Jawel hoor! Mijn eerste bevalling was met veel medische toeters en bellen en uiteindelijk keizersnede. Ik voelde me heel veilig en gesteund bij de verpleeg- en verloskundigen. Was ruimte voor humor etc en gewoon heel menselijk. Nu weer medisch en zie er niet extra tegenop, vind de afspraken allemaal ook prettig en leuke mensen.
Ik ben poliklinisch in het ziekenhuis bevallen en ik kijk daar heel positief op terug. Ik zou dat een eventuele volgende keer precies weer hetzelfde doen.
Edit: https://www.forumfeminarum.nl/t/bevalling-kraamtijd/11767/1568?u=orchid
Ja, ik ben 3x vanaf het begin medisch geweest en ingeleid en kijk er 3x heel positief en goed op terug. 3 totaal verschillende bevallingen. Maar een paar overeenkomsten; er werd geluisterd naar mijn wensen (van te voren al), duidelijk gecommuniceerd, ik had het gevoel dat ik zelf mocht beslissen en iedereen die in mijn kamer kwam had mijn bevalplan gelezen en was op de hoogte van mijn wensen. En nog een overeenkomst, 3x op het punt gekomen dat ik heb gezegd dit trek ik niet nog uren ik wil morfine of pethidine als het nog uren gaat duren en toen was ik er bijna.
In het bevaltopic staat iig van de laatste keer mijn ervaring, toen is hij net na de dienstwisseling geboren en dat leek me vooraf zo vervelend dat je dan meerdere mensen zou hebben aan je bed (oudste 2 zijn allebei geboren in de dienst vd verloskundige waar ik mee begon) maar boeide me op dat moment echt nul.
Ook van de oudste zie ik: https://www.forumfeminarum.nl/t/bevalling-kraamtijd/11767/66?u=suikerklontje
En van de derde: https://www.forumfeminarum.nl/t/bevalling-kraamtijd/11767/1663?u=suikerklontje
Ik ben 3 keer in het ziekenhuis bevallen! 1x ingeleid, 1x medisch en 1x poliklinisch. De ingeleide bevalling was in een ander ziekenhuis dan de andere 2. 3 keer als top ervaren! Lieve mensen. Luisterde goed naar wat ik wilde en stonden me bij tijdens de weeën. Ook mijn man werd goed verzorgd haha!
Ja hoor, heel postieve ervaring hier! Moest onverwachts naar het ziekenhuis met gebroken vliezen voor 37 weken en ben er ontzettend fijn begeleid. Was toen even teleurgesteld dat ik niet met mijn eigen verloskundige kon bevallen, maar dat gevoel was snel weg. Kijk er heel goed op terug!
Hier mijn verhaal: https://www.forumfeminarum.nl/t/bevalling-kraamtijd/11767/181?u=fredje
Ik heb een medische bevalling gehad en dat was een fijne ervaring. Ik voelde me heel veilig en het medisch personeel was heel betrokken en kundig. Ze grepen ook niet te snel in. Ik kreeg de tijd en ruimte om het zelf te doen en dat is ook gelukt
Ja! Kijk heel erg positief terug op mijn medische en ingeleide bevalling. Was blijer met de gynaecoloog dan met mijn verloskundige en had het niet op een andere manier willen doen. Vind dat er heel erg goed naar mijn wensen geluisterd is en ze bewaakten zelfs mijn bevalplan beter dan dat ik dat zelf deed.
Het heeft mij wel geholpen om me te verdiepen in verschillende keuzes vwv pijnbestrijding, CTG, weeënopwekkers e.d. want ik vond dat er toch best veel op je af kwam. Fijn om daar van tevoren al over hebben nagedacht, vond ik. Daardoor voelde het ook heel erg alsof ik de regie had.
Yes, ik wilde heel heel graag weer thuis bevallen, maar moest in het ziekenhuis bevallen. Vond het verschrikkelijk dat ik niet weer thuis kon bevallen en dat ik ook nog eens ingeleid moest worden.
Ik vond het achteraf helemaal top! Helaas geen pijnstilling kunnen krijgen, ik had zoiets van als ik er dan toch ben⊠maar goed, prima verloskundige en �, ze hebben mij er goed doorheen geholpen en naderhand rust gegund om een beetje bij te komen, geholpen met douchen om daarna naar een andere kamer te gaan. De dames die hielpen gedurende de avond/nacht had ik wisselende ervaringen mee, de ene echt helemaal geweldig en de andere dreigde naar mijn mening met kunstvoeding toedienen als ik niet met de hand wat zou kolven (terwijl er geen aanleiding voor was).
Ik kijk er positief op terug iig :).
Wooow wat veel reacties! Heeeel erg bedankt. Ontzettend lief en fijn!
Wat een opluchting dat er toch nog veel mensen zijn die positief kijken op een bevalling in het ziekenhuis. Ik ben echt een stuk meer gerustgesteld nu
Ik heb helaas niet de keuze om thuis te bevallen, maar aan de andere kant is daardoor de âteleurstellingâ minder groot als ik toch naar het ziekenhuis moet voelen.
Ik ga nu jullie beval verhalen lezen in het bevallingstopic en hoop dat ik over een tijdje ook een positief bevallingsverhaal kan delen
Ja. Vaak gaat het vanzelf over met goede handhygiëne. Goed handen wassen, na iedere toiletgang, voor iedere maaltijd, voor je eten gaat pakken. En ook na iedere verschoning vd kinderen.
Als ze er echt last van hebben (1 van onze lag er dan echt wakker van, snachts heb je de meeste klachten) kuur, maar dat hebben we pas 1x echt hoeven doen. Het advies van vroeger om dan het hele gezin te behandelen is inmiddels ook achterhaald begreep ik.
Het ging een tijdje terug over weekplanners van Thuis bij Muis, hoe bevalt die? @anon37686689 @DelilahBard @Pantoffeldiertje
Heel erg goed! Mijn zoontje (3) herkent de symbooltjes goed en wil zelf sâavonds met ons de volgende dag invullen.
Wij kochten hem omdat we problemen hadden met niet naar de opvang willen. Dit heeft dat wel opgelost gelukkig.
Hier wat minder enthousiast. Ik mis(te) best wat symbooltjes en vind de ruimte per dag wat beperkt. We gebruiken hem zeer weinig eigenlijk, maar we hebben er nu ook nog geen prominente plek voor. Als dat wel zo is, kan ik me voorstellen dat we hem intensiever zouden gebruiken.
Ik ben aan het zoeken naar een voor de grote dingen: dus opvang, school, bso, mama is thuis, heit is thuis. Maar dan tzt wel voor 2 kindjes, nu vooral voor onze oudste maar later ook voor de jongste. Kun je daar een planning voor 2 kindjes op kwijt, mochten er dingen verschillen in de dagindeling?
Er zitten 2 pijltjes bij waarmee je per kind kan aangeven welke planning bij welk kind hoort.
Je zou het naast elkaar kunnen doen.
Ik moet wel even aangeven dat ik er wel extra magneetsetjes bij heb gehaald.
Ik wilde liever niet in het ziekenhuis bevallen, want dat leek me juist een beetje eng en alsof ik de regie meer verloor. Had gekozen voor in principe thuis en als ik naar het ziekenhuis wil dan kon dat altijd. Na 13 uur weeën en de hele nacht doorhalen was ik zo op en zat nog maar op 5 cm ontsluiting. Toen toch voor gekozen om naar het ziekenhuis te gaan ivm pijnstilling. Ik vond dat ze daar heel erg goed luisterden naar mijn wensen, mijn angsten voor ingrepen serieus namen en goed uitlegden wat er ging gebeuren etc. Voor alles wat ze deden vroegen ze ook toestemming, vond ik ook heel netjes allemaal. Is me echt 100% meegevallen.
Wij hebben een urban arrow, twee wieler dus. Toen mn jongste nog in de maxi cosi erin zat paste er geen buggy bij. Driewielers zijn wat dat betreft wel voordeliger, meer ruimte. Maar die vond ik wel lastiger fietsen. Zou proefritten maken en evt kijken of je buggy bv aan de bagagedrager vast kan maken.
Gouden luiertip gevraagd. Ik gebruik overdag Kruidvatluiers maat 3 voor mijn zoontje van 4 maanden en dat is prima. Maar 's nachts wil ik hem eigenlijk liever niet verschonen als het niet hoeft. Nu gaat hij tussen 6-7 naar bed en om 7 uur 's ochtends weer wakker. Ik wil graag de verschoning van 22u laten vallen, want daarmee maak ik hem best wakker. Kruidvatluiers lekten door en ik heb nu Pampers Baby Dry. Deze nu 4 nachten geprobeerd en 1 nacht nog droog en 3 nachten doorgelekt. Die doorleknachten had meneer ook een ochtendpoep in zân luier gedaan. Kan Pampers dit niet aan en is dit normaal (wat me ook best logisch leek na 12u plas en ook nog poep) of heeft iemand nog een gouden tip voor mij?
Veel mensen doen hier in de nacht nog een luierbroekje over een gewone luier heen. Wij gebruiken baby dry voor de gewone en voor de broekjes.
Mijn kind krabt steeds zijn muggenbult op zijn wang open. Inmiddels al een krater en heel rood. Iemand tips hoe we dit het beste en mooiste kunnen laten genezen. We plakken al pleisters, maar hij haalt het eraf en de wond heelt ook niet goed (blijft vochtig).