Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik ben helemaal verstrikt geraakt in het web van kinderwagens en autstoeltjes.

Heb gekozen voor de Nuna Mixx Next kinderwagen (via marktplaats) met ook de Nuna Mixx Next wieg (via marktplaats). Nu zegt iedereen dat je autostoeltjes het beste nieuw kunt kopen ivm veiligheid dus dat wil ik doen. Dacht gemakkelijk, koop ik ook de Nuna Pipa autostoel met 360gr base. Maar nu blijkt dat je dan alsnog een opzet stukje nodig hebt voor de wagen om de autostoel erop te zetten en dat die normaal wordt bijgeleverd bij de wagen, maar die heb ik via marktplaats niet gehad? En zie niet ergens dat ze dat los verkopen?? Echt zo irritant.

Misschien dan toch makkelijker om een (duurdere) maxicosi autostoel te kopen met opzetstukken voor de Nuna wagen want die worden wél los verkocht. Want mijn ouders hebben een maxicosi base en als de baby dan eens bij hen is dan kan de Nuna maxicosi natuurlijk weer niet op hun base :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes:

Pfffff

1 like

Ik heb mijn autostoel overigens wel tweedehands gekocht via marktplaats. Ik zou geen stoel met zichtbare schade of die jaren oud is kopen idd vanwege veiligheidsredenen, maar ik had een stoeltje gekocht van een serie die pas net op de markt was toen dus durfde het wel aan. Om je keuze nog lastiger te maken: de meeste autostoeltjes moeten op een isofix base, die bases zijn vrij duur en bepalen ook je keuze voor een vervolgstoeltje waarschijnlijk. Want je gaat waarschijnlijk geen nieuwe base kopen als je kindje na een jaar oid uit de groep 0 stoel is gegroeid. Dus ik zou ook al verder kijken naar de vervolgstoel en wat je daar belangrijk in vindt voordat je een autostoel koopt

Ongevraagd advies: ik ben heel blij met de maxi cosi 360 stoel en bijbehorende base. Die base kun je gebruiken tot je kind 4 is (en de autostoel ook als je de pearl kiest, maar die kon je idd niet op het onderstel van de wagen zetten dus ik heb gekozen om eerst de pebble 360 te kopen en als ie daaruit is gegroeid over te stappen op de pearl 360)

1 like

Heeeeel groot! Ik kan me een romper maat 74 herinneren die mijn zoon droeg terwijl hij van andere kleding 86 had

1 like

Heel groot idd!! Dochter heeft hier een 56 tot zeker 7 maand doorgedragen. :grinning:

2 likes

Die isofix zit meestal toch al ín je auto? Dacht dat de autodealer dat tegen mij zei. En dan doe je een base erop die aangesloten kan worden op de isofix en vervolgens een stoeltje dat aangesloten kan worden op de base :sweat_smile: of vergeet ik nog iets te kopen.

en @Zitzak thanks! Dan ga ik zeker geen 92 bestellen, maar 80 of 86 :smile:

1 like

Ja, dat klopt. Maar dan heb je dus naast een stoeltje / maxi cosi wel een base nodig als je isofix wil gebruiken, zoals @Tostibrood zegt.

Wij hebben trouwens alleen een base voor de maxi cosi, autostoel erna kan direct op de isofix.

1 like

Ja precies. Dus je koopt een stoeltje + een base. En de base is handig als die ook voor andere/grotere stoeltjes gebruikt kan worden want anders moet je na een jaar weer een nieuwe base.

4 likes

Yes, klopt helemaal!

2 likes

Wij hebben bewust niet voor een vervolgstoel op de base gekozen. Met het idee dat de groep 1 vervolgstoel tot een jaar of 4 wordt gebruikt en als je in die tijd weer een baby wil vervoeren heb je een 2e base nodig voor de eerste groep 0 stoel.

Onze groep 1 vervolgstoel is met isofixbevestiging maar zonder base want die stoel blijft gewoon in de auto staan.

8 likes

Het engel jasje is nu flink in de aanbieding bij bergfreunde en als je je aanmeldt krijg je nog 5 euro welkomstkorting

5 likes

Pff het duizelt me helemaal haha. Net bij de winkel geweest en nu twijfel ik weer over alles. Hebben we per se een autostoeltje nodig wat op onze wagen past? Zo vaak gaan we niet met de auto. Kunnen we niet beter dan direct een autostoel kopen die van 0-4jr kan, en dan voor lief nemen dat we de baby/kind altijd uit de stoel moeten tillen in onze wagen/wieg?

Wij hadden voor we een kind hadden geen auto, maar kort daarna wel. Een auto geeft echt veel vrijheid. Ik vond een maxicosi heel handig, ook omdat je dan je baby’s niet wakker hoeft te maken of wachten tot ie wakker is om verder te gaan. Wij hebben op vakantie die maxicosi ook wel eens gebruikt als stoeltje op hem hapjes in te geven. Ik had hem tweedehands gekregen van een vriendin, en had er anders 1 tweedehands gekocht via marktplaats, ik weet dat sommige anderen daar een andere mening over hebben.
Ik zou overigen echt niet teveel stressen om spullen, alles is snel besteld als kenner toch nodig hebt en misschien is er wel iemand in je omgeving van wie je Bv een maxicosi kan lenen om het uit te proberen?

1 like

Wij hebben zelf geen auto maar gebruiken soms wel een deelauto, huurauto of we rijden mee met familie of vrienden. We hebben daarom gekozen voor stoeltjes die je met de riem vastzet. Eerst de maxicosi cabriofix en nu de nomad. Met beide heel tevreden! Het kost echt geen enkele moeite om die stoeltjes er in te zetten, en ook het kind in het stoeltje zetten is geen probleem. De maxicosi cabriofix paste ook op onze kinderwagen en in de bakfiets.

1 like

Dankje! Ik zocht nog een grotere maat voor mijn zoontje dus nu meteen besteld.

1 like

Als je niet vaak met de auto gaat, zou je de isofixbase eventueel ook kunnen laten zitten. Dan maak je maxicosi gewoon vast met een autogordel en heb je nu even één ding minder om rekening mee te houden.
Mij duizelde het ook allemaal hoor! Ik heb dezelfde kinderwagen als jij gekocht en kreeg er toen een Joie autostoel bij met opzetstukken. Heb er zelf nog een base bij gekocht maar ook wel veel gebruik van gemaakt.

3 likes

Je hebt vaak wel adapters voor op de kinderwagen zodat de maxicosi erop past (hehe, nog meer opties).

1 like

Het hangt ook veel van je levensstijl af. Ben je van plan om veel een draagzak te gebruiken? Ga je op pas op pad wanneer de baby wakker is etc?

Destijds Corona tijd dus gingen ook niet veel weg, maar wel lange afstanden naar familie enz, dus wij vonden het wel fijn dat we dan de autostoel gewoon eruit konden halen met baby erin. Onze baby sliep toch best vaak tijdens lange ritten en had hem dan liever niet eruit gehaald terwijl hij sliep, zo kon hij nog doorslapen op onze bestemming.

Wij hadden de adapters wel gelijk erbij gehaald (volgens mij kregen we die er toen gratis bij) maar daar hebben we niet veel gebruik van gemaakt.

Wij gingen ook kort na de geboorte verhuizen waarbij de parkeerplaats niet voor de deur is, dus in de winter en slecht weer moet je ook een stukje lopen met baby. Ook wel handig om alvast over na te denken hoe dat bij jullie is. Als je een stukje moet lopen dan doe je dat liever ook niet met een kleine baby in de je arm terwijl het waait en regent.

5 likes

Wij gooiden altijd gewoon de hele kinderwagen in de achterbak, dus met reiswieg. Hebben de maxi cosi echt 3 x op de kinderwagen gehad, bijvoorbeeld als we de supermarkt in gingen.

3 likes

Ja wij hebben de supermarkt op loopafstand dus verwacht dat we veel meer de wagen met wieg gebruiken dan de auto en dan wagen met maxicosi. De enige keer dat we met de auto gaan is als we bijv bij m’n ouders op bezoek gaan en da’s eerder 2-maandelijks dan wekelijks. We hebben ook een bakfiets waar een wat goedkopere maxicosi in komt, dus daar zullen we vaker mee naar het bos of strand of evt vrienden in de buurt gaan. Naja anyhow: ik word een beetje gek van alle opties en dat de maatschappij je heel erg het gevoel geeft dat je alles écht nodig hebt, terwijl ik bij de helft denk “why”

3 likes