Ik doe echt alles met de bakfiets. Vervoer er dagelijks een van 8, een van 5 en een van 3 in. Al fietst die van 8 ook vaak gewoon zelf hoor. Maar voor verdere afstanden kan ik ze nog alle 3 meenemen en als we weer eens laat zijn voor school ook zo hup de fiets in. Boodschappen doen, het dorp in, alles gaat super makkelijk met de bakfiets en elektrisch ook lekker snel. Ik vind het echt 100% een aanrader!!!
Zou je hem enkel gebruiken om kinderen naar school te brengen? Of ga je er bijv ook mee boodschappen doen of even naar de stad enzo? Als je daarvoor liever de auto pakt zou ik het niet doen denk ik. Maar het lijkt mij echt een uitkomst als je hem vaak gaat gebruiken, zeker met 3 kinderen.
Eigenlijk voor al die dingen. Ik pak nu snel de auto maar ik kan veel fietsend doen hier
Ik zou ook even nadenken over wat je dan op locatie gaat doen. Als er drie kinderen in een bakfiets zitten past er meestal geen buggy ofzo meer bij. Draagzak kan natuurlijk wel. Laat je de maxi cosi dan in de bakfiets? Dat vond ik zelf niet op alle locaties prettig en zorgde er dan wel voor dat ik toch de auto pakte.
Maar heb je dan sowieso nu niet een indicatie om in het ziekenhuis te bevallen ? Mag ik vragen hoeveel blv/Fluxus je had/reden van het blv? Zeker icm met als het mogelijk snel gaat zou ik liever in het ziekenhuis zitten dan thuis in bad
Sorry totaal geen antwoord op je vraag realiseer ik me maar vind het misschien een beetje bijzonder van je vk om je richting een thuis bevalling te sturen, of is dat een aanname die ik doenop basis van hoe ik je bericht lees?
Ik ben bij mijn eerdere bevalling medisch geweest en zal dat nu weer zijn. Bij mijn eerste bevalling had ik, ondanks dat ik medisch was, al zelf gekozen voor een ziekenhusibevalling. Dit omdat ik ook op zeker een half uur van 2 ziekenhuizen zit + ik een beetje gekleurd ben door mijn werk. Als het dan goed was gegaan zou ik bij de 2e een thuisbevalling wel willen overwegen.
Ik heb mijn tweede ervaring nog niet gedeeld want ben pas nĂšt bevallen. Maar eerste was medisch (langdurig gebroken vliezen) waardoor het ziekenhuis werd met weeen opwekkers. En tweede was mijn voorkeur thuis in bad wat gelukt is. Deel van mijn afwegingen:
- thuis meer controle en ontspanning door eigen omgeving
- woon dichtbij ziekenhuizen dus ambulance zou er eventueel zo zijn
- weten âwieâ de bevalling dan zouden begeleiden omdat ik de verloskundigen in mijn team dan al een paar keer had gezien, plus de kraamzorg (zzp) die ik had uitgekozen. In tegenstelling tot niet weten wie je in het ziekenhuis krijgt
- bij de eerste wilde ik graag in het geboortehuis bevallen zodat bij medische noodzaak ik er al zou zijn en er snel hulp was. Ik heb bij de tweede meer vertrouwen er in gehad dat ik het zelf kon, maar ook dat ik toch zo in het zieken huis zou zijn. Daarnaast wilde ik bij de eerste denk ik de ruggenprik graag dichtbij hebben als optie. Bij de tweede was bad/water als pijnstiller eerste wens.
Als je meer vragen hebt voel vrij om een privé berichtje te sturen!
Voor ons is het een toevoeging omdat we anders een tweede auto nodig hadden. Onze opvang is niet op loopafstand namelijk. En ik hou sowieso niet van autorijden.
Ik vind het heerlijk, maar ik zie het in jouw leven niet als toevoeging eerlijk gezegd. Dan zou ik wachten tot je baby kan zitten en dan weer lekker op de normale fiets.
@Calypso
Maar als het echt snel gaat, en die kans is natuurlijk best aanwezig (en groter dan wanneer je eerste bevalling 32u duurde ofzo), snap ik ook wel dat het goed is je daar op voor te bereiden. Mij is ook al gezegd dat ik me het beste kan voorbereiden op een thuisbevalling want de vorige 2x was 8u en nog geen 1.5u⊠Ik was heel blij dat ik bij die tweede thuis wilde bevallen, want toen de vk kwam, konden we al niet meer naar het ziekenhuis. Dan kan je best overrompelt worden door; oke en nu? Dit was niet wat ik wilde oid. Als je bijv niet op je gemak voelt thuis vanwege angst/risico dat er iets mis gaat (en het verder weg is) en daardoor heel bewust kiest om in het ziekenhuis te bevallen kan ik me echt voorstellen dat je daardoor dan overvallen wordt. Dan kan je misschien beter omdraaien: oke, door de snelheid wordt het waarschijnlijk thuis, wat heb ik daar nodig om me net zo veilig/op mân gemak te voelen? Als het wel kan, gaan we alsnog naar het geboortehuis.
Ik ben dus bij de eerste in het ziekenhuis bevallen vanwege langdurig gebroken vliezen, wilde graag thuis maar kind zocht letterlijk alle grenzen op (42+wkn, 36u gebroken vliezen en toen ineens begon de bevalling etc). Ik wilde toen ook al thuis bevallen en na mijn eerste ervaring in het ziekenhuis werd dat âbevestigdâ, dat dat, indien mogelijk, beter bij mij/ons past.
De tweede keer dus daar (wederom) op ingesteld, en dat hadden we dus niet gered. We grappen nu dat iedereen (verloskundige/kraamzorg) vanaf week 38 ofzo maar in en tentje op het gras moet haha. Maar goed, de kans schijnt wel groot te zijn dat het nu weer vlot gaat.
Nu is dat wel twee keer helemaal goed gegaan, dus geen grotere kans dat er nu iets fout zou gaan (wat altijd kan natuurlijk), Weet de VK niet waar het bloedverlies vandaan komt en/of kan ze iets uitleggen over of de kansen groter zijn of niet? Ik dacht dat daar wel cijfers over waren, ook omdat je op basis van die cijfers soms wel een medische indicatie krijgtâŠ
Kan je niet een fietskar kopen voor je oudste 2? Dat is dan max 500 euro en die kan je ook aan je elektrische fiets hangen.
In zoân fietskar past meestal ook nog een buggy, of is zelfs om te bouwen tot buggy. En als je al een elektrische fiets hebt zou ik het wel echt een overkill vinden.
Ik zou dit zeker ook met je verloskundige bespreken. Ver verwijderd van medische hulp ben je niet, want je verloskundige heeft namelijk mega veel qua hulpmiddelen e.d. Zij kan heel veel handelingen zelf verrichten. En mocht het echt nodig zijn ben je met een ambulance ook snel in het ziekenhuis.
Even mijn ervaring: mijn eerste bevalling ging ook best vlot. Ik had toen voorkeur voor het ziekenhuis, want het was mân eerst en geen idee of het allemaal goed zou gaan. Het was verder geen medische bevalling, alles ging zonder complicaties. Maar wel snel dus bij de tweede heb ik een thuisbevalling besproken. Officieel mocht dit niet omdat ik te ver van het ziekenhuis woon, maar de verloskundige zei dat het wel kon, omdat het soms toch heel snel gaat. Ik had tot de bevalling geen echte keuze gemaakt maar in mân hoofd al wel meer voorkeur voor thuis. Mocht ook op dat moment zelf beslissen zei mân VK. Ik kreeg om 02.45 kramp en dacht is dit nou een wee en mân baby is 05.11 thuis geboren. Dus binnen 2,5 uur bevallen. Blij dat ik thuis ben gebleven want had het ziekenhuis nauwelijks gered.
Lastig! Geen situatie is het zelfde inderdaad. Mijn eerste bevalling ging ook heel snel en hebben op het nippertje het ziekenhuis gehaald dus ook weer niet vergelijkbaar met jouw situatie. Bij mij wilde de placenta niet geboren worden en zat ik ook net aan een liter bloedverlies. Ik heb geen wens voor een tweede maar heb wel over een tweede bevalling nagedacht omdat ik het interessant vind haha. Ik weet ook niet welke keuze ik zou maken maar ik snap wel heel goed het advies om je voor te bereiden om een thuisbevalling, een weeënstorm is niet te stoppen en dan kan het heel snel gaan. Ik snap dat het eng is om zo ver van medische hulp af te zijn, lijkt mij ook heel spannend! Maar als je kiest voor het geboortecentrum zal je ook die rit moeten maken. Ik heb 10 minuten autorijden gedaan met een weeënstorm, een half uur lijkt me erg pittig. Mocht je het geboortecentrum niet halen en er is toch iets aan de hand zijn ben je er met de ambulance waarschijnlijk zo en kan je al hulp krijgen tijdens de rit.
Ik denk dat tweewielers automatisch wat smaller zijn waardoor een Maxi Cosi houder + buggy al snel krap wordt. Maar je hebt niet per se een Maxi Cosi houder nodig natuurlijk, je hebt ook baby- en peuterschalen. Volgens mij kan dat vanaf 3 of 4 maanden al.
Ik heb een Dolly en ik vind hem heel fijn, maar ik zou vooral eens testritjes maken.
Ik zou vooral even proeffietsen, ik wilde eigenlijk een urban arrow (want daar zag ik er duizenden van fietsen), maar die vond ik echt waardeloos fietsen, lovens vond ik nog erger. Die hebben een geometrie waarbij de trappers (voor mijn gevoel) heel ver voor je zadel zitten, alsof je aan de eettafel zit te fietsen.
Uiteindelijk werd het een makki, die fietste voor mij het lekkerst/meest als een normale fiets. De fietsenwinkel waar wij hem gekocht hebben raadde de Fier af, veel minder waar voor je geld.
Ik zou beide scenarios voorbereiden en op papier zetten wat jij in beide situaties belangrijk vind. Als je je prettiger voelt bij het geboortecentrum kan dat je eerste keus zijn, en als dan blijkt dat het alsnog heel snel gaat en thuis blijven beter is doe je dat. Het bevalbad kun je gewoon huren als jou dat prettig lijkt. Wellicht ga je naar het geboortecentrum en gebruik je het niet, dat is ook geen ramp.
Ik had bij de eerste ook een snelle bevalling die eindigde in wat ruim bloedverlies (net aan een fluxus, geen spoed), waardoor ik bij de 2e automatisch medisch werd (wat ik liever niet wilde want ik wilde thuis blijven). Bij die bevalling (en de 3e) was het bloedverlies heel beperkt. Het hoeft zich dus niet te herhalen.
Edit: en als je het spannend vind: bespreek dat met je verloskundige. Vraag wat je kan verwachten qua medische hulp als jouw âworst case scenarioâ uitkomt thuis.
Ja met acht maanden kan ze wel in een schaal! Ik denk dat de meeste bakfietsen dan wel ruimte hebben voor een buggy en andere zooi.
Ik vond de Makki echt heel lastig fietsen (over de lelijkheid kwam ik nog wel heen)! Urban arrow was ook geen hit, tegen alle verwachtingen in want die zie ik veruit het meeste. Toen uiteindelijk gekozen tussen Lovens en Carqon, die fietsten top. Met drie kinderen is de bak van Lovens denk ik fijner. Je kan veel types testen bij Juizz en die van Gazelle bij een experience center. Dus zeker doen. De accessoires hebben we allemaal via Marktplaats en Vinted.
Wat chill dat je via het werk kan leasen, is dat inderdaad voordelig? Inclusief verzekering enzo?
Edit o sorry 2 kinderen, dan kunnen beide bakken wel. Carqon is iets kleiner maar voor 2 echt prima. Wij hebben er nu een maxi Cosi, buggy en tassen in
Ik heb zelf een babboe, daar kan ik 3 kinderen (2 in de bak, de jongste achterop) + buggy in kwijt. Maxicosi zou ik niet doen, het vreet ruimte en je oudste zal amper beenruimte over hebben en een buggy er bij gaat moeilijk passen.
Ik vind de babboe zelf heel lekker fietsen, maar de kwaliteit niet goed. Er is echt vaak iets wat weer kapot is.
Bij de action heb je leuke spelletjes voor 3+ jaar. Met woezel en pip & Bing
Kostte 3/4 euro. Misschien leuk voor Sinterklaas?
Misschien niet helemaal het juiste topic maar zijn er ook echt positieve verhalen van een ziekenhuis bevalling? Ik ben medisch en moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. Ik lees zo vaak berichten dat het mensen tegen valt/het helemaal niks was dat ik een beetje er tegen op zie
Ja! Mijn tweede bevalling was in het ziekenhuis en helemaal top. Fijne begeleiding, er werd goed naar mijn wensen geluisterd, geboorteplan was goed doorgenomen door de klinisch verloskundige. Ik had zelf een nare eerste bevalling (ook ziekenhuis, maar door veel verschillende omstandigheden) waardoor ik enerzijds bij de tweede niet thuis durfde te bevallen maar tegelijkertijd ook meer opzag tegen mijn tweede (toch medische) bevalling in het ziekenhuis. Maar die tweede ervaring heeft echt zoveel goeds gedaan, het was echt een helende ervaring.
Had het verhaal hier gedeeld, maar wel erg lang van stof:
https://www.forumfeminarum.nl/t/bevalling-kraamtijd/11767/1838?u=neverland