Tips, ervaringen & aanraders #8

Mijn dochter is inmiddels 3,5 maar deze fase staat mij nog heel goed bij. Enige wat bij ons hielp was een filmpje opzetten op m’n telefoon. Verre van ideaal maar het was echt een fase en na een tijdje ging het vanzelf weer goed (zonder filmpje).

3 likes

Wij hebben 2 babyfoons. Oudste is bijna 4 maar niet zo’n beste slaper dus wil nog niet zonder babyfoon. Jongste is 1 en die heeft er ook 1. We hebben dus 2 ontvangers beneden.

3 likes

Luvion Essential!

2 likes

Heel herkenbaar, is echt geen leuke fase. Wij zijn toen luierbroekjes gaan gebruiken, want die kun makkelijker omdoen in andere houdingen. Als het echt een ramp is idd een filmpje aanzetten.

2 likes

Zijn er mensen met een Joolz aer? Ik heb er eentje besteld; maar lees dat het niet in de wasmachine kan.
Hebben jullie een hoes/cover? Al die losse accessoires van dat ding zijn ook weer zo prijzig zeg :sweat_smile:

1 like

Ja! Althans hij staat bij m’n ouders, wij gebruiken hem voor vakanties. Ik denk inderdaad dat de onderdelen niet los in de was kunnen, maar weet het niet zeker. Hier zitten er in elk geval geen vlekken oid op, gebruiken geen goed (wel een voetenzak nu)

2 likes

Ik zit er ook over te twijfelen om deze te kopen, ik zie dat hij nu zelfs in de uitverkoop is voor €350.
Wil ook de ligbak erbij voor de baby. Maar ik vroeg me af of het voetenplankje er ook op kan.
Weet iemand dit toevallig?

Vind het trouwens wel ingewikkeld om alles een beetje praktisch in te richten met 3 kids straks. De auto, maar ook hoe je iedereen mee kreeg want heb maar 2 handen. 's Ochtends op tijd op school staan en die baby naar school slepen en daarna naar de opvang. Kan straks ook niet even bij een dagje weg een kind in de wagen en de ander op een plankje. Komt vast goed maar het houd me wel bezig.

2 likes

Ze zijn in de uitverkoop omdat er een nieuw model is (Joolz Aer+).
Joolz kennende is er een apart voetenplankje a 80 euro dat alleen op de Aer kan… hun accessoires zijn volgens mij het grootste verdienmodel, wat een geld.

3 likes

Ja, ik zit het net te bekijken. Wat belachelijk want ik heb dat plankje voor op mijn Joolz kinderwagen. Maar ik wou graag een buggy erbij en het leek me wel handig dat deze wagen een stuk kleiner is. Maar als ik dan letterlijk alles nieuw erbij moet kopen vind ik dat wel echt een beetje zonde. :sweat_smile:

2 likes

Ja wij hebben een aer en ben er elke dag nog blij mee. Ik heb nooit iets in de wasmachine gedaan dus daar kan ik niks over zeggen. Er is een meerijdplankje voor de aer te koop, maar die heb ik niet. Voor lange mensen is hij erg geschikt, want hoge stang. En hij past goed in onze tweede auto, heel chill. Ik heb er geen voetenzak bij, maar ik doe haar dan een dekentje over of een berenpak aan. Warm genoeg.

Edit: ik zie nu ook die aer+, maar ik zie geen enkel verschil met de oude aer. Wat een geldklopperij allemaal, zeker omdat je al die accessoires á 100 euro per stuk er altijd bij wilt hebben

Ja, belachelijk he! Ben er echt een beetje gepikeerd over eigenlijk.
Geef je 1300/1400 euro uit een aan kinderwagen met accessoires en als je dan over wilt stappen naar de buggy, die ook al vrij prijzg is, kan je alles nog een keer kopen.

Idd. Maar als dit je laatste baby is, kun je ook na de kinderwagentijd alles verkopen en dan de buggy kopen. Dan doet t iets minder pijn.

1 like

Mijn oude kinderwagen is best uitgeleefd na 2 kids dus vraag me af of iemand door nog geld voor wilt geven. :see_no_evil:

1 like

vraag: ik heb de maxi cosi marble gekocht
ik zit nu te kijken naar een adapter om hem op een kinderwagen te zetten - we hebben nu een oude easy walker dus dan wil ik (2e hands) een andere kopen waar die op past
maar ik kan nergens vinden welke adapter bij welke kinderwagen past??
alleen als je al weet welke kinderwagen je hebt, maar niet andersom dus.
weet iemand dit?

Ik heb een easywalker miley2 (was iets van €250 in aanbieding) omdat ik zag dat de joolz aer niet helemaal plat kan en indd geen voetensteun. Ik ben heel erg tevreden over de miley2 (baby slaapt er ook steeds in als we ermee gaan wandelen, heel handig) maar als ik fotos zie van de joolz aer loop ik wel te kwijlen omdat ik hem wel erg strak en mooi vind maar ja die 2 dingen vond ik toch wel een minpunt en dan kost het nog zoveel meer dan mijn buggy.

Wij hebben de oude easywalker harvey (de 1 zeg maar) en deze adapter https://www.baby-dump.nl/product/kinderwagens/13/easywalker-harvey3/69235/easywalker-harveysup-classc33-sup-accessoires/69259/easywalker-harvey-adapter-tbv-maxi-cosi-citi-cabriofix-pebble-pebble/108072/ daar past de maxicosi die wij hebben (cabriofix) op. Volgens mij zijn bij maxicosi al die aansluitingen hetzelfde

Wanneer heb je die adapter nodig? Ik over een tijdje namelijk niet meer (baby is nu 6 maanden), dus zou je eventueel over mogen nemen tzt.

Ik heb een showmodel van babypark via marktplaats gekocht, een stuk goedkoper. Wel dus de Aer, niet de Aer+. Het grootste verschil van de Aer+ is dat deze een stuk platter gezet kan worden. Maar dat vond ik het extra geld niet waard.

Ik heb zelf een Dubatti kinderwagen en daar altijd heel tevreden mee geweest, maar ik merk nu we de bak niet meer gebruiken (en we hebben die zeker tot 7 maanden gebruikt) en ik een nieuwe maxi cosi heb gekocht - die niet meer op het onderstel kan - dat ik het heel zwaar en veel werk vind om iedere keer dat onderstel uit de auto te tillen en dan nog dat bovenstel erin te klikken. En mijn hele kofferbak is vol dan met onderstel en bovenstuk waardoor bijvoorbeeld boodschappen doen met baby + pluskind al bijna niet meer gaat.

Die extra onderdelen is toch net als met de Stokke stoel. Ik heb dus nu nog een beensteun nodig (30 euro), een bumperbar (30 euro) en misschien nog een meerijdplankje (80 euro)…Haalt het voordeel wat ik had met showroommodel er wel weer uit. Die prijzen zijn echt belachelijk.

Ik betaal dus heel veel geld voor mijn eigen gemakzucht :sweat_smile:

Tot welke leeftijd hebben jullie een slaapzak voor je kindje gebruikt?

Mijn zoon van 2,5 klaagt de laatste tijd vaak dat zijn slaapzak niet goed zit. Hij draagt maat 86/110 (de grootste maat van de Hema) en wordt inderdaad wel krapjes. Terwijl hij met zijn maat 98 er eigenlijk nog wel prima in zou moeten passen.

Hij ligt nog gewoon in zijn ledikant en we zijn eigenlijk van plan om als hij en zijn zus 3 worden te switchen naar grote bedden (en dus ook een dekbed).

Zouden jullie nu nog switchen naar een andere slaapzak? Zo ja, welke merken hebben ruimere slaapzakken? Of toch maar een dekbedje in ledikant-maat aanschaffen? Of al eerder naar een groot bed over?

Wij hebben in het ledikant gewoon een peuterdekbed gebruikt (120x150 zijn die geloof ik) en dan bij de voeten flink stuk eronder stoppen. Is wel beetje proppen, maar vond het zonde nog een kleiner dekbed aan te schaffen inc overtrekken voor relatief korte periode.

1 like

Wij zijn voor mijn pluskind ergens tussen 2,5 en 3 overgestapt van ledikant naar bed, hadden daarvoor welk een dekbed voor hem in het ledikant maar achteraf zonde van het geld omdat je het maar zo kort gebruikt (en je moet dekbed + meerdere overtrekken…). Is er een speciale reden om te wachten tot ze 3 worden?

2 likes