Tips, ervaringen & aanraders #8

25€ voor 50 zakjes! Dus hele goeie deal had je. Denk dat 't vooral als voordeel heeft dat je knijpfruitjes wat voedzamer zijn.

Ik vind dat ook best een zoektocht welke knijpfruitjes niet voor 60% uit appel bestaan.

images (4)

Die nutri fiber zijn mijn favoriet om te geven, maar meteen weer zo duur per stuk (nu wel in de bonus maar uitverkocht bij mijn appie).

2 likes

Ja ik had ook gewoon volle Griekse yoghurt er in. Normaal aten ze dat wel met een lepel natuurlijk, maar was zo chill onderweg in de tussenstops of in de auto haha

1 like

Ik ben nu dus toch alweer 20 minuten aan 't zoeken op herbruikbare knijpfruit zakjes :sweat_smile:

Hahaha sorry :rofl:
Maar ik spiekte net op marktplaats, daar staan iig wel een aantal van die systemen met zakjes erbij. Wie weet leuke deal erbij :sunglasses:

1 like

Mij is de Koeka voetenzak aangeraden door een vriendin, een aantal modellen zijn nu ook in de sale zie ik!

Je kunt ook gewoon wat zacht fruit aan je kind geven zoals framboos of banaan of peer. Als ze kauwen ervaren ze ook beter dat ze eten en raken ze verzadigd.

Weet iemand nog leuke dingen in de buurt van kamperland/de banjaard? Wij staan op de camping maar er is zulk slecht weer voorspeld en harde wind dus strand is nu niet te doen.

1 like

Ik weet dat het inderdaad niet “ideaal” is maar als je kind letterlijk 2 happen banaan en 3 stukjes pasta eet op een hele dag, dan is dat toch een handige manier om er in ieder geval iets voedzaam in te krijgen.

6 likes

Ik heb ook een winterbaby en had het Engel Natur jasje; die is ook lekker wijd dus makkelijk om aan te doen!

2 likes

Ja, die nutrifiber is ook mijn favo! Laatst persoonlijke bonus 1+1, toen ben ik 3 AH’s afgeweest :sweat_smile:

Ik heb trouwens net hervulbare zakjes van Twistshake binnen. Die lijken wel heel fijn. Gewoon glad plastic, mag in de afwasmachine.

1 like

Mijn zoon (geboren in november) deed gewoon een berenpakje aan, buiten in de wagen wel extra dekentje eroverheen. Moet wel zeggen dat het toen ook niet super koud was ofzo (niet echt onder 0), dus gewoon romper, outfit, berenpakje en dekentje meestal. In de auto voor lange afstanden berenpakje uit en alleen dekentje.

Frambozen weigert ze sinds een week opeens :sweat_smile:. Banaan werkt meestal wel maar die geef ik het liefst met yoghurt en knijpfruit geef ik altijd als ze in de kinderwagen zit en cranky wordt. Heb er altijd een paar in het mandje vd wagen liggen (iets wat met fruit niet gaat haha). Ik ben niet zo goed in dingen voorbereiden en op deze manier lukt het wel.
@Huismus ik ben net naar een andere ah gegaan en heb 11 van die fruitjes nog gekocht, was 35% korting. En een zak met 4 van die snacks.

Dragon Claws - Cheese & Onion 4 x 15g bag_1000x994
De tomaat basilicum hiervan is favoriet. Die vinden we zelf ook goed te eten.

130420212346_184144PAK-1_360x360_2
Deze zijn vergelijkbaar met die baby koekjes maar dan veel goedkoper. Ze vindt ze heel lekker (zit wel toegevoegde suiker in) en tis ook met volkoren granen.

1 like

Mijn zoontje is ook gek op die draken chipjes. Ik vind ze ook prima qua smaak.

1 like

Hahaha best grappig dat je wel wasbare luiers gebruikt, maar dat dit dan veel moeite is. Geen oordeel verder hoor trouwens.

5 likes

Ja ik haat de afwas :sweat_smile:.

7 likes

Weer zo’n ‘hoe valt het’ vraag, maar hoe valt kleding van de Lindex? :sweat_smile: Kind is 18 maanden en broekjes van Zara 12-18 mnd word nu wel wat kort.

Ik ben helemaal verstrikt geraakt in het web van kinderwagens en autstoeltjes.

Heb gekozen voor de Nuna Mixx Next kinderwagen (via marktplaats) met ook de Nuna Mixx Next wieg (via marktplaats). Nu zegt iedereen dat je autostoeltjes het beste nieuw kunt kopen ivm veiligheid dus dat wil ik doen. Dacht gemakkelijk, koop ik ook de Nuna Pipa autostoel met 360gr base. Maar nu blijkt dat je dan alsnog een opzet stukje nodig hebt voor de wagen om de autostoel erop te zetten en dat die normaal wordt bijgeleverd bij de wagen, maar die heb ik via marktplaats niet gehad? En zie niet ergens dat ze dat los verkopen?? Echt zo irritant.

Misschien dan toch makkelijker om een (duurdere) maxicosi autostoel te kopen met opzetstukken voor de Nuna wagen want die worden wél los verkocht. Want mijn ouders hebben een maxicosi base en als de baby dan eens bij hen is dan kan de Nuna maxicosi natuurlijk weer niet op hun base :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes:

Pfffff

1 like

Ik heb mijn autostoel overigens wel tweedehands gekocht via marktplaats. Ik zou geen stoel met zichtbare schade of die jaren oud is kopen idd vanwege veiligheidsredenen, maar ik had een stoeltje gekocht van een serie die pas net op de markt was toen dus durfde het wel aan. Om je keuze nog lastiger te maken: de meeste autostoeltjes moeten op een isofix base, die bases zijn vrij duur en bepalen ook je keuze voor een vervolgstoeltje waarschijnlijk. Want je gaat waarschijnlijk geen nieuwe base kopen als je kindje na een jaar oid uit de groep 0 stoel is gegroeid. Dus ik zou ook al verder kijken naar de vervolgstoel en wat je daar belangrijk in vindt voordat je een autostoel koopt

Ongevraagd advies: ik ben heel blij met de maxi cosi 360 stoel en bijbehorende base. Die base kun je gebruiken tot je kind 4 is (en de autostoel ook als je de pearl kiest, maar die kon je idd niet op het onderstel van de wagen zetten dus ik heb gekozen om eerst de pebble 360 te kopen en als ie daaruit is gegroeid over te stappen op de pearl 360)

1 like

Heeeeel groot! Ik kan me een romper maat 74 herinneren die mijn zoon droeg terwijl hij van andere kleding 86 had

1 like

Heel groot idd!! Dochter heeft hier een 56 tot zeker 7 maand doorgedragen. :grinning:

2 likes

Die isofix zit meestal toch al ín je auto? Dacht dat de autodealer dat tegen mij zei. En dan doe je een base erop die aangesloten kan worden op de isofix en vervolgens een stoeltje dat aangesloten kan worden op de base :sweat_smile: of vergeet ik nog iets te kopen.