Tips, ervaringen & aanraders #8

Thanks @Kusjessoldaat @itakepictures @Henry

Ik weet zeker dat ik haar hoor als ze gaat huilen, want heb al eens meegemaakt dat ze huilde en dat dan de babyfoon 1 seconde later geluid gaf. Kan ook nog even proberen het volume heel zacht te zetten inderdaad. Merk dat ze vooral na die 45/50 minuten lawaai gaat maken als ze van de ene slaapcyclus in de ander moet komen en dan ben ik meteen helemaal gefocust terwijl ze gewoon slaapt… Ga het even proberen zo maar dan voel ik me niet helemaal meer een loedermoeder haha

@Kaasvlinder ja die heb ik inderdaad! Ik wist helemaal niet van die functie af! Thanks, doe ik dat icm volume heel zacht. Eigenlijk beetje dubbelop omdat ik haar ook wel in het echt hoor maar voelt toch beter :joy:

6 likes

Ik heb helemaal geen babyfoon. In ons huis hoor je vrijwel alles en ik heb een heel scherp gehoor. Dus als je weet dat je haar kan horen, lijkt me dat toch ok. En anders ging ik soms even kijken.

4 likes

Reageert die eco stand ook op beweging of alleen geluid?

3 likes

(Volgens mij) alleen geluid

3 likes

Ah jammer

1 like

Je bent sowieso geen loedermoeder. Als mijn zoontje 's nachts wakker wordt en dan een uur ligt te keten dan doe ik de babyfoon ook uit. Hij valt of vanzelf in slaap of hij gaat huilen en dan hoor ik hem. Eigenlijk hoef ik het helemaal niet aan te hebben staan, het is meer dat ik weet als ie wakker ligt en a zijn knuffels uit bed heeft gegooid.

Alleen op geluid inderdaad

We hebben geen babyfoon meer nu heeft mijn dochter wel zo’n schelle schreeuw dat volgens mij de hele buurt wakker is als ze gilt. Ik begrijp met een kleintje wel dat je steeds kijkt, ben geen boomer maar zo was ik vroeger ook. Werd gelukkig wel iets minder erg naarmate ze ouder werd.

1 like

Herkenbaar! En dat je dan ‘voor zekerheid even gaat kijken’ en ze daarmee wakker maakt. Echt zo kut :weary: Nu bij de tweede ben ik daar wel relaxter in gelukkig.

3 likes

Bij ons sliepen ze na 6 en 4 maanden niet meer bij ons. Wij hebben nooit een babyfoon gehad omdat we eerst een mini appartement hadden en daarna was ik niet anders gewend.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat onze trap in de woonkamer staat dus zelfs als we beneden op de bank zitten met tv aan, hoor je ze prima.

En 's nachts liggen ze in een aangrenzende slaapkamer. Je hoort misschien niet ieder piepje maar echt wel als er iets aan de hand is :slight_smile:

Maar ieder huis/situatie is natuurlijk anders, maar zie dat je al veel behulpzame tips hebt gekregen!

3 likes

Heb uiteindelijk dit gedaan en af en toe even gekeken of het nog goed ging. Ze ligt nu nog steeds te slapen in de co-sleeper en ik in bed nu dus helemaal prima.

Gaf die ouderunit hiervoor steeds aan m’n vriend ‘s avonds zodat ik er niet de hele tijd mee bezig was en hij was er veel relaxter mee, maar ja als hij er niet is… Wel fijn om alle herkenning te lezen.

@dontgiveup wat heftig! Ik kan me wel voorstellen hoe je er zo mee bezig kan zijn, merk dat het mij ook de hele dag wel bezig houdt. En dat wachten tot de baby wakker wordt herken ik ook wel een beetje van de afgelopen avonden… Kon dat vanavond wel wat meer loslaten gelukkig. Hopelijk gaat het bij jou ook beter als je tweede kindje geboren is!

3 likes

Iets anders:

Zijn er mensen al naar de Zin in Z@ppelin Live voorstelling met Fenna geweest?

Wij zetten wel eens via Youtube een playlist met filmpjes waarin zij liedjes zingt op, en dat vinden beide kinderen (4 en 2) erg leuk. Maar is de show enkel liedjes of ook andere onderdelen?

Want ik denk dat de jongste nog te onrustig is om dat vol te houden. Die wil vooral meedansen op de liedjes.

5 likes

Ik heb bij de 2e helemaal geen babyfoon gebruikt, ik kan het beneden wel horen als er iets is en hoef niet elk kreuntje te horen. Bij de 1e zette ik hem in het begin wel aan (meer omdat we zo’n ding hebben en het zo ‘hoort’). Maar ik keek eigenlijk nooit naar het beeld. Soms als ik wat hoorde om in te schatten of hij echt wakker was.

Iedereen moet gewoon doen wat goed voelt, maar als je de babyfoon minder/ niet gebruikt ben je zeker geen slechte ouder.

6 likes

Welneeee! Wij hebben er ook geen een. Bij beide kinderen niet gehad en was ook niet van plan er voor de 3e nu een aan te schaffen haha

Wij gebruiken wel een babyfoon als we beneden zijn omdat onze peuter de boel nogal op stelten kan zetten. Maar niet als we gaan slapen, anders word je wakker van ieder slaaphuiltje

Wat heeft babyfoon te maken met slechte ouder? Voel me een beetje aangesproken want wij hebben het nooit gehad. Nu wel voor wilde peuter. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je baby wakker wordt of gaat huilen toch? Nou wakker worden is niet erg en bij huilen ga je er naar toe. Snap de toegevoegde waarde niet.

2 likes

Ik denk niet dat het zo bedoeld werd. Ik interpreteerde het eerder dat @RupiKaur teveel bezig was met de babyfoon en voor haar eigen rust vroeg of het oke is om het af te zetten. Iedereen moet vooral doen wat voor hun werkt.

2 likes

In het begin keek ik ook de hele tijd maar laatste tijd staat hij of uit of alleen het geluid aan. Vind het wel fijn dat ik af en toe kan kijken wat er gebeurd. Baby kan nogal hard z’n benen in z’n bed slaan en dat klinkt vanaf beneden alsof de hele boel instort dus vind het dan wel een geruststelling om eventjes snel te kijken zonder meteen naar boven te stormen :joy:

1 like

En als je de reacties leest zie je ook dat niemand je dan een slechte ouder vindt. @RupiKaur is nog maar net moeder, logisch dat ze soms nog wat onzeker is.

7 likes

Dit ja. En wel of geen babyfoon is ook geen wedstrijd he. Naast dat iedereen anders is, is ook welke woonsituatie anders. Toen ik nog in appartement woonde had ik m ook niet nodig want ik hoorde de buren hun wc doortrekken en blender gebruiken :sweat_smile:, nu in een huis wel want met deur dicht + tv aan hoor ik niks van de bovenverdieping

3 likes