@Croky
Dat hebben we inderdaad geprobeerd maar mijn zoontje kan in de ochtend echt onmogelijk langer dan 2,5u wakker blijven. Bijgevolg is het tweede dutje ten allerlaatste 15u30 klaar en zou ik hem, om in de avond langer te rekken, rond 17u30 nog moeten laten slapen voor bv 20 minuten maar dat lukte echt bijna nooit en dit was altijd een gevecht met een boze baby als gevolg. Dat niet lang wakker kunnen blijven ās morgens herken ik van mijn dochter. Die kon om een of andere manier in de ochtend ook altijd minder lang wakker zijn dan na het laatste dutje.
Ik vertrek in de ochtend bovendien ook tussen 7u30 en 7u45 naar werk dus zit daar ook wel een beetje vast.
@Feather
Nog vroeger naar bed, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Kan ik ook wel eens proberen. Gaat wel met max een half uurtje lukken want ik kom om 17u thuis met de twee kids om nog te moeten eten, wassen en flesjes drinken. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb de instagrampagina net gelezen en ga hier uit halen wat eventueel van toepassing kan zijn in ons gezin.
@Karl_Lagerfeld
Wij gaan zelf meestal tussen 21u45 en 22u30 naar bed omdat mijn mans wekker afgaat om 6u00. Denk je dat het dan zin heeft om hem al wakker te maken gezien hij dan nog niet zo lang in bed ligt?
@Huismus
Dat kan zeker, dat wil ik ook absoluut aannemen maar het is zoān vervelend uur om dan nog terug in slaap te vallen, als dat überhaupt nog luktā¦
@Sproetjes
Wat eerder in bed nog, je bent blijkbaar niet de enige met deze ervaring. Ga ik zeker proberen toe te passen als de andere ākleinereā tips niet blijken te werken.
@Fishing
Mijn zoontje was heel snel vertrokken met zijn groenten- en fruit en bijgevolg had hij al snel geen behoefte meer aan die flessen dus vandaar denk ik.
Hij is dan echt aan het huilen inderdaad. We proberen hem niet onmiddellijk uit bed te halen en af te wachten maar willen ook niet dat hij onze dochter wekt. Zoān struggle met twee kindjes vind ik.
Maar een tijdje heeft hij inderdaad toen ook de dag gestart en met niets terug in slaap te krijgen, dat is inmiddels wel het geval. Ik vermoedde dat dit gewoon te maken had met de vermoeidheid ook aan zijn kant ofzo? Altijd zo lastig.
Dankjewel trouwens iedereen voor de uitgebreide respons telkens. Wat fijn om weer andere ogen op de situatie te hebben en andere inzichten. Hopelijk zit de gouden tip erbij. Ik kan hiermee aan de slag de komende tijd!