Tips, ervaringen & aanraders #8

Oh ja dat kan idd wel. Maar volgens mij staat dat niet in de handleiding haha. Wel goed bedacht.
Je kan m er ook helemaal af klikken geloof ik, want je kan die zijkanten wassen. Maar ook dat is volgens mij niet zo bedacht :sweat_smile:

1 like

Ja en half omhoog, maar ik ging daarop googelen en kennelijk is dat mega gevaarlijk. Een kindje in Engeland heeft het hoofdje opgetild, daarop terecht gekomen, ze kon niet terug draaien, ouders sliepen en kindje is overleden. Nadat ik dat had gelezen, is dat hekje nooit meer halverwege gegaan :grimacing:

Thanks voor de reacties hierboven allemaal. Niet vervelend bedoeld maar het neemt de verwarring nog niet helemaal weg hehe.
@appa Die website had ik ook al gevonden ja, ik zei het verkeerd in mijn eerste post over die 12 cm.

Wat betreft die Chicco next2me, ik had eerder al gelezen dat die heel populair is dus ging er ook meteen naar kijken. Ik lees op internet dat de maximale matrashoogte (bovenkant matrasje) 64 cm is daarvan, dus dan zou hij nog 9 cm onder ons matras liggen, ik vind dat toch een eng idee. Geldt ook voor die 12 cm dus, dat je baby dan tegen je eigen matras aan kan komen liggen. Dan zijn de zijkanten van de cosleeper van mesh natuurlijk, maar als dat direct tegen je eigen matras aanzit heb je alsnog een probleem lijkt me.

Ik heb net deze video gevonden (vanaf 2:10)

en mijn conclusie is nu eigenlijk dat je het matrasje het best zoveel mogelijk op gelijke hoogte met je eigen matras kunt hebben, en dan het hekje echt alleen open doen om je baby eruit te halen, en dicht doen zodra je de baby er terug in legt. Denk dat dat ook de situatie is waar ik me zelf het meest prettig bij zou voelen. Tot nu toe heb ik alleen de bednest gevonden die dan zou passen, die kan tot 78 cm.

2 likes

Bij de chicco zit er sowieso nog een opstaande rand naast het matrasje, ook als de zijkant naar beneden zit.

2 likes

Ja maar als het matrasje van de cosleeper zoveel cm lager is als je eigen matras dan staat dat opstaande randje ook tegen de zijkant van je eigen matras aan toch? Stel dat je baby daar met z’n gezichtje tegenaan rolt lijkt me dat niet goed.

Ja maar dit filmpje is dus idd van 5jr terug, zo hebben wij het ook ā€œgeleerdā€ en gedaan en vermoedelijk ook daarom de Bednest toen gekocht, want wij hadden ook dat hoogte probleem haha

Overigens is dat gelijke hoogte ook het advies van veilig samen slapen. Maar weet dus ook niet hoe ā€œoudā€ dat is :upside_down_face:/

2 likes

Ja, maar die rand zit er ook als je de zijkant omhoog hebt. Dus dan zou het überhaupt niet veilig zijn.
Kan me voorstellen dat dat een overweging is, ik heb daar zelf niet zo bij stil gestaan, maar mijn baby sliep ook heel rustig. Hoop dat je wat vindt dat voor jullie werkt.

1 like

Nee precies, dat vind ik dus ook een eng idee en verwarrend aan wat er op die veiligheid NL website staat. Wat er in dat filmpje (van 5 jaar oud dus) wordt gezegd klinkt voor mij zoveel logischer en veiliger. Bij wie moet je dit soort dingen ook navragen om een eenduidig antwoord te krijgen. Het zal wel mijn onzekerheid als nieuwe moeder zijn, maar voelt alsof je het eigenlijk nooit goed kan doen ofzo. Maargoed dat is weer een heel ander verhaal

3 likes

Ik denk, dat beide veilig en onveilig zijn. Er is geen perfectie… misschien wel ā€œzo veilig mogelijkā€.
Maar ook dat is dan weer per land verschillend… er zijn landen waar alle baby’s met bed bumpers slapen. Maar ook landen waar de verkoop van baby nestjes en van die loop stoeltjes verboden is (wat we hier weer wel hebben).
Ik zou dan kiezen waar jij je het meest veilig Bij voelt, binnen de richtlijnen die er zijn :white_heart:

2 likes

Ik heb uiteindelijk gewoon een bericht gestuurd via het contactformulier van die veiligheid NL instantie, met dat de adviezen op hun site elkaar volgens mij tegenspreken en of ze daar verduidelijking over kunnen geven. Als ik een zinvolle reactie krijg zal ik het hier wel laten weten!

5 likes

Chille tip van die badjes! Voor nu gaat ze altijd staan, want ze gaat bijna lopen. Maar zal later wel lekker zijn voor haar denk ik. @Kiwi en @Uprooted ook bedankt. Dit gaat helemaal goed komen!

3 likes

Heeft iemand een tip voor een gezamenlijk cadeau voor een jongen van 5 en een meisje van 3? Ik dacht aan een voorleesboek, maar weet niet goed wat voor een vijfjarige leuk is. Ik vind deze van Vos en Haas heel leuk, zou dat iets zijn?

Of misschien Alfabet?
Iets anders dan een boek mag ook, mag ongeveer 20 euro kosten.
Tips zijn welkom :smiley:

1 like

Ja, Alfabet ook heel leuk! Sowieso vind ik de prentenboeken van Charlotte Dematons echt een aanrader, kinderen ontdekken telkens weer iets nieuws. De Gele Ballon is ook zo’n zoekboek waar hier thuis eindeloos doorheen gebladerd is.

Misschien is dit nog een optie: deze is 65cm hoog zonder matras. Als je dan een matrasje van minimaal 5cm kiest, kom je bijna aan jullie 73cm.

Wij hebben deze ook gehad, en heel tevreden over.

2 likes

Hier valt deze bij beide (bijna 3 en 4.5) ook goed in de smaak:
Bekijk Frank en Bert op: Frank en Bert, Chris Naylor-Ballesteros | 9789025775841 | Boeken | bol.com

2 likes

Ik baal een beetje dat ik laatst die Engel Natur sale heb gemist, ik wil graag een wollen pak voor m’n baby, lijkt me superhandig op de bakfiets in de winter. Hij zit nog een tijdje in de Maxi Cosi namelijk, tot hij in de peuterschaal past (babyschaal ken ik, maar vind ik geen fijn idee). Dus een dik gevoerd pak is daar niet geschikt voor.

Maar dat pak is gewoon bijna honderd euro in maat 74/80, en op Vinted wordt hij ook voor minstens 70 verkocht terwijl de gaten erin zitten. Dus heeft iemand nog een tip heeft voor een wollen maar wel iets goedkoper alternatief?

Het liefst wel met capuchon want dat is zo schattig.

1 like

Marktplaats? Daar had ik m’n engel jasje voor 20€, met alleen klein vlekje bij de hals.

Ook gekeken, maar niks gevonden. Ik hou het nog wel even in de gaten!

3 likes

Ik heb zelf geen ervaring met deze, maar bij lindex is deze te koop: https://www.lindex.com/lv/p/7990335-7196-grey-grey-wool-blend-overall en bij de dm in Duitsland deze: dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen beide ongeveer €50

1 like

Ik heb deze gebruikt afgelopen winter. Heel tevreden over!

1 like