Tips, ervaringen & aanraders #8

Wooow wat veel reacties! Heeeel erg bedankt. Ontzettend lief en fijn!
Wat een opluchting dat er toch nog veel mensen zijn die positief kijken op een bevalling in het ziekenhuis. Ik ben echt een stuk meer gerustgesteld nu :heart:
Ik heb helaas niet de keuze om thuis te bevallen, maar aan de andere kant is daardoor de “teleurstelling” minder groot als ik toch naar het ziekenhuis moet voelen.
Ik ga nu jullie beval verhalen lezen in het bevallingstopic en hoop dat ik over een tijdje ook een positief bevallingsverhaal kan delen :blush:

16 likes

Ja. Vaak gaat het vanzelf over met goede handhygiëne. Goed handen wassen, na iedere toiletgang, voor iedere maaltijd, voor je eten gaat pakken. En ook na iedere verschoning vd kinderen.

Als ze er echt last van hebben (1 van onze lag er dan echt wakker van, snachts heb je de meeste klachten) kuur, maar dat hebben we pas 1x echt hoeven doen. Het advies van vroeger om dan het hele gezin te behandelen is inmiddels ook achterhaald begreep ik.

2 likes

Het ging een tijdje terug over weekplanners van Thuis bij Muis, hoe bevalt die? @anon37686689 @DelilahBard @Pantoffeldiertje

Heel erg goed! Mijn zoontje (3) herkent de symbooltjes goed en wil zelf s’avonds met ons de volgende dag invullen.

Wij kochten hem omdat we problemen hadden met niet naar de opvang willen. Dit heeft dat wel opgelost gelukkig.

4 likes

Hier wat minder enthousiast. Ik mis(te) best wat symbooltjes en vind de ruimte per dag wat beperkt. We gebruiken hem zeer weinig eigenlijk, maar we hebben er nu ook nog geen prominente plek voor. Als dat wel zo is, kan ik me voorstellen dat we hem intensiever zouden gebruiken.

2 likes

Ik ben aan het zoeken naar een voor de grote dingen: dus opvang, school, bso, mama is thuis, heit is thuis. Maar dan tzt wel voor 2 kindjes, nu vooral voor onze oudste maar later ook voor de jongste. Kun je daar een planning voor 2 kindjes op kwijt, mochten er dingen verschillen in de dagindeling?

1 like

Er zitten 2 pijltjes bij waarmee je per kind kan aangeven welke planning bij welk kind hoort.
Je zou het naast elkaar kunnen doen.

Ik moet wel even aangeven dat ik er wel extra magneetsetjes bij heb gehaald.

1 like

Ik wilde liever niet in het ziekenhuis bevallen, want dat leek me juist een beetje eng en alsof ik de regie meer verloor. Had gekozen voor in principe thuis en als ik naar het ziekenhuis wil dan kon dat altijd. Na 13 uur weeën en de hele nacht doorhalen was ik zo op en zat nog maar op 5 cm ontsluiting. Toen toch voor gekozen om naar het ziekenhuis te gaan ivm pijnstilling. Ik vond dat ze daar heel erg goed luisterden naar mijn wensen, mijn angsten voor ingrepen serieus namen en goed uitlegden wat er ging gebeuren etc. Voor alles wat ze deden vroegen ze ook toestemming, vond ik ook heel netjes allemaal. Is me echt 100% meegevallen.

2 likes

Wij hebben een urban arrow, twee wieler dus. Toen mn jongste nog in de maxi cosi erin zat paste er geen buggy bij. Driewielers zijn wat dat betreft wel voordeliger, meer ruimte. Maar die vond ik wel lastiger fietsen. Zou proefritten maken en evt kijken of je buggy bv aan de bagagedrager vast kan maken.

1 like

Gouden luiertip gevraagd. Ik gebruik overdag Kruidvatluiers maat 3 voor mijn zoontje van 4 maanden en dat is prima. Maar 's nachts wil ik hem eigenlijk liever niet verschonen als het niet hoeft. Nu gaat hij tussen 6-7 naar bed en om 7 uur 's ochtends weer wakker. Ik wil graag de verschoning van 22u laten vallen, want daarmee maak ik hem best wakker. Kruidvatluiers lekten door en ik heb nu Pampers Baby Dry. Deze nu 4 nachten geprobeerd en 1 nacht nog droog en 3 nachten doorgelekt. Die doorleknachten had meneer ook een ochtendpoep in z’n luier gedaan. Kan Pampers dit niet aan en is dit normaal (wat me ook best logisch leek na 12u plas en ook nog poep) of heeft iemand nog een gouden tip voor mij?

1 like

Veel mensen doen hier in de nacht nog een luierbroekje over een gewone luier heen. Wij gebruiken baby dry voor de gewone en voor de broekjes.

2 likes

Mijn kind krabt steeds zijn muggenbult op zijn wang open. Inmiddels al een krater en heel rood. Iemand tips hoe we dit het beste en mooiste kunnen laten genezen. We plakken al pleisters, maar hij haalt het eraf en de wond heelt ook niet goed (blijft vochtig).

2 likes

Zeker geen pleister erop. Moet aan de lucht drogen.

2 likes

Ja dat merken we, maar zonder blijft hij eraan krabben… en schiet het ook niet op… gedoe

Bedankt voor de tip! Dan ga ik nog even luierbroekjes halen en dat proberen. Zo irritant om steeds die slaapzakken nat te hebben.

1 like

Of 2 ‘gewone’ luiers over elkaar? Werkt hier ook en dat scheelt misschien weer luierbroekjes halen

2 likes

Wij gebruiken ook pampers en maat 4 gaf bij ons ook doorlekken. Vanaf maat 5 eigenlijk geen problemen meer gehad. We hebben een tijd ook zo’n overbroekje van een wasbare luier er omheen gedaan. Leek te helpen maar misschien was het placebo.

2 likes

Pampers harmonie!
Veel beter dan baby dry. En vallen ook wat ruimer, dus er kan ook meer in.
Misschien is het gewoon geluk (en ik heb een meisje), maar heb eigenlijk nog nooit een lekkage gehad muv buikgriep.

3 likes

Ons kindje krijgt hele grote bulten en krabt ook tot bloedens aan toe en muggen lijken hem ook bijzonder lekker te vinden, want zonder klamboe zit hij helemaal onder. We hebben van de HA een speciaal zalfje gekregen wat de jeuk verminderd en dat werkt goed. Meer een tip ter preventie dus. Overigens zijn de kraters hier wel mooi genezen, zie je niks meer van

2 likes

Heb je een grotere maat snachts al geprobeerd? Dat is hier meestal de oplossing bij constant doorlekken.

1 like