Misschien afgekoelde thee? Hier drinkt ze (1,5 jaars ze) vooral water en melk, maar moet zeggen dat ze eigenlijk wel goed drinkt. Soms heeft ze wel eens het drinken van dr zus te pakken dus soms ook nog siroop of appelsap haha. Vind die zoete drankjes nog niet perse nodig op die leeftijd. Of bv een smoothie samen maken? Is dat nog iets?
Idem hier. Dreumes krijgt water, thee en zuivel (karnemelk of kefir). Soms een beetje smoothie als wij dat ook hebben, maar andere gezoete dranken kent ze niet. Je zou anders een kan water met wat fruit / kruiden (infused water ofzo?) kunnen maken voor de afwisseling.
Ja vruchtenthee is misschien wel een goede, ik geef nu alleen rooibos.
Wil ook liever niet te vaak voor zoet gaan hoor, ze is nog zo klein. Maar soms kan ze heel weinig drinken, en dan wil ik er even wat extra vocht in krijgen als het bijv erg warm is.
Eigenlijk alleen maar water. Af en toe een klein slokje optimel, maar dat is in 3 slokjes op.
Met een feestje o.i.d mag hij wel wat ranja of sap maar dat is eens is eens in de 2 maanden ofzo.
Hier was drinken af en toe ook moeilijk, maar dingen als komkommer of paprika gingen er moeiteloos in. Bevatten ook veel water!
Ik geef ook alleen maar water aan mijn jongste (1,5 jaar). Als ik wil dat ze meer drinkt doet een andere beker wonderen. Vooral mijn dopper (met sportdop) is favoriet.
Ik gaf mijn dochter soms een beetje roosvicee, voor de smaak. Of suikervrije siroop of afgekoelde thee inderdaad.
Beetje knijpfruit in het water als een soort siroop.
Ik geef water met ijsblokjes als alternatief. Van die gekleurde die je zelf in moet vriezen. Dat vindt ze helemaal het einde.
Als ik vind dat ze echt meer moet binnen krijgen geef ik een waterijsje. Bevat ook veel water en dan wennen ze niet aan zoete drankjes.
Hier drinken ze beide limonade naast water/melk (suikervrij wel, maarja)./
Vooral de jongste was een regelrecht drama met drinken⦠met een naar dronk ze nog steeds niks anders dan moedermelk. Dat vond ik niet erg, tot we op vakantie gingen en het 35gr was en mevr nog steeds alles weigerde te drinken. Ennnn ik had geen zin in 15x per dag voeden haha.
Uit wanhoop toen (suikervrije) limonade geprobeerd en dat dronk ze wel ja en van die gezoete sojamelk, maar daar wil je ook geen liter van per dag
Wat niet werkte: thee (1739 soorten) thee met honing (na 1jr), water met fruit, warmer water, kouder water, gewone melkā¦
Stomme vraag misschien maar heb even niemand om mee te overleggen over dit soort dingen. Laten jullie de babyfoon ook wel eens uit als je baby slaapt en je zeker weet dat je de baby kan horen als ie gaat huilen?
Ik merk dat ik echt continu op het scherm van de babyfoon ga kijken als ik beneden zit. Heb al geprobeerd het scherm weg te draaien maar van elke kuch of kreun raak ik ook meteen weer gespannen en ga ik kijken of ze wakker is⦠Ik zit dus helemaal niet ontspannen beneden, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is⦠Is het gevaarlijk om de babyfoon even achterwege te laten of kan dat wel gewoon? Ik denk dat het me stiekem wel wat rust kan geven en kan altijd nog om de zoveel tijd checken of zoā¦
Ik doe de babyfoon bij het middagdutje vaak niet aan, deed ik al vrij snel niet. Ik hoor haar dan sowieso want blijf op dezelfde verdieping. En meestal ben ik de babyfoon toch kwijt.
Ik heb sowieso geen babyfoon met scherm, omdat ik niet elke draai van mn kind wil zien. Maar als de dreumes boven ligt te slapen heb ik de babyfoon wel aan maar het volume zacht. Zo hoor ik niet elke kuchje maar wel als ze huilt.
Ik gebruik de babyfoon alleen als we buiten zitten, of als mn moeder oppast (want die hoort gewoon niet zo goed en kijkt best luid tv) . Je hoort het beneden prima, zeker als we de Hal deur openhouden. Met de babyfoon echoāde dat, door de vertraging op het geluid via de monitor. Vond dat super irritant. Ook als ik slaap wordt ik ervan wakker, maar dat is persoonsafhankelijk - mijn man reageert in zān slaap slecht op het gehuil.
Als je veel op het scherm kijkt, kun je anders die monitor niet gewoon ergens in een kast zetten ipv bijhouden?
Geen direct antwoord op je vraag, maar jij hebt (ook) de Philips Avent toch? Je kan die met het knopje linksboven op āecoā zetten. Dan is het scherm zwart, tot er wat gebeurt. Je kan de gevoeligheid daar ook van instellen, misschien geeft dat je wat meer rust?
Je kan ook het geluid helemaal uit zetten, dat je alleen beeld hebt. Dan hoor je het āliveā als ze huilt, en kan je verder af en toe naar een tevreden slaapbaby kijken
Thanks @Kusjessoldaat @itakepictures @Henry
Ik weet zeker dat ik haar hoor als ze gaat huilen, want heb al eens meegemaakt dat ze huilde en dat dan de babyfoon 1 seconde later geluid gaf. Kan ook nog even proberen het volume heel zacht te zetten inderdaad. Merk dat ze vooral na die 45/50 minuten lawaai gaat maken als ze van de ene slaapcyclus in de ander moet komen en dan ben ik meteen helemaal gefocust terwijl ze gewoon slaapt⦠Ga het even proberen zo maar dan voel ik me niet helemaal meer een loedermoeder haha
@Kaasvlinder ja die heb ik inderdaad! Ik wist helemaal niet van die functie af! Thanks, doe ik dat icm volume heel zacht. Eigenlijk beetje dubbelop omdat ik haar ook wel in het echt hoor maar voelt toch beter
Ik heb helemaal geen babyfoon. In ons huis hoor je vrijwel alles en ik heb een heel scherp gehoor. Dus als je weet dat je haar kan horen, lijkt me dat toch ok. En anders ging ik soms even kijken.
Reageert die eco stand ook op beweging of alleen geluid?
(Volgens mij) alleen geluid
Ah jammer