Tips, ervaringen & aanraders #8

Herkenbaar! Ben op deze manier in een angststoornis rondom slaap gerold en uiteindelijk een depressie. Was helemaal obsessief met het slapen bezig, niet gek ook met een jaar lang hopeloos gebroken nachten. Nu 2e op komst en ga de babyfoon dus echt bewust niet constant aanzetten of in het zicht zetten, om me dezelfde ellende te besparen.

Dit is wel een hele heftige turn haha, maar ik zat helemaal gefocused op het scherm te kijken. Eigenlijk zat ik bevroren op de bank te wachten totdat hij weer wakker was. Echt zonde van mijn tijd. Dit begon echter niet gelijk zo obsessief, maar zo werd het uiteindelijk wel.

Succes :heart: lees al veel goede tips, ga ze zelf ook gebruiken. Dank!

2 likes

Bij ons sliepen ze na 6 en 4 maanden niet meer bij ons. Wij hebben nooit een babyfoon gehad omdat we eerst een mini appartement hadden en daarna was ik niet anders gewend.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat onze trap in de woonkamer staat dus zelfs als we beneden op de bank zitten met tv aan, hoor je ze prima.

En 's nachts liggen ze in een aangrenzende slaapkamer. Je hoort misschien niet ieder piepje maar echt wel als er iets aan de hand is :slight_smile:

Maar ieder huis/situatie is natuurlijk anders, maar zie dat je al veel behulpzame tips hebt gekregen!

3 likes

Heb uiteindelijk dit gedaan en af en toe even gekeken of het nog goed ging. Ze ligt nu nog steeds te slapen in de co-sleeper en ik in bed nu dus helemaal prima.

Gaf die ouderunit hiervoor steeds aan m’n vriend ā€˜s avonds zodat ik er niet de hele tijd mee bezig was en hij was er veel relaxter mee, maar ja als hij er niet is… Wel fijn om alle herkenning te lezen.

@Girasol wat heftig! Ik kan me wel voorstellen hoe je er zo mee bezig kan zijn, merk dat het mij ook de hele dag wel bezig houdt. En dat wachten tot de baby wakker wordt herken ik ook wel een beetje van de afgelopen avonden… Kon dat vanavond wel wat meer loslaten gelukkig. Hopelijk gaat het bij jou ook beter als je tweede kindje geboren is!

3 likes

Iets anders:

Zijn er mensen al naar de Zin in Z@ppelin Live voorstelling met Fenna geweest?

Wij zetten wel eens via Youtube een playlist met filmpjes waarin zij liedjes zingt op, en dat vinden beide kinderen (4 en 2) erg leuk. Maar is de show enkel liedjes of ook andere onderdelen?

Want ik denk dat de jongste nog te onrustig is om dat vol te houden. Die wil vooral meedansen op de liedjes.

5 likes

Ik heb bij de 2e helemaal geen babyfoon gebruikt, ik kan het beneden wel horen als er iets is en hoef niet elk kreuntje te horen. Bij de 1e zette ik hem in het begin wel aan (meer omdat we zo’n ding hebben en het zo ā€˜hoort’). Maar ik keek eigenlijk nooit naar het beeld. Soms als ik wat hoorde om in te schatten of hij echt wakker was.

Iedereen moet gewoon doen wat goed voelt, maar als je de babyfoon minder/ niet gebruikt ben je zeker geen slechte ouder.

6 likes

Welneeee! Wij hebben er ook geen een. Bij beide kinderen niet gehad en was ook niet van plan er voor de 3e nu een aan te schaffen haha

Wij gebruiken wel een babyfoon als we beneden zijn omdat onze peuter de boel nogal op stelten kan zetten. Maar niet als we gaan slapen, anders word je wakker van ieder slaaphuiltje

Wat heeft babyfoon te maken met slechte ouder? Voel me een beetje aangesproken want wij hebben het nooit gehad. Nu wel voor wilde peuter. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je baby wakker wordt of gaat huilen toch? Nou wakker worden is niet erg en bij huilen ga je er naar toe. Snap de toegevoegde waarde niet.

2 likes

Ik denk niet dat het zo bedoeld werd. Ik interpreteerde het eerder dat @RupiKaur teveel bezig was met de babyfoon en voor haar eigen rust vroeg of het oke is om het af te zetten. Iedereen moet vooral doen wat voor hun werkt.

2 likes

In het begin keek ik ook de hele tijd maar laatste tijd staat hij of uit of alleen het geluid aan. Vind het wel fijn dat ik af en toe kan kijken wat er gebeurd. Baby kan nogal hard z’n benen in z’n bed slaan en dat klinkt vanaf beneden alsof de hele boel instort dus vind het dan wel een geruststelling om eventjes snel te kijken zonder meteen naar boven te stormen :joy:

1 like

En als je de reacties leest zie je ook dat niemand je dan een slechte ouder vindt. @RupiKaur is nog maar net moeder, logisch dat ze soms nog wat onzeker is.

7 likes

Dit ja. En wel of geen babyfoon is ook geen wedstrijd he. Naast dat iedereen anders is, is ook welke woonsituatie anders. Toen ik nog in appartement woonde had ik m ook niet nodig want ik hoorde de buren hun wc doortrekken en blender gebruiken :sweat_smile:, nu in een huis wel want met deur dicht + tv aan hoor ik niks van de bovenverdieping

3 likes

Oh sorry, ik noemde het woord loedermoeder in een van m’n posts maar dat was zeker niet zo bedoeld hoor! Ik ben inderdaad net moeder geworden (baby is morgen 8 weken oud) en nog heel erg zoekende wat betreft bepaalde dingen, waaronder deze kwestie. Voel je alsjeblieft niet aangesproken want ik heb gisteravond ook juist ondervonden dat een babyfoon eigenlijk niet echt nodig is.

Omdat er ook huizen zijn waarin je het gehuil van de baby niet een verdieping lager hoort. Zoals bij ons. Ik hoor de baby’s niet huilen als ik in de woonkamer zit en de baby boven slaapt.

8 likes

Als ik stil op de bank zit hoor ik het gehuil wel maar met tv aan of wanneer ik in de keuken rommel pas op standje luchtalarm. Dat voorkom ik savonds graag aangezien de oudste dan ook slaapt. Als het even kan doe ik savonds een rondje (moes)tuin en dan ben ik buiten gehoorafstand. Ben de babyfoon wel eens vergeten en dat kleuter in zijn pyjama naar buiten kwam, oeps!

Snachts heb ik de babyfoon aan staan want ik dacht steeds gehuil te horen terwijl baby gewoon sliep en dan kwam ik voor niets mijn warme bed uit. Met babyfoon op stil kan ik met een blik opzij zien of het scherm oplicht. Eigenlijk gaat dat alweer een tijdje goed dus misschien is het nu wel een goed moment om eens zonder te proberen.

1 like

Wat is de beste manier om de niet-afneembare delen van een kinderwagen te wassen? Ik heb eentje overgenomen van Marktplaats en hij is echt in goede staat, alleen hier en daar wat stoffig en wil m graag een soort deep clean geven. Maar een groot deel van de wagen kan natuurlijk niet in de wasmachine. Iemand tips?

Ik heb dat een keer met mooi weer buiten in de tuin gedaan. Tuinslang erop, met een sopje en borstel alles even boenen, afspoelen en laten drogen. Drogen zou ik dan bij een donkere stof niet in de volle zon doen.
Je kan vast ook een stoomapparaatje gebruiken oid.

2 likes

Heeft iemand ervaring met een tassendrager op de bagagedrager van een fiets voor het meenemen van een buggy?

Ik wil namelijk de buggy wel eens mee op de bakfiets, maar door de Maxi Cosi houder past de buggy niet meer in de bak.

Of misschien een andere oplossing?

Kan echt niet waaaachten tot hij uit de Maxi Cosi mag, vind dat zo’n onding en er past niks meer bij, maar ik wil wachten tot hij zelf tot zit komt tot ik hem in zo’n peuterschaal wil doen.

Heeft iemand ervaring met een Yepp fiets stoeltje vastmaken in een urban arrow bakfiets? Wij hebben deze gehuurd op vakantie volgende week. Zij geven alleen de optie voor een maxicosi, maar daar past onze 1 jarige reus niet meer in.

1 like

Sopje groene zeep met water, inboenen, daarna een schone doek met alleen water om af te nemen en in de zon laten drogen.

2 likes