Tips, ervaringen & aanraders #8

Ziekenhuis wel, maar consultatiebureau is voor ons lopend, dus kinderwagen. Daarnaast veel draagzak als ik m uit de auto had gehaald.

Ik zou als ik kijk naar het gebruik bij ons en ik nu (hij is 1) alsnog zo’n achterlijk dure autostoel (die vanaf newborn kan) koop, niet opnieuw een maxicosi hebben gekocht. Ik vond dat vooral heel zwaar om te sjouwen.

Maargoed ik deed zeker in het begin alles lopend als ik er met 30 min kon komen. En ze raden toch ook lang zitten / slapen in een maxi cosi af, dus dat deed ik ook braaf zo min mogelijk.

Ik vond autostoelen/maxicosis echt zo complex dat ik het negeerde, dat ik met 38 weken maar iets had gekocht. Al die combinaties en dure bases die niet universeel zijn, had echt het gevoel dat ik voor de komende 6 jaar vooruit moest lopen. Echt onnodig ingewikkeld vind ik het en geldklopperij :upside_down_face:

4 likes

Wij hebben echt een goede autostoel voor de peuter en ook een ‘nieuwe’ (beide wel tweedehands) maxicosi voor de baby gekocht. Waren we op vakantie waar we met een (lijnbus) naar de stad gingen. Ging die bus ineens de snelweg op. :joy: Er waren niet eens gordels. De rit duurde ook zeker 45 minuten. Zit je dan met je goede gedrag.

2 likes

Ik heb het eigenlijk niet gemist. Maar muv ziekenhuis en consultatiebureau gingen we de eerste periode ook eigenlijk nergens heen met de auto :joy:
En we kunnen wel de auto altijd in parkeervak voor ons huis neer zetten. Dus ik hoefde dan ook niet ver te lopen om met de baby’s bij de auto te komen.
Het was ook een kosten overweging. Want we wilden een stoel kopen op een draaibare base. En er was een type die we al vanaf geboorte konden gebruiken. Scheelde weer in aanschaf om alleen 1 stoel te kopen ipv ook nog een maxi cosi ding.

Ik was ook helemaal door gedraaid na het vergelijken van de consumentenbond en anwb test (en nog een Duitse test). Had ik eindelijk een stoel gevonden die overal het beste was, was die stoel nergens meer te krijgen :joy:
En de beste maxi cosi was ook altijd weer van een ander merk dan de beste stoel op een draaibare base. Daar kon ik onder invloed van zwangerschapshormonen echt niet goed mee om gaan. Toen heb ik onder druk van mijn partner uiteindelijk de knoop door gehakt, want ik bleef maar twijfelen over die stoeltjes :joy:

2 likes

Alles qua autostoelen wat je in Nederland koopt (niet op AliExpress) is echt wel veilig. Het een heeft iets meer luxe en functies dan de ander maar je kan het heus niet echt fout doen.

1 like

Wij hebben voor beiden een pax kast en dan nu de roede inderdaad laag met planken erboven. En daaronder 2 lades. In de onderste la pyjamas/ondergoed, lade erboven broeken/rokkens/maillots en dan alle tops/jurken hangend. Planken kunnen ze niet bij zonder kruk, daar ligt beddengoed, extra dekbed, vast kleding in grotere maat etc. Bij de oudste net de roede iets hoger gezet omdat haar jurken te lang werden en nu is de ruimte tussen de planken gewoon ietsjes kleiner.

3 likes

Ik heb de maxi cosi (tweedehands) weinig gebruikt tot maar 4 maanden. Daarna de maxicosi assisfix (nieuw gekocht), die is 360 en kan achteruit en vooruit. Die is vanaf 4 maanden, en ong 9kg en dat woog ze toen. Echt een hele fijne stoel in gebruik.

Maxi cosi pebble en familyfix base had ik @the.rebel.club
Geen reden om specifiek die te nemen, zag hem op marktplaats en zag er goed uit en goede prijs.

1 like

Heeft iemand de easywalker 3 en er een meerijdplankje op? Zo ja, welke ?

Mijn kind (drieënhalf jaar) heeft een gewone kledingkast (Ikea Visthus) en pakt er altijd een krukje bij. Zo kan ze overal zelf bij. De spullen bovenin de kast heeft ze niet nodig (beddengoed, winterkleding, winterdekbed).
Heb er verder niet over nagedacht, zit geen gedachte achter, maar ze heeft er zelf eens dat krukje bijgepakt en gebruikt het nu altijd om kleren te pakken.

2 likes

Heeft iemand ervaring met de Stokke Jetkids Cloud Sleeper?
Ik ben op zoek naar een fijne optie voor een logeerbed voor een peuter/kleuter van nu 3,5 die vast vaker komt logeren :heart_eyes: En later voor mijn eigen kind op reis.

Is dit fijn? Of iemand andere tips?

2 likes

Is zo’n “Freds swimtrainer” fijn om te gebruiken met een baby? Lijkt mij leuk om af en toe een keer te gaan zwemmen als het zo ver is/kan. Maar wat is dan beter? Zo’n “standaard” zwemband waar ze in zitten of bovengenoemde?
Met de swimtrainer kan je wel langer doen geloof ik? Tot 4 jaar?

Of het fijn is verschilt per kind. Mijn collega was er heel enthousiast over met haar kinderen. Toen ze hem daarna aan mij gaf vond mijn dochter het verschrikkelijk, die ging echt niet in dat ding. We hebben haar gewoon steeds vastgehouden en zo gezwommen/gespeeld, totdat ze groot genoeg was voor een puddle jumper.
Ze zijn vast wel te vinden op Marktplaats of Vinted, dan kun je het voor een paar euro uitproberen misschien.

2 likes

Mijn zoontje wilde er nooit in en kindje van een vriendin ook niet toevallig. Mijn zoontje zat in het begin in zo’n bekende gele band en heeft nu van die arm bandjes en dat gaat prima. Dat je er tot 4 jaar mee kan doen lijkt me trouwens ook een beetje overdreven. Ik denk dat de meeste kindjes van die leeftijd het helemaal niet meer leuk vinden in zo’n band.

1 like

Mijn vrij stevige kind gleed eruit. Na even spelen hing ze veel te laag. Zo’n gele band waarin ze zitten was veel fijner of bij ons op de arm.

2 likes

Ik vond hem helemaal niet fijn. Onze baby schoof telkens naar beneden terwijl ze stevig was en goed vast zat. Zelf vond ze het wel heel leuk omdat ze lekker kon spetteren met haar handen.

Die van ons staat op vinted, als je interesse hebt dan wil ik m’n profiel wel via een pb doorsturen.

2 likes

Ik heb toen mijn baby heel klein was een nekring (nek.float) gebruikt, dat vinden sommige er zielig uitzien maar daarmee liggen ze helemaal in het water behalve hoofd en kunnen ze dus heel goed bewegen met beentjes en armpjes. Ze vond t heerlijk in dat ding.

Wij doen babyzwemmen en dan heb je ze los op je arm, op een gegeven moment wilde ze dus niet meer dat ding om. Als je ergens anders gaat zwemmen dan babyzwemles, moeten ze meestal iets om.

Op advies van de zweminstructeur overgegaan op bandjes. Daarmee moet ik haar heelgoed in de gaten houden, want ze is er eigenlijk nog vrij klein voor maar dat is bij al die andere dingen ook. En ze wilt echt niet in zon band waar ze zelf niet vrij in kan bewegen.

Ik had mijn nekfloat voor 1 euro op vinted gekocht om tw proberen en zon gele band ook.
Heb mn nekfloat uitgeleend nu, anders had je m wel mogen proberen.

Heb een Joolz aer, nog nooit vastgelopen ding rijdt echt als een zonnetje.

3 likes

Onze Aer loopt nooit vast, echt elke cent waard.

2 likes

M’n zus is dolgelukkig met de bugaboo butterfly. Voor het eerst zo ongeveer dat ze iets nieuw gekocht heeft, ze hebben de kinderwagen nu weggedaan. Het invouwen gaat ook zo soepel, daar ben ik wel jaloers op in vergelijking met mijn buggy. Ze heeft ook het meerijdplankje erbij voor dr andere kind.

1 like

@the.rebel.club ik ben een aantal weken geleden naar babypark gegaan. Daarvoor ook al een paar keer en toen kreeg ik ook een mental breakdown en was ik totaal overweldigend door alle spullen. Maar toen hebben we ons daar laten informeren en dat was heel fijn. En ik had ook echt het idee dat ze eerlijk was en niet het duurste van het duurste wilde aansmeren. Ze kunnen ook alles laten zien (hoe je de maxicosi op een isobase zet maar ook met een autogordel vastmaakt) en helpen met wat je nog meer nodig hebt (adapters, regenhoes bijvoorbeeld). En ze hebben laagste prijs garantie.

2 likes

Haha dat is zonde, en ook belachelijk dat dat niet kan. Mijn peuter loopt gelukkig heel goed langere afstanden, dus zo’n meerijdplankje willen we sowieso niet.

1 like