Tips, ervaringen & aanraders #8

Eerste keer negatieve ervaring en tweede heel positief. Eerste keer heb ik 4 diensten gezien, werd er weinig gecommuniceerd of gevraagd hoe ik me voelde en waren we voornamelijk alleen in de kamer (ook tijdens een urenlange weeënstorm).

Ik had bij de tweede heel duidelijk van te voren aangegeven waar ik behoefte aan had en wat ik belangrijk vond en dat maakte heel veel verschil. En ze wisten dat ik heel veel angst voelde door de eerste ervaring. Bevalling was alsnog heftig omdat het zo snel ging en door een schouderdystocie en fluxus, maar ik heb me echt gehoord en gezien gevoeld. Kijk er daarom nu heel anders op terug.

1 like

Ja! Ik was bij mijn eerste medisch. Zo fijn begeleid in het ziekenhuis, alles werd goed overlegd en ze waren zo ontzettend kundig en lief.

Bij de tweede was ik weer medisch (mijn eerste kindje was ernstig dysmatuur en ik had zwangerschapsvergiftiging). Ik weet niet wat de reden van je medische zwangerschap is: maar ik heb met mijn verloskundige (eerstelijns) besproken dat als het met mij en de baby goed ging ik terug mocht naar de eerstelijnszorg. Ik kreeg groen licht van mijn gynaecoloog en ben uiteindelijk thuis bevallen!

2 likes

Fijn dat jullie ook een positieve ervaring hadden! @MargjeJ @Mrsyess

Mijn hele zwangerschap is ook medisch :blush:
Ik loop ook bij verloskundigen in het ziekenhuis. Ben rug patiënt en gebruik pijnstilling, vandaar.
Ik denk dat het echt “scheelt” dat ik voor mijn zwangerschap (wat ook in overleg is met het ziekenhuis) al wist dat ik volledig medisch zou zijn en dat thuisbevallen geen optie is

2 likes

Wij hebben ook Pampers Baby Dry, maar ik gebruik de broekjes. Ik doe dan 1 broekje in normale maat aan en dan 1 broekje in grotere maat achterstevoren (mijn dochter slaapt altijd op buik, dus als ze doorlekt is dat altijd aan voorkant) eroverheen. Dat werkt hier goed.

1 like

Zoontje van 4 maanden gaat hier snachts in 6+!! Dat is de grootste maat van Kruidvat volgens mij die onze tweejarige ook snachts draagt. Een 3’tje zou het echt niet houden nee.
Weet nog niet hoe zo’n luier houdt als hij meer gaat rollen enzo snachts.
Zou gewoon de grootste maat aandoen en niet twee.

1 like

Kan je de nagels afplakken met pleister? Of heel kort knippen misschien?

1 like

Voor iedereen die nog met jonge kinderen in het vliegtuig moet en graag raamstickers wil hebben. Bij de action hebben ze nu hele leuke voor €0,99 in allerlei soorten. Het is hier nu al een mega succes. We vliegen over 3 weken dus ik verstop ze vanaf nu weer zodat ze dan weer nieuw zijn.

2 likes

Huh serieus? Mijn kind van 3 draagt in de nacht nog maat 5 en gaat prima. Is 6 niet super groot voor een baby van 4 maanden?

Hier hebben al mijn kinderen ook zelden doorgelekt. Ik gebruik de beren luiers van de ah.

2 likes

Denk is echt afh van gewicht en breedte ? Mijn dochter is 1,5 jaar en draagt maat 4. Ze is nu ergens 10-11 kg pas en lang. Maar ken ook baby’s die grotere maar hebben dan haar.

1 like

Ja dat weet ik dat het afhankelijk is van gewicht en breedte. Ik was gewoon verbaasd dat een baby van 4 maanden een luier van maat 6 past.

1 like

Missc bedoelde ze als extra luier erover heen ?

1 like

@Roggebrood en @Broodrooster nee we doen het gewoon als enkele luier. 64 cm en 7,2 kg. Hij ligt toch alleen maar dus het schuift niet.
Het past hem eigenlijk best prima, was ook verbaasd.

Tweejarige van 14 kg draagt overdag 5 en voor de nacht 6+. Maar laatst had ik even geen 5 en heb ik haar een 3 aangedaan. Zat wel krap maar ging nog. Zoveel schelen die luiers denk ik eigenlijk niet haha

Wel allemaal Kruidvat huismerk. Met de berenluiers van ah lekte mijn dochter meteen door omdat die veel te los zat bij de benen. Misschien valt Kruidvat anders? Ik weet het ook niet.

3 likes

Het gaat toch naast omvang ook om absorptievermogen? Dus een kind van 10 kilo plast meer dan een kind van 5 kilo, want grotere blaas en hogere intake. En een grotere maat absorbeert dan meer. De omvang trek je wel strak met die plakkers. Mijn dochter zou maat 3 hebben qua gewicht maar draagt op de opvang al een tijdje maat 4. Op vakantie hadden we eerst een restje maat 3 opgemaakt en daarna maat 4 gekocht en merkte wel veel verschil in hoe vol de luier was bij elke verschoning. Dus logisch ook om dan 's nachts een maat groter te pakken.

(Ik gebruik geen eens wegwerp normaal dus misschien roep ik iets stoms hoor)

4 likes

Bedankt allemaal voor de luiertips. Hij heeft nu even twee luiers over elkaar aan maat 3 (dat had ik in huis), maar ik ga zeker nog wat gegeven tips uitproberen. Even kijken wat voor hem werkt. :+1:

1 like

Nurofen! Mag je ook geven bij dreumes. Helpt icm mdt pcm beter. Je kunt op de verpakking lezen hoeveel je mag geven en hoe lang.

6 likes

Wat geven jullie jullie basisschool kind mee als lunch?

Onze dochter eet niet graag brood, maar volkoren crackers en mais/rijstwafels eet ze prima en graag. Dus ik dacht dat en dan wat snoeptomaatjes of druifjes erbij. Alleen nu krijgen we van de juf het verzoek er rekening mee te houden dat er vloerbedekking in de klas ligt en of we dus geen crackers of rijstwafels (kruimelen te erg) mee willen geven en yoghurt liever ook niet, want dat knoeit op de vloerbedekking.

Nu weet ik het dus even niet. Brood eet ze gewoon echt niet graag en slecht (paar happen). Zachte bolletjes eet ze redelijk, maar ik vind dat meer iets voor af en toe dan als dagelijkse lunch?

(Mn man zei al nou dan dus die volkoren beschuit die we hebben! Die kruimelt nog 10x zo erg als zo’n cracker, maar die mag wel zo te lezen).

Misschien eierkoek/krentenbol/ontbijtkoek? Niet als dagelijks maar wellicht voor de afwisseling? Lijkt me wel lastig zeg! Er blijven weinig opties over zo.
Misschien als je het brood roostert? Of maakt dat voor haar geen verschil?

1 like

Misschien iets van wraps, pannenkoeken, omelet oid?
Wat stom dat crackers of rijstwafels niet mogen. Wordt toch elke dag gestofzuigd neem ik aan, wat maken die kruimels nou uit.

2 likes

Ik maak wel eens gezonde wortelmuffins voor mijn zoontje. Kruimelen ook, maar misschien minder dan een cracker?

2 likes

Haha, geroosterd brood kunnen ze eigenlijk niet zo veel van zeggen nee gezien brood specifiek wordt benoemd, maar dat kruimelt natuurlijk nog meer :sweat_smile: tosti eet ze meestal wel goed, dus wellicht geroosterd brood ook wel!
Koek mag niet, ontbijtkoek en eierkoek dus ook niet. Die snap ik nog wel, want de meeste ontbijtkoek zit echt een hoop suiker aan toegevoegd.

@Fredje oh wraps ik nog wel een goede idd! Heb er volgens mij nog liggen in de kast van die kleinere, dus morgen meteen ff uitproberen.

@Bal ohja zou ook nog een optie zijn zoiets, goede! Heb wel eens eimuffins met groente gemaakt ook, die gingen er wel goed in. Maar heh eigenlijk zeker die eerste schoolweken weinig zin ook nog extra in de keuken te staan

@Calypso haha dat dus. Ik vind het ergens ook een beetje een bijzonder verzoek echt bij alles kan ik wel verzinnen hoeveel zooi dat kan geven? En nog wel vervelendere zooi dan kruimels. Banaan wat op de vloerbedekking valt waar ze op gaan staan, ontbijtkoek wordt ook echt vieze derrie als je dat mengt met speeksel. Een gekookt ei staat specifiek benoemt als dat dat mag, nou onze middelste maakt daar altijd zo’n rommel van (dat eigeel wil ze dan niet en gaat ze dan eruit halen en mee knoeien).

2 likes