Nou als antwoord op het autostoeltjes dilemma hebben we gewoon maar een knoop doorgehakt. Thanks @iedereen voor de uitgebreide input en meningen! Heel veel aan gehad. Misschien dat onze overwegingen nog iemand helpen in de toekomst dus deel t hier.
Aangezien we de auto heel weinig gebruiken, we de supermarkt en dorp op loopafstand hebben, we een parkeerplek direct voor de deur hebben en niet onnodig veel geld uit wilden geven aan 3 verschillende stoeltjes en bases hebben we nu de Nuna Todl gekocht (0-4jaar) waar de baby meteen in kan (heeft een vrij goede ergonomie kennelijk, zou beter plat kunnen dan de maxicosi, iets goedkoper dan maxicosi ook) als we met de auto gaan, maar we hebben ook een maxicosi cabriofix gekocht voor in de bakfiets en voor bij m’n ouders in de auto. De cabriofix past helaas niet op de 360gr bases (ook niet op die van maxicosi zelf
) die we graag wilden voor de autostoel, dus die kan dus niet in onze eigen auto (maar wel met de gordel moest het nodig zijn). Enige wat we dan dus niet hebben is de optie om de baby vanuit onze eigen auto met autostoeltje en al op de wagen te pluggen, maar na flink beraad hebben we t gevoel dat we dat niet veel nodig gaan hebben en vonden we >150 euro veel te veel geld voor iets wat je dan max een aantal keer gebruikt. Nu zijn we wel voor de komende jaren direct klaar qua autostoeltjes en dat geeft zooooo veel rust.
Goed, t is allemaal niet perfect maar ik geloof dat de perfecte combinatie van zo min mogelijk spullen, die je zo lang mogelijk kan gebruiken, voor goede kwaliteit maar geen belachelijke bedragen, niet bestaat. Dus soit.
PS. Heb nog 14 dagen om me te bedenken dus mocht je nou denken meid je begaat een mega grote fout, pls let me know