Tips, ervaringen & aanraders #8

Jollein voetenzak, ik legde dat in de maxicosi en in de wagenbak. Had er gewoon eentje want ik gebruik de auto en dus maxicosi nauwelijks dus wisselen was niet zoveel werk.

4 likes

Ik denk iedere x dat ik dat ook wil, tot ik me bedenk dat ik dan daarna die verpakking moet afwassen ipv gewoon weggooien :sweat_smile:

4 likes

Deze! Voetenzak voor Autostoel Kinderwagen - Bliss Knit - Nougat

Deze gebruikten we ook in de kinderwagen

5 likes

Voor de maxi cosi hadden wij een voetenzak van Jolein. De 4 keer dat ze in de kinderwagen wieg lag hadden we zo’n teddy omslagdoek van Jolein erin liggen met daarover nog een dekentje. Toen we overgingen naar het zitje hebben we een voetenzak van Elodie, écht een aanrader zijn die voetenzakken.

2 likes

Hahaha ja snap ik! Maar de mijne hebben een ziplock rand langs de lange kant, en zijn echt zo schoon. Beetje water erin heen en weren, uitspoelen en klaar.
Maar goed, snap ook heel goed als je daar geen zin in hebt :joy:

1 like

Mijn kindje is eind november 2022 geboren, het was geen hele koude winter maar ik vond dit met een niet te dik buitenpak warm genoeg. Op Vinted staan er ook veel voor een nog kleiner prijsje.

1 like

Welke heb jij? Ik heb van die sillicone maar gebruik ze inderdaad niet vanwege het afwassen

1 like

Ja ik weet het! Maar hoe doe je dat dan praktisch met die ingevroren zakjes? Als je bijvoorbeeld een dagje weggaat dan neem je zo eentje mee en tegen de namiddag is het wel ontdooid? Begint dat niet te lekken dan of zo?

Wij hadden (hebben) zo een: Bekijk Feeding Squeeze Station - Vulsysteem voor Knijpzakjes voor o.a. babyvoeding op: Feeding Squeeze Station - Vulsysteem voor Knijpzakjes voor o.a. babyvoeding | bol.com

Wel met weggooi zakjes dus maar werkte fantastisch haha.
Ik heb m toen voor 10€ op de plaatselijke Facebook marktplaats overgenomen met 40 zakjes ofzo. Weet niet goed wat de zakjes los kosten.
Maar had het toen vooral voor op vakantie (gingen zo’n 16u rijden) gebruikt. De hele caravan vriezer en koelkast vol met 40 van die dingen en dat ging wel op haha

@whosthatgirl; wat ik me herinner was dat echt in een uurtje ofzo wel ontdooid?

5 likes

Ik heb deze: Doddle zakjes

en @whosthatgirl ja ik gooi ze dan idd in de tas. Ontdooien gaat wel snel, en ze lekken niet. Hooguit wat condens.
En als het warm is, is semi bevroren ook erg lekker. Dan kneed ik ze door elkaar en is het een soort slush

2 likes

25€ voor 50 zakjes! Dus hele goeie deal had je. Denk dat 't vooral als voordeel heeft dat je knijpfruitjes wat voedzamer zijn.

Ik vind dat ook best een zoektocht welke knijpfruitjes niet voor 60% uit appel bestaan.

images (4)

Die nutri fiber zijn mijn favoriet om te geven, maar meteen weer zo duur per stuk (nu wel in de bonus maar uitverkocht bij mijn appie).

2 likes

Ja ik had ook gewoon volle Griekse yoghurt er in. Normaal aten ze dat wel met een lepel natuurlijk, maar was zo chill onderweg in de tussenstops of in de auto haha

1 like

Ik ben nu dus toch alweer 20 minuten aan 't zoeken op herbruikbare knijpfruit zakjes :sweat_smile:

Hahaha sorry :rofl:
Maar ik spiekte net op marktplaats, daar staan iig wel een aantal van die systemen met zakjes erbij. Wie weet leuke deal erbij :sunglasses:

1 like

Mij is de Koeka voetenzak aangeraden door een vriendin, een aantal modellen zijn nu ook in de sale zie ik!

Je kunt ook gewoon wat zacht fruit aan je kind geven zoals framboos of banaan of peer. Als ze kauwen ervaren ze ook beter dat ze eten en raken ze verzadigd.

Weet iemand nog leuke dingen in de buurt van kamperland/de banjaard? Wij staan op de camping maar er is zulk slecht weer voorspeld en harde wind dus strand is nu niet te doen.

1 like

Ik weet dat het inderdaad niet “ideaal” is maar als je kind letterlijk 2 happen banaan en 3 stukjes pasta eet op een hele dag, dan is dat toch een handige manier om er in ieder geval iets voedzaam in te krijgen.

6 likes

Ik heb ook een winterbaby en had het Engel Natur jasje; die is ook lekker wijd dus makkelijk om aan te doen!

2 likes

Ja, die nutrifiber is ook mijn favo! Laatst persoonlijke bonus 1+1, toen ben ik 3 AH’s afgeweest :sweat_smile:

Ik heb trouwens net hervulbare zakjes van Twistshake binnen. Die lijken wel heel fijn. Gewoon glad plastic, mag in de afwasmachine.

1 like

Mijn zoon (geboren in november) deed gewoon een berenpakje aan, buiten in de wagen wel extra dekentje eroverheen. Moet wel zeggen dat het toen ook niet super koud was ofzo (niet echt onder 0), dus gewoon romper, outfit, berenpakje en dekentje meestal. In de auto voor lange afstanden berenpakje uit en alleen dekentje.