Ik zou dit zeker ook met je verloskundige bespreken. Ver verwijderd van medische hulp ben je niet, want je verloskundige heeft namelijk mega veel qua hulpmiddelen e.d. Zij kan heel veel handelingen zelf verrichten. En mocht het echt nodig zijn ben je met een ambulance ook snel in het ziekenhuis.
Even mijn ervaring: mijn eerste bevalling ging ook best vlot. Ik had toen voorkeur voor het ziekenhuis, want het was m’n eerst en geen idee of het allemaal goed zou gaan. Het was verder geen medische bevalling, alles ging zonder complicaties. Maar wel snel dus bij de tweede heb ik een thuisbevalling besproken. Officieel mocht dit niet omdat ik te ver van het ziekenhuis woon, maar de verloskundige zei dat het wel kon, omdat het soms toch heel snel gaat. Ik had tot de bevalling geen echte keuze gemaakt maar in m’n hoofd al wel meer voorkeur voor thuis. Mocht ook op dat moment zelf beslissen zei m’n VK. Ik kreeg om 02.45 kramp en dacht is dit nou een wee en m’n baby is 05.11 thuis geboren. Dus binnen 2,5 uur bevallen. Blij dat ik thuis ben gebleven want had het ziekenhuis nauwelijks gered.