Tips, ervaringen & aanraders #8

Wat schattig. Zie zo’n kleintje al onkruid wieden haha

2 likes

Ze zijn ook nog eens prima kwaliteit! Wij hebben ze al 2 jaar - de hark, de bladhark en de bezem - en ze zijn nog allemaal heel en goed.

1 like

Oh ik kan dat helemaal niet “sokken of pantoffels “ op school. Waarom is dat zo ? En is dat alleen in de kleuterklassen zo?

Bij ons was het in de kleuterklassen echt twee losse trommels. De lunch ging dan de koelkast in. Vanaf groep 3 mag je dat zelf weten bij ons. Verder idd 1 beker en zelf bijvullen mag.

1 like

Ohja en wat me nu nog te binnen schiet: bij zeeman hebben ze nu van die enkelmodel huissokken met antislip dingetjes onder de voet. Iig in naat 23/26 27/30. Setjes met 2 kleuren , voor 2,99 of 3,99 ofzo. Heb ze daar afgelopen week meegenomen.

1 like

Heb deze van de Zara.

2 likes

Ik ben nog nooit bij Beekse Bergen geweest, maar Wildlands is echt leuker voor kinderen vanaf een jaar of 6 denk ik! Ik ben er een paar keer geweest maar het is best educatief. Denk als kinderen fan zijn van Freek Vonk oid, ze het echt fantastisch vinden. Het leeuwenverblijf is bijvoorbeeld ook best groot (nooit groot genoeg natuurlijk) waardoor je soms geen leeuw ziet, of heel ver weg.

1 like

Ik heb zelf bij Beekse Bergen gewerkt en het is zeker leuk voor een 3-jarige. Al zou ik Dierenrijk in Nuenen nog meer aanraden voor die leeftijd: dieren zitten dichterbij en zijn daardoor voor jongere kids beter zichtbaar in vergelijking tot bij de Beekse Bergen. Dierenrijk is echt gericht op de jongere kinderen.

3 likes

@DikkeKip en @MargjeJ dank voor de reacties! Het is uiteindelijk beekse bergen geworden. Super leuk, en ook de auto safari was een groot succes. Maar wat een meeeega dierentuin :joy:. Alleen maar goed, want ik was positief verrast over de hoeveelheid ruimte die de dieren hadden! Ook de vogelshow was een groot succes.

@MargjeJ oh dierenrijk klinkt ook leuk! Dit waren de 2 opties omdat we vrijkaartjes hadden voor 1 vd 2. Maar dierenrijk houd ik zeker in gedachten voor een volgende keer!

4 likes

Falke cosyshoe?

2 likes

Ik kan deze niet terugvinden in de Zara app en als ik de afbeelding zoek, kom ik op de Poolse Zara uit :sweat_smile:.

Wat is de omschrijving/naam? :slight_smile:

Stoffen pantoffels roze / ref: 3103/001
Bij zara home kids btw.

1 like

Ik zou zeker vanaf nu al communiceren. Bij een eventueel tweede wil ik de eerste week geen kraambezoek, ook niet van oma’s of opa’s. Ze zullen vast op mijn (dan) oudste passen en naar het ziekenhuis brengen, maar dan wil ik alsnog dat het met zn 4en is ipv ook nog een oma en opa die meespiekt.

Achteraf baal ik zo dat ik dit niet duidelijk heb gecommuniceerd waardoor schoonouders 2x per dag op bezoek kwamen in het ziekenhuis en elke middag/avond langskwamen.

Ook wat betreft bekendmaking: wij belden ze op om te vertellen dat ze opa en oma waren geworden en voor we het wisten kregen we die dag van iedereen een telefoontje/appje. Ze hadden uit hun enthousiasme en trots iedereen al opgebeld en in ieder whatsappgroep het nieuws gedeeld Ik had graag dat zelf willen vertellen.

1 like

Bij eerste kraamfeest gedaan. Iedereen in 1x klaar. Bij de tweede vond ik het juist leuk dat er af toe wat mensen langskwamen die mij ook met de baby konden helpen, haha. Maar we hadden bij tweede wel minder mensen in totaal over de vloer. Uiteindelijk een grote 1e verjaardag gegeven en goed gemaakt. We wilden bij tweede uit veiligheidsoverwegingen vw lagere weerstand zo beperkt mogelijk mensen over de vloer. En meer gecontroleerd.

Op de kaart duidelijk gezegd om even te appen of bellen als je langs wil komen. Dan is de boodschap gewoon duidelijk (hoop je dan). Verder waren de personen die dichtbij staan al op de hoogte van onze aanpak. Zou dat ook zo communiceren wat je graag wil.

3 likes

Ik ga binnenkort op pad voor een kinderwagen, mijn voorkeur gaat uit naar de Bugaboo Fox 5. Iemand ervaring met deze kinderwagen of met de Bugaboo Dragonfly?

2 likes

Stroller Workshop op YouTube is altijd fijn voor kinderwagens en buggy’s! Soms vergelijkt hij er ook twee, dat vind ik ook altijd handig.

1 like

Bij de 2e kwam er veel minder bezoek dan bij de 1ste. Het nieuwe was er blijkbaar al vanaf.

Ik beviel in de zomervakantie van de 2e dus de oudste ging die weken niet naar school. Wij hadden vooraf gevraagd of mensen hem mee wilden nemen naar bijvoorbeeld de speeltuin om de hoek. Dan kon hij zijn energie even kwijt en zorgde er direct voor dat men overdag kwam zodat we niet savond als de oudste op bed lag nog bezoek kregen want dat leek mij helemaal niets. Uiteindelijk ging hij niet alleen naar de speeltuin maar ook middag naar de kinderboerderij, dagje speelpark, enzovoort.

1 like

Haha, ja mbt RS heb ik helemaal angst vw 2 baby’s die van mij in het ziekenhuis daarmee zijn belandt. Zou heel duidelijk nu voor jezelf op papier zetten wat je wensen zijn en dit ook zo doornemen met je partner zodat jullie op 1 lijn zitten. We hadden overigens met het kraamfeest wel dat behoudens mn broers en schoonfamilie iedereen netjes tot het feest hadden gewacht. Scheelde toch wel wat.

2 likes

Ik heb de bugaboo fox 5 maar nog niet bevallen haha. Wij twijfelden heel erg tussen de bagaboo en de joolz geo. Joolz is wat hoger, de bak is ook een stuk hoger. Maar mijn vriend en ik zijn niet zo groot. Ik vond het ook wel fijn dat als je de bugaboo inklapt, je het frame op zijn kant kan zetten. Bij de joolz kan dat bijvoorbeeld niet. Of ja, is niet goed voor het frame.

De dragonfly heb ik niet gezien/getest maar ik zie online dat de wielen wel wat kleiner zijn dan bij de fox 5, volgens mij? Het is wel een compacte wagen maar met wandelen lijkt dat me wel wat minder.

1 like

Wij verwachten nu de 2e en gaan de eerste paar dagen geen bezoek doen en daarna alleen in het weekend en overdag. Bij mijn zoon hadden wij tot 6 maanden later nog kraambezoek waardoor mensen ook echt lang bleven en ik vervolgens dus ook echt hapjes en maaltijden moest maken. Dat ga ik dit keer dus echt niet doen, gewoon max 2 uurtjes en dan weg.

4 likes

Vind dat ook nog te lang haha.

7 likes