Tips, ervaringen & aanraders #8

Zeker geen pleister erop. Moet aan de lucht drogen.

2 likes

Ja dat merken we, maar zonder blijft hij eraan krabben… en schiet het ook niet op… gedoe

Bedankt voor de tip! Dan ga ik nog even luierbroekjes halen en dat proberen. Zo irritant om steeds die slaapzakken nat te hebben.

1 like

Of 2 ‘gewone’ luiers over elkaar? Werkt hier ook en dat scheelt misschien weer luierbroekjes halen

2 likes

Wij gebruiken ook pampers en maat 4 gaf bij ons ook doorlekken. Vanaf maat 5 eigenlijk geen problemen meer gehad. We hebben een tijd ook zo’n overbroekje van een wasbare luier er omheen gedaan. Leek te helpen maar misschien was het placebo.

2 likes

Pampers harmonie!
Veel beter dan baby dry. En vallen ook wat ruimer, dus er kan ook meer in.
Misschien is het gewoon geluk (en ik heb een meisje), maar heb eigenlijk nog nooit een lekkage gehad muv buikgriep.

3 likes

Ons kindje krijgt hele grote bulten en krabt ook tot bloedens aan toe en muggen lijken hem ook bijzonder lekker te vinden, want zonder klamboe zit hij helemaal onder. We hebben van de HA een speciaal zalfje gekregen wat de jeuk verminderd en dat werkt goed. Meer een tip ter preventie dus. Overigens zijn de kraters hier wel mooi genezen, zie je niks meer van

2 likes

Heb je een grotere maat snachts al geprobeerd? Dat is hier meestal de oplossing bij constant doorlekken.

1 like

Eerste keer negatieve ervaring en tweede heel positief. Eerste keer heb ik 4 diensten gezien, werd er weinig gecommuniceerd of gevraagd hoe ik me voelde en waren we voornamelijk alleen in de kamer (ook tijdens een urenlange weeënstorm).

Ik had bij de tweede heel duidelijk van te voren aangegeven waar ik behoefte aan had en wat ik belangrijk vond en dat maakte heel veel verschil. En ze wisten dat ik heel veel angst voelde door de eerste ervaring. Bevalling was alsnog heftig omdat het zo snel ging en door een schouderdystocie en fluxus, maar ik heb me echt gehoord en gezien gevoeld. Kijk er daarom nu heel anders op terug.

1 like

Ja! Ik was bij mijn eerste medisch. Zo fijn begeleid in het ziekenhuis, alles werd goed overlegd en ze waren zo ontzettend kundig en lief.

Bij de tweede was ik weer medisch (mijn eerste kindje was ernstig dysmatuur en ik had zwangerschapsvergiftiging). Ik weet niet wat de reden van je medische zwangerschap is: maar ik heb met mijn verloskundige (eerstelijns) besproken dat als het met mij en de baby goed ging ik terug mocht naar de eerstelijnszorg. Ik kreeg groen licht van mijn gynaecoloog en ben uiteindelijk thuis bevallen!

2 likes

Fijn dat jullie ook een positieve ervaring hadden! @MargjeJ @Mrsyess

Mijn hele zwangerschap is ook medisch :blush:
Ik loop ook bij verloskundigen in het ziekenhuis. Ben rug patiënt en gebruik pijnstilling, vandaar.
Ik denk dat het echt “scheelt” dat ik voor mijn zwangerschap (wat ook in overleg is met het ziekenhuis) al wist dat ik volledig medisch zou zijn en dat thuisbevallen geen optie is

2 likes

Wij hebben ook Pampers Baby Dry, maar ik gebruik de broekjes. Ik doe dan 1 broekje in normale maat aan en dan 1 broekje in grotere maat achterstevoren (mijn dochter slaapt altijd op buik, dus als ze doorlekt is dat altijd aan voorkant) eroverheen. Dat werkt hier goed.

1 like

Zoontje van 4 maanden gaat hier snachts in 6+!! Dat is de grootste maat van Kruidvat volgens mij die onze tweejarige ook snachts draagt. Een 3’tje zou het echt niet houden nee.
Weet nog niet hoe zo’n luier houdt als hij meer gaat rollen enzo snachts.
Zou gewoon de grootste maat aandoen en niet twee.

1 like

Kan je de nagels afplakken met pleister? Of heel kort knippen misschien?

1 like

Voor iedereen die nog met jonge kinderen in het vliegtuig moet en graag raamstickers wil hebben. Bij de action hebben ze nu hele leuke voor €0,99 in allerlei soorten. Het is hier nu al een mega succes. We vliegen over 3 weken dus ik verstop ze vanaf nu weer zodat ze dan weer nieuw zijn.

2 likes

Huh serieus? Mijn kind van 3 draagt in de nacht nog maat 5 en gaat prima. Is 6 niet super groot voor een baby van 4 maanden?

Hier hebben al mijn kinderen ook zelden doorgelekt. Ik gebruik de beren luiers van de ah.

2 likes

Denk is echt afh van gewicht en breedte ? Mijn dochter is 1,5 jaar en draagt maat 4. Ze is nu ergens 10-11 kg pas en lang. Maar ken ook baby’s die grotere maar hebben dan haar.

1 like

Ja dat weet ik dat het afhankelijk is van gewicht en breedte. Ik was gewoon verbaasd dat een baby van 4 maanden een luier van maat 6 past.

1 like

Missc bedoelde ze als extra luier erover heen ?

1 like

@Roggebrood en @Broodrooster nee we doen het gewoon als enkele luier. 64 cm en 7,2 kg. Hij ligt toch alleen maar dus het schuift niet.
Het past hem eigenlijk best prima, was ook verbaasd.

Tweejarige van 14 kg draagt overdag 5 en voor de nacht 6+. Maar laatst had ik even geen 5 en heb ik haar een 3 aangedaan. Zat wel krap maar ging nog. Zoveel schelen die luiers denk ik eigenlijk niet haha

Wel allemaal Kruidvat huismerk. Met de berenluiers van ah lekte mijn dochter meteen door omdat die veel te los zat bij de benen. Misschien valt Kruidvat anders? Ik weet het ook niet.

3 likes