Tips, ervaringen & aanraders #8

Oh dat is irritant zeg… ik heb net even gekeken en wij hebben voor september gewoon 1 bedrag gekregen, hebben ook nog 2 kinderen op kinderopvang. Bedrag van september is ook weer hoger dan augustus (4 augustus was haar laatste dag op kinderopvang, september start ze op bso).

Het zoontje van een vriendin heeft heel veel last van eczeem, maar die reageert dus heel goed op de zonnebrand van de Lidl (van Cien). Zou je niet verwachten en het zal ook wel per kind verschillen

1 like

Weet iemand hier toevallig wanneer ook alweer die actie is bij Albelli dat je de extra pagina’s gratis krijgt?

Heb een dik boek met het maximale aantal pagina’s bijna af. Zou een mooie stok achter de deur zijn om het eens af te maken :sweat_smile:

1 like

Er is nu ook een actie bij de Hema met 40% korting, weet zelf nog niet of dat echt een goede actie is maar ben zelf nu ook in de gaten aan het houden aangezien ik foto boeken nog vanaf 2021 moet samenstellen :rofl:

3 likes

Hier mijn tips als Nederlander in Belgie:

• Plopsa indoor is wel leuk voor iemand van 1,5 jaar, maar vooral het kleine speeltuintje. De attracties mogen ze ook wel in maar mijn zoontje van 1,5 vindt daar niet zoveel aan, die zit dan echt verveeld om zich heen te kijken. Het speeltuintje is leuk want ze kunnen zelf de glijbaan op en af (niet hoger dan 1meter denk ik) Er is ook een leuk buitenstuk met fonteintjes die de meeste kinderen fascinerend vinden dus neem waterschoentjes en een extra setje kleren mee als het mooi weer is. Er is een bumba show, die is ook leuk. Verder is Hasselt zelf ook een leuke stad als je snel uitgekeken bent in Plopsa. Er is een japanse tuin maar ik denk dat die in september niet heel boeiend is qua bloeiende bomen.
    Kijk voor Plopsa indoor online van te voren voor kaartjes, zijn meestal wel acties.
  • Maasmechelen is redelijk leuk, niet vanwege de outlet maar wat mij betreft voornamelijk het wandelgebied (en de wellness, maar helaas niet toegankelijk voor kinderen) ernaast. Je kunt daar zonder dat je naar de wellness zelf gaat, wel mooi dineren/lunchen aan het water bij Terhills, er is daar ook een strandje nagemaakt. Heel erg mooi.
  • Anders is er ook nog beetje richting Houthalen, overdekt, Saraland. Een overdekte speeltuin (groot) en een zwembad (klein)

Meer richting Wallonie ken ik vooral de omgeving rondom Durbuy goed:
Wallonie zelf geeft natuurlijk wel echt het vakantiegevoel qua omgeving, veel mooie wandelingen overal.

• Is er in de buurt van Durbuy vanalles te doen (wel heel toeristisch). Durbuy zelf is wel een leuk dropje om te bezoeken, of Dinant.
  • Er zijn verschillende grotten in die omgeving, was zelf pas naar de grotten van Han maar ook dat zou ik meer adviseren met oudere kindjes (veel trappen en best koud binnen)
  • Er ligt ook een Plopsa in Coo, dat is helemaal buiten en meer voor oudere kinderen met meer achtbanen enzo (vanaf 5-6 jaar denk ik)
  • Wat ik zelf heel erg leuk vond vorig jaar is Spa en de Spa-fabriek bezoeken. Mijn zoontje begreep er niks van maar kon wel zijn ogen uitkijken in de Spa-fabriek/ het spa museum.
  • de La Chouffe brouwerij
  • Je kunt Leendert van BnB vol liefde bezoeken
  • Luik stad (maar vind ik een beetje een vieze industrie-stad met weinig leuke winkels… hopelijk beledig ik nu niemand; mijn vriend is er wel helemaal weg van)
  • Pairi Daiza ligt van bovenstaande voorbeelden best ver weg maar is ook leuk

Meer NL:
Als je graag outlet wilt kun je ook nog naar Roermond gaan, dat is de NL outlet. Roermond staat is ook een leuke stad. Net iets andere winkels. Maastricht blijft natuurlijk ook heel erg leuk. Je zou richting Duitsland kunnen, kan Aken erg aanraden ook. In kerkrade is Gaiazoo, een mooie dierentuin…

Of je gaat richting Luxemburg, Luxemburg stad is mooi en heel luxe. Meer richting Frankrijk is Reimst leuk, in de champagne streek. Maar dat is alweer best een stuk rijden.

Disney zou ik inderdaad niet doen. Wij hebben een jaarkaart en laten ons zoontje sinds hij ongeveer 1 jaar is thuis. Is toch niet ideaal met dutjes. Hij kan nog niet lopen en zit dan de hele dag maar in die wagen. Vaak overprikkeld en geirriteerd omdat hij niet slaapt in de kinderwagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dit was mijn spreekbeurt :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Hahaha love deze tip

12 likes

Ja die is ook goed hè? Daar heb ik pas een vakantie fotoboek besteld.

Maar heb dat andere boek bij Albelli al voor 80% klaarstaan, dus ga niet meer switchen naar de Hema daarmee haha.

1 like

Ja dat kan, zeker als je een Disney hotel hebt op loopafstand is dat natuurlijk wel makkelijk. Toen hij kleiner was en nog in de buggy sliep hebben we hem wel meegenomen, vooral de parades vond hij erg leuk. Nu wilt hij vooral uit de wagen en kruipen en dat kan in Disney niet echt. Maar verschilt echt per kind en hoe je er zelf in staat natuurlijk. Disney is voor ons meer me-time :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb even gebeld met de Belastingdienst (heel fijn en vriendelijk geholpen trouwens) maar het is toch een maandelijks bedrag. De periode stond erbij omdat het bedrag voor die maanden gewijzigd is.

Maar onze toeslag is nu gehalveerd. Nu gaan we natuurlijk ook minder betalen. Ik ben benieuwd hoeveel het netto scheelt, maar ik kan de nieuwe factuur niet inzien omdat er een storing in de portal is.

Maar ik heb in mijn achterhoofd dat hier iemand was die bij de overgang er zo’n 3 euro per maand op vooruit ging. Dus ik maak me geen illusies :joy:

1 like

Thaaaaaaaankssss! Hier kan ik zeker wat mee!

2 likes

Het is vaker besproken maar ik kan het met de zoekfunctie niet terugvinden. Maar wat geven jullie de leidsters van het kdv bij een afscheid? Ik wilde een taartje kopen, maar misschien vinden ze dat niet zo gezond? Binnenkort de laatste dag van mijn zoontje. We gaan verhuizen en dan naar een nieuwe opvang.

Ik heb de leidsters allemaal een rituals handcreme met een persoonlijk kaartje gegeven toen we gingen verhuizen naar een andere stad.

2 likes

Ik heb voor de leidsters een kaart geknutseld met mijn kind en aan de binnenkant een foto geplakt + opgeschreven wat de favoriete activiteiten van mijn kind met die leidster waren. Daarbij had ik dan zo’n minidoosje bonbons (zitten er echt 3 in voor 2 euro ofzo), gaat meer om het idee. Wij hadden ook nog een boek voor de groep. Ik vind het ook wel afhankelijk van hoe oud je kind is en hoe lang hij of zij er opgevangen is. Als je iets doet denk ik dat het al gauw goed is eigenlijk.

3 likes

Een pak speculaasjes haha, dat was de specifieke wens van onze dochter “want Naam Leidster zegt altijd dat dat haar lievelingskoekjes zijn”. Vond dat wel heel lief bedacht en onthouden dus we hebben een heel groot pak gekocht en die ingepakt als rugzak (cadeautasje met flap eraan en dan met papieren stroken hengsels aangemaakt, was super simpel en heel leuk) en daar een kaartje aan met “bedankt voor een rugzak vol ervaringen en herinneringen” en dan in de rugzak een kaart die dochter zelf heeft gemaakt met daarin een tekst om ze te bedanken voor alles (ook bedacht door dochter, die heeft het gedicteerd wat erin moest… “het allerleukste vond ik de oranje fiets” dat soort dingen stonden er ook in haha).

Heel simpel dus, maar wel heel persoonlijk daardoor. Toen ik ze de laatste ochtend bracht riep dochter al “Naam, naam ik heb je favoriete koekjes gekocht!!” :joy:

16 likes

Aanhakend op de vraag hierboven (afscheid KDV): doen jullie aan Dag van de Leidster? Dat is in september toch? (Ik twijfel omdat dit weekend een vriend van me zei dat dit al geweest was :scream:)

Het is dit jaar op 21 september. Ik geef altijd wel een kleinigheidje maar gewoon 1 ding voor alle leidsters. Ons KDV is heel klein dus het zijn maar een paar leidsters.

1 like

Wij hebben vorig jaar cadeaubonnen gegeven. Denk dit jaar weer.

2 likes

Onze baby is net zo oud! Met 9 maanden kreeg de oudste meestal drie flessen: 7, 12, 18. Op de opvang laten ze juist de fles rond 11 uur vallen en doen ze dan een warme lunch, dus 7, 15 en 18.

Bij ons werd er vanuit het management iets geïnitieerd. Je kon geld inleggen voor een kado.

Dank voor de antwoorden @Suikerklontje @Maanzaad en @LegallyBlonde! Ik ga denk ik een persoonlijk kaartje schrijven en wat lekkers erbij :slight_smile:

2 likes

Zijn hier mensen met een bakfiets? Ik heb 3 kinderen. 3 maanden, 2 en 4 jaar. Ik ben heel erg in twijfel om er eentje te kopen maar het is nogal een bedrag en heb twee jaar geleden een nieuwe elektrische mamafiets gekocht :sweat_smile:. Is het echt een toevoeging of kan ik het beter uitzingen tot mijn jongste zelfstandig kan zitten en mijn oudste grotere stukken kan fietsen?

Ik moet elke dag m’n oudste dochter naar school brengen en halen en ik heb een duo wagen zodat de baby en m’n 2 jarige mee kunnen. Dat is zo’n 10 min lopen naar school.

(Ik heb wel bijna elke dag een auto tot m’n beschikking).

Ben dus heel erg in twijfel of ik 3000 euro hier aan wil uitgeven omdat het me aan de ene kant makkelijk lijkt maar aan de andere kant ook wel erg duur is. Dus iemand tips? :sweat_smile:

1 like