Tips, ervaringen & aanraders #8

Geen ervaring met het pak zelf maar ik zou sowieso voor 92/98 gaan zodat hij er langer plezier van heeft! Vaak kun je die pakken wel een beetje opfrommelen bij de mouwen

3 likes

Waarom worden er bijna geen baby jassen in maat 56 verkocht? Ik krijg een winterbaby dus ga wel in de kou naar buiten, dan heeft mijn baby toch een jas nodig?? Of dragen ze dan dubbele lagen truien/vestjes/berenpakjes oid? Ik vind t zo vaag dat ik nergens die maten kan kiezen maar misschien betekent dit dat ik t niet nodig heb haha

2 likes

Mijn decemberbaby had een jasje in 56 (van hema) en ook één in 62 (ook hema) maar heeft ze beide echt weinig aan gehad. Hij had bijna altijd zijn berenpakje aan.
En inderdaad laagjes en in de kinderwagen lag hij ook nog onder een dik dekentje natuurlijk.

2 likes

Ik vond jassen echt de hel om aan te doen bij m’n kleine baby :joy: wij deden ook berenpakjes aan met dekentjes enzo

3 likes

Ik heb een novemberbaby. Maar deden warme kleren aan, mutsje op, gewikkeld in een omslagdoek, liggend in een warme voetenzak in de kinderwagen.

2 likes

Mijn baby is van december en heeft die eerste winter geen jas aangehad. Ik zou idd kijken naar een goede wagenzak, een wollen dekentje (ik heb een merinosjaal van mezelf gebruikt Ipv een deken) wat merinorompers en warme schoentjes/sokken. Dekentjes vond ik veel handiger dan jasseen en berenpakjes, omdat ze in de wagen vaak in slaap vallen en als je van buiten naar binnengaat je ze met laagjes makkelijker iets minder warm kan kleden zodra je binnen bent. Daarnaast is het ook zo’n gefrot met die klein armpjes, dat vond ik veel gedoe en mijn kindje haatte dat aankleden ook enorm die eerste weken. Hij zat ook veel in de draagzak en dan nog deels in mijn jas, als je veel wil gaan dragen is een draagjas wellicht nog te overwegen.

2 likes

Ik vond jasjes in die maat inderdaad ook niet handig. Wij deden veel met dekentjes, mutsje, en het pakje van Engel. Of in de draagdoek onder je jas.

Als je een jasje wil zou ik ook kiezen voor iets vanaf maat 62. Heb 1 jasje in maat 56 en beide kinderen hebben hem alleen aangehad toen ze van het ziekenhuis naar huis gingen. Heb nu voor m’n baby een ruimer wollen jasje.

1 like

Ja dit zou ik ook doen. Ik had een jasje in maat 56 mee naar het ziekenhuis, mijn kindje was 50 cm en alsnog kreeg de verpleging het jasje amper aan.

2 likes

Misschien niet de tip die je zoekt haha maar toch: je kun ook makkelijk die zakjes bestellen. Die zijn herbruikbaar en dan kun je iedere gepureerde mix die je wil erin doen :slight_smile:
Ik maak vaak m’n restjes fruit ermee op en gooi ze dan in de vriezer.

1 like

Jollein voetenzak, ik legde dat in de maxicosi en in de wagenbak. Had er gewoon eentje want ik gebruik de auto en dus maxicosi nauwelijks dus wisselen was niet zoveel werk.

4 likes

Ik denk iedere x dat ik dat ook wil, tot ik me bedenk dat ik dan daarna die verpakking moet afwassen ipv gewoon weggooien :sweat_smile:

4 likes

Deze! Voetenzak voor Autostoel Kinderwagen - Bliss Knit - Nougat

Deze gebruikten we ook in de kinderwagen

5 likes

Voor de maxi cosi hadden wij een voetenzak van Jolein. De 4 keer dat ze in de kinderwagen wieg lag hadden we zo’n teddy omslagdoek van Jolein erin liggen met daarover nog een dekentje. Toen we overgingen naar het zitje hebben we een voetenzak van Elodie, écht een aanrader zijn die voetenzakken.

2 likes

Hahaha ja snap ik! Maar de mijne hebben een ziplock rand langs de lange kant, en zijn echt zo schoon. Beetje water erin heen en weren, uitspoelen en klaar.
Maar goed, snap ook heel goed als je daar geen zin in hebt :joy:

1 like

Mijn kindje is eind november 2022 geboren, het was geen hele koude winter maar ik vond dit met een niet te dik buitenpak warm genoeg. Op Vinted staan er ook veel voor een nog kleiner prijsje.

1 like

Welke heb jij? Ik heb van die sillicone maar gebruik ze inderdaad niet vanwege het afwassen

1 like

Ja ik weet het! Maar hoe doe je dat dan praktisch met die ingevroren zakjes? Als je bijvoorbeeld een dagje weggaat dan neem je zo eentje mee en tegen de namiddag is het wel ontdooid? Begint dat niet te lekken dan of zo?

Wij hadden (hebben) zo een: Bekijk Feeding Squeeze Station - Vulsysteem voor Knijpzakjes voor o.a. babyvoeding op: Feeding Squeeze Station - Vulsysteem voor Knijpzakjes voor o.a. babyvoeding | bol.com

Wel met weggooi zakjes dus maar werkte fantastisch haha.
Ik heb m toen voor 10€ op de plaatselijke Facebook marktplaats overgenomen met 40 zakjes ofzo. Weet niet goed wat de zakjes los kosten.
Maar had het toen vooral voor op vakantie (gingen zo’n 16u rijden) gebruikt. De hele caravan vriezer en koelkast vol met 40 van die dingen en dat ging wel op haha

@whosthatgirl; wat ik me herinner was dat echt in een uurtje ofzo wel ontdooid?

5 likes

Ik heb deze: Doddle zakjes

en @whosthatgirl ja ik gooi ze dan idd in de tas. Ontdooien gaat wel snel, en ze lekken niet. Hooguit wat condens.
En als het warm is, is semi bevroren ook erg lekker. Dan kneed ik ze door elkaar en is het een soort slush

2 likes