Ja zo leuk dit! Onze oudste was altijd snel klaar met de tv, maar sinds een tijdje kunnen we films kijken. Als papa zaterdag of vrijdagavond een keer weg is, kijken wij na het eten in pyjama op de bank een film op Disney met snacks. En meestal valt de middelste dan al in slaap op de bank, dus makkelijk bedritueel daarna voor mij.
Verder beperken wij het wel, maar dat is vooral omdat met name onze oudste echt heel vervelend wordt van teveel tv. Echt drama maken als hij dan uit moet, maar ook rest van de dag drammen, driftbuien etc. Heeft ze altijd al gehad en merken echt verschil als we dan paar dagen streng zijn geweest met geen tv of max 20 minuten (wat in de praktijk vaak 1 aflevering van een serie is). Verder altijd de tv, op zondagochtend in ons bed mogen ze op de ipad even filmpjes kijken of spelletjes doen maar dat is vooral in de winter.
@RupiKaur ik liet de oudste vaak even tv kijken als de 2e op bed lag en zij wakker was maar ik toch even zelf ook op de bank of op bed wilde liggen. Zette ik haar op ons bed of de bank met de tv aan en als ik mazzel had hield ze het dan 30 minuten vol voor ze er klaar mee was.