Mijn dochter is nu 3,5 jaar en slaapt nog steeds in slaapzak in ledikant. Ze past nog makkelijk in slaapzak van Hema (ze heeft maat 104). Ik durf het nog niet aan om haar in gewoon bedje te leggen, ze heeft eerder zo slecht geslapen en nu gaat het supergoed, dus ik zit het uit te stellen😉
Volgens mij was H. Rond de 2,5. Hij kon uit zijn ledikant klimmen en dat ding zelf al uit doen. Als dit niet het geval was, hadden wij gewCht tot dit wel zo was. Ik zou dan denk nog wel een nieuwe slaapzak kopen.
Ik ga het denk ik ook gewoon doen. Mijn vriend zegt ook het is je laatste dus geniet er lekker van en denk niet overal zoveel over na. Wil van de week wel even langs babypark om te testen en de kleuren in het echt te zien.
Ze staan ook regelmatig echt wel in goede conditie op Marktplaats. Helaas voor mij zelden hier in de buurt/in Belgie; maar dat is het misschien ook nog wel waard!
Ik zag overigens iemand die in de buurt van Schiphol woont die hem verhuurt, hoe slim is dat?
Ik vind het wel mee vallen hoeveel, maar hij is nu natuurlijk al afgeprijsd en voor die paar tientjes heb ik dan liever een nieuwe.
Dat is wel mega slim idd!
wat @Suikerklontje ook zegt: wij hadden een dekbed in haar ledikant toen ze 2 en een beetje was
rommelige foto, maar ik vond dat er altijd zo cosy uit zien
een soort goed geventileerde bedstee haha, ben er haast jaloers op
Jollein maat 110 is vanaf 90cm, dus die zou wel moeten passen, mocht je een nieuwe slaapzak willen kopen.
Hier ook gewoon dekbedje in ledikant en met bijna 3 over naar groot bed, werkt prima. En toen waren ze iig al gewend aan een dekbed
Thanks voor jullie reacties!
Ik laat ze het liefst nog zolang mogelijk in hun ledikant slapen, omdat deze bedjes niet te veel plek innemen in hun (niet super grote) kamer en ze dan lekker in hun bedje blijven (eruit klimmen hebben ze nog nooit gedaan).
Ik overweeg om ze straks in één keer over te laten gaan naar een volwassen-bed, zodat we niet ook nog twee peuterbedden (en matrassen en dekbedden etc…) hoeven aan te schaffen (van doorgeven naar het jongste kind is bij een tweeling geen sprake ). Bij voorkeur dan een stapelbed, zodat ze nog even samen op één kamer kunnen blijven (dat gaat nog heel goed en zo houden we een thuis-werkkamer over). Nu een peuterdekbed vind ik daarom niet de beste optie. Ik ga nog maar eens kijken naar grotere slaapzakken (van bijv Jollein).
Hier vanaf 2e verjaardag onder ikea dekbedje en klein kussentje in de ledikant. Slaapzak werd uitgetrokken.
Komt echt goed! Je rolt er vanzelf wel in, het is ook even een nieuw ritme vinden vooral in de ochtend. Hier breng ik als ik werk eerst 2 naar het kdv en daarna de oudste naar school (zitten helaas ook niet in de buurt van elkaar) en dan vertrek ik naar werk.
Bij mij staan ze vaak trouwens met 2 kinderen op het meerijd plankje. Ik heb geen duo wagen verder.
Je hebt ook nog een maatje kleiner dan een peuterdekbed; een baby dekbed. Daar heeft onze dochter 1,5 jaar onder geslapen. ( van 2-3,5 jaar). Nu is ze meteen over naar een 1 persoons dekbed.
Is er iemand die dit herkent en een beetje kan geruststellen? Mijn net 1,5 jarige praat nog niet echt. Hij heeft de wildste verhalen in brabbeltaal, maar nog geen duidelijke woorden. Hij zegt papa in de ruimte maar nog niet gericht tegen mijn man. We benoemen alles heel duidelijk en als hij ergens naar wijst dan vraag ik bijv. Wil je de bal of het boekje? Maar hij kijkt me dan echt vragend aan en blijft maar wijzen. We zingen ook liedjes en lezen dagelijks een boekje voor, maar brengt geen verandering. We moeten binnenkort naar het CB omdat de jeugdarts laatst benoemde dat hij met 1,5 jaar wel een paar woordjes zou moeten zeggen en we evt logopedie konden overwegen. Overigens is hij erg prematuur geboren hierdoor is hij overal wat later mee dan gemiddeld.
Yes. Mijn zoontje was ook laat. Met 1,5 was het brabbelen. Met 2 begon het een stuk duidelijker en nu met 2,5 kunnen we echt goed communiceren met hem in beide talen die we hem leren.
Kreeg van een vriendin die logopedist is de tip om online de SNEL test te doen. Misschien stelt dat ook wat gerust.
Jaa, dat lijkt me idd wel even zoeken. Heb met mijn andere kinderen ook nooit echt ritme gehad omdat ik alles op verzoek enzo deed dus dat word nu wel even anders. Denk niet meer dat het erg mogelijk is om alles nu op verzoek te doen omdat ik natuurlijk ook rekening moet houden met de andere 2.
Bij mij zit de opvang en school idd ook niet bij elkaar. Ik woon echt naast school en voor het kdv is het 15 min fietsen of 5 min met de auto. Ook niet heel ver hoor. Ik zie dat een andere moeder van school dat idd ook zo doet! Haar zoontje zat in de klas bij mijn dochter en haar andere zoontje op dezelfde groep als mijn zoontje. Voor mij niet per se nodig want ik werk volledig thuis en het zal niemand aan zijn reet roesten of ik nou om 0900 begin of om 0915.
Mijn neefje van 2 jaar en 3 maanden praat ook net pas echt duidelijker. En nu gaat het opeens heel snel, elke week weer woorden erbij en kleine zinnetjes, en steeds duidelijker praten. Het liet lang op zich wachten en gaat nu dus wel rap.
Met 14 maanden heeft de CB daar niet eens opgelet. Ja wel dat hij brabbelt en dat was prima. Begrijpen kan hij ook wel. Maar verder hoeft hij pas op controle te komen als hij 2 is. Dus ook al zou hij een achterstand hebben, zouden zij dat niet eens weten? Ik ben eigenlijk verbaasd dat CB daar dus soms wel op let en soms niet?
Mijn zoontje is iets jonger nu dan van jou 16 maanden en praat ook niet echt. Wel mama/papa/dag dag/heit (heet), bma(Bumba), maar dat was het ook echt. Boekjes en dan bijvoorbeeld de koe aanwijzen heeft hij echt 0 interesse in. Verder geen advies dus aan jou, maar vraag mij dus af of ik nu ook zorgen moet maken?
Ik vond het ook wel een beetje apart, want idd met 14 maanden zei de jeugdarts dat het brabbelen prima was en toen erachteraan van “ik wil eigenlijk wel dat als hij 18 maanden is wat woordjes zegt, maak maar een afspraak voor over 4 maanden”. Toen ik de assistente ernaar vroeg was ze ook wat verbaasd want alle controles hadden we gehad volgens haar. Overigens is mijn kindje dus 16 maanden gecorrigeerd qua ontwikkeling en klinkt hetzelfde als jouw kindje! Persoonlijk maak ik me geen zorgen, maar het CB kan me vaak met een vervelend gevoel naar huis sturen
Mijn kinderen zijn bijna 1.5 en ook prematuur geboren en praten ook nog niet echt.
Mijn dochter zegt alleen: mama, papa. En mijn zoontje zegt ook nog: eten, die, dat, ja (met overtuigende hoofdknikken erbij ).
En verder hebben ze hele uitgebreide brabbel verhalen.
We hebben binnenkort ook een extra CB controle. Is meer voor onze eigen gemoedsrust, maar ik vind het wel fijn. (Ook omdat ik overal lees dat meerlingen vaak wat achterlopen met taalontwikkeling…).
Mocht er dan extra ondersteuning worden aanbevolen dan zijn we er in elk geval op tijd bij.
We zingen heel veel liedjes en bij alles wat we doen zeggen we ook wat we nu doen etc…
Lezen doen we niet zoveel want ze hebben gewoon nog steeds geen rust in hun kont om te blijven zitten als we gaan lezen. Ze komen wel vaak met een boekje aanlopen en dan begin ik heel enthousiast te lezen. Maar na 1 bladzijde rukken ze al weer het boekje uit mijn handen
Ik zei gisteren tegen m’n man ‘je moet echt gaan beginnen aan het geboortekaartje’ en sindsdien is de helft van de advertenties op insta voor websites met geboortekaartjes. Terwijl we allebei er verder niet naar gekeken hebben.