Tips, ervaringen & aanraders #8

Bij ons is een lijstje niet echt gebruikelijk en vind het zelf ook niet zo prettig om een soort verlanglijstje te sturen. Maar inderdaad wat hier ook gezegd wordt ik snap echt niet dat mensen allerlei verzorgingsproducten cadeau geven zoals Zwitsal of Naif. Zeker mensen die zelf ook kinderen hebben want dat is zo persoonlijk en niet alle baby’s kunnen er tegen.

Ik heb liever dat men dan een leuke outfit in een iets grotere maat, cadeaubon, iets creatiefs, speeltje o.i.d geeft.

Ik geef zelf altijd een dierenboek cadeau waar je ook echt verschillende structuren kan voelen enz, leuk rompertje, knuffeltje en iets van cadeaubon.

3 likes

Tja het blijft toch iets persoonlijks en misschien moeten we maar accepteren dat je soms iets krijgt wat je zelf niet zou kopen. Zo vind ik zelf knuffels echt het stomste wat er is en snap ik niet dat andere mensen met jonge kinderen die cadeau geven. Maar blijkbaar vinden mensen dat toch wel leuk want we kregen er best veel.

4 likes

@Vloeistof gewoon een lijstje maken! Desnoods niet heel specifiek maar bijvoorbeeld knisperspeelgoed, boekje zodat ze wel een richtlijn hebben.

Als mensen mij vroegen wat we graag wilde hebben dan vroeg ik hun favoriete kinderboek/die van hun kinderen. Daardoor hebben we echt hele leuke boekjes gekregen en verrassend genoeg geen dubbele.

Zelf geef ik graag boekjes met flapjes (eendje waar ben je etc), oball of met toestemming (niet iedereen wil speelgoed met geluid) het stuurtje van V-tech want dat was hier echt een hele grote hit. Cadeaubonnen vind ik altijd zelf stom om te geven maar die vond ik zelf wel heel fijn om te krijgen. Dus als mensen het nu niet weten dan geef ik een Hema cadeaubon.

4 likes

Mijn kind heeft eczeem, het is nu rustig maar ik merk nu de laatste week dat ze volgens mij reageert op de zonnebrand. Zie hier en daar weer wat plekken verschijnen en haar huid is overal wel weer wat droger.

Iemand een aanrader voor zonnebrand bij eczeem? Ik gebruik nu die voor de gevoelige huid voor kinderen van de DM, hema kinder zonnebrand factor 50 en op de opvang hebben ze geloof ik kruidvat.

1 like

Mijn kind heeft dit probleem ook. Wij gebruiken nu Naïf en dat gaat goed. Geef ook standaard een tube mee naar de opvang want anders komt hij onder de rode vlekken terug.

2 likes

Jetske Ultee. Die is heel mild en plakt niet en niet overdreven duur. Of anders drs Leenarts?

3 likes

Nog geen eigen ervaring maar tip van onze dermatoloog die hij de vorige keer meegaf mocht ze op zonnebrand reageren: Eucerin Sensitive (te koop bij Apotheek).

1 like

La Roche Posay Anthelios is hypoallergeen, vaak online wel ergens met goede korting.

5 likes

Hier reageert mijn zoontje met eczeem ook goed op die van jetske ultee.

2 likes

Die van Eucerin! Die is echt top

1 like

Eucerin!

2 likes

Het is een kwestie van uitproberen wat voor haar werkt denk ik. Mijn zoontje heeft er ook last van en bij hem smeren we garnier sensitive factor 50 of op de opvang naif mineralen zonder parfum. Jetske Ultee of Leenarts kan ie juist niet goed tegen. Zijn eczeem wordt ook erger als de zon ineens veel schijnt, zoals de afgelopen dagen. Ik zou vooral voor iets gaan zonder parfum en andere toegevoegde dingen.
Voor de droge plekken gebruik ik cetomacrogol met 10% vaseline.

Ik ben op zoek naar fijne/mooie overslag shirtjes of truitjes. Wie heeft goeie tips? Kan t niet echt goed vinden ergens. Rompertjes heb ik veel, maar shirtjes met lange mouwen zal vast ook lekker zijn om in overslag/wikkel te hebben? Als mijn baby het gaat haten dat er iets over z’n hoofd moet :smiling_face_with_tear:

Zoals dit zegmaar (en ja moms&minis heeft het maar is nogal :euro: :euro: :euro:)

Zeeman, prenatal, noppies :smiling_face:

1 like

Ah bij zeeman zag ik ze online niet, of waren ze uitverkocht. Hou t daar nog wel ff in de gaten dan!

3 likes

Ja die van de zeeman waren altijd erg fijn! Zijn ook heel zacht. Anders via Vinted?

3 likes

Lodger, en daar zijn ze nu 60% korting. Ik vond die van Mar Mar ook heel fijn, bij mijn dochter zat maat 50 bij haar geboorte nog wat ruim maar die heeft ze wel lekker lang gedragen. En ik zag het afgelopen week bij de Zara newborn kleding hangen in zachte stofjes.

Bij mijn zeeman liggen de overslagshirts trouwens in de bak bij/naast de rompers, dus niet aan het rek.

2 likes

Lodger heeft ook fijne ik vond het stofje heel soepel. Ze hebben nu sale.

2 likes

Ik vind die van Zeeman en Prenatal een heel gek model hebben, kort en breed. Noppies zat bij mijn kinderen beter.

2 likes

Ik zweer echt bij marmar Copenhagen