Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik zweer zelf bij bamboo dekbedden. Die heb je ook wel in die maten.

Van leen bakker, 100% katoen is die.

Ik heb voor het peuterbed gewoon direct een normaal een persoonsdekbed gekocht. Die stop ik gewoon verder onder het matras. Hij blijft er daardoor wat beter onder liggen en omdat je er dan langer mee doet is het de investering wat meer waard,haha. Maar hij ging pas uit zn ledikant toen hij bijna drie was.

3 likes

Wat een slim idee! Ik vond het toen ook zo stom en zonde van het geld maar had dat niet bedacht haha

Ik heb volgens mij de minst ademende ooit gekocht maar ze slaapt er prima onder

1 like

Heeft er iemand toevallig nog een tip voor knijpzakjes met zowel fruit als groente (dus gemengd)? Die van Ella’s Kitchen gaan er bij ons kind mega goed in, maar voor zover ik weet hebben die maar 3 varianten. Ik zou graag iets meer willen afwisselen.

Oh die met boerenkool lijkt er in België niet te zijn, jammer! Ga ik wel een voorraadje van inslaan als ik nog eens in NL kom.

Kruidvat goeie tip, bedankt!

Online vind ik ook nog een merk Demeter / Holle. Mocht iemand daar ervaring mee hebben, lijkt een Duits merk te zijn. Het moet wel een beetje zoet zijn anders gaan ze niet binnen. :grimacing:

2 likes

image

Deze vindt mijn kind lekker

2 likes

Zijn er hier mensen die weleens een pak van Ducksday hebben gekocht? Dan heb ik twee vragen voor je😌

• valt het groot? M’n zoontje draagt 86, langzaamaan 92. Ga je dan voor 86/92 of 92/98?
  • heb je gekozen voor het rainsuit of snowsuit?
    Alternatieven voor Ducksday zijn ook welkom!
1 like

Hier in België ook niet verkrijgbaar bij AH. :disappointed_relieved: Gelukkig wel op Bol.com, dus voorraadje besteld!

5 likes

Geen ervaring met het pak zelf maar ik zou sowieso voor 92/98 gaan zodat hij er langer plezier van heeft! Vaak kun je die pakken wel een beetje opfrommelen bij de mouwen

3 likes

Waarom worden er bijna geen baby jassen in maat 56 verkocht? Ik krijg een winterbaby dus ga wel in de kou naar buiten, dan heeft mijn baby toch een jas nodig?? Of dragen ze dan dubbele lagen truien/vestjes/berenpakjes oid? Ik vind t zo vaag dat ik nergens die maten kan kiezen maar misschien betekent dit dat ik t niet nodig heb haha

2 likes

Mijn decemberbaby had een jasje in 56 (van hema) en ook één in 62 (ook hema) maar heeft ze beide echt weinig aan gehad. Hij had bijna altijd zijn berenpakje aan.
En inderdaad laagjes en in de kinderwagen lag hij ook nog onder een dik dekentje natuurlijk.

2 likes

Ik vond jassen echt de hel om aan te doen bij m’n kleine baby :joy: wij deden ook berenpakjes aan met dekentjes enzo

3 likes

Ik heb een novemberbaby. Maar deden warme kleren aan, mutsje op, gewikkeld in een omslagdoek, liggend in een warme voetenzak in de kinderwagen.

2 likes

Mijn baby is van december en heeft die eerste winter geen jas aangehad. Ik zou idd kijken naar een goede wagenzak, een wollen dekentje (ik heb een merinosjaal van mezelf gebruikt Ipv een deken) wat merinorompers en warme schoentjes/sokken. Dekentjes vond ik veel handiger dan jasseen en berenpakjes, omdat ze in de wagen vaak in slaap vallen en als je van buiten naar binnengaat je ze met laagjes makkelijker iets minder warm kan kleden zodra je binnen bent. Daarnaast is het ook zo’n gefrot met die klein armpjes, dat vond ik veel gedoe en mijn kindje haatte dat aankleden ook enorm die eerste weken. Hij zat ook veel in de draagzak en dan nog deels in mijn jas, als je veel wil gaan dragen is een draagjas wellicht nog te overwegen.

2 likes

Ik vond jasjes in die maat inderdaad ook niet handig. Wij deden veel met dekentjes, mutsje, en het pakje van Engel. Of in de draagdoek onder je jas.

Als je een jasje wil zou ik ook kiezen voor iets vanaf maat 62. Heb 1 jasje in maat 56 en beide kinderen hebben hem alleen aangehad toen ze van het ziekenhuis naar huis gingen. Heb nu voor m’n baby een ruimer wollen jasje.

1 like

Ja dit zou ik ook doen. Ik had een jasje in maat 56 mee naar het ziekenhuis, mijn kindje was 50 cm en alsnog kreeg de verpleging het jasje amper aan.

2 likes

Misschien niet de tip die je zoekt haha maar toch: je kun ook makkelijk die zakjes bestellen. Die zijn herbruikbaar en dan kun je iedere gepureerde mix die je wil erin doen :slight_smile:
Ik maak vaak m’n restjes fruit ermee op en gooi ze dan in de vriezer.

1 like