Tips, ervaringen & aanraders #8

Onze kraam had zelfs paniek van alle drukknoopjes :rofl:
Ze was nog in opleiding en gelukkig was het onze 2e dus de uitleg over kleding ging dit keer de andere kant op. Na een week bij ons had ze het helemaal onder de knie inclusief de boxpakjes (zonder voetjes!) want daar ben ik ook fan van dus de jongste droeg de eerste maanden vrijwel niets anders.

Het makkelijkste is allemaal dezelfde rompers maarja dan kom je er niet achter welke je fijn vind.

2 likes

Ah boxpakjes, ik vind ze zo lief staan. Maar helaas beide kinderen hebben niet de goede lichaamsverhoudingen, waardoor ze nooit goed passen.

1 like

Maar dat verschilt ook zo enorm :sweat_smile:
Mijn baby droeg de eerste weken wel een paar dagen dezelfde romper omdat ze nooit spuugde en er nooit lekkages waren. Dan lieten we het lekker aan tot ze in bad ging.
Vooral het spugen kwam pas later, maar toen deed ik gewoon altijd een slabbetje om want ik vond het echt kut om mijn baby om te moeten kleden.

Ik had ook niets in maat 50, want man en ik zijn allebei lang en met de liggingsecho zeiden ze “lange benen”. Maar ze werd wat vroeger geboren en was zo klein en licht dat zelfs de snel door mijn moeder gekochte maat 50 nog te groot was.

Je doet maar wat en als je van alles wat hebt komt het sowieso goed.

4 likes

Ik doe mijn kind nu met maat 86 nog steeds boxpakjes zonder voeten aan. Vooral met rits zo fijn! Het staat zo leuk en ik vind het ook handig als het niet echt warm of koud is. En geen gedoe met opkruipende truitjes!
Heb er in 92 ook al een klaarliggen. :smile:

4 likes

Wat zielig :cry:

Ik heb juist weer veel teveel hydrofielen gekocht. Echt nauwelijks gebruikt. Ik vond weer van die kleine spuugdoekjes heel handig. Als je de basis hebt, dan is het sowieso goed. Je komt er gaandeweg achter wat jij fijn vindt en wat je baby fijn vindt en dan is het zo gekocht/besteld.

2 likes

Same! Al die mensen die zeiden dat je van hydrofielen niet genoeg kon hebben… inmiddels liggen ze hier in de keuken bij de theedoeken.

6 likes

Zo lang heb ik geen boxpakjes gebruikt, vanaf kruipen gingen de knieen van boxpakjes zo snel kapot :frowning: Heb er nog wel een paar als reservekleding want dat neemt weinig ruimte in dus zit standaard in de tas.
En wat zomerpakjes want die zijn met een hittegolf een goede vervanging van een romper. Straks in het najaar weer een buitenpak(ielm) dat telt ook nog wel toch? :smiley:

2 likes

Hadden wij ook! De oudste was zo dun, boxpakjes stonden echt helemaal niet

1 like

Zeker!
Ik heb ook al een nieuw “skipak” klaarliggen :smile:

Samenvatting

6 likes

Dat is ook zo, maar dan in verschillende maten.

Nou ja, ik heb het hier vaker gepost wij hadden bij mijn zoontje echt weinig maatje 50, 56 was veel te groot. Was toen ook lockdown dus je kon niet makkelijk shoppen en het was ook niet per se zo dat je iets vandaag bestelde en het morgen al in huis was. Dus had eigenlijk nog meer maatje 50 nodig, mijn zoon paste dat bijna 2 maanden wel. Wij hadden toen ook geen droger, dus dan heb je wel meerdere nodig.

Dit keer heb ik wel echt meer maat 50 gekocht, ok nu zag ik wel dat ik letterlijk 3 dezelfde romper met leggings heb in 3 verschillende maten. Maar goed……dit is natuurlijk wel mijn 2e dus ik sla nu wat gerichter in wat voor ons goed werkt en de eerste keer ging ik gewoon af op verhalen van anderen.

1 like

Vinted kan je ze vinden onder het kopje handgemaakt/handmade. Maar ook in de categorie namen van de webshop. Scheelt een hoop geld als je niet nieuw bijv: €20 wil betalen.

Oh nvm lees nu net dat je permanent op vinted geblokt bent.

We wilden eind sept op vakantie naar een Spaans eiland, maar het is gewoon niet ideaal en niet betaalbaar. Nu heb ik een midweek geboekt in België in een luxe huisje. Eigenlijk wil ik wat langer weg, dus ik zoek nog wat voor 2 nachten. Weten jullie wat leuks in de zuidelijke regio van NL, België, grens Duitsland of evt Frankrijk. Ik zelf dacht aan Disney, maar daar heeft m’n dochter van 1.5 echt te weinig aan. Zoek dus overnachting icm wat leuks te doen. In de midweek zelf willen we oa naar Maasmechelen, Plopsa indoor.

Hahahaha, we kunnen ook hier in de buurt meeten! Maar mijn man heeft er ook niets mee, dus we zouden het dan alleen voor mij doen hahaha. Dan hou ik het liever nog tegoed!

We gaan precies naar de plek die jij noemt, grappig! Ga eens kijken naar de dingen die je noemt! Thanks!!

Haha ja die! Met jacuzzi buiten!

1 like

Ik vind voeding toch zo’n moeilijk onderwerp bij baby’s. Ook geeeeen idee meer hoe ik dat bij mijn dochter gedaan heb. Onze baby (8,5 maand oud) krijgt 4 grote flessen: als hij wakker wordt, 's middags rond 13.00, als hij naar bed gaat en één late avond-/nachtvoeding. Maar hij eet ook heel goed en best wel volwaardige maaltijden (denk ik, zeker in de ochtend en avond). Bijvoorbeeld vanochtend heeft hij 1,5 boterham op en had ik hem door omstandigheden nog geen fles gegeven. Moet/kan ik dan gewoon proberen die weg te laten of is het beter de fles eerst te verkleinen? De middag- en avondfles helpen hem ook om in slaap te vallen dus laat ik liever nog even :sweat_smile: Hij drinkt nog weinig water of ander drinken dus krijgt verder weinig vocht binnen (op fruit na)

3 likes

Ik vind het voor die leeftijd niet gek om nog 4 flessen te geven. Volgens mij begon vanaf toen bij ons het afbouwen een beetje, maar dat ging heel erg vanzelf. Mijn zoontje dronk van een bepaalde fles steeds minder en dan konden we hem weglaten. Ik zou persoonlijk niet te abrupt stoppen als het niet vervangen wordt door ander vocht.

4 likes

Ik denk dat je die fles prima weg kunt laten, dan houd je nog 3 grote flessen op een dag over. Ik heb zelf nooit flessen afgebouwd. Wat ‘moet’ weet ik niet zo goed, maar volgens mij krijgt je kindje zo voldoende binnen en een fles weg laten scheelt jou tijd. Ik zou dan sochtends een beker water (of wat jij wil) bij het brood proberen.

1 like

Ik zou het gewoon proberen. Zo is bij ons de avondvoeding eraf gegaan: ze ging steeds meer en beter eten s avonds en nu dat een volwaardige maaltijd is, slaat ze eigenlijk 9 van de 10 keer een hele melkvoeding over s avonds (wordt ze niet meer wakker voor). Soms eet ze s avonds niet of minder goed en dan krijgt ze alsnog borstvoeding als ze daarvoor komt. Ze melden zich wel, denk ik zo.

En herkenbaar hoor, dat voeding zo’n lastig ding is. Elk kindje is natuurlijk anders en heeft z’n eigen tempo maar ik vind dat er zo weinig guidance is. In mijn geval dan ook specifiek op de combi KV-live drinken-gekolfde melk. Vind het allemaal maar ingewikkeld.

1 like

Je kan het proberen zonder de fles en hoe hij erop reageert. Zo hebben wij ook uit het niets een fles minder gegeven, omdat hij veel vaste voeding at. En hij miste de fles niet. En steeds water aangeboden bij elke maaltijd. Dronk eerst ook niet zoveel water, maar geleidelijk steeds meer.

1 like

Wij gaan voor 1 kind nu over van KDV naar BSO. Maar nu zie ik dat ik van de Belastingdienst een bedrag heb gekregen met omschrijving ‘Voorschot kinderopvang 2023 september - december’ op naam van degene die naar de BSO gaat.

Krijg ik nu mijn hele toeslag voor 2023in 1x uitbetaald? Waarom niet maandelijks tegelijk met de toeslag van mijn andere kind?

Ik heb al online op de site gekeken maar ik vind hier niets over terug. En anders vanmiddag maar eens bellen.

1 like