Zeker!
Ik heb ook al een nieuw “skipak” klaarliggen
Dat is ook zo, maar dan in verschillende maten.
Nou ja, ik heb het hier vaker gepost wij hadden bij mijn zoontje echt weinig maatje 50, 56 was veel te groot. Was toen ook lockdown dus je kon niet makkelijk shoppen en het was ook niet per se zo dat je iets vandaag bestelde en het morgen al in huis was. Dus had eigenlijk nog meer maatje 50 nodig, mijn zoon paste dat bijna 2 maanden wel. Wij hadden toen ook geen droger, dus dan heb je wel meerdere nodig.
Dit keer heb ik wel echt meer maat 50 gekocht, ok nu zag ik wel dat ik letterlijk 3 dezelfde romper met leggings heb in 3 verschillende maten. Maar goed……dit is natuurlijk wel mijn 2e dus ik sla nu wat gerichter in wat voor ons goed werkt en de eerste keer ging ik gewoon af op verhalen van anderen.
Vinted kan je ze vinden onder het kopje handgemaakt/handmade. Maar ook in de categorie namen van de webshop. Scheelt een hoop geld als je niet nieuw bijv: €20 wil betalen.
Oh nvm lees nu net dat je permanent op vinted geblokt bent.
We wilden eind sept op vakantie naar een Spaans eiland, maar het is gewoon niet ideaal en niet betaalbaar. Nu heb ik een midweek geboekt in België in een luxe huisje. Eigenlijk wil ik wat langer weg, dus ik zoek nog wat voor 2 nachten. Weten jullie wat leuks in de zuidelijke regio van NL, België, grens Duitsland of evt Frankrijk. Ik zelf dacht aan Disney, maar daar heeft m’n dochter van 1.5 echt te weinig aan. Zoek dus overnachting icm wat leuks te doen. In de midweek zelf willen we oa naar Maasmechelen, Plopsa indoor.
Hahahaha, we kunnen ook hier in de buurt meeten! Maar mijn man heeft er ook niets mee, dus we zouden het dan alleen voor mij doen hahaha. Dan hou ik het liever nog tegoed!
We gaan precies naar de plek die jij noemt, grappig! Ga eens kijken naar de dingen die je noemt! Thanks!!
Haha ja die! Met jacuzzi buiten!
Ik vind voeding toch zo’n moeilijk onderwerp bij baby’s. Ook geeeeen idee meer hoe ik dat bij mijn dochter gedaan heb. Onze baby (8,5 maand oud) krijgt 4 grote flessen: als hij wakker wordt, 's middags rond 13.00, als hij naar bed gaat en één late avond-/nachtvoeding. Maar hij eet ook heel goed en best wel volwaardige maaltijden (denk ik, zeker in de ochtend en avond). Bijvoorbeeld vanochtend heeft hij 1,5 boterham op en had ik hem door omstandigheden nog geen fles gegeven. Moet/kan ik dan gewoon proberen die weg te laten of is het beter de fles eerst te verkleinen? De middag- en avondfles helpen hem ook om in slaap te vallen dus laat ik liever nog even Hij drinkt nog weinig water of ander drinken dus krijgt verder weinig vocht binnen (op fruit na)
Ik vind het voor die leeftijd niet gek om nog 4 flessen te geven. Volgens mij begon vanaf toen bij ons het afbouwen een beetje, maar dat ging heel erg vanzelf. Mijn zoontje dronk van een bepaalde fles steeds minder en dan konden we hem weglaten. Ik zou persoonlijk niet te abrupt stoppen als het niet vervangen wordt door ander vocht.
Ik denk dat je die fles prima weg kunt laten, dan houd je nog 3 grote flessen op een dag over. Ik heb zelf nooit flessen afgebouwd. Wat ‘moet’ weet ik niet zo goed, maar volgens mij krijgt je kindje zo voldoende binnen en een fles weg laten scheelt jou tijd. Ik zou dan sochtends een beker water (of wat jij wil) bij het brood proberen.
Ik zou het gewoon proberen. Zo is bij ons de avondvoeding eraf gegaan: ze ging steeds meer en beter eten s avonds en nu dat een volwaardige maaltijd is, slaat ze eigenlijk 9 van de 10 keer een hele melkvoeding over s avonds (wordt ze niet meer wakker voor). Soms eet ze s avonds niet of minder goed en dan krijgt ze alsnog borstvoeding als ze daarvoor komt. Ze melden zich wel, denk ik zo.
En herkenbaar hoor, dat voeding zo’n lastig ding is. Elk kindje is natuurlijk anders en heeft z’n eigen tempo maar ik vind dat er zo weinig guidance is. In mijn geval dan ook specifiek op de combi KV-live drinken-gekolfde melk. Vind het allemaal maar ingewikkeld.
Je kan het proberen zonder de fles en hoe hij erop reageert. Zo hebben wij ook uit het niets een fles minder gegeven, omdat hij veel vaste voeding at. En hij miste de fles niet. En steeds water aangeboden bij elke maaltijd. Dronk eerst ook niet zoveel water, maar geleidelijk steeds meer.
Wij gaan voor 1 kind nu over van KDV naar BSO. Maar nu zie ik dat ik van de Belastingdienst een bedrag heb gekregen met omschrijving ‘Voorschot kinderopvang 2023 september - december’ op naam van degene die naar de BSO gaat.
Krijg ik nu mijn hele toeslag voor 2023in 1x uitbetaald? Waarom niet maandelijks tegelijk met de toeslag van mijn andere kind?
Ik heb al online op de site gekeken maar ik vind hier niets over terug. En anders vanmiddag maar eens bellen.
Oh dat is irritant zeg… ik heb net even gekeken en wij hebben voor september gewoon 1 bedrag gekregen, hebben ook nog 2 kinderen op kinderopvang. Bedrag van september is ook weer hoger dan augustus (4 augustus was haar laatste dag op kinderopvang, september start ze op bso).
Het zoontje van een vriendin heeft heel veel last van eczeem, maar die reageert dus heel goed op de zonnebrand van de Lidl (van Cien). Zou je niet verwachten en het zal ook wel per kind verschillen
Weet iemand hier toevallig wanneer ook alweer die actie is bij Albelli dat je de extra pagina’s gratis krijgt?
Heb een dik boek met het maximale aantal pagina’s bijna af. Zou een mooie stok achter de deur zijn om het eens af te maken
Er is nu ook een actie bij de Hema met 40% korting, weet zelf nog niet of dat echt een goede actie is maar ben zelf nu ook in de gaten aan het houden aangezien ik foto boeken nog vanaf 2021 moet samenstellen
Hier mijn tips als Nederlander in Belgie:
- Plopsa indoor is wel leuk voor iemand van 1,5 jaar, maar vooral het kleine speeltuintje. De attracties mogen ze ook wel in maar mijn zoontje van 1,5 vindt daar niet zoveel aan, die zit dan echt verveeld om zich heen te kijken. Het speeltuintje is leuk want ze kunnen zelf de glijbaan op en af (niet hoger dan 1meter denk ik) Er is ook een leuk buitenstuk met fonteintjes die de meeste kinderen fascinerend vinden dus neem waterschoentjes en een extra setje kleren mee als het mooi weer is. Er is een bumba show, die is ook leuk. Verder is Hasselt zelf ook een leuke stad als je snel uitgekeken bent in Plopsa. Er is een japanse tuin maar ik denk dat die in september niet heel boeiend is qua bloeiende bomen.
Kijk voor Plopsa indoor online van te voren voor kaartjes, zijn meestal wel acties. - Maasmechelen is redelijk leuk, niet vanwege de outlet maar wat mij betreft voornamelijk het wandelgebied (en de wellness, maar helaas niet toegankelijk voor kinderen) ernaast. Je kunt daar zonder dat je naar de wellness zelf gaat, wel mooi dineren/lunchen aan het water bij Terhills, er is daar ook een strandje nagemaakt. Heel erg mooi.
- Anders is er ook nog beetje richting Houthalen, overdekt, Saraland. Een overdekte speeltuin (groot) en een zwembad (klein)
Meer richting Wallonie ken ik vooral de omgeving rondom Durbuy goed:
Wallonie zelf geeft natuurlijk wel echt het vakantiegevoel qua omgeving, veel mooie wandelingen overal.
- Is er in de buurt van Durbuy vanalles te doen (wel heel toeristisch). Durbuy zelf is wel een leuk dropje om te bezoeken, of Dinant.
- Er zijn verschillende grotten in die omgeving, was zelf pas naar de grotten van Han maar ook dat zou ik meer adviseren met oudere kindjes (veel trappen en best koud binnen)
- Er ligt ook een Plopsa in Coo, dat is helemaal buiten en meer voor oudere kinderen met meer achtbanen enzo (vanaf 5-6 jaar denk ik)
- Wat ik zelf heel erg leuk vond vorig jaar is Spa en de Spa-fabriek bezoeken. Mijn zoontje begreep er niks van maar kon wel zijn ogen uitkijken in de Spa-fabriek/ het spa museum.
- de La Chouffe brouwerij
- Je kunt Leendert van BnB vol liefde bezoeken
- Luik stad (maar vind ik een beetje een vieze industrie-stad met weinig leuke winkels… hopelijk beledig ik nu niemand; mijn vriend is er wel helemaal weg van)
- Pairi Daiza ligt van bovenstaande voorbeelden best ver weg maar is ook leuk
Meer NL:
Als je graag outlet wilt kun je ook nog naar Roermond gaan, dat is de NL outlet. Roermond staat is ook een leuke stad. Net iets andere winkels. Maastricht blijft natuurlijk ook heel erg leuk. Je zou richting Duitsland kunnen, kan Aken erg aanraden ook. In kerkrade is Gaiazoo, een mooie dierentuin…
Of je gaat richting Luxemburg, Luxemburg stad is mooi en heel luxe. Meer richting Frankrijk is Reimst leuk, in de champagne streek. Maar dat is alweer best een stuk rijden.
Disney zou ik inderdaad niet doen. Wij hebben een jaarkaart en laten ons zoontje sinds hij ongeveer 1 jaar is thuis. Is toch niet ideaal met dutjes. Hij kan nog niet lopen en zit dan de hele dag maar in die wagen. Vaak overprikkeld en geirriteerd omdat hij niet slaapt in de kinderwagen
Dit was mijn spreekbeurt
Hahaha love deze tip
Ja die is ook goed hè? Daar heb ik pas een vakantie fotoboek besteld.
Maar heb dat andere boek bij Albelli al voor 80% klaarstaan, dus ga niet meer switchen naar de Hema daarmee haha.
Ja dat kan, zeker als je een Disney hotel hebt op loopafstand is dat natuurlijk wel makkelijk. Toen hij kleiner was en nog in de buggy sliep hebben we hem wel meegenomen, vooral de parades vond hij erg leuk. Nu wilt hij vooral uit de wagen en kruipen en dat kan in Disney niet echt. Maar verschilt echt per kind en hoe je er zelf in staat natuurlijk. Disney is voor ons meer me-time