Ok, ik ben dit aan het toepassen nu. Hopelijk hebben we dezelfde resultaten ervan
Ik hoop dat het voor je werkt. Is wel even volhouden in het begin. Maar wij waren helemaal doorgedraaid van uren wiegen/borst erin/bij ons nemen/boekjes lezen etc we probeerden vanalles door elkaar, niks hielp echt en we sliepen echt nog maar amper. Uiteindelijk biedt het ook heel veel houvast als je beslist: dit is onze methode en dit gaan we doen.
Onze dochter is eind november geboren, ik vond het met dekens ect ook maar lastig. We hadden uit eindelijk 3 verschillende dekens qua dikte, die dubbel gevouwen op meerdere plekken gebruikt konden worden. 1 in de wieg, in de kinderwagen (beide met laken) en in de box (met babynestje). We hebben gewoon wat gewisseld als het te warm/koud was. Ik kreeg toen de tip om niks voor in het ledikantje te kopen want tzt waarschijnlijk een slaapzak. En dat klopt vanaf 6 maanden hadden we een slaapzak aan, daarvoor eerst nog met deken en laken in bed, daarna slaapzak en laken en nu alleen slaapzak.
Ja dat hebben wij ook, of vooral ik omdat ik 90% de nachten doe. Maar hij slaapt nu, na 8x terug gaan.
Beter houd ik dit zelf straks slaapdronken ook vol.
De kraamzorg raadde ons een dekentje van wol aan omdat wol zich aanpast. Ik zou ook op voorhand geen inbakerslaapzak kopen. Inbakeren met een grote hydrofiel is best makkelijk en misschien heeft je baby het niet nodig!
Omgekeerde vraag: wat doe je een baby in bed aan in de zomer?
Het mag niet tochten dus we hebben ons raam zo goed als dicht (helaas)
Hij is nu 2 weken en lag vannacht onder een wollen deken met zon omslag lakentje tot op de borst, een broek, sokken en korte mouwen romper
Het wordt van de week nog warmer natuurlijk maar alleen een romper lijkt me zo fris, of dat lakentje er tussenuit? Mn eerste was een winterbaby, dan is het gewoon Alle Dekens en Alle Kleren aan haha
Dat ligt zo erg aan de kamertemperatuur. Wij hadden een thermometer in het kamertje staan, zodat we de kleding en dekentjes daarop konden aanpassen.
Onze dochter is van mid juni en geboren in een hittegolf (vorig jaar) en wij voelden vooral in het nekje of ze warm/koud aanvoelde. Het verschilde een beetje per dag/slaapje wat ze aan had en in hoeverre ze toedekt was. De kamertemperatuur kon ook best verschillen.
Maar vanuit jouw startpunt zou ik in het nekje voelen of de baby te warm is, en zo ja dan bijv broek uit, of laken weglaten, beide weglaten, broek aan maar alleen onder lakentje, dekentje wat lager, etc. Het is een beetje experimenteren.
Ik heb hier op het forum geleerd dat een baby gaat huilen als hij te koud is, maar bij te warm niet. Dus dat als je twijfelt en zelf lang gaat slapen, je beter iets te koud kan doen, dan te warm.
En een dekentje kan je ook tijdens het slapen (vd baby) nog toevoegen of weghalen natuurlijk
@Kaasvlinder ja er is natuurlijk niet 1 goed antwoord, maar ik vind de puzzel zo heftig haha
Vond een winterkind makkelijker op dat gebied
Ja snap ik
Ik ging ook heel vaak voelen of het qua temp wel ok was hoor. Kon er best onzeker over zijn.
Ok, vast beginnersgeluk maar ik ben echt content nu.
Hij is savonds nog wakker geworden (maar krijgt nog een fles en valt daarmee dan ook zelf in slaap).
Vanmorgen om 5u nog wakker, toen na 20 min (3x ernaartoe gaan) sliep ie verder tot HALF 8 (!!!).
Nu leg ik m net (wel helemaal moe) op bed en loop weg, binnen nog geen minuut was het stil.
Hopelijk zet dit door, hoeft niet met een minuut maar wel met minder hysterie.
Het is ook een puzzel vooral als ze nog zo klein zijn. Misschien kun je iets aan/over doen waar je makkelijk laagjes van weg kunt halen. Zo stond ik een tijdje geleden de mouwen van de slaapzak te ritsen terwijl mijn zoontje al sliep. Voelde me net een chirurg
Iemand hier was toch laatst op zoek naar korting op het engel jasje? @Nefertiti dacht ik?
Ik zag dit voorbij komen
Ik had kennelijk twee maten besteld in de Bergfreunde sale en dat is maar goed ook want mijn kind kan een maat groter aan dan ik dacht.
Voor ik 'm terugstuur: heeft iemand interesse om de Engel jas over te nemen voor de sale prijs + verzendkosten? Het gaat om maat 62/68 en in de sale was hij 47.57. De normale prijs voor deze maat is, afhankelijk van de webshop, rond de 60 euro.
Kleur is in het echt donkerder, ik kan evt eigen fotos sturen.
Ah bedankt! Ik zocht een pak en heb inmiddels al wat anders gevonden, maar je kunt vast iemand blij maken met deze tip.
Ik gebruik deze nu weer bij de 2e, vind m een aanrader (voor ledikant btw).
Wij gebruiken hem ook en ik vind het prima. Niet doorgezakt ofzo, kind is inmiddels 15 kilo en we gaan hem straks voor de tweede gebruiken.
Ja! Baby gebruikt inmiddels die van de oudste, dus al ruim 4 jaar in gebruik en hij is echt nog prima. Geen kuilen, slijtageplekken ofzo.
Ja, de krummelur is een prima matras! Wij hebben hem nu bij de tweede in gebruik. Wasbare tijk is ook fijn.
Hebben jullie tips voor “verantwoorde” zoete drankjes voor een dreumes?
Ze krijgt bij ons eigenlijk alleen water, thee en (soja en koe)melk. Maar soms wil ik iets anders geven. Ook als ik bijv wil dat ze even wat extra drinkt
Ik geef haar dan appelsap met water (ong 1 deel appelsap, 2 delen water), maar ik vroeg me af wat jullie je kindje geven in deze categorie.