Tips, ervaringen & aanraders #8

Heeft iemand tips voor een leuke camping/ vakantiepark/ appartement in Italië?
Wij willen in september naar Italië maar vind het lastig. Onze 2 meisjes slapen nog in een ledikant dus 2 campingbedjes gaat nooit passen in een stacaravan.

Ik had al wel een appartement gevonden bij het Gardameer met een familiekamers waar al een ledikant staat en denk dat daar wel een tweede bij kan.

Maar wellicht heeft iemand hier een leuk idee/ ervaring! Plek maakt niet veel uit eigenlijk, maar wel in noord Italië ivm de afstand.

Nog een poosje en ze kan zo met het ritme mee. Maar is wel lastig natuurlijk

Ik woon ook in zo’n land waar de kinderen met 1 naar de opvang gaan en heb er nu een maand wennen/Eingewöhnung opzitten. Vandaag was de eerste dag dat O zich echt op zijn gemak voelde zonder mij. Heb hem om half 11 opgehaald en volgende week gaan we het uitbreiden. Hopelijk wordt de leidster niet ziek (en wij ook niet) :joy: hier is het normaal dat deze periode 4 tot 8 weken duurt.

4 likes

Wij waren vorig jaar naar Glamping Resort Weekend aan het Gardameer waar we het heel erg naar ons zin hebben gehad!

Thanks! Ziet er goed uit! Heb je het idee dat je daar 2 campingbedjes kwijt kan?

1 like

Mijn baby kreeg gisteren op de opvang wat stukjes komkommer en andere dingen vannacht had ze echt buikpijn en moeite met poepen, want die stukjes kwamen er nog bijna heel uit. Laatst thuis ook met wat hele kleine blokjes appel die ik in de pap had meegekookt.
Ze kan dat nog niet verwerken dus (logisch, kauwen zonder kiezen kan toch niet?) en ik wil het voorlopig ook even niet meer (laten) geven, maar hebben alle babies dan dat het er heel weer uitkomt met pijn? Dat ze velletjes nog niet kunnen verteren wist ik en dat lijkt me niet zo’n probleem. Zag laatst een jongere baby zelf stukjes paprika eten, is dat wel nuttig en gezond als je het niet kunt kauwen?

4 likes

Ik wil hier alleen even op inhaken dat het geen kwaad kan dat ze geen kiezen hebben en het dus niet kunnen verwerken :blush:
Wij hebben kleintjes methode gedaan en dan geef je natuurlijk meteen hele stukken.
Je fijn gemalen komkommer komt er misschien ook onverwerkt uit, maar dat zie je dan niet omdat het vermengt is met de ontlasting zegmaar.
Ze nemen dan ook niet alles op maar dat zie je niet zo terug omdat het vermengd is en een stukje paprika ie je natuurlijk vet goed zitten

3 likes

Maar mijn kind heeft dus pijn als er van die grote stukken uit komen. Hebben andere kinderen dat dan niet? Of is dat wennen en moeten we het juist wel geven?

2 likes

Nee dat hebben wij niet gehad. Maar is het stuk paprika dan zoveel groter als de poep zegmaar? Andere zou je zeggen dat het wel “past”, want heel hard is het ook niet meer…

Kiezen krijgen ze iig pas richting 20/24 maanden geloof ik, dus daar hoef je niet op te wachten.
Die van ons kauwde met hun kaken ook komkommer en gekookte wortel etc weg.

Edit: ik krijg zelf wel ook in t algemeen vaak buikpijn van ui en paprika enz. Dus dat kan natuurlijk ook nog

2 likes

Het was met de stukjes appel ook, terwijl ze verder bijna dagelijks appel in een fruithapje eet. En het was echt met het poepen dat het pijn deed. Gekookte wortel “kauwt” ze idd ook.

2 likes

Hoe oud is je kindje?
Appel stoomde ik vaak nog zacht.

2 likes

10 maanden.

Mijn baby kreeg toen ze meer ging eten ook meer buikpijn/kramp voor een periode. Het kwam er wel altijd als poep uit. Dit was zowel met het gepureerde eten als de stukken die we aanboden. Sinds een ruime maand is die buikpijn eindelijk voorbij.
Consultatiebureau verpleegkundige zei dat bij iedere nieuwe introductie krampen kunnen komen. Maar de allergie arts van m’n neefje zei dat er nooit krampen van voedingsintroductie horen te komen. Ik vind het dus allemaal erg onduidelijk.
(qua hele stukken eet ze aardbei, banaan, gekookt broccoli of bloemkool, aardappel uit de oven)

2 likes

Ik zit in een groep met tweelingouders en daar zoeken ze dus ook steeds naar ruime huisjes of campings :grin:
Deze verblijven werden aangeraden:
http://www.booking.com/Share-TgYAA7

https://abnb.me/AjUfdYXi9vb

http://www.campingfontanelle.it/

2 likes

Ik zat ooit op een park residence eden in de buurt van gardameer.
Leuk park en verschillende accommodaties. Wij hadden grond appartement met aparte kamer en airco. Verschillende zwembaden oa speciaal voor kinderen met inloopstuk.

2 likes

Ligt aan je huisje/ accomodatie ter plaatse maar ik denk met een beetje creatief denken wel!

1 like

Ik heb in de uitnodiging voor de eerste verjaardag van onze zoon gezet dat wij graag geld wilden zodat we de helft daarvan konden doneren aan Stichting jarige Job en de andere helft voor een groter cadeau. Uiteindelijk kwamen er ook mensen nog met een kleinigheid voor hem maar had iig niet tig verschillende cadeaus. Jullie zijn de ouders dus jullie mogen ook de voorkeur aangeven toch?! Ik zou het voor de volgende keer weer in de uitnodiging aangeven denk ik. Of een online lijstje?

5 likes

Ik wilde dit boek tippen, gekregen op mijn dochters verjaardag. Zijn versjes/rijmpjes over tegenstellingen zoals aardig/onaardig, langzaam/snel etc. Leerzaam :slight_smile:

13 likes

Oh dit ziet er leuk uit! Ook qua grootte wel oke met kleinere kinderen (9m, 2,5 en 4) denk ik?

Hebben het al bijna geboekt haha.

1 like

Iemand ervaring met een baby en uit elkaar gaan?

Ook geen ervaring maar heel veel sterkte :hugs:

1 like