Tips, ervaringen & aanraders #8

Blij hebben niet echt een methode gevolgd, maar helpt het beste gewoon er rustig naast gaan zitten, en er verder niet teveel aandacht aan geven. Als het echt nodig is natuurlijk wel even troosten, maar door er alleen al zijn wordt de dreumes (16mnd) weer rustig en gaat hij meestal snel zelf weer slapen.

Ik heb tot 1 maand geleden borstvoeding gegeven, tot dat moment voedde ik ook elke nacht even want zo sliepen we allemaal het snelst weer. Toen ik daar gestopt mee ben, waren de nachten voor mn vriend, en nu gaat hij ook sneller weer slapen als m’n vriend naar hem toe gaat :sweat_smile:.
Binnen een paar nachten was hij er ook overheen dat hij geen borst meer kreeg.

2 likes

Wij hadden ook een hele periode tussen 1-1.5 dat we onze dochter telkens in bed namen. Op een gegeven moment werd ze wakker, huilde en sliep ze alweer toen ze tussen ons in kwam.

Hier zijn we begonnen met haar troosten en duidelijk vertellen dat het tijd is om te slapen. Ze huilde wel met terugleggen, maar we gingen telkens terug om haar een knuffel te geven en neer te leggen. Volgens mij waren we de 1e nacht in totaal 2 uur bezig, 2e nacht zijn we 2x op haar kamer geweest en de 3e nacht sliep ze door.

1 like

Wat is handiger voor het najaar voor een kruipend kind: een regenbroek met bretels en los jasje of een heel pak aan een stuk? En tips voor merken?

Ik had toen al een heel pak, ielm. Inmiddels loopt mijn zoon heel goed en gebruik nog steeds zulke pakken.

1 like

Ik vond regejasje en zon broekje met bretels handiger. Heb ook ielm, alleen maar 1x gebruikt :face_holding_back_tears:

4 likes

Ik vind de broek ook handiger, want dan kan je diverse jasjes erboven aantrekken.
M’n man wil nu zo’n ielm pak kopen maar ik vind die broek zo makkelijk.

2 likes

wij hebben bij 8 maanden de put back (?? ofzo) methode gevolgd.
Dat houdt in dat je de kamer ingaat, je kind oppakt, niks doet of zegt (niet zingen niet wiegen niet praten niet aaien niet kussen) alleen maar stevig tegen je aan houden tot je kind rustig is. dan leg je je kindje weer in bed en ga je weer weg. als je kindje weer gaat huilen doe je niks (ja afwachten en op de klok kijken) maar als hij langer dan 5 min blijft huilen ga je er weer heen en doe je hetzelfde.
De eerste nacht moesten we geloof ik 9 keer, de tweede nacht 5 keer en toen sliep ze door :face_with_spiral_eyes:
Toen dachten we echt van waaaaaarom hebben we dit niet even eerder gedaan. uiteindelijk help je ze er natuurlijk ook enorm mee als ze dit eenmaal kunnen en doe je het niet alleen uit eigen belang. als het daarna weer even wat moeilijker ging pasten we deze methode weer 1-2 dagen toe en werkte het weer. echt een aanrader vind ik.
erbij gaan zitten/troosten in bed/meenemen naar ons bed werkte bij ons niet

6 likes

Ik heb beide, een ielm pak en een regenbroek met bretels. In de kruipfase beviel het pak mij beter want armen en benen hebben dan hetzelfde nodig.
Als ze lopen de broek met bretels bij regen en tegen de kou. Die is net wat beter waterdicht en perfect om in plassen te stampen.

De regenbroek heb ik flink op de groei gekocht. In het begin zat de bovenrand bijna onder de oksels en op het einde bij de heupen maar door de bretels maakt dat niets uit.

1 like

Bij mijn oudste vanalles geprobeerd en niets werkte. Achteraf gezien was het grootste probleem dat ik te moe was om geduldig te blijven. Met overdag bijslapen zijn de nachten een stuk beter te doen.

Ik heb een slaaptrainer gebruikt om het verschil tussen nacht en ochtend duidelijk te maken.
Van methodes met weglopen raakte hij compleet overstuur en hadden we uren werk om hem weer rustig te krijgen dus ik bleef in de kamer zitten tot hij sliep. Comfortabele stoel, een thermosbeker thee en de ereader.

3 likes

Vraagje! Wat is een goed hulpmiddel om samen met je dreumes (13 mnd) te douchen? Ze moet enorm vermaakt worden altijd, valt door haar drukke gedrag nog wel eens om in bad en ik zou heeeel graag even 5 seconden mijn ogen dicht willen als ik mn haar was. Ze vind badderen echt geweldig. Ik heb een inloopdouche, trouwens. Is zo’n zitje iets? Of laten jullie je kind gewoon rondkruipen in de badkamer?

(Ik kan/wil niet enkel douchen als zij slaapt en door samen te douchen heb ik 2 vliegen in 1 klap.)

Niet per se een methode maar onze 1.5 jaar oude dochter ging pas doorslapen toen we dr bedtijd van 19u naar 17u15 deden (stond in dat Slaap! Boek)
Echt uit het niets klikte dat toen, bleek dat ze gewoon vroeger naar bed moest

5 likes

Iemand nog de tips voor tandenpoetsen? Sinds een week weigert mijn zoontje tanden te poetsen (1,5 jaar dus niet uit te leggen of om te kopen). Doet z’n lippen stijf op elkaar en schudt nee. Wordt echt een gevecht zo… 1 week geleden vond hij het nog heel erg leuk :frowning:

1 like

@Pheline
Als baby zette ik haar met wat speelgoed in de lege badkuip, terwijl ik douchte. Fungeerde de badkuip dus eigenlijk als een soort box. Later zette ik haar wel eens op het plaspotje of zo’n babystoeltje (weet de naam niet meer… lijkt op een potje, maar dan met 2 uitsnedes voor de beentjes) bij me in de douchebak.

1 like

Vast al geprobeerd, maar wij deden het vaak met een liedje op de telefoon. Jokie tandenpoetsen en dan precies doen wat Jokie doet. Lukte ook niet altijd hoor, maar soms wel.

2 likes

Wij gebruiken eerst altijd een bad maar na een tijdje vonden we dat erg vervelend. Bad vullen, badderen, daarna weer alles opruimen (geen plek in de badkamer). Dus toen zijn we gaan douchen. De eerste periode toen ze nog niet kon staan hebben we haar laten zitten op een hydrofieldoek zodat ze niet zou vallen en toen ze ging staan/lopen zijn we over gegaan naar slipstops. Ideaal. Beste baby aankoop die we hebben gedaan. Ze stapt nu lekker rond in de douche, speelt op de grond en hoeven we haar niet telkens vast te houden omdat ze anders zou vallen.

Zo’n zitje zou ik persoonlijk niet kopen omdat ik denk dat je daar niet zo heel lang nog iets aan hebt.

2 likes

Ze gaat sowieso staan in het badje, dus dat werkt denk ik niet helaas. Zo’n zitje met uitsnedes, is dat leuk? Evt in combinatie met speelgoed? Ik ben bang dat ze direct boos wordt omdat ze geen kant op kan

Sinds de hoektanden aan het doorkomen zijn is het hier ook een drama. Wij hebben het inmiddels opgegeven en zijn overgegaan naar de houdgreep.

Vervelend voor haar, maar het moet…

Oh wat een goeie! Slipstops heb ik wel. Die zijn wel iets te groot nog, maar zal vast goed gaan. Evt icm hydrofiel en wat speelgoed. Dat zie ik nog wel gebeuren denk ik!

Nu even terugzoeken wat @Karl_Lagerfeld allemaal had gekocht voor het vermaak :ok_hand:

1 like

Gevonden: Bumbo floorseat. Zelfs verkrijgbaar met een riempje zodat je haar kan vastgespen. Kans van dat ze dan helemaal woest wordt :slight_smile: maar die van mij vond dat stoeltje wel gezellig. Zeker als ik haar iets te spelen gaf, zoals een kinder-afstandsbediening met knopjes en geluidjes.

3 likes

Thanks! Ik houd em in mn achterhoofd. Misschien via marktplaats of zo.

1 like