Niet specifiek voor die regio, maar zwembad en indoorspeeltuin zijn je beste vriend met dit weer.
Ik vond Buskruit met muisjes wel handig met die fles- en slaapschemaâs. Althans, zodat ik iets een beetje als richtlijn kon aanhouden (ik weet dat kleine babyâs niet in een schema te duwen zijn, maar een richting op proberen te gaan gaf mij wel houvast en daarmee iets rust). Was overigens ook met name bij mn 1e kind, bij mn 2e deed ik echt alles meer op gevoel (maar die sliep veel meer en moest ik wakker maken voor voedingen).
Laarzen aan en boswandeling maken, is een mooie omgeving en dan afsluiten in een pannenkoekenhuis.
Ik heb van deze boeken alleen buskruit met muisjes gelezen en vond het qua taal, stijl en roze gedoe niet zo mijn ding. Ik heb veel gehad aan aanpakken voor aanstaande vaders, zowel voor mijn man als voor mezelf. Lekker straightforward. Verder vond ik inlezen op borstvoeding wel echt een meerwaarde. De melkfabriek vond ik een mooi evenwichtig beeld schetsen.
Niet specifiek voor die regio, maar wij hebben normaliter 2x per maand peuterbieb. Voorlezen, activiteitje erbij en gratis. In de zomervakantie is er ipv peuterbieb voorlezen in de open lucht (in zoân open lucht theater) en bij regen is er dan daar een binnenoptie. Peuterbieb is bij ons vanaf 2, maar geen harde grens. Middelste ging met 1,5 al vaak mee met der zus en vond het ook leuk.
Naja wat ik eigenlijk wilde zeggen: misschien heeft de bibliotheek wel wat activiteiten daar ook
Zwembaden in Geleen en Sittard. Kinderstad in Heerlen, misschien ligt er ook wel een meer richting Echt?
Ja de verlosmoeder is heel fijn! Geen poespas, gewoon heel duidelijk zonder heel medisch te worden.
Ik vind haar ook heel leuk! Super informatief en leerzaam. Enige jammere vind ik dat ze vaak spon heeft zonder dat ze dat vermeld, dat vind ik niet passen bij de rest van haar âbrandâ.
Je noemt hem niet, maar ik vond Geboorte vol vertrouwen een heel fijn boek. Heldere uitleg, goede concrete adviezen. Heeft me echt heel goed voorbereid op mijn bevalling.
Nu er toch gevraagd wordt om tips voor activiteiten met je kindje: wat zijn leuke dingen om te doen met een baby van 8/9 maanden? Ik ga al regelmatig babyzwemmen, naar de bieb, wandelen elke dag maar ik kan nog wel inspiratie gebruiken!
Hier ben ik ook naar op zoek! Thuis spelen is ooook heel leuk maar ik wil zelf af en toe de deur uit. Hier in de buurt wordt muziek op schoot georganiseerd en babyconcerten met klassieke muziek gegeven (kindjes mogen dan gewoon rondkruipen etc). Allebei nog niet geprobeerd, maar klinkt leuk. Baby yoga vond ik zelf leuk maar wel wat chaotisch en erg duur, op youtube een filmpje volgen is dan ook leuk. Al vindt mijn baby vooral andere kinderen leuk en die zijn er thuis natuurlijk niet. Er worden ook mama cafés georganiseerd, als je dat googelt met je woonplaats vindt je misschien wel wat. En naar de markt in de buggy (ze kijkt haar ogen uit!) of met een kleedje naar het park/strand. Kinderboerderij wil ik ook binnenkort eens proberen.
Ik las ergens dat je prima je kindje mee kan nemen naar een museum, zeker meer abstracte vormen met veel kleur zouden dan de aandacht trekken en het is goed voor de woordenschat omdat je dan weer andere taal gebruikt oid.
Voor thuis: deze kalender heb je voor verschillende leeftijden met speeltips. Mijn bieb heeft ze staan, ben daar wel benieuwd naar maar als ik eraan denk zijn ze steeds net uitgeleend:
Wij gaan in september inderdaad ook naar een baby concert, heel benieuwd hoe ie dat gaat vinden. Kinderboerderij vond ie nog niet heel veel aan de vorige keer dat we met oudere neefjes en nichtjes gingen, de vogels in het tuincentrum dan weer wel.
Ik hoop dat het binnenkort weer mooier weer wordt want lekker naar het strand of een veldje lijkt me ook leuk. Mama café zal ik eens Googlen!
Die Hey Baby kalenders zijn echt heel leuk! Wel meer om iedere dag (of week in mijn geval) een keer te doen, niet dat je daar een dag mee vol kan maken.
Wij doen muziek op schoot, kan ik echt aanraden. Masr mijne is al wel 1.
Mijn partner ging veel met ons kind naar spelinloop, dat is hier vaak op locatie van een ouder- en kindteam. Het is gratis, er is veel speelgoed, en er zijn andere kindjes en ouders.
Ik deed vooral wat ik leuk vond en nam baby mee. Shoppen, ergens koffie drinken, tuincentrum, museum etc. Baby vond het allemaal wel prima zolang er iets te zien en te eten was.
Kinderboerderij vond ze op die leeftijd niks, geiten etc doodeng. En nu met 1,5 vind ze het echt het allerleukste ever.
Ik ben bang dat ik het antwoord al wel een beetje weet maar: is er iets te doen aan striae op de buik? Fijne creme, massages oid? Ik dacht dat ik er geen last van had maar na de bevalling heb ik toch twee plekken met striemen op mân buik zitten. Tja, hoort erbij maar als iemand nog tips heeft om het te verminderen hoor ik het graag
Ik smeer graag met bio oil. Of het echt helpt geen idee, maar het wordt sowieso een stuk minder opvallend de komende maanden (jaren? Geen idee onze jongste werd 10,5 maand geleden geboren). Het blauwige is er echt weer vanaf nu en het wordt steeds zachter qua kleur.
Sleeën in snowworld? Tripje naar ikea?
play cafe in Heerlen heeft een gedeelte speciaal voor kleintjes tot 3 jaar, wel reserveren van te voren!