Tips, ervaringen & aanraders #8

Wat is een fijn nachtlampje dat je kan opladen (en dus niet aan het stopcontact hoeft), makkelijk te bedienen is en die tot heel zacht gedimd kan worden.

Bij mijn oudste hadden we een beertje met afstandsbediening maar dat was heel onhandig. Ook met allemaal kleurtjes maar die behoefte heb je niet als je 's nachts een luier verschoont.

1 like

Zo’n nijntje lamp van mr maria?

1 like

Die is niet dimbaar helaas, maar wel heel leuk!

Ik heb een liewood lampje, niet dimbaar, maar vind het sowieso heel zacht licht. Op te laden met USB en dus opgeladen ook zonder kabel te gebruiken.

3 likes

Ik zoek wel echt dimbaar, omdat ik hem bij het verschonen bij zowel poep- als plasluiers wil gebruiken.

Wij hebben een maan-lamp van Ali op de kamer van m’n zoontje staan. We gebruiken hem niet om bij te verschonen maar echt als nachtlampje voor hem. De lamp heeft twee kleuren: blauwwit en warmwit, is dimbaar en op te laden via usb/netstroom.

2 likes

Toen wij er waren was ik zwanger en hadden we onze tweejarige bij ons maar ging prima. De grootte vond ik goed te doen. Wij hadden een huisje met uitzicht op het meer :heart_eyes: omdat het park aan het meer ligt heb je wel wat kleine hellingen en gelaagdheid van verschillende delen van het park, zeg maar, maar daar had onze tweejarige geen moeite mee. En we zwommen elke dag met onze dochter in de zwembaden. Dat vond ze geweldig. En er is (althans toen) een goed betaalbaar restaurant met daar aan grenzend een speeltuin en het podium van de kinderdisco dus tijdens eten of wat drinken kon je als ouder ook direct je kind in de gaten houden. Ook luistert onze dochter nog altijd de playlist van de kinderdisco via Spotify hier thuis en vraagt ze vaak of we weer naar Spotty gaan (mascotte animatieteam). Wij hadden voor het eerst ook zoiets van: hier komen we wel een keer terug, en dat hebben we niet vaak.

5 likes

Deze!

8 likes

Wij hebben deze bij mijn zoon gebruikt en gaan m nu weer gebruiken. Geeft heel zacht licht als je snachts even wil zien hoe de baby erbij ligt en kan wat feller voor luiers verschonen. Bij heftige poepluiers deden we trouwens wel een extra lamp aan om niks te missen.

2 likes

Wij hebben deze, die heeft 3 standen!

2 likes

Hoe oud is je kind?

Bijna 3. Is het te vroeg misschien dan toch? Ik las dat het altijd wel lukt als je het goed aanpakt maar ik (wij) doe het dan kennelijk niet goed. Ik leg er geen druk op, maar die komt wel van buitenaf :grimacing:

1 like

Heel herkenbaar! Onze dochter kan prima op het potje plassen. Als ze er zin in heeft. Ook op de wc. Maar het interessante is er een beetje af denk ik? Laatst heb ik een dagje zonder luier geprobeerd en toen plaste ze 's ochtends op het potje en daarna heeft ze 5 of 6 ongelukjes gehad. Ik weet ook niet of die interesse dan ineens weer terugkomt of dat wij dit nu zelf actief moeten motiveren? Ze wordt in mei 3.

1 like

Toen ik stopte met steeds te praten over luier uit en plassen op de wc, wilde ze het zelf. En ook luier uit, 2 weken oid nadat ze 3 was.
Stickers werkten hier en een kadootje bij x keer.
En het boekje bobbi op het potje, dag erna wilde ze de luier uit.

1 like

Ik denk dat je het dan met geduld best kn aanleren. Flink beloningssysteem er op enzo haha. Er is op die leeftijd wel vaak iets wat ze heeeeuul graag willen hebben ;). Als je het Ăšcht wil.
Maar dan dus ook een week thuishouden en er vol op

Maar ik zou op die leeftijd op nog wel “durven” afwachten of het vanzelf komt (met 3 jaar en 10 maanden zegmaar niet haha). In de zomer straks is buiten laten lopen ook makkelijker en potje dan ook buiten zetten oid. Scheelt wel dweil werk. Dan is ie dus, als ik het goed gok haha, ruim 3. Dus ook nog een prima moment!

1 like

Nou dat klinkt helemaal leuk haha. Hebben inmidddels geboekt. Gaan dan eerst paar dagen naar Oostenrijk en dan door naar Italie :slight_smile: helemaal zin in.

2 likes

Hoe doen jullie, ouders met meerdere kinderen, het met de babyfoon?
Onze dochter is 3,5 als de baby wordt geboren. Ze is bijna elke nacht nog 1 of 2 keer wakker en dan “roept” ze vaak zacht mama of heit, dat horen we dan op de babyfoon en dan gaan we erheen.
Wat dat betreft misschien toch wel handig om hem daar nog te houden zodat ze niet de baby wakker roept?

Wij hebben alleen een extra camera erbij gekocht en zien dan beide kinderen op het schermpje.

3 likes

Welk type hebben jullie?

1 like

Mijn baby van 8,5 maanden heeft er haar levensmissie van gemaakt om op het aankleedkussen altijd, direct op haar buik te draaien. En als ik haar tegenhoud, probeert ze met volle kracht tóch om te draaien. Nu probeer ik haar al op haar buik of zittend om te kleden, maar voor een vieze luier moet ze toch echt even stil op haar rug liggen. En ik twijfel ook of dit juist inconsequent en onduidelijk voor haar is: de ene keer mag ik wel op m’n buik, de andere keer niet.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips?

Al geprobeerd:

• Speeltje of iets anders interessant in handen geven
  • Alles van commode halen
  • In die houdgreep nemen
  • Voeten naar hoofd (dit werkt, tot je de luier plakkers dicht moet doen en die benen toch echt naar onder moeten)
  • Telkens terugdraaien en weer op rug leggen
  • Haar vertellen dat ze op haar rug moet blijven en proberen uit te leggen

Verschonen en omkleden wordt nu echt een strijd en zo ongezellig :cry: Het mond altijd uit in brullen. Is dit een fase?

4 likes