Hebben jullie kruikjes gebruikt in de newbornfase? In t zkh worden die wel vaak gebruikt. Heb ze nog niet aangeschaft en beval eind sept/begin okt!
Ja dat moesten we in huis hebben van de kraamzorg. Sowieso in het begin toen mijn kind zichzelf nog niet warm kon houden altijd een kruikje erbij, maar daarna ook nog wel als het koud in huis was of 's nachts (tochtig huis)
Ja, alleen de eerste 2 weken was al snel niet meer nodig. Kindje van februari. Had ze geleend van een vriendin maar in de kringloop liggen er ook vaak 8383738. Wel even controleren of de rubbers nog waterdicht zijn. Die kun je oa bij Hema kopen.
En van die hervulbare knijpzakjes vullen met yoghurt?
Gezonde muffins of pannenkoekjes?
Ik heb ze wel lang gebruikt, kindje van eind november. Ze kon zichzelf niet goed warm houden en onze slaapkamer was ook erg koud. Zeker wel 2 maanden. Ik had ze wel geleend en inderdaad gecheckt of de dop nog goed waterdicht was.
Een paar dagen een elektrische kruik om het bedje voor te verwarmen. Eind april geboren.
Wij hebben ze bij onze oudste (juli) volgens mij vooral gebruikt om het bedje voor te verwarmen. Als ze dan bij ons in slaap viel, was de overgang minder groot dan dat je ze dan in een kouder bed weg legt. Bij de andere 2 (december en september) wel meer gebruikt.
Maar het verschilt zo per kindje. Vriendin kreeg in dezelfde maand een baby, daarna hittegolf en dan zat onze oudste weg te zweten in een romper en die baby meerdere lagen kleding, muts, wikkeldeken en nog te koud.
@iedereen bedankt voor alle lunchtips! Heb een heel lijstje gemaakt en genoeg te proberen de komende tijd. Heel fijn!
Nee :ā) 2 gekocht want leek zoān must te zijn. Nooit gebruikt⦠behalve voor de sier want leuke hoes. Wat we wel af en toe gebruikt hebben was zoān magnetron knuffeltje.
Heeft iemand dit fietsje toevallig van ze lidl? Klopt het dat het zo wiebelig is? Er is ruimte bij een achterwielen wat er voor zorgt. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar helpt niet. Mijn vriend zegt dat het zo hoort.
Ja wij hebben deze al ruim twee jaar! Is niet wiebelig bij ons, althans als ik je goed begrijp. Bedoel je dat de achterwielen los lijken te zitten?
Toen de kraamzorg hier kwam voor de intake gaf ze ook aan dat ik er 2 moet hebben. Ik beval ook eind september maar het is hier in huis nooit kouder dan 20 graden. Dus ik ben benieuwd of ik ze vaak nodig ga hebben. Ligt ook aan de baby natuurlijk.
Ze adviseren vaak 2 kruiken omdat die nodig zijn wanneer een baby echt een te lage temperatuur heeft maar dat komt zelden voor tenzij het misschien een laag geboortegewicht heeft. Ik heb altijd 1 kruik gehad met oog op dat als het nodig was ik mijn vriend zo naar de Hema kon sturen.
Mijn baby is geboren tijdens een hittegolf en alsnog hebben we de kruiken gebruikt (1 per keer)! Wel maar een paar dagen echt nodig gehad en daarna nog wel eens gebruikt om het bedje voor te verwarmen zodat het verschil met ons bed/onze armen niet te groot was.
Bij mān kindje van september wel lange tijd gebruikt. Bij mān kindje van januari denk ik in totaal 2 weken gebruikt.
Ja wij wel, maar niet lang hoor. Geloof 2 hooguit 3 weken. Ik ben een keer in maart bevallen en een keer in december.
Ja, om het bedje voor te verwarmen nog best wel lang. Dan haalden we ze er dus op een gegeven moment wel uit als we mān zoontje erin legden. En heb ook best nog wel een tijd zān romper en hydrofiel voorverwarmd voor na zān badje. Vond dat echt zoān luxe spa idee ofzo haha.
Ja dit deden wij ook inderdaad. Mijn kruiken heb ik van mijn zussen gehad, inmiddels 12 jaar oud maar ze lekten nog steeds niet. Dus kan je prima overnemen van iemand.
@topic voor onze 2e ben ik aan het kijken wat handig is zo een stokke new born set of een baby bjorn wipstoel?
Omdat wij als gezin aan tafel eten en ook om evt jaloezie tegen te gaan wil ik dan dat de baby als ze wakker is gewoon bij ons kan zitten tijdens het eten zonder dat wij per se haar de hele maaltijd vast hebben.
Ik heb ze bij mijn tweede allebei kunnen lenen en tot nu toe (2 maanden) is dat babyzitje van Stokke favoriet. Idd aan tafel, maar leg mijn baby er ook vaak in als ik even in de keuken bezig ben.
De wipstoel vindt hij ook wel prima, maar vindt zijn zus ook leuk om hem heel hard heen en weer te laten gaan Dan vind ik die Stokke ook wat makkelijker, kan zijn zus niet bij hem.
Wij hebben nu zoān 360 beker voor onze baby maar laatste tijd wilt hij er niet meer echt uit drinken. Iemand een tip voor een rietjesbeker of andere beker?
Onze dreumes drinkt sinds hij 13 mnd is ook goed uit een Camelbak fles. Fles zuigt ook niet vacuüm, dus dat is ook fijn.