Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik zou niet megagroot inslaan. Persoonlijk vind ik alles dat niet als romper vast zit bij het kruis tot ze gaan zitten totaal niet handig. Vooral als ze wel beweeglijk worden ben je de hele tijd bezig met die truitjes en dingetjes weer omlaag doen. Een ander vindt dat weer totaal niet erg.

Maar dat vind ik met alles, er zijn genoeg mensen die al die knoopjes van overslagrompers kut vinden, terwijl ik alles over het hoofd bij de eerste echt verschrikkelijk vond, en bij de tweede ook de eerste maanden. Nu is het me om het even en doe ik allebei even snel en makkelijk.

Ook ben ik groot fan van boxpakjes terwijl mijn zus die echt verschrikkelijk vindt. Maar daar kom je pas achter als je de baby hebt. En die gaat ook weer door verschillende fases.

5 likes

Thanks haha. Heb mega last van nesteldrang en heb het gevoel dat ik veeeeeeel te weinig heb. Heel onrustig gevoel. Ik hou t ff hierbij, weet ook dat ik snel genoeg dingen heb bijgekocht als de baby er uiteindelijk is en we toch iets nodig hebben.

3 likes

Pakjes met voeten vond ik ook zoiets afschuwelijks…past gewoon nooit.

Ik had nog heel weinig gekocht en toen lang in het ziekenhuis en vroeg bevallen dus mijn moeder heeft veel kleren gekocht. Heb echt die voorbereidende fase gemist. ik zou me iig niet slecht voelen dat ik “te veel” zou hebben als ik jullie was :stuck_out_tongue_winking_eye: geniet er van…

4 likes

Ik deed iedere keer de broek al aan voor ik de romper dicht had gedaan :joy:

Heb trouwens nauwelijks iets van overslag gehad en niet gemist. De paar die ik had gingen allemaal anders dicht en ik was iedere keer aan stoeien al die knoopjes juist dicht te krijgen.

3 likes

Oh man dat je een huilende en spartelende newborn een overslagromper met al die k**knoopjes aan moet doen :crazy_face::crazy_face::crazy_face: ik heb die dingen nooit meer gekocht

9 likes

Ja dat is ook wel het kutte van nesteldrang, je voelt je zooo slecht voorbereid. Terwijl je echt genoeg hebt aan een paar rompers, wat broekjes en een pakje en dan koop je gewoon bij wat je nodig hebt.

Ik heb gewoon kleren gehad die beide baby’s nooit aan hebben gehad, zo zonde.

3 likes

Ik doe soms het broekje over het truitje als ik het zat ben, scheelt ook

4 likes

Ja vooral omdat iedereen dingen zegt als “rompers heb je nooit genoeg!!!” of “je baby heeft straks 3 outfits per dag nodig met al dat gespuug en gepoep!!!1!”

3 likes

Ben ik het echt niet mee eens eigenlijk. Ik vond het heel fijn om een goede voorraad te hebben van alles, met name rompers en pakjes

4 likes

Mijn kind krijgt door de zon ook veel erger eczeem. In de winter heeft ze nergens last van. Ze vraagt nu ook zelf om lange broekjes dan heeft ze er veel minder last van. Ze wordt echt gek van de jeuk.

Snap ik ook, maar ik denk ook dat het handig is om eerst uit te vinden wat je fijn vindt. En of je baby het nodig heeft om vaak om te kleden.

Ik had denk ik zo’n 7 outfits in maat 50, maar mijn baby’s spuugden nooit toen ze nog zo klein waren en poep was ook maar heel weinig, dus die konden makkelijk een paar dagen dezelfde outfit aan. Dus die hebben niet eens alle outfits aan gehad.

En je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, als je het wel fijn vindt om van alle soorten en alle maten superveel te hebben, ben je wel lekker voorbereid. En het scheelt ook waar je woont, als je partner een halfuur moet rijden voor een Zeeman of Hema is het weer een ander verhaal.

5 likes

Onze kraam had zelfs paniek van alle drukknoopjes :rofl:
Ze was nog in opleiding en gelukkig was het onze 2e dus de uitleg over kleding ging dit keer de andere kant op. Na een week bij ons had ze het helemaal onder de knie inclusief de boxpakjes (zonder voetjes!) want daar ben ik ook fan van dus de jongste droeg de eerste maanden vrijwel niets anders.

Het makkelijkste is allemaal dezelfde rompers maarja dan kom je er niet achter welke je fijn vind.

2 likes

Ah boxpakjes, ik vind ze zo lief staan. Maar helaas beide kinderen hebben niet de goede lichaamsverhoudingen, waardoor ze nooit goed passen.

1 like

Maar dat verschilt ook zo enorm :sweat_smile:
Mijn baby droeg de eerste weken wel een paar dagen dezelfde romper omdat ze nooit spuugde en er nooit lekkages waren. Dan lieten we het lekker aan tot ze in bad ging.
Vooral het spugen kwam pas later, maar toen deed ik gewoon altijd een slabbetje om want ik vond het echt kut om mijn baby om te moeten kleden.

Ik had ook niets in maat 50, want man en ik zijn allebei lang en met de liggingsecho zeiden ze “lange benen”. Maar ze werd wat vroeger geboren en was zo klein en licht dat zelfs de snel door mijn moeder gekochte maat 50 nog te groot was.

Je doet maar wat en als je van alles wat hebt komt het sowieso goed.

4 likes

Ik doe mijn kind nu met maat 86 nog steeds boxpakjes zonder voeten aan. Vooral met rits zo fijn! Het staat zo leuk en ik vind het ook handig als het niet echt warm of koud is. En geen gedoe met opkruipende truitjes!
Heb er in 92 ook al een klaarliggen. :smile:

4 likes

Wat zielig :cry:

Ik heb juist weer veel teveel hydrofielen gekocht. Echt nauwelijks gebruikt. Ik vond weer van die kleine spuugdoekjes heel handig. Als je de basis hebt, dan is het sowieso goed. Je komt er gaandeweg achter wat jij fijn vindt en wat je baby fijn vindt en dan is het zo gekocht/besteld.

2 likes

Same! Al die mensen die zeiden dat je van hydrofielen niet genoeg kon hebben… inmiddels liggen ze hier in de keuken bij de theedoeken.

6 likes

Zo lang heb ik geen boxpakjes gebruikt, vanaf kruipen gingen de knieen van boxpakjes zo snel kapot :frowning: Heb er nog wel een paar als reservekleding want dat neemt weinig ruimte in dus zit standaard in de tas.
En wat zomerpakjes want die zijn met een hittegolf een goede vervanging van een romper. Straks in het najaar weer een buitenpak(ielm) dat telt ook nog wel toch? :smiley:

2 likes

Hadden wij ook! De oudste was zo dun, boxpakjes stonden echt helemaal niet

1 like

Zeker!
Ik heb ook al een nieuw “skipak” klaarliggen :smile:

Samenvatting

6 likes