Ik doe mn kind ook wel eens een tuinbroek aan. Hebben ze meer werk van dan die wasbare luier. Daar zeggen ze niks over.
Wollen broekjes worden meestal snachts gebruikt. Meeste mensen maken het de opvang zo makkelijk mogelijk door luiers kant en klaar mee te geven. Als iemand komt aanzetten met een stapel hydrofielen en een wolbroekje dan snap ik helemaal dat de opvang weigert.
Vind het wel echt bizar dat er pmers/kdvs zijn die borstvoeding te veel werk vinden?
Het is ook wel een verschil of het een paar kinderen zijn of een hele groep lijkt mij. Maar dat is met alles zo. We hebben ook kindjes die vega eten of volgens een bepaalde religie waar we rekening mee moeten houden, kinderen die voorkeur hebben voor hebben waterwipes of een speciale billenzalf etc. etc. Je moet als kdv ook ergens een grens trekken denk ik.
@Fishing dat moeilijk doen over het voelen van de temperatuur vind ik wel apart. Je warmt een fles op in de keuken dus je kan meteen je handen wassen. En als pm’er word je ook regelmatig ondergespuugd en of het nou bv of kv is, het is allebei goor . Voeden op verzoek, op de groep, vind ik een ander verhaal.
Bij mij wel. Elke maand staat weer in de nieuwsbrief of ouders aub makkelijke kleding aan willen trekken. En als ze het niet doen, doe ik vaak een reservebroek aan gedurende de dag en eind van de dag de tuinbroek weer aan haha.
Vooral ook ouders die willen dat hun kind mee gaat naar de wc en dan een tuinbroek aan doen of nog steeds een romper???
Of schoenen die je amper aankrijgt.
Bij de peuterspeelzaal waar mijn oudste heen ging mocht wasbaar niet ivm zindelijkheidstraining. Klonk logisch dus ik heb daar niet moeilijk over gedaan.
Al vraag ik me achteraf wel af waarom ze dan verschoonde met gewone pampers en geen luierbroekjes. Ik heb ook niets gehoord over de romper.
Ik werk niet in een kinderopvang maar wel met ouderen en daar heeft familie soms ook wensen die voor 1 persoon zeker wel haalbaar zouden zijn; maar ik redeneer altijd vanuit ‘wat ik voor 1 client doe moet ik voor de ander ook doen’ en dan is het vaak niet meer mogelijk omdat er 31 mensen wonen. Weet niet of pm’ers tegen hetzelfde aanlopen. Maar ik merk wel vaak dat vragen/verzoeken van familie best wel op de individu gebaseerd zijn.
Bij onze opvang zeggen ze er wel wat van. Dan doen ze direct reserve broek aan.
Ik probeer de draagdoek er steeds meer bij te pakken maar vraag me er toch iets over af. Ik heb een stretchy wrap van Bykay en het lijkt alsof het hoofdje van m’n baby veel te weinig wordt ondersteund. Ze duwt ook heel vaak met haar armpjes haar hoofdje van me af en gaat niet lekker chill tegen me aan liggen om te slapen of zo. Ik vraag me af of dat komt omdat ze gewoon aan het rondkijken is terwijl ik haar draag of omdat er toch iets niet goed zit? Haar beentjes zitten wel in de juiste vorm verder.
foto
Weet niet of het zo te zien is, maar die paarse vlek is precies waar haar hoofdje zit en de doek eindigt dus in haar nek.
Op foto’s van Bykay zelf lijkt dat ook zo te horen:
Maar het voelt toch alsof haar hoofdje veel te los zit? Ze kan haar hoofd al wel redelijk rechtop houden maar om op die manier nou in slaap te vallen lijkt niet te kunnen.
Ik heb ook een Artipoppe en daar zit haar hoofd veel meer ‘in’ de draagzak. Lijkt me veel beter zitten? Haar benen zijn helaas nog niet lang genoeg voor die draagzak lijkt het, dus ik wil haar daar eigenlijk niet in dragen. Las ook dat dat meer vanaf maat 62/68 aangeraden wordt en daar past ze nog niet echt in.
Hier krijgt baby gewoon romper, legging en shirtje aan (of zelfs alleen romper en legging) en ik zie zooo vaak de meest ingewikkelde, soms ook hele strakke pakjes moeten er eerst 80 knoopjes dicht
Helpt het om bij haar nek een doekje (ik gebruik een microvezeldoekje, spuugdoekje oid kan ook) in de doek te rollen voor extra ondersteuning?
Volgens mij noemen ze het een nekrol, kan je even opzoeken.
Ik had dit plaatje gekregen van een draagconsulent om te checken hoe de hoogte zit. Denk idd dat je een klein beetje extra neksteun nodig hebt.
Inderdaad, helemaal eens. En wat @Vloeistof zegt ze moeten al best veel rekening houden met uiteenlopende dingen (van intolerantie naar andere aparte eisen). Vriendin had ook allerlei eisen: eigen billenzelf na elke verschoning heel dik erop, eigen luiers, doekjes etc. En nog klagen als haar billen een beetje rood waren. Vond dat destijds heel naar van haar eigenlijk.
Die draagzak ziet er prima uit hoor. Als het goed gaat zou ik haar daar in dragen? Dat afduwen deden mijn kinderen ook altijd maar na 10 minuten ontspanden ze meestal.
@Fredje @Elafonisi oh top, helemaal niet aan gedacht om een doek op te rollen! Ga het proberen.
@Willy kan het al ja? Wil uiteindelijk wel de Artipoppe meer gaan gebruiken maar ik twijfelde nog over de houding van de beentjes. Vandaar ook dat ik deze foto’s heb laten maken door m’n vriend toen haha.
Bij de artipoppe zit je baby echt nog te diep in de zak waardoor je het risico loopt op rebreathing.
Bij de stretch draagdoek knoop je de doek waarschijnlijk niet strak genoeg (maar dat kan ik niet goed zien met deze foto). Als je hem nog strakker knoopt zit je kindje ook steviger erin.
Edit: ook de beentjes zitten nog niet in de M houding, daarvoor moet de stof in de knieholtes zitten en daar zit het nu voorbij.
Je kunt een hydrofiel oprollen en als een soort nekrol in het draagdoek rollen.(blijkbaar kun je ook nekrolletjes kopen, maar een opgerolde hydrofiel werkt net zo goed)
Zo ziet het er dan uit
@Kusjessoldaat ja ik had zelf ook het idee dat ik nog even moet wachten met de Artipoppe. Deze foto’s zijn al wel van 2 weken geleden, zal het over 2 weken nog eens proberen.
Vandaag de nekrol maar proberen. Strakker knopen zal ik ook eens naar kijken, heb het idee dat het al redelijk strak zit maar wellicht kan het nog strakker.
Thanks ook @coffeebreaks
In de Facebookgroep draagliefde zitten veel ervaringsdeskundigen en draagconsulenten die graag met je meedenken als je wat betere foto’s deelt. In principe is een nekrol nooit nodig als je strak knoopt, maargoed ik ben daar ook niet zo goed in dus gebruikte ook weleens een nekrol.