Die van mij kan er inderdaad niet bij helaas! Meestal doe ik zelf dan gewoon regelmatig een slinger eraan geven en dat vindt ie dan geweldig haha
Misschien moet ik naar het biechttopic maar wij hebben wel een aantal Lovery boxen aangeschaft. Samen met mijn schoonzusje en zwager, waarvan hun kindje iets jonger is en waar de boxen dus naar door schuiven. Het is kwalitatief echt heel mooi speelgoed en de kinderen kunnen zich er heel goed mee vermaken omdat het precies past bij de leeftijd. Je kan het ook weer goed doorverkopen mocht je kind er uiteindelijk mee uitgespeeld zijn. Wij hebben wel heel bewust gekeken welke boxen (we hebben er 3) een meerwaarde zouden hebben op het speelgoed dat we al hebben, dus niet klakkeloos elke keer weer zo’n box ontvangen.
Wat mij betreft wel een aanrader maar prijstechnisch wel heel fijn om het met iemand (of meerdere mensen) te delen. Bij ons is het meeste nog heel mooi, zelfs nadat er intensief mee gespeeld is.
- Holtziger houten dieren
- Schleich plastic dieren
0 stemmers
En ben ook benieuwd waarom of naar andere tips.
Hema verkoopt ook van die (plastic) dierensets, misschien iets minder esthetisch maar werd door dochter veel mee gespeeld.
Hoe is de kwaliteit van de Hema diertjes?
Het gaat mij niet om een specifiek merk maar wel om de kwaliteit en afwerking. Ik merk (met name) bij goedkoper plastic dat de dieren heel licht zijn en niet goed kunnen staan, harde plastic naden, snel verkleuren etc. En wil graag dat het jaren mee gaat.
Schleich is echt goed, holtziger geen ervaring mee maar naar mijn smaak zijn de schleich mooier door de realistische look, en ik denk dat kinderen ze misschien ook langer leuk gaan vinden daardoor? Maar dat is gewoon een gedachte.
Veel keuze en kwalitatief goed.
Vond de houten dieren van holtziger ook prachtig en heb er een paar, maar mn zoontje van 3 laat die gewoon aan de kant liggen.
Zn schleich dieren moeten overal mee en blijven er gewoon goed uitzien. (Over de plastic huizen/stallen ben ik wel wat minder te spreken). Verwacht ook dat hij er nog lang mee zal spelen, want buurjongetjes van 5 rennen ook direct naar de schleich boerderij en diertjes.
Wij hebben Schleichdieren, ze nemen ze ook graag mee naar buiten of in bad en dat kan met hout niet zo makkelijk.
Hebben ook een paar goedkopere plasticdieren en je merkt wel kwaliteitsverschil inderdaad dat die minder goed blijven staan, duidelijke uitstekende naden hebben etc.
Mijn zusje spaarde vroeger die paarden van Schleich en heeft daar nog lang mee gespeeld, nu heeft ze er een aantal doorgegeven aan haar nichtjes en staan de Wild Life dieren standaard op het verlanglijstje bij verjaardag/feestdagen.
Mijn kinderen spelen bij opa&oma met de Schleich diertjes waar mijn broertjes en ik vroeger mee speelden. Thuis wordt gespeeld met duplo dieren maar als ik kijk naar vroeger speelden we langer met de Schleich diertjes dan de duplo.
Plastic heeft een wat slechte naam door de goedkope prullen maar goed kwalitatief plastic speelgoed doet het wat mij betreft niet onder voor houten speelgoed.
Ik zit nu om me heen te kijken maar er ligt momenteel alleen plastic speelgoed in de kamer. Kleuter zit aan de eettafel met lego te bouwen en dreumes speelt met een bak stapelbekers, balletjes, babykralen en loopy links. Er staat een plastic loopkarretje (want die heeft goede remmen in tegenstelling tot de houten die op zolder staat), een bak duplo en little tikes autotransporter.
Ik heb ook een aantal boxen gekocht! Ze zijn ook heel goed door te verkopen dus dan valt de werkelijke prijs mee.
Ja eens dat plastic onterecht een ‘slechte’ naam heeft. Hoeveel fantastisch leuk plastic speelgoed dat echt jaaaaaaren mee gaat is er wel niet? Lego, duplo, playmobil, magnatiles etc etc. Mijn kinderen spelen met mijn lego en duplo van vroeger, en ik heb vorig jaar een groot playmobil kasteel uit de jaren 90 gekocht dat er nog echt fantastisch uitziet.
@Feather je zou ook naar playmobil kunnen kijken, die verkopen ook veel losse dieren (met ledematen die kunnen bewegen) en je hebt er meteen vanalles bij dat van goede kwaliteit is (stallen, boerderijen, hokjes, hekjes, dierentuin etc etc). Ook megaveel op marktplaats te vinden.
De Hema dieren hebben inderdaad wel zichtbare naden en zijn soms wat scheef, waardoor ze soms minder goed staan. Dus kwalitatief wel wat minder dan andere merken. Maar ze lijken moeilijk kapot te krijgen.
Schleich ken ik niet, maar ziet er goed uit!
Schleich is super leuk! Wel duur, maar gaat echt jaren mee. Mijn broertje (20) speelde vroeger altijd met schleich dieren. Inmiddels speelt mijn dochtertje er ook mee als ze bij mijn vader is, en ze zien er nog precies zo uit als ± 16 jaar geleden.
Ik kreeg gisteren een appje van de buurvrouw dat ze aan het opruimen is en of ik de babyfloat (zo’n gele, normale) wilde hebben. Zo toevallig! Dus nu hebben we er gewoon al een
Ik zoek wat herkenning of tips want ik ben haast radeloos.
Mijn zoontje is dik 9 maanden oud en hij slaapt sinds meer dan 2 maanden niet meer door. Hij heeft dit een maand of 2 wel gedaan, van 19u(30) tot ongeveer 6u00. Qua ritme is dit prima voor ons icm onze jobs. Helaas is dit opeens opgehouden en hebben we nu elke nacht een wakkere baby tussen 4 en 5u, met wat extra geluk zelfs voor vieren. Dit begint op te breken en ondertussen weet ik niet meer wat ik kan proberen. Heb kortere dutjes geprobeerd, minder dutjes, meer dutjes, granen onder zijn melk dus dat het meer pap wordt, meer eten geven, zalf voor zijn doorkomende tandjes, zelfs pijnstilling, later naar bed, echt niets lijkt te helpen. Ik heb dit lang afgewacht onder het mom van: het is een fase, maar gezien ik grotendeels in mijn eentje dit opvang, zoek ik echt naar eventuele oplossingen.
Zijn gemiddelde dagschema:
4u30 wakker, fles van 150ml en terug in bed
7u00 wakker
7u30 fles van 210ml
8u30 cracot/brood/yoghurt
9u15 dutje
10u45-11u15 wakker en groenten 250gr
13u-13u30 dutje
15u00 wakker en fruit 200gr
17u15 brood
18u30 pap 210ml
19u00 bed voor de nacht
Heeft er iemand van jullie soms nog tips die ik kan gebruiken om het hele vroege wakker worden tegen te gaan?
Als het evt honger is zou je kunnen overwegen om nog extra flesje rond 11 te geven naast het groente hapje? Mijn dochter is nu ruim 10 maanden en drinkt nog steeds 3 flessen op een dag, middelste flesje begint nu langzaam steeds minder te worden.
Edit: oh zie nu dat je meer eten al geprobeerd hebt, maar extra fles misschien niet?
Dat heb ik inderdaad niet geprobeerd omdat hij eigenlijk al sinds 5,5 maand op enkel een ochtend en avondfles zit maar het is zeker het proberen waard. Ik geef normaal groenten tot hij aangeeft genoeg te hebben dus dan moet ik even kijken hoe ik dit kan aanpakken: minder groenten en fles of gewoon erbij… ik ga ermee aan de slag.
Dankjewel
Pff echt killing he. Ik kan een ding bedenken wat het bij ons vaak is als hij te vroeg wakker wordt: dan heeft hij het koud
Zeker in de zomer is als hij ging slapen het nog best warm, maar soms koelt het toch nog flink af in zijn kamer. Dus dan doe ik toch een hele pyama aan of een iets dikkere slaapzak.
Hoop dat het snel weer voorbij gaat!
Ohhh ook een goeie, heb inderdaad nog de meest zomerse slaapzak in gebruik momenteel maar bij het uit bed halen nooit de indruk dat hij het koud heeft. Wat fijn jullie suggesties, weer echt iets waar ik nooit zelf bij stil heb gestaan!
Ik heb bedacht dat een bedtent een mogelijk alternatief is voor een campingbedje, op vakantie.
Kan makkelijk om een matras heen en dan kan kind er geborgen in slapen.
Lijkt me wel een stevige constructie. Die deryan baby/peuter tentjes kunnen ze namelijk heel makkelijk omver rollen dus daar heb ik niet zoveel vertrouwen in bij mijn kinderen
Iemand hier die toevallig ervaring heeft met een bedtent? Ik vond het wel ingenieus van mezelf, maar online kan ik bijna geen reviews vinden.