Tips, ervaringen & aanraders #8

Hier krijgt baby gewoon romper, legging en shirtje aan (of zelfs alleen romper en legging) en ik zie zooo vaak de meest ingewikkelde, soms ook hele strakke pakjes :sweat_smile: moeten er eerst 80 knoopjes dicht

3 likes

Helpt het om bij haar nek een doekje (ik gebruik een microvezeldoekje, spuugdoekje oid kan ook) in de doek te rollen voor extra ondersteuning?
Volgens mij noemen ze het een nekrol, kan je even opzoeken.

4 likes

Ik had dit plaatje gekregen van een draagconsulent om te checken hoe de hoogte zit. Denk idd dat je een klein beetje extra neksteun nodig hebt.

3 likes

Inderdaad, helemaal eens. En wat @Vloeistof zegt ze moeten al best veel rekening houden met uiteenlopende dingen (van intolerantie naar andere aparte eisen). Vriendin had ook allerlei eisen: eigen billenzelf na elke verschoning heel dik erop, eigen luiers, doekjes etc. En nog klagen als haar billen een beetje rood waren. Vond dat destijds heel naar van haar eigenlijk.

4 likes

Die draagzak ziet er prima uit hoor. Als het goed gaat zou ik haar daar in dragen? Dat afduwen deden mijn kinderen ook altijd maar na 10 minuten ontspanden ze meestal.

1 like

@Fredje @Elafonisi oh top, helemaal niet aan gedacht om een doek op te rollen! Ga het proberen.

@Willy kan het al ja? Wil uiteindelijk wel de Artipoppe meer gaan gebruiken maar ik twijfelde nog over de houding van de beentjes. Vandaar ook dat ik deze foto’s heb laten maken door m’n vriend toen haha.

Op deze foto misschien nog iets duidelijker

5 likes

Bij de artipoppe zit je baby echt nog te diep in de zak waardoor je het risico loopt op rebreathing.
Bij de stretch draagdoek knoop je de doek waarschijnlijk niet strak genoeg (maar dat kan ik niet goed zien met deze foto). Als je hem nog strakker knoopt zit je kindje ook steviger erin.

Edit: ook de beentjes zitten nog niet in de M houding, daarvoor moet de stof in de knieholtes zitten en daar zit het nu voorbij.

5 likes

Je kunt een hydrofiel oprollen en als een soort nekrol in het draagdoek rollen.(blijkbaar kun je ook nekrolletjes kopen, maar een opgerolde hydrofiel werkt net zo goed)

1914447666

Zo ziet het er dan uit

4 likes

@Kusjessoldaat ja ik had zelf ook het idee dat ik nog even moet wachten met de Artipoppe. Deze foto’s zijn al wel van 2 weken geleden, zal het over 2 weken nog eens proberen.

Vandaag de nekrol maar proberen. Strakker knopen zal ik ook eens naar kijken, heb het idee dat het al redelijk strak zit maar wellicht kan het nog strakker.

Thanks ook @coffeebreaks

In de Facebookgroep draagliefde zitten veel ervaringsdeskundigen en draagconsulenten die graag met je meedenken als je wat betere foto’s deelt. In principe is een nekrol nooit nodig als je strak knoopt, maargoed ik ben daar ook niet zo goed in dus gebruikte ook weleens een nekrol.

2 likes

Ik had inderdaad gelezen over die Facebookgroepen maar ik heb echt al jaren geen Facebook meer haha. Ga eerst met deze tip aan de slag en als het echt moet maar weer een account maken (maar liever niet)

2 likes

Je mag veel strakker knopen (dat je bijna denkt dat het niet gaat passen zelfs) en als je baby zit, de billen van je baby meer over de band scheppen. Dan komen de knieën hoger dan de billen in een M-houding (dat is belangrijk maar op de foto van bykai zie je dat eigenlijk slecht zitten) en gaat het hoofdje ook minder wiebelen.
Kleine keutel heeft een fijne video:

4 likes

Waarom is dat naar? Luieruitslag is toch veel vervelender voor het kindje.

3 likes

Thanks, deze heb ik nog niet gezien! Baby ligt as we speak op me te slapen maar zal straks even oefenen met haar en extra strak knopen haha.

1 like

Succes! Het is wel even oefenen maar draagt daarna vast fijner.

2 likes

Het was geen luieruitslag, het was gewoon wat rood. Dat kan ja. Maar ze zei dat ze dan gewoon niet hadden gesmeerd. Of niet wilden smeren (teveel gedoe vonden, dus eigenlijk met ‘opzet’). Maar ze hebben het ook wel eens druk. Ik vond dat zij wat meer begrip mocht opbrengen iig.

Komt misschien ook omdat ze wel meer eisen had en over het algmeen gewoon erg negatief was over überhaupt een kinderopvang.

2 likes

Ik deed bij mijn baby de armpjes langs het lichaam ‘klemmen’. Dan kon ie zich niet afzetten en ontspande hij sneller (in het begin wel woest natuurlijk).

Wat hebben jullie voor dekbedje voor jullie peuters? ik zit te kijken naar die 120 x 150 dekbedden maar het is allemaal syntetisch en ik wil wat meer ademend ofzo , dat ze niet zo zweet snachts.

Iemand goede tips om te dragen met een rekbare doek? Baby is nog te klein voor de draagzak dus heb ook een doek maar vindt het toch wel spannend. Heb al veel filmpjes gekeken en geoefend maar als iemand een goede tip heeft, graag! Vraag me vooral af waar z’n armen en handjes moeten.

Oh lees nu alle berichten hierboven, goede timing haha.

2 likes

Nog geen peuter met dekbed hiero, maar wat te denken van een wollen deken met eventueel een lakentje? Peuter dekbed – 100% Zuiver Merinowol - Schaapmaatje.nl

3 likes