Hier ook een december baby, maar vooral berenpakje of jasje van engel natur maat 50 aan gehad, die valt namelijk heel groot.
@Kusjessoldaat
Deze van Ellaâs Kitchen is alleen met banaan en kokosmelk. Duur, maar bij Kruidvat kun je hem nu gratis krijgen bij inlevering van punten. En dat kun je voor meedere doen!
Maar na een paar maanden over moeten op een groep 1 autostoel is best uitzonderlijk. Ik zeg het er maar bij, voor iedereen denkt dat je een maxi cosi maar een paar maanden gebruikt. Genoeg mensen die ik ken die hem tot 15 maanden gebruiken.
Ik wil ineens een Joolz Aer na een frustrerende stadswandeling met onze buggy. Wat vooral frusterend is, is dat je bij elke drempel die niet perfect vlak is, vastloopt. En dat heb je in de gemiddelde Nederlandse stad wel snel. Dus mijn vraag aan mensen met een Joolz Aer (of Babyzen Yoyo of Bugaboo Butterfly), loopt jullie buggy vaak vast als je buiten loopt?
Welke heb je? Ik wist niet eens dat dat kon. Dacht dat je voor isofix altijd een base nodig bad.
@Nefertiti volgens mij moet je hem zelfs tot 15 maanden gebruiken? Of je moet je vervolgstoel in de achteruitstand kunnen zetten.
Oh dit is mijn grote frustratie met heel veel babydingen. Al die problemen met compatibiliteit en nog een extra accessoire nodig - en nog extra met oude modellen / tweedehands dingen⊠Geen antwoorden, wel heel veel succes met alles uit te zoeken.
Ik heb de Yoyo en het is wel een buggy bedoeld voor een stedelijke omgeving. Moet je veel grintpaadjes of âoffroadâ dan is een wandelwagen met grotere wielen vast fijner.
Dat gezegd hebbende: Love onze Yoyo buggy. Hij is licht superwendbaar en stuurt ook prima als je maar 1 hand beschikbaar hebt. Ik heb niet echt problemen met vastlopen op drempels etc. Maar misschien âwipâ ik bij grotere obstakels wel even de voorwielen omhoog.
En hij is zo klein dat hij op een bagagedrager, voorrekje van de fiets of in je bakfiets past (ik weet niet meer of het ook past met groot kind + Maxicosi-houder, maar groot kind + peuterschaal wel).
@the.rebel.club Ik zit echt precies in hetzelfde schuitje en hetzelfde gevoel als jij wat betreft autostoeltjes. En alle reacties hier maken het voor mij ook wel weer duidelijk dat het zoân ontzettende ingewikkelde wirwar is van basissen en stoelen en mogelijkheden. Slechte combinatie met die zwangerschapshormonen ook, heb vorige week al huilend uitgeroepen âwaarom bestaat er niet maar gewoon 1 soort autostoel per leeftijdscategorie!?â Ook bij de opmerkingen als âals je je kind vaak slapend in de auto legtâ of âals je vaak x of y doetâ daar denk ik bij âeehh ja ik snap helemaal dat je dat zegt maar ik heb echt geen idee wat ik straks fijn of handig vind of wat ik ga doenâ. Wij hebben bijvoorbeeld allebei een auto, en de baby zal in allebei (voor zover ik nu kan inschatten) ook evenveel zitten. Maar dan ben je dus al iets van 700 euro kwijt aan 2 basissen en 1 stoeltje, en daar kun je dan maar een jaar mee vooruit. Echt frustrerende materie die autostoelen.
Nee hangt van je auto af. Als er bij een van de stoelen in je auto isofix staat kun je elke isofix stoel zonder base plaatsen. Kwamen we ook laat achter, haha.
Ja klopt, onze vervolgstoel is ook achteruit dus wij hebben wel met 10 maanden ofzo gewisseld, mijn kind paste er niet in tot 15 maanden maar die was ook groot.
@Keroppi ja ik verwacht geen off-road omstandigheden, maar onze buggy loopt dus echt heel vaak vast. Ik vind het niet erg om af en toe de buggy omhoog te kiepen maar als je al niet eens over een klinkerstraat kan lopen⊠Dus bedankt voor je antwoord!
@the.rebel.club en @Junebug85 anwb heeft trouwens wel autostoeltjes getest op allerlei punten. Die zou je nog eens kunnen opzoeken.
Hier
Je kunt ook overwegen om de goedkope maxicosi de eerste maanden in de auto te gebruiken, want dan mag je baby toch nog niet in de bakfiets, en daarna weet je of je een ander stoeltje wil kopen en zo ja wat voor iets je fijn vindt. Je kunt ook gewoon steeds die maxicosi overzetten van bakfiets naar auto, dat is ook allemaal een fluitje van een cent.
Ja dit toch!!! Waarom al die keuze? Er zijn echt niet overdreven 100 verschillende opties
Ik heb een set gekocht van kinderwagen/wandelwagen/autostoel+base.
Past allemaal op hetzelfde onderstel (de wielen dus).
Echt heel veel gebruikt en nog steeds in gebruik nu voor een tweede ronde. En dan voor baby1 een nieuwe autostoel zonder base.
Nog nooit gehad dat ik iets miste of iets onhandig vond.
Ik heb dat met luieremmers. Duizend soorten en ze krijgen stuk voor stuk slechte reviews. Ook op het forum zijn er voor elke luieremmer zowel fans als haters.
die kosten alleen gelukkig geen 1000+ euro voor een complete set en hoeven niet aan EU richtlijnen voor veiligheid te doen.
Is toch niet vergelijkbaar haha.
Is er hier iemand die ook een âmontessoriâ kast heeft? dat houdt eigenlijk in dat alles op hoogte van je kind is en je kind zelf dingen eruit kan pakken/inhangen en ook een spiegel op ooghoogte enzo erbij.
Ik wil dat heel graag en het past ook echt bij onze dochter/opvoedstijl maar heb ook weer geen zin om over 4 jaar weer een nieuwe kast te moeten kopen als de kast te klein is. Ik wil eigenlijk dat ze ermee kan doen tot ze uit huis gaat.
Is er iemand die een systeem weet dat Ă©cht goed meegroeit of wat je later een andere functie in huis kan geven? Anders koop ik denk ik een element van een Ikea kast en monteer de roede heel laag met 1 plank eronder en dat element kan dan later onderdeel van haar tienerkast worden ofzoâŠ
Volgens mij zijn daar in Nederland geen regels voor. In Frankrijk wel begreep ik.
Ik ken buiten het forum om niemand bij wie die de vervolgstoel achteruit kan. Die van ons kan dat ook niet. Voel me daar wel schuldig om maar ik vind het zoveel geld en als ze 8 x in een jaar in een auto zit het komende jaar is het veel.
Ze heeft tot 14 maanden in de maxi cosi gezeten (eigenlijk 12 maanden want ben al 2 maanden niet met de auto weg geweest). Maar ik weet niet hoe kindjes dat tot 15 maanden vol hielden. Ze haat op dâr rug liggen en werd dus echt woest in dat ding tot ze in slaap viel. Soms was ze dus gewoon 2 uur lang boos.
Ik heb geen tips maar ik herinner me wel dat ik vorig jaar rond deze tijd (was eind oktober uitgerekend) ook een autostoeltjes-meltdown had omdat ik er niets meer van begreep Het is kennelijk een rite de passage. In mijn CP-groep gaat het nu ineens over de volgende stoeltjes (voor de al wat grotere babyâs) dus ik moet er binnenkort ook weer over nadenken geloof ikâŠ
Haha oh thanks voor deze post. Ben blij dat ik niet de enige ben die verdrinkt in deze ellende
Vraag me wel af hoe je het doet zonder maxi cosi, is vooral in het begin toch het vervoersmiddel? Van ziekenhuis naar auto, van de auto naar consultatie bureau.