Tips, ervaringen & aanraders #8

Bedankt voor alle reacties mbt het zwemmen! Komt toch wel naar voren dat de meesten (hier iig) de swimtrainer niks vinden. Wilde hem anders op de cadeaulijst zetten maar dat doe ik dus maar niet!

2 likes

Ik vond hem wel fijn voor een baby! Met 5 maanden met de baby op vakantie geweest, toen kon ze nog niet echt zitten maar wel in dat ding liggen. Maar tot 4 jaar gebruiken is echt onzin. Zodra je baby kan zitten gebruikte wij zo’n band waar ze in kunnen zitten, dus vanaf een maand of 8/9 was dat bij beide kinderen.
Mocht je hem willen zou ik hem 2e hands via Vinted aanschaffen omdat je ze maar relatief kort gebruikt.

4 likes

In de 0-4 jaar stoelen liggen ze meestal niet zo plat als de maxicosi dus dat is iets om op te letten.
Onze vervolgstoel kan met een extra verkleiner worden gebruikt vanaf de geboorte. Bij de jongste met 6maand geprobeerd en ik vond hem er nog niet mooi in zitten, de kin zakte op de borst bij het slapen dus echt niet dat een pasgeboren baby daar mooi in had gezeten. En wat anderen ook al zeggen; een kleine baby elke keer uit de auto moet tillen ga je wellicht spijt van krijgen als ze (eindelijk) lekker slapen.

Of je gaat missen dat een autostoel op de kinderwagen past verschilt per situatie. Wij gebruikten dat bij elke autorit omdat onze auto niet bij het huis staat en verder liet ik ze in de maxi cosi als we met de auto boodschappen deden. De base is foolproof en fijn als de auto zoals bij ons op een parkeerplaats staat want de autodeur hoeft minder ver open dan bij het vastzetten met gordel maar echt noodzakelijk is het niet.

(Mocht je in het noorden wonen. Onze lichtgrijze maxi cosi pebble met base mag door naar een volgende. 5 jaar geleden nieuw gekocht en gebruikt voor 2 kindjes)

Als iemand nog een leuk uitje zoekt in omgeving Harderwijk:

Het is een theatervoorstelling maar er is ook een leuke bouwspeelplaats en er worden workshops gegeven. De theatershow is gericht op basisschoolleeftijd maar voor de kleintjes is er ook echt genoeg te doen.

4 likes

Ik dacht dat ik hierop al had geantwoord maar blijkbaar nog niet.
Nieuwe poging. We hebben een Britax Römer dualfix (en daarna kidfix)

In de auto zitten de isofix haken en daarop kan je alles aansluiten met isofixbevestiging. Die isofixbevestiging kan vast zitten aan een base of rechtstreeks aan een autostoel.
Het voordeel van een base is dat je de autostoel uit de auto kan halen zonder isofix los te halen, de base blijft dan in de auto staan. Dat is handig als je baby met autostoel uit de auto wil tillen maar een dreumes/peuter is dat niet meer nodig en kan de stoel meestal gewoon in de auto blijven staan dus dan kan deze net zo goed rechtstreeks vast zitten.

1 like

Nou als antwoord op het autostoeltjes dilemma hebben we gewoon maar een knoop doorgehakt. Thanks @iedereen voor de uitgebreide input en meningen! Heel veel aan gehad. Misschien dat onze overwegingen nog iemand helpen in de toekomst dus deel t hier.

Aangezien we de auto heel weinig gebruiken, we de supermarkt en dorp op loopafstand hebben, we een parkeerplek direct voor de deur hebben en niet onnodig veel geld uit wilden geven aan 3 verschillende stoeltjes en bases hebben we nu de Nuna Todl gekocht (0-4jaar) waar de baby meteen in kan (heeft een vrij goede ergonomie kennelijk, zou beter plat kunnen dan de maxicosi, iets goedkoper dan maxicosi ook) als we met de auto gaan, maar we hebben ook een maxicosi cabriofix gekocht voor in de bakfiets en voor bij m’n ouders in de auto. De cabriofix past helaas niet op de 360gr bases (ook niet op die van maxicosi zelf :roll_eyes:) die we graag wilden voor de autostoel, dus die kan dus niet in onze eigen auto (maar wel met de gordel moest het nodig zijn). Enige wat we dan dus niet hebben is de optie om de baby vanuit onze eigen auto met autostoeltje en al op de wagen te pluggen, maar na flink beraad hebben we t gevoel dat we dat niet veel nodig gaan hebben en vonden we >150 euro veel te veel geld voor iets wat je dan max een aantal keer gebruikt. Nu zijn we wel voor de komende jaren direct klaar qua autostoeltjes en dat geeft zooooo veel rust.

Goed, t is allemaal niet perfect maar ik geloof dat de perfecte combinatie van zo min mogelijk spullen, die je zo lang mogelijk kan gebruiken, voor goede kwaliteit maar geen belachelijke bedragen, niet bestaat. Dus soit.
PS. Heb nog 14 dagen om me te bedenken dus mocht je nou denken meid je begaat een mega grote fout, pls let me know :sweat_smile:

12 likes

Voor het geval iemand hier misschien een babyzwemzitje heeft gekocht bij Decathlon.

3 likes

Ik wilde nog reageren, maar ik denk dat wij het ongeveer hetzelfde hebben als jij nu wil doen.
We hebben een maxicosi Citi voor in de auto en in de bakfiets (kan alleen met gordel vastgezet worden, dus we hebben geen base, ik vond dat echt minimale moeite elke dag). We hebben geen adapters voor op de kinderwagen, de zeldzame keer dat we met de auto weggingen en hij daarna nog door ‘moest’ slapen lukte dat meestal wel na het overtillen, die kinderwagenbak was een soort instant-slaapcabine voor hem. Veel vaker gingen we ergens heen (op visite oid) en was het prima dat hij wakker werd als we er waren. Wij rijden sowieso geen kleine stukjes, boodschappen etc hebben we allemaal op loopafstand.
Later (toen hij uit de maxicosi groeide) hebben we een Bebeconfort Evolvefix gekocht (vooral omdat ik die met een hele goede deal kon kopen, geen diepere gedachtes meer aan besteed). Die zit met isofix vast in de auto, maar die verplaatsen we verder dus nooit. In de bakfiets zit hij nu in een Melia peuterschaal.

3 likes

De perfecte combi bestaat inderdaad niet.
Als de autostoel binnen is direct even in de auto passen dan weet je zeker dat je een goede koop hebt gedaan.

1 like

Dat is sowieso al het belangrijkste besef voor het ouderschap: het kan allemaal niet perfect.
En in de praktijk loopt het meestal allemaal wel los.

4 likes

Voor degenen die een keizersnee gehad hebben: met hoeveel weken zijn jullie weer gaan sporten en vooral hoe? Ik had m’n sportschool abo stilgelegd in m’n zwangerschap en half augustus loopt die weer dus zou het graag weer oppakken. Het is deze week 6 weken geleden, dus hoop tijdens de nacontrole te horen dat ik weer een beetje mag beginnen.

Nu deed ik voorheen vooral bodypump maar weet niet of dat te intens is om mee te starten? Eventueel met hele lichte gewichten? Of kan ik beter eerst het wandelen meer gaan opbouwen? Nou ja, opzoek naar ervaringen dus haha.

Ik ben beide keren (veel) later dan die 6 weken gestart. Bij de eerste omdat het fysiek uberhaupt geen optie was.

Denk dat ik gemiddeld na 3 a 4 maanden weer rustig begon op te bouwen.

Maar toch, 6 maanden na de eerste rende ik weer een kwart marathon en 9 maanden na de tweede deed ik 1/16e (ja dat bestaat :joy:) triathlon.

1 like

Ik mocht na mijn controle met 7 weken terug alles doen. Ik ben terug gaan hardlopen (heel rustig opbouwen) en yoga. Van de kinesist heb ik buikspieroefeningen meegekregen. Krachttraining en ik geen ervaring mee. Ik denk dat het vooral belangrijk is naar je lichaam te luisteren en het rustig op te bouwen, het hoort geen last te geven of pijn te doen, dan is het nog te vroeg.

1 like

Ik heb pas nog gereageerd hier dat ik de swimtrainer wel heel goed vind! Mijn 3 jarige zoon zwemt en rent er hele middagen mee rond en pas uitgeprobeerd bij mijn zoontje van 11 maanden en die vond het ook heerlijk.

1 like

Is de kinderfilm Elemental ook geschikt voor kinderen van 4.5, denken jullie? Ik heb werkelijk geen flauw idee en zoek een vervangende activiteit voor morgen, aangezien we eigenlijk naar de Parade zouden gaan maar er 100 liter regen wordt voorspeld.

1 like

Joolz aer
 ik dacht altijd dat dat alleeen een buggy was, maar zie m nu ook als kinderwagen?
Is dat een beetje te doen in het bos enzo? De wieltjes lijken zo klein vergeleken met bijv de Geo

wij hebben van onze oudste een Joolz Geo (2), toen 2e hands gekocht en door dat gezin door 2 kinderen gebruikt en dat merken we nu dus wel. We hebben de banden al vervangen destijds en eigenlijk moet dat weer (1 is gewoon lek). Hij vouwt niet meer lekker in, de stang gaat niet meer goed in en uit
 dus nu willen we een “nieuwe” (naja mag ook gewoon 2e hands).
Die Geo’s gaan nog voor goed geld op marktplaats😅

Edit; ik had al effe de zoekfunctie gebruikt maar dan zie ik vooral “buggy Aer” gebruikers

Edit2; de hub+ lijkt me ook nog wel wat maar is ook best onbekend? Heeft wel grotere wielen

En jaaaaa misschien moeten we gewoon even naar de prenatal :rofl:, maar ik heb een regel drang vanuit Spanje :smiling_face_with_tear:

1 like

Wij hebben de aer voor onze jongste aangeschaft, maar niet inclusief de ligbak. Hier is ze nu in onze Joolz Day een maand of 3 uitgegroeid dus zochten we een fijne buggy die ook wel wat in ligstand kan. . Hij rijdt echt super soepel, fijn in te klappen ( klein en licht met draagband), maar voor een lekkere wandeling in het bos zou ik hem niet aanraden.
Wij hebben hem vooral voor stads tripjes, even in de buurt, naar de markt. Hij past ideaal + nog een peuter en kleuter in de bakfiets. Je moet hem meer zien als een to go- buggy. Hij mag bijv ook mee in het handbagage ruim van het vliegtuig.

Zowel de YoYo en de Aer zijn gewoon buggy’s. Maar je ziet dat op den duur er opeens allerlei accessoires bijkomen zoals een wiegbak waardoor het een kinderwagen lijkt.

Ik weet dat die man van dat kinderwagen/buggy Youtube kanaal (strollershop?) er geen voorstander van was om het ook voor hele kleine baby’s te gebruiken.

2 likes

Leeftijdsaanduiding is 6 dus persoonlijk zou ik voor Juf Roos of Casper en Emma kiezen. Beide stuk minder leuk voor jezelf weet ik helaas uit ervaring maar mijn 4-jarigen hadden Elemental niet echt goed gesnapt.

2 likes

Om nog even verder te gaan op de buggy’s. We gaan in september vliegen met onze dan 9maanden oude dochter.
Ze kan nu nog niet zelfstandig zitten, dus ik twijfel tussen een buggy of de kinderwagen
 Kinderwagen vanwege de steun en comfort, maar ben bang dat die beschadigd in het vliegtuig. Dus ik neig naar een (tweedehands/ niet hele dure) buggy, maar welke zal toch genoeg steun hebben?

1 like