Tips, ervaringen & aanraders #8

Een goede buggy die in ligstand kan lijkt mij persoonlijk prima en ook steunend/comfortabel genoeg voor een kind van dan 9 maanden. Afhankelijk van wat je er allemaal mee wilt doen natuurlijk. Eindeloze bos en bergwandelingen in een buggy lijkt me sowieso voor zowel jou als je kind niet lekker.

Die van mij is nu 8 maanden en heeft afgelopen dagen regelmatig een uur of langer in de buggy (Easywalker Miley 2) gezeten tijdens wandelingen. We zetten 'm dan wel plat of net ietsjes omhoog en nog niet helemaal rechtop omdat ze nog niet zelf in zitstand kan komen. Heb niet het idee dat ze rondstuitert oid, dat nekje is inmiddels wel stevig genoeg.

2 likes

Ja! Bij tiny library

En dat vervolgens iedere maand vergeten op te zeggen / terugsturen :joy::sob:

3 likes

Wij hebben nu ook de todl en heel blij mee! Ons zoontje zit daar heel comfortabel in en de 360 base is ook fantastisch. Hiervoor hadden we de nuna arra autosloel en die konden we via een opzetstuk van joolz die eigenlijk bedoeld was voor maxicosi op onze joolz zetten. Ik zou bijna denken dat dus een maxicosi autostoel op de nuna kinderwagen past als het dus hetzelfde systeem is?? Of denk ik dan te makkelijk?

3 likes

Nee dat klopt hoor! Dat kan. Alleen hebben we dus geen maxicosi base dus zal onze baby nooit in de maxicosi in de auto zitten maar dan dus in de Todl :blush:

1 like

Oh ja duh :woman_facepalming:t2:

2 likes

Ah ja de yo-yo ken ik niet, maar mooie buggy wel haha.

Een compacte buggy hebben we, en die kan ook nog wel even mee… dus die hoeft niet vervangen te worden. Ga toch even kijken naar de hub+ en anders weer een GEO haha :sweat_smile:

We wandelen best wel veel en ook op het strand enz… dus een beetje robuuste wielen is wel fijn, anders loop je telkens vast denk ok

Als dat ding bestaan had bij mijn eerste kind had ik m sowieso gekocht. Loop nu met Joolz aer ook wel eens in het bos en dat gaat eigenlijk wel prima. Wel op bospaden niet in mul zand.

3 likes

Met de bak bedoel je dan? Bestaat dat dan pas zo kort haha?

Ik moet de komende tijd wat vaker met mijn dochter van 12 mnd een langer stuk in de auto rijden en vraag me daarom af of jullie nog tips hebben voor fijn frummel-speelgoed voor in de auto. Bij voorkeur iets wat ik vast kan maken. Ze heeft al de ufo en zo’n plop/fidget ding. Misschien iets met verschillende gespjes en knoopjes oid?

1 like

Met speenkoorden kan je vrijwel alles vastmaken.

3 likes

Playgro misschien? Die heeft vaak wel van dat soort dingen.

1 like

Ik bedoel meer dat het voor haar neus blijft en niet enkel aan de autostoel hangt. Dan schuift ze het gewoon opzij. Had ik even duidelijker kunnen zeggen!

Ik vond net deze en deze toevallig toen ik zocht op Playgro. Zoiets is denk ik wel wat. De ufo vindt ze heel leuk en ze heeft ook een busycube. Die ufo was echt een gouden tip, zou graag weer iets van die orde vinden haha

7 likes

Ja met die bak. Geen idee een paar jaar geleden zag ik altijd alleen die yoyo.
Oh en de nieuwe versie van de aer wordt goed beoordeeld door de consuntenbond, de vorige veel minder. Dus misschien bestond ie wel maar kwam ie niet omhoog met zoeken. Hier in huis doen we al dit soort grote aankopen op aanraden van de consumentenbond namelijk haha.

3 likes

Ik zoek voor onze peuter (3) een heerlijke zitzak.
Heeft iemand tips voor een fijne?
Ik wil het liefst eentje waar hij echt lekker in kan ā€˜hangen’.

Zie ze vooral online en dat is zo lastig inschatten omdat je niet zo goed ziet of het een beetje comfortabel is.

Geen tips, maar wel enorme herkenning. Mijn dochter (13 maanden) kan zo’n draak worden in de auto. Ze heeft er echt een hekel aan en kan ook niet goed slapen in de auto.
Wij hebben nu alleen de ufo, dus ik heb jouw tips al meteen besteld :sweat_smile: We gaan over een paar weken op autovakantie en ik kan er nu al een knoop van in m’n maag krijgen.

1 like

@Keroppi wauw wat goed dat het opbouwen zo snel is gegaan toen je eenmaal weer bent begonnen!

@Mimosa starten met yoga of bodybalance is misschien wel een goede in plaats van meteen te gaan bodypumpen. Thanks voor je reactie!

—

Heeft er iemand ervaring met die speelkits van Lovevery? Vind het wel leuk dat je dan steeds iets krijgt wat past bij de leeftijd/ontwikkelingsfase van de baby maar zo op het eerste oog is het wel duur… De eerste kit voor 0-12 weken kost €84 :moneybag:

2 likes

Ik heb er geen ervaring mee, maar voelde me ook wel verleid het te kopen. Het speelt toch heel erg in op het gevoel van ā€˜het beste aan je kind willen geven’, ontwikkeling maximaal willen stimuleren etc. Ziet er ook nog eens leuk uit. Maar naast dat dat gevoel gecreĆ«erd word door een bedrijf dat simpelweg aan je wil verkopen is het ook gewoon echt niet nodig om zoveel geld uit te geven aan (baby)speelgoed en imo heeft een baby/kind echt niet zo vaak nieuw speelgoed nodig :slight_smile:

5 likes

Ik vind die sets van lovevery ook ontzettend duur. Wel leuk voor inspiratie. Er is ook online veel te vinden over montessori in bepaalde ontwikkelingsfases van een kind, welk speelgoed daar goed bij past.
En ook juist welke niet-speelgoed dingen leuk zijn om te ontdekken voor kinderen. Gewoon huishoudelijke artikelen enzo.
Met een rondje kringloop/ marktplaats / vinted kom je dan een heel eind voor veel kleiner budget :grin:

3 likes

Annemerel heeft daar volgens mij wel eens iets over geschreven!

2 likes

Heb je voorbeelden die bij jou kinderen goed werken? :grimacing:

3 likes