Tips, ervaringen & aanraders #8

Hier zijn ze eigenlijk ook 2 maten te groot maar het plakt wel aan de voet als het nat wordt.

Speelgoed wat hier in de smaak valt is de plastic bak waar het grote assortiment aan badspeelgoed in zit en een schepje. Het leuke speelgoed wordt amper naar omgekeken

3 likes

Komen er tanden door?

Hier ging het een periode ook dramatisch. Toch maar kort in de houdgreep als het echt niet anders kan.

4 likes

Persoonlijk denk ik niet dat dit echt geschikt is voor een kind van 13 maanden. Is dat niet eerder iets voor kindjes die net (niet) kunnen zitten? Kan trouwens ook omkiepen als je kindje al te mobiel is, dat hebben wij een keer meegemaakt.

Misschien zo’n goedkope Ikea kinderstoel met blad, en dat je dan allemaal interessante speeltjes op het blad zet? Staat wel in de weg als je niet zo groot woont.

En anders lekker deur op slot, zorgen dat de badkamer baby proof is en laten rondlopen.

2 likes

Ook een goed idee! Fijn al die opties :blush:

@Portugal Dat ziet er heel chill uit! Ben alleen bang dat mijn dochter daar niet in blijft zitten.

Samen douchen dan nemen we speelgoed mee. Bijv de way to play baan kan ook op de muur. Als je muur wit is, van die krijtjes. Duplo kan ook goed tegen water.
Wij douchen eigenlijk nooit met de kinderen, of zelden. Meestal gaan zij in bad en douchen wij later. Maar als het moet, bovenstaande :slight_smile:

Weet niet hoe groot je douche is, in ons vorige huis hadden we geen bad en wel inloop douche en dan ging ie mee in bad in de douche. (Lekker verhaal dit).
Ik kocht van die opvouwbare jondenbadjes bij de action, die passen exact in een 80x80 douche haha. En ze zijn best flexibel. Dop er uit en ze lopen leeg en vouwen klein op.
Meestal in de zomer wel te koop bij de action en dan kocht ik er 3. Daar deden we een jaar mee :sweat_smile:

(Ook chill op het strand trouwens die dingen, vouwen klein op. Paar emmers water er in, en lekker vermaak bij je handdoek. Na 3 weken vakantie gooiden we ‘m weg, niet duurzaam, wel maar 10€ en veel plezier van)

5 likes

Wij hadden zo’n antislipmat in de douche, kan ook in het bad natuurlijk. Zo kon ons kind gewoon staan zonder te vallen.

2 likes

Wij hebben/ gebruiken tot een jaar of 2 een zitje gebruikt van Bebeangel. Daarna zo’n antislip matje gekocht waar ze dan op zit en nu zelfs op staat onder de douche. In het begin vonden beide kinderen douchen onder de grote douche vervelend, dan zette ik de handdouche in het bad aan, die kwam dan qua straal een beetje op nek/rug hoogte en gingen ze al staande in bad ( op die anti slip mat dus) douchen.
Speelgoed erbij ( hier veel duplo, lege shampoo flessen, bellenblaas, bakjes en bootjes).

Hier is het met vlagen ook drama. Wij zijn uiteindelijk overgegaan op een elektrische tandenborstel voor kinderen met een printje die ze zelf uit mocht kiezen. Maar daar is je kindje van 1,5 misschien net te klein voor. Je hebt wel van luvion een elektrische tandenborstel die hebben we hier ook gehad. Of misschien een handtandenborstel zelf uit laten kiezen? En inderdaad heel veel met tandenpoets filmpjes gewerkt. Je kan ook de oral-B magic timer app proberen! Die hebben wij nu en dat werkt super. Om karakters te unlocken moet je een apparaat scannen met een disney sticker er op. Ik zocht gewoon foto’s op google en dat werkte ook :joy:

Wij hebben sinds kort een extra tandenborstel die ze dan kan gebruiken om mijn tanden tegelijk te “poetsen”: ik die van haar, zij die van mij. Werkt nu heel goed, maar bij nieuwe tanden nog altijd geen succes.

Ik zou eigenlijk een wiegje van een vriendin lenen voor onze baby die eind oktober verwacht wordt, maar hoor net dat er toch schade aan het wiegje is en ze niet zeker weet of ze hem op tijd terug heeft van iemand anders die hem nu leent. Nu ging ik dus naar cosleepers kijken (twijfelde ik toch al wat over, in plaats van een wiegje) maar ons bed is 73 cm hoog (grond tot bovenkant matras). Ik vind maar weinig duidelijkheid over wat het hoogteverschil tussen het matrasje van de cosleeper en je eigen matras mag/moet zijn, en welke cosleepers nou geschikt zijn voor zo’n hoge boxspring. Soms lees ik dat het verschil max 12 cm mag zijn, ergens anders wordt weer van een gelijke matras hoogte uitgegaan, dan zie ik weer minimaal 5 cm verschil. Heel verwarrend (zoals bijna alles rondom baby’s en veiligheid vind ik :flushed:) Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of tips voor?

Voor het type co sleeper heb ik geen advies. Ik kan wel de website van veiligheid NL aanraden. Er wordt daar aangeraden dat matras van co-sleeper minimaal 12 cm lager is dan je eigen matras.

1 like

Wij hadden ook zo’n hoog bed en hebben de Chicco next2me gebruikt. Waren er zeer tevreden over. Het sloot niet helemaal perfect aan, maar daar hebben wij geen last van gehad.

2 likes

Hier ook een hoog bed en de chicco next2me gebruikt. Erg fijn. Je kunt hem in hoogte verstellen, dus je krijgt hem altijd wel passend. Ik deed hem iets lager dan mijn matras, dat was comfortabeler voor mijn hand en toen ze wat ging kruipen kon ze er ook niet zomaar uit. Wielen zit ook een rem op dus hij rolt ook niet zomaar weg als je hem niet aan je bed vastmaakt.
Ben er zo tevreden over dat ik nu zelfs de next2me forever heb :sweat_smile:
Ik wil mijne incl lakentjes op marktplaats zetten, maar als je toevallig in Brabant woont en interesse hebt, laat het dan maar weten.

1 like

Huh, maar dat is toch super raar in geval van een boxspring? Als je het hebt over rebreathing en alle regels over “gene kussens etc”, kan een kindje dan toch juist tegen de boxspring komen te liggen :sweat_smile:?
Vraag me af of dit veranderd is de afgelopen jaren, in “mijn” Handleiding (5jr terug) van de Bednest en op veilig samen slapen, staat juist gelijke hoogte met matras.
In de nieuwe handleiding en de link hierboven staat weer er onder haha. Dus snap wel dat er dan veel verwarring over is

Wij hebben hem juist altijd zo gebruikt, maar wie weet zijn dat oude richtlijnen:

6 likes

Uiteindelijk ook hoe je het wil gebruiken. Wij hadden de chicco next to magic en we hebben de cosleeper meer gebruikt als bedje naast ons met het hekje omhoog, dan echt aansluitend tegen ons bed aan met hekje naar beneden. Vond dat laatste toch niet zo een fijn idee. Dus dan maakt de hoogte iets minder uit. En hekje was zo naar beneden om de baby er gemakkelijk vanuit bed uit te tillen en terug te leggen.

3 likes

Ik heb twee cosleepers gehad en bij beide was het idd het advies om het hekje omhoog te doen als je zelf slaapt. Ik vond het trouwens ook met hekje open echt een onmogelijke hoek om haar makkelijk te pakken dus dan ging alsnog een van ons het bed uit.

Ja wij deden/doen wel het hekje naar boven idd, anders lig je ook op dat hekje… of je moet er ver vanaf slapen haha

2 likes

Ik had ook de bednest maar degene van wie we 'm kochten zei dat ze die flap onder het matras deden oid. Opzich ook slim maar dan is de matras van de bednest wel gelijk aan je eigen matras lijkt me.

1 like

Ja van wat ik daar lees, is het uitgangspunt van veiligheid NL vooral dat het kind niet jouw bed in kan rollen. Ik denk dat zij dat dan nu beschouwen als grootste veiligheidsrisico.
Maar idd het risico op rebreathing is dan juist weer groter als de co-sleeper helemaal tegen een boxspring aan staat…
Geeft inderdaad niet heel veel meer duidelijkheid :sob:

@Junebug85 waarschijnlijk heb ik nu alleen maar bij gedragen aan de verwarring :sweat_smile:
Mocht je uiteindelijk geen geschikte/fijne co sleeper kunnen vinden, dan heb ik wel een positieve ervaring over baby’s in een gewoon ledikant laten slapen op de ouder slaapkamer. Dat hadden wij gedaan en ging ook prima! Was wel een ledikant waarbij de bodem ook hoog kon, zodat je niet helemaal diep hoeft te bukken. Neemt natuurlijk wel wat meer ruimte in op je slaapkamer.

4 likes