Oh ja duh
Ah ja de yo-yo ken ik niet, maar mooie buggy wel haha.
Een compacte buggy hebben we, en die kan ook nog wel even mee⦠dus die hoeft niet vervangen te worden. Ga toch even kijken naar de hub+ en anders weer een GEO haha
We wandelen best wel veel en ook op het strand enz⦠dus een beetje robuuste wielen is wel fijn, anders loop je telkens vast denk ok
Als dat ding bestaan had bij mijn eerste kind had ik m sowieso gekocht. Loop nu met Joolz aer ook wel eens in het bos en dat gaat eigenlijk wel prima. Wel op bospaden niet in mul zand.
Met de bak bedoel je dan? Bestaat dat dan pas zo kort haha?
Ik moet de komende tijd wat vaker met mijn dochter van 12 mnd een langer stuk in de auto rijden en vraag me daarom af of jullie nog tips hebben voor fijn frummel-speelgoed voor in de auto. Bij voorkeur iets wat ik vast kan maken. Ze heeft al de ufo en zoān plop/fidget ding. Misschien iets met verschillende gespjes en knoopjes oid?
Met speenkoorden kan je vrijwel alles vastmaken.
Playgro misschien? Die heeft vaak wel van dat soort dingen.
Ik bedoel meer dat het voor haar neus blijft en niet enkel aan de autostoel hangt. Dan schuift ze het gewoon opzij. Had ik even duidelijker kunnen zeggen!
Ik vond net deze en deze toevallig toen ik zocht op Playgro. Zoiets is denk ik wel wat. De ufo vindt ze heel leuk en ze heeft ook een busycube. Die ufo was echt een gouden tip, zou graag weer iets van die orde vinden haha
Ja met die bak. Geen idee een paar jaar geleden zag ik altijd alleen die yoyo.
Oh en de nieuwe versie van de aer wordt goed beoordeeld door de consuntenbond, de vorige veel minder. Dus misschien bestond ie wel maar kwam ie niet omhoog met zoeken. Hier in huis doen we al dit soort grote aankopen op aanraden van de consumentenbond namelijk haha.
Ik zoek voor onze peuter (3) een heerlijke zitzak.
Heeft iemand tips voor een fijne?
Ik wil het liefst eentje waar hij echt lekker in kan āhangenā.
Zie ze vooral online en dat is zo lastig inschatten omdat je niet zo goed ziet of het een beetje comfortabel is.
Geen tips, maar wel enorme herkenning. Mijn dochter (13 maanden) kan zoān draak worden in de auto. Ze heeft er echt een hekel aan en kan ook niet goed slapen in de auto.
Wij hebben nu alleen de ufo, dus ik heb jouw tips al meteen besteld We gaan over een paar weken op autovakantie en ik kan er nu al een knoop van in mān maag krijgen.
@Keroppi wauw wat goed dat het opbouwen zo snel is gegaan toen je eenmaal weer bent begonnen!
@Mimosa starten met yoga of bodybalance is misschien wel een goede in plaats van meteen te gaan bodypumpen. Thanks voor je reactie!
ā
Heeft er iemand ervaring met die speelkits van Lovevery? Vind het wel leuk dat je dan steeds iets krijgt wat past bij de leeftijd/ontwikkelingsfase van de baby maar zo op het eerste oog is het wel duur⦠De eerste kit voor 0-12 weken kost ā¬84
Ik heb er geen ervaring mee, maar voelde me ook wel verleid het te kopen. Het speelt toch heel erg in op het gevoel van āhet beste aan je kind willen gevenā, ontwikkeling maximaal willen stimuleren etc. Ziet er ook nog eens leuk uit. Maar naast dat dat gevoel gecreĆ«erd word door een bedrijf dat simpelweg aan je wil verkopen is het ook gewoon echt niet nodig om zoveel geld uit te geven aan (baby)speelgoed en imo heeft een baby/kind echt niet zo vaak nieuw speelgoed nodig
Ik vind die sets van lovevery ook ontzettend duur. Wel leuk voor inspiratie. Er is ook online veel te vinden over montessori in bepaalde ontwikkelingsfases van een kind, welk speelgoed daar goed bij past.
En ook juist welke niet-speelgoed dingen leuk zijn om te ontdekken voor kinderen. Gewoon huishoudelijke artikelen enzo.
Met een rondje kringloop/ marktplaats / vinted kom je dan een heel eind voor veel kleiner budget
Annemerel heeft daar volgens mij wel eens iets over geschreven!
Heb je voorbeelden die bij jou kinderen goed werken?
Ik vind het echt belachelijk hoe Montessori wordt uitgemolken door āāaestheticsāā en kapitalisme. Je hoeft echt niet alleen maar houten speelgoed in neutrale kleuren te hebben dat allemaal 50 euro per stuk kost. Prima als je dat leuk vindt hoor, maar het is echt niet nodig voor een Montessori opvoeding. Bij Lidl heb je ook mooi houten āopen endedā speelgoed bijvoorbeeld, als je al per se hout wil.
Ik kijk voor leeftijdsgebonden speelgoed vaak wat Emma Hubbard aanraadt op YouTube.
Ze zijn nu bijna 2 en vooral mijn dochter vermaakt zich een hele tijd met gewoon plastic bakjes / kommetjes in en op elkaar stapelen
Wat ook al een grote hit was toen ze bijna 1 jaar oud waren: een muffin bak vorm en daar deed ik dan losse siliconen muffin vormpjes in. En daar deed ik dan weer ballen in (uit de ballenbak, maar kunnen ook pompoms zijn, als ze niet meer alles in hun mond stoppen). En dan gingen ze ook dat allemaal uit elkaar halen en weer erin doen.
En lege keukenrol vinden ze ook heel fascinerend om door heen te kijken of praten
En eigenlijk alles in het thema: in een bakje / emmer doen en weer er uit halen. Helemaal leuk met water in een grote bak, en dan kleinere bakjes en kommetjes erbij en het water ergens anders in gieten (dit doen ze dan wel buiten, maar kan ook binnen met rijst / bonen enzo als de leeftijd het toe laat).
En inmiddels vinden ze swifferen of vegen met een kleine bezem of stoffer en blik ook heel leuk. En dingen opvegen met een doekje
En mijn dochter heeft eindeloos veel plezier met rompertjes en pyjamaās uit de lade van de commode halen. Die probeert ze dan aan te doen. En daarna propt ze alles terug in de commode. Daar kan ze echt lang mee bezig zijn (dan is wel alles opgefrommeld ipv netjes opgevouwen, maarja ze houdt zich er zo mee bezig dat ik het even zo laat opvouwen probeert ze wel, maar lukt nog niet heel goed natuurlijk)
En wat ik vaak voorbij zie komen, maar zelf niet heb: een tissuedoos waar je dan kleine sjaaltjes en doekjes in kan stoppen en dan trekken ze dat er uit.
Wat een goede ideeƫn! Sla ik op voor over ruim een jaar. Mijn baby (bijna 9 maanden) vermaakt zich qua huishoudelijke spullen vooral met het vergiet, zeef en de beslagkommen uit de kast pakken en over de vloer schuiven.
Mijn dreumes speelt nu heel graag met de emmer met stiften of potloden (alles er uit, en er weer in) en een plastic potje met deksel (van een toetje haha) waar ik pompoms in gedaan heb. Ook een stapel plastic bekers doet het altijd goed, zeker icm water of iets anders wat er uit/in kan (droge pasta, pompoms).
En boekjes. Eindeloos veel boekjes bekijken. Op dit moment is het de flyer van ons vakantieadres waar fotoās van dieren in staan. Die vind ze echt fantastisch.
Verder hebben we ook gewoon een bak duplo en speelgoed hoor, maar ze spelen niet perse met speelgoed.