In mijn omgeving zijn lijstjes supergebruikelijk, ook voor verjaardagen enzo. Vaak met deels specifieke producten met linkjes, en deels generieke omschrijvingen waar je dan zelf een invulling aan kan geven als je dat leuk vindt (zomerkleding maat 68 oid). Ik vind het zelf ook altijd alleen maar fijn, je weet niet wat mensen al hebben en oudere kinderen hebben vaak van die hele specifieke hypes waar je precies de plank mis slaat als je zelf naar de Intertoys gaat
ja maar niemand deed daar iets mee dus we kregen alsnog luiertorens, een lading knuffels en tig flessen zwitsal.
Ik vond dat best stom want verlanglijstjes zijn bij andere gelegenheden wel heel gebruikelijk.
Ik vind hem dubbel, ik vind het echt zonde wanneer mensen dingen kopen waar ik al van weet dat ik er niets mee ga doen. Veel Zwitsal gekregen terwijl ik echt geen Zwitsal gebruik en nooit ga gebruiken. Heb veel toen weggegeven aan het geboortehuis. Echter merk ik ook dat juist met kraamcadeaus mensen mega enthousiast worden om dingen te kopen en het al snel saai vinden om een bon te geven. Voelde dan ook beetje rot om een lijstje te geven. De mensen die wel dicht bij mij staan zoals beste vrienden, schoonouders ja daar voelt het wel meer vertrouwd om voorkeur uit te spreken.
Ja precies. Ik zou bijvoorbeeld niet zo blij zijn met kleding. Koop dat liever gewoon zelf, in mijn eigen smaak. Maar ik zou nog wel wat (prenten)boeken en/of speelgoed willen bijvoorbeeld.
@anon26794567 een bon zou ik ook niet per sĂ© vragen. Maar misschien zou ik er dan opzetten: ârammelaarâ of âstoffen boekjeâ. Zodat mensen nog iets van vrijheid hebben maar wel een richting? Ik vind het lastig haha.
@Calypso oh wat suf! Dat zijn toch geen cadeauâsâŠ
Bij ons is een lijstje niet echt gebruikelijk en vind het zelf ook niet zo prettig om een soort verlanglijstje te sturen. Maar inderdaad wat hier ook gezegd wordt ik snap echt niet dat mensen allerlei verzorgingsproducten cadeau geven zoals Zwitsal of Naif. Zeker mensen die zelf ook kinderen hebben want dat is zo persoonlijk en niet alle babyâs kunnen er tegen.
Ik heb liever dat men dan een leuke outfit in een iets grotere maat, cadeaubon, iets creatiefs, speeltje o.i.d geeft.
Ik geef zelf altijd een dierenboek cadeau waar je ook echt verschillende structuren kan voelen enz, leuk rompertje, knuffeltje en iets van cadeaubon.
Tja het blijft toch iets persoonlijks en misschien moeten we maar accepteren dat je soms iets krijgt wat je zelf niet zou kopen. Zo vind ik zelf knuffels echt het stomste wat er is en snap ik niet dat andere mensen met jonge kinderen die cadeau geven. Maar blijkbaar vinden mensen dat toch wel leuk want we kregen er best veel.
@Vloeistof gewoon een lijstje maken! Desnoods niet heel specifiek maar bijvoorbeeld knisperspeelgoed, boekje zodat ze wel een richtlijn hebben.
Als mensen mij vroegen wat we graag wilde hebben dan vroeg ik hun favoriete kinderboek/die van hun kinderen. Daardoor hebben we echt hele leuke boekjes gekregen en verrassend genoeg geen dubbele.
Zelf geef ik graag boekjes met flapjes (eendje waar ben je etc), oball of met toestemming (niet iedereen wil speelgoed met geluid) het stuurtje van V-tech want dat was hier echt een hele grote hit. Cadeaubonnen vind ik altijd zelf stom om te geven maar die vond ik zelf wel heel fijn om te krijgen. Dus als mensen het nu niet weten dan geef ik een Hema cadeaubon.
Mijn kind heeft eczeem, het is nu rustig maar ik merk nu de laatste week dat ze volgens mij reageert op de zonnebrand. Zie hier en daar weer wat plekken verschijnen en haar huid is overal wel weer wat droger.
Iemand een aanrader voor zonnebrand bij eczeem? Ik gebruik nu die voor de gevoelige huid voor kinderen van de DM, hema kinder zonnebrand factor 50 en op de opvang hebben ze geloof ik kruidvat.
Mijn kind heeft dit probleem ook. Wij gebruiken nu NaĂŻf en dat gaat goed. Geef ook standaard een tube mee naar de opvang want anders komt hij onder de rode vlekken terug.
Jetske Ultee. Die is heel mild en plakt niet en niet overdreven duur. Of anders drs Leenarts?
Nog geen eigen ervaring maar tip van onze dermatoloog die hij de vorige keer meegaf mocht ze op zonnebrand reageren: Eucerin Sensitive (te koop bij Apotheek).
La Roche Posay Anthelios is hypoallergeen, vaak online wel ergens met goede korting.
Hier reageert mijn zoontje met eczeem ook goed op die van jetske ultee.
Die van Eucerin! Die is echt top
Eucerin!
Het is een kwestie van uitproberen wat voor haar werkt denk ik. Mijn zoontje heeft er ook last van en bij hem smeren we garnier sensitive factor 50 of op de opvang naif mineralen zonder parfum. Jetske Ultee of Leenarts kan ie juist niet goed tegen. Zijn eczeem wordt ook erger als de zon ineens veel schijnt, zoals de afgelopen dagen. Ik zou vooral voor iets gaan zonder parfum en andere toegevoegde dingen.
Voor de droge plekken gebruik ik cetomacrogol met 10% vaseline.
Ik ben op zoek naar fijne/mooie overslag shirtjes of truitjes. Wie heeft goeie tips? Kan t niet echt goed vinden ergens. Rompertjes heb ik veel, maar shirtjes met lange mouwen zal vast ook lekker zijn om in overslag/wikkel te hebben? Als mijn baby het gaat haten dat er iets over zân hoofd moet
Zoals dit zegmaar (en ja moms&minis heeft het maar is nogal
)
Zeeman, prenatal, noppies
Ah bij zeeman zag ik ze online niet, of waren ze uitverkocht. Hou t daar nog wel ff in de gaten dan!
Ja die van de zeeman waren altijd erg fijn! Zijn ook heel zacht. Anders via Vinted?