Tips, ervaringen & aanraders #8

Oh nee foutje het is mushie die ik heb.:see_no_evil:

Links 1,79 voor 18 stuks. Rechts een vork en een lepel voor €6,55.

7 likes

Dochter van 1,5 wilt graag zelf met bestek eten. Is gewoon metaal maar dan kinderformaat. Ik vind dat die plastic vorken nooit zo goed prikken. Kind van 4,5 eet het liefst met dr handen :woman_shrugging:t3:

3 likes

Bizar! En ook even stevig?

Ja beide niet echt, haha. Zou het niet aanraden. Zoals hierboven al gezegd wordt prikt zon plastic vork voor geen meter

1 like

Die hebben we toevallig ook liggen! Maar gebruiken we eigenlijk nooit omdat ze mij nog zo groot lijken?

Ik las in een Amerikaanse baby-app (Ovia) dat kinderen vanaf ongeveer 1,5 jaar kunnen leren met bestek te eten.
Mijn kind is 15 maanden en wij zijn het nog niet aan het leren. Zie het nut er eerlijk gezegd niet van in. Ze kan goed met haar handen eten en anders voeren we haar. Soms pakt ze wel een lepel of vork en probeert zelf wat, dat bevalt me wel, spelenderwijs leren. Nog een heel leven om met bestek te moeten eten.

4 likes

Eens, zo doen wij het ook bij onze dochter van nu 1,5 jaar. Ze eet vooral met dr handen, ook als tip van de diëtiste omdat ze te mager was en juist spelen met eten dr hopelijk helpt om meer te eten (en dat lukt). We oefenen soms wel met een vorkje of lepel.

2 likes

Ik wil Logic Case even tippen als leuk entertainment voor kleuters. Is een spelletje wat ze alleen kunnen spelen, kaarten met raadsels waarvan ze zelf het antwoord kunnen checken. Ook ideaal voor in auto of vliegtuig en als klap op de vuurpijl ook nog leerzaam.

Er zijn verschillende startersets (4, 5 of 6 jaar) en losse uitbreidingen met thema’s (prinsessen, voertuigen, natuur).

https://www.lobbes.nl/zoek/logi%20case/all

6 likes

Een gevulde lepel/vork aangeven werkt bij ons goed. mijn jongste is nu 12maand en het meeste eten gaat nog naar binnen met de handen maar bij sommige dingen is een vork/lepel makkelijker. Het toetje gaat sowieso met de lepel en vanuit daar komt de rest vanzelf wel is mijn ervaring. Bestek wordt inmiddels teruggegeven (of gesmeten daar moeten we nog wat aan werken) om opnieuw te vullen.

Eigen bordje/kommetje vind ik ook nog een grote smeerbende, dat komt later wel en eerst oefenen op baddag.

Ik vind nergens een leuke boxmobiel. Ik vind ze of te saai, te druk, te plastic, te jongensachtig, te meisjesachtig…

Misschien moet ik wachten tot de baby geboren is maar ik vind het nu wel een beetje ‘kaal’

1 like

Heb je bij Little Dutch gekeken? Ik heb nu eentje van Nijntje liggen, met wit en roze en gele bloemetjes. Maar maybe vind je die saai?

1 like

Ik weet niet wat je smaak is, maar Klippan heeft een paar heel leuke van wolvilt.Liewood heeft ook leuke. Dille en Kamille heeft vaak vilten diertjes in t assortiment waar je evt zelf iets mee kunt maken. En anders op Etsy kijken

Deze vind ik zelf ook fantastich

1 like

Ja die met nijntje vind ik wel leuk! Alleen vind het jammer dat die stok erbij zit en dat die van plastic is. Kan zelf wel een losse, houten stok kopen of zoeken of ik de mobiel toch los vind.

@itakepictures oh dat zijn ook goede tips! Zal daar eens kijken!

4 likes

Ik had mn post nog aangevuld, er zijn wel wat leuke minder standaard exemplaren te vinden voor niet al te veel geld

2 likes

Wat is leuker met een kind van 3?

• Wildlands
  • Safari park Beekse Bergen

0 stemmers

Wildlands is wel ruim 2 uur rijden en safaripark beeks bergen 1,5 uur

2 likes

Alvast excuses voor alle ‘Mijn kind gaat naar de basisschool en dit is allemaal nieuw voor mij’ post de komende periode :sweat_smile:

Maar in de school dragen ze dus pantoffels/sokken. Heeft iemand daar nog goede tips voor die ook niet te warm zijn?

In de winkels is op dit moment natuurlijk niets te vinden, dus online bestellen zal sowieso moeten.

En als ze overblijven, geef je dan twee trommeltjes/bakjes en 2 bekers mee? Voor de ‘kleine pauze’ en voor de lunch?

4 likes

Crocs?

2 likes

Ja ik geef 1 fruit bakje mee en 1 lunch trommel. Wel maar 1 grote beker. Als die leeg is vult hij die zelf met water. Maar er kan bijna een half liter in die beker (Dopper) en dat is soms ook wel genoeg.

3 likes

Wij moeten inderdaad een apart bakje meegeven voor het 10-uurtje.

1 like

Tip: 3 euro per stuk bij de lidl.

7 likes