Zit er niet gewoon standaard een bankje in met gordeltjes? Wij hebben er een en dat is een beetje de standaard set up. Een kindje dat goed kan zitten kan volgens mij prima op het bankje!
Hij kan goed zitten. Ook gewoon lopen, maar wist dus niet of dat al te doen is. Ook omdat er staat dat het een 3 punten gordel is. Ik hoop dat hij dan goed blijft zitten
@Nefertiti achterop kan sowieso. Maar dat vind ik dan weer zonde en ongezellig ivm de oudste die wel in de bak zit.
Het bankje kan maar lijkt me voor die leeftijd nog best oncomfortabel. Je hebt ook peuterschalen, kan je die erbij huren? En het is dus niet echt voor peuters, kan vanaf 9 maanden ofzo.
Die schalen zijn tot 18maanden volgens mij, dus ik weet niet hoe oud je kindje is? Ze moeten wel echt goed stevig zitten en groot genoeg zijn voor de gordeltjes, anders is het misschien niet goed voor het nekje.
Zijn er nog DE verjaardagstips voor 3 jarigen? We zitten compleet verzopen in de Frozen en Sofia het prinsesje fase
Van ons krijgt ze een frozen fiets (met trapperrrsssss - benadrukt ze dagelijks)⊠maar heb echt moeite met wat ik op dr lijstje kan zetten
We hebben al zoveel , maar wie weet noemt iemand hier iets wat we niet hebben
Forse uitgave, maar wij gaan een Funzy speelbank kopen. Aangezien ze helemaal into hutten bouwen zijn en die eigenlijk niet afgebroken mogen worden, maar ik toch ook graag op de bank wil zitten 's avonds. Zeker met de herfst op komst lijkt het me ideaal.
Edit: ik zie nu dat je al een âgrootâ cadeau hebt. Dan is een speelbank wsl niet echt een optie. Maar goed, misschien toch een tip voor ooit of iemand.
Maileg muisjes of die andere muisjes sylvanian familie
Connetix! Wij hebben dat een maand of vijf geleden gekocht, en er wordt door mân zoontje van 3,5 nog steeds elke dag mee gespeeld. Het is zelfs mee op vakantie gegaan. Ook direct een hit bij oudere kinderen die komen spelen (en zelfs onze volwassen vrienden hebben zich er eens een hele avond mee vermaakt toen ze een enorme knikkerbaan wilden maken met alle onderdelen ).
We hebben zoân witte stokke tray die nu onder de paprika/tomaat vlekken zit die er niet uit willen gaan iemand een tip om het eruit te krijgen?
Gewoon leuk knutsel spul.
Citroen met baking soda beetje azijn en nachtje laten intrekken
Wonderspons, koop je bij de action en blokker. Ik heb daarmee de vlekken uit zoân Ikea kinderstoel gekregen. Maar dat is wel gladder materiaal.
@Fishing een leuk spelletje? Ik heb pas aan een 3 jarige een kinderhandtasje gegeven, viel ook goed in de smaak. Of kralen, weet niet welke grootte voor 3 jaar geschikt is.
Ik heb ook wel vaker dat er nog rode/oranje vlekken op zitten maar op een of andere manier gaan die na een tijdje wel weer weg. Maak het gewoon schoon met keukenreiniger en een doekje en dan is het meestal na een paar dagen ineens weg.
Het spel Knappe Koppen (diereneditie) vindt ze hier ook heel leuk. Was bij mijn neefje en nichtje ook heel populair toen ze 3-6 oid waren.
Edit: oh, volgens mij is dat niet meer nieuw verkrijgbaarâŠ
Hoe gaan jullie om met schermtijd? Ik merk dat ik heel principieel ben en het zo graag goed wil doen maar dit botst soms met mijn man die zoveel makkelijker isâŠ
Hoe oud is je kind(eren) en hoelang kijken ze ongeveer per dag?
Moet zeggen dat ik dit dus altijd een confronterende vraag vind ik krijg van de antwoorden altijd een schuldgevoel. Ik ben ook vrij gemakkelijk dus. Maar wel alleen rustige filmpjes en op vaste tijden (ze doet trouwens geen spelletjes op de ipad oid). Mijn zoontje kijkt geen tv, interesseert het nog niet (1,5) Maar mn dochter wel graag (bijna 4).
Snap ik maar voel je dus niet schuldig want ik ben jaloers op de mensen die er makkelijker mee om kunnen gaan
Ik ben vrij makkelijk, ik denk dat ze (21 maanden) wel rond half uur drie kwartier per dag kijkt. Ik heb er geen problemen mee, ik kan dan vaak even rustig koken of de boodschappen op ruimen. We zorgen wel dat de laatste x dat ze kijkt al voor het avondeten is zodat ze niet met teveel prikkels naar bed gaat.
Mijn dochter van bijna 10 kijkt heel veel maar dat is ook echt een andere situatie aangezien ze al een stuk ouder is, ze dat ook echt nodig hebben. Ik hou dat niet precies bij want ze heeft een goede balans, ze sport, ze speelt veel buiten en zit ook graag op haar tablet en telefoon.
Maximaal halfuurtje per dag als hij erom vraagt, in het weekend of als ik alleen met hem en de baby ben wel wat vaker, maar dat ligt ook aan zijn gemoedstoestand. Of als wij een luie middag willen hebben zetten we een film op. Maar ook vaak dagen helemaal niet, het is meestal voor ons gemak (als we koken of als ik de baby voed en de peuter is onrustig).
Hij is 2.5 jaar. Wat bij ons heel goed helpt is dat zijn favoriete programmaâs alleen op tv zijn. Dus hij vraagt nooit om iets op onze telefoon te kijken, alleen filmpjes van zichzelf haha, en hij heeft ook geen iPad, behalve voor lange vluchten. Dat die na de vluchten weer weg is vindt hij tot nu toe prima.
Wij zijn best streng maar ik merk dat het goed helpt. Hij weet dat hij voor het avondeten tv mag kijken en als hij er eerder om vraagt, is het ook oké als we nee zeggen en uitleggen dat hij later tv mag kijken.
Ik denk niet dat je hersenen er door gefrituurd worden ofzo, maar ik merk dat mijn neefjes die wat ouder zijn er echt geobsedeerd door zijn. Ik heb echt al jaren geen gesprek met ze gevoerd omdat ze altijd een telefoon in hun handen hebben. Dat wil ik gewoon niet.
En even een disclaimer want dit is de wijsheid die ik nu heb, weet ik veel hoe het over een jaar of over vijf jaar gaat. Maar tot nu toe werkt het wat we doen.