zo sterk, ze kan bv ook nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Dus 5 of ruim 5 lijkt me vroeg genoeg.
Wij zijn gestart toen ze 5,5 jaar was. Starten bij 4 jaar vonden wij voor haar geen goed idee omdat naar school gaan haar al veel energie kostte. Dat ging in groep 2 beter.
Wat wel wenselijk is, is dat je kind goed kan opletten, zelfstandig naar de WC kan tijdens de les en gewend is aan groepen. Je moet je voorstellen dat een zwemdocent zegt: “Spring als een potlood in het water, 10 seconden watertrappelen, zwem een baantje heen en weer op je rug, daarna op je buik en dan op de kant gaan zitten.”. Dat moeten ze uitvoeren en onderweg niet afgeleid raken door een ander kind dat in het water springt.
Lichamelijke gezien was ze er ook niet klaar voor geweest toen ze 4 was. Ze had niet genoeg kracht in haar armen/benen. Maar er lagen ook kids van 4 jaar in het water die als een speer gingen, dus leeftijd zegt niet alles.
Zonde van je geld! Ik zou lekker wachten tot 5 jaar.
Beide kinderen zouden starten met 5 jaar, maar dat werd door corona een paar maanden later. Ik vond dat zelf wel prettig, ze zijn wat groter en sterker en houden het beter vol
Onze zwemschool heeft een soort transitiegroepje. Kindjes die te oud zijn geworden voor het kleuterzwemmen gaan naar dat groepje. Ze doen dan in het begin nog redelijk hetzelfde als bij het kleuterzwemmen en werken dan langzaam toe naar echte zwemlessen. Als de leraar ziet dat een kindje er klaar voor is mag diegene starten in de zwemlesgroep. Vind ik zelf wel een prettig systeem.
Hebben jullie nog tips voor zwangerschapsvitamines?
Ik denk dat ik foliumzuur + vitamine D in een tablet wil nemen. Of iets van een alles-in-een.
Werd vorige zwangerschap misselijk van die Omega 3 capsules van Davitamon. Daar zoek ik nu een natuurlijke versie voor, iemand aanraders?
Tip: little indians heeft opheffingsuitverkoop. Bijna alles is al weg maar de regenlaarsjes zijn nog in veel maten op voorraad. Ik heb de komende maten even ingeslagen.
Ik heb gewoon die alles in 1 van Kruidvat gebruikt met extra visolie on the side
Thanks, ik heb ook huidige en komende maat gekocht voor beide.
Ken jij deze site? Is het betrouwbaar?
Ja het is een betrouwbaar merk. Heb daar al vaker besteld.
Bedankt voor alle reacties op mijn vraag over het zwemmen. Ik denk dat we toch wat langer gaan wachten.