Misschien die dikke met capuchon van dilling? Normaal 75 euro maar volgens mij hebben ze altijd een kortingsactie begin september.
Ik heb een kinderwagenpak van Dilling (zonder capuchon wel), die was €50 met korting.
En ik weet niet van wanneer je kindje precies is, maar de mijne paste langer in dat pak maat 62 dan in de maxicosi, groter was hij echt in verzopen denk ik.
Kun je niet gewoon een voetenzak in de maxi cosi doen? Of doe je nog een voetenzak over dat Engel pak?
We hebben niet eens een voetenzak voor de Maxi Cosi, maar gebruiken altijd losse dekentjes. Baby gaat ook pas sinds het warmer is in de bakfiets dus niet nodig gehad.
@Merel @Handtas @Nivealover @Krekel Bedankt voor alle tips. Ik heb nog even op Google gekeken en toen kwam ik deze tegen voor 40 euro: Overall van gekookte wol voor kinderen, donker bosgroen
Toch geen capuchon maar ik vond dat kindje met die muts zó schattig haha.
Weet iemand of dit type dekentje uit het assortiment is gehaald?
Had deze namelijk voor mijn zoontje gekocht en wilde het nu in een andere kleur voor mijn dochter maar kan alleen deze appelgroene vinden .
Ook dilling hier die wat vaker sale hebben. De kinderwagen pakken met rits zonder capuchon zijn top! Oh ze hebben ook met capuchon trouwens haha!
Edit: Kinderwagenpak van merinomerinowolfleece voor baby's | DILLING Ondergoed
En denk in september sowieso weer sale!
Bij de DM in Duitsland hebben ze ook een eigen merk met wollen kleding. Lijkt heel vaak op Engel en Joha maar wel stuk goedkoper
Ik ga in oktober een weekje naar Cyprus. Eerste vakantie van m’n baby, die is dan 4 maanden oud. Het is daar dan rond de 25 graden dus ik zal zomerkleding in een passende maat moeten gaan inkopen, maar vind het zo lastig in te schatten. Ben bang dat er in oktober geen zomerkleding meer te vinden is en veel is nu in de sale dus dat scheelt ook. Ze is nu 7 weken oud en gaat richting maat 62. Is maat 68 voor een baby van 4 maanden een beetje gangbaar? Wil haar dinsdag even laten meten/wegen bij het CB. Is de groeicurve handig om als leidraad te nemen anders?
Toen mijn destijds baby paar maanden was zijn we ook naar warmte gegaan. Ik had toen via Vinted wat zomerkleding gekocht maar niet aan toegekomen want ze had steeds een rompertje aan met 25 graden en rond 4 maanden. Denk dat 74 dan ook wel prima is
Maat 74 klinkt al zo groot En ja niet aan gedacht dat ze overdag waarschijnlijk amper iets aan gaat hebben met die warmte haha. Rompers komen altijd van pas dus dat scheelt al. Zat ook al aan Vinted te denken inderdaad maar nu met de zomer sale overal vind ik het ook wel leuk daar wat van te kopen.
Heeft je baby destijds ook in het water gespeeld? Ik zwijmel al helemaal weg bij het idee van m’n baby in zo’n pak (nu ook in de uitverkoop haha)
Maar geen idee of dat ook echt mogelijk is met zo’n jong kindje?
@turbs ja is natuurlijk echt lastig in te schatten. Dacht misschien helpt die groeicurve nog iets maar zo’n groeispurt zie je ook niet aankomen… Inderdaad toch maar vooral via Vinted gaan shoppen.
Het verschilt echt heel erg per kind. Ik heb 2 kinderen met een totaal andere bouw dus wat hun betreft komen de maten per leeftijd al niet overeen. Is dus heel lastig te schatten voor een kind wat niemand behalve jijzelf kent.
Ook sloeg de 1 maat 74 praktisch over door een groeispurt terwijl de andere maanden in 74 heeft gelopen omdat de groeispurt op een ander moment kwam.
Je hebt helemaal niets aan dit antwoord maar ik denk dus dat het echt gokken wordt. En ik zou idd op Vinted kopen, staat het hele jaar door zomerkleding dus kun je beter op de maat inspelen een paar weken voor je vakantie.
Wat schattig zijn ze! Ja we hadden destijds een uv pak en hoedje. Mijn kindje heeft een donkere huid maar durfde geen stukje er van in de zon te laten. Ze sliep toen veel in de bak in een romper.
Ik vind zomerkleding over het algemeen wel wat groter vallen, zeker jurkjes en boxpakjes en zo. Dus ik zou zeggen dat je met 68 wel goed zit. Mijn baby van 8 maanden begint nu net uit 68 te groeien. Maar het is inderdaad zo wisselend per kind, dus blijft altijd een gokje.
74 lijkt me heel groot?
@RupiKaur mijn baby is nu vier maanden, best groot (nu acht kilo) en hij draagt pas net maat 68. Dat zit precies goed. Als jouw baby wat kleiner is zou ik alsnog gewoon 68 kopen, maakt toch niet uit als het een beetje oversized is?
@anon26794567 oh ja zonnehoedjes is ook slim om nu naar te gaan kijken, volgens mij is dat makkelijker inschatten dan kleding.
@anon37686689 oversized zou niet uitmaken maar ben eerder bang dat het dan al niet meer past haha. Al denk ik dat het wel meevalt als ik @Nefertiti reply zo lees. Met 4 weken woog ze net 5 kilo… Ben benieuwd hoeveel ze dinsdag gemeten en gewogen wordt. Maar denk dat ik nu inzet op maat 68 wat betreft zomer sale (aka dat pak van Liewood) en dan tzt op Vinted het meeste koop.
Hier 4,9 kg met vier weken, dus misschien is jouw baby ook aan de grote kant (vooral voor een meisje)?
Haha ja denk het ook, al heeft ze wel tot week 42 in de buik gezeten dus in zekere zin was week 4 al week 6
Hoe schattig ook, dit pak lijkt me vreselijk onpraktisch
Die van ons zwom in een wasbare zwemluier en een los uv-shirt. Als er een beetje wind staat worden ze met zo’n nat shirt heel snel ijskoud, dus ik had er 2, dan deed ik bij het spelen op de kant weer een droge aan, het droogt supersnel, dus voor de volgende ronde is het dan wel weer droog. En als je ze in de wagen legt moet je de zwemluier wisselen voor een gewone, dan moet dit pak ook weer helemaal uit lijkt het?
Ik zou voor kleertjes gewoon de groeicurve ongeveer bekijken voor tegen die tijd, dan heb je een globaal idee, voor een week heb je ook geen bergen kleren nodig, en een t-shirt kan altijd nog met lange mouwen eronder of een vestje erover, jurkjes kunnen ook met een maillot, korte broeken kunnen ook leuk zijn met een maillot als ze niet in superfelle zomerkleuren zijn. Ik zou bij een goede sale-aanbieding nu dus gewoon inkopen.
Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en een beetje overrompeld door alles haha.
Waar sliepen jullie pas geboren baby onder/in? Onder een lakentje, dekentje, in een slaapzak of juist niet? Ik lees zo veel verschillende dingen en hoor zo veel verschillende verhalen om mij heen. Vooral van mensen die of al 20/10+ jaar geen baby meer hebben (gehad).
We verwachten ons kindje in januari, dus echt een winterbaby.
Komt goed!
Onze baby is in december geboren en sliep de eerste 4 maanden ingebakerd of onder een lakentje + dekentje. Gewoon in zijn kleding dus. Daarna zijn we overgestapt op een slaapzak dus gebruiken we nu geen dekentjes en lakentjes meer.