Tips, ervaringen & aanraders #8

Nou idd. Daar ligt toch overal zand, klei, etc. Wat maken die kruimels dan uit :grin:

2 likes

Als ze koude tosti ook lust, is dat misschien ook wel een optie. Dat kruimelt bijna niet, niet echt meer dan een gewone boterham.

Ja idd wat een gek verzoek, ben benieuwd of elke ouder daar iets mee gaat doen hoor!
Je hebt op Instagram een hele groep super moms die zich helemaal richten op lunchboxes, misschien is dat leuk om eens te kijken voor inspiratie, bijv amsterdamlunchbox

2 likes

Even uitproberen of ze dat ook koud eet. Hebben gelukkig nog 2 dagen te gaan (kregen deze informatie begin vd middag).

@Hihalarisch ja ik vraag het me ook af, je wordt gewoon als je je kind iets anders dan brood mee wilt geven bijna gedwongen om meer tijd in de keuken door te brengen zo. Heb der echt niet iedere dag zin in, maar wil ook niet dat ze honger heeft natuurlijk. Ik ga eens kijken op IG on inspiratie op te doen.

Het moet ook nog wel makkelijk te eten zijn, want ze hebben 15 minuten en alles wat dan nog over is gaat mee naar huis. En ze eet ook nog hartstikke langzaam met ontbijt/lunch. Nu hebben we dat wel geoefend de afgelopen weken en gaat nu prima, maarja niet erover na gedacht dat het een ander soort lunch dan belegde crackers/wafels met wat rauwkost zou worden :sweat_smile:

Eet ze ook geen simpele volkoren bolletjes? Is niet echt ongezond. Vaak geef je dan 1 bolletje ipv 2 snee brood. Mijn zoontje is een trage eter en te krappe lunchtijd waardoor we al lange tijd over zijn maar bolletjes in de pauze. Verder vind ik vloerbedekking in de kleuterklas een grote error.

2 likes

Ja dat is volgens mij op heel veel scholen met continu rooster zo? Heb er iig wel meer over horen klagen. Gelukkig spelen ze eerst buiten en dan lunchen, want ik heb dus van vrienden uit een ander dorp gehoord dat de kinderen die het niet op hebben na 15 minuten dan mogen kiezen; of binnen blijven en verder eten of buiten spelen. Eigenlijk wordt je dan dus gestraft (want korter buiten spelen/ontspanning) als je je eten op wilt eten? Echt mega kwalijk, is ook het eerste wat ik op de scholen hier heb gevraagd hoe ze dat deden. En of de tv niet aan gaat tijdens de lunch, want dan weten we zeker dat ze is afgeleid en vergeet te eten.

@Broodrooster geen idee, als wij wel eens bolletjes eten is dat omdat mijn man ze heeft meegenomen en zijn dat van die witte. Zal morgen met boodschappen doen eens kijken wat ze aan volkorenvarianten hebben want dat zou ook nog wel een optie zijn.

2 likes

Zeker hebben ze volkoren bij de AH. Je hebt versie wit, bruin en volkoren.

3 likes

Deze zijn ook lekker, misschien wil ze dit eten?

4 likes

Ik zag deze bij picnic als inpso.
Stap 1 is oven op 200 graden haha.

5 likes

Gewoon volkoren bollen halen bij de supermarkt, hebben ze in jumbo/ah/etc gewoon standaard in het assortiment.

1 like

Die eimuffins kan je heel goed invriezen. Ik maak altijd een hele lading tegelijk.
Je kan er ook een soort mini quiche van maken al kruimelt die bodem vast ook weer teveel…

Groentewafels mocht je een wafelijzer hebben.

2 likes

Hier 1 boterham, fruit, een bifi worstje of rolletje kipfilet/cervelaatworst/boterhamworst, en dan soms nog een knijpfruit zakje of knijpyoghurt. Ook wel eens komkommer of paprika ipv fruit trouwens
Eten op school gaat hier heel slecht, en aangezien hij echt afviel ook is het nu beetje verwennerij geworden, maarja :sweat_smile:

Zie hierboven die mini muesli bollen, die doen wij ook ja! Of de krentenbol variant hiervan

3 likes

Hebben jullie kruikjes gebruikt in de newbornfase? In t zkh worden die wel vaak gebruikt. Heb ze nog niet aangeschaft en beval eind sept/begin okt!

2 likes

Ja dat moesten we in huis hebben van de kraamzorg. Sowieso in het begin toen mijn kind zichzelf nog niet warm kon houden altijd een kruikje erbij, maar daarna ook nog wel als het koud in huis was of 's nachts (tochtig huis)

1 like

Ja, alleen de eerste 2 weken was al snel niet meer nodig. Kindje van februari. Had ze geleend van een vriendin maar in de kringloop liggen er ook vaak 8383738. Wel even controleren of de rubbers nog waterdicht zijn. Die kun je oa bij Hema kopen.

En van die hervulbare knijpzakjes vullen met yoghurt?
Gezonde muffins of pannenkoekjes?

1 like

Ik heb ze wel lang gebruikt, kindje van eind november. Ze kon zichzelf niet goed warm houden en onze slaapkamer was ook erg koud. Zeker wel 2 maanden. Ik had ze wel geleend en inderdaad gecheckt of de dop nog goed waterdicht was.

2 likes

Een paar dagen een elektrische kruik om het bedje voor te verwarmen. Eind april geboren.

3 likes

Wij hebben ze bij onze oudste (juli) volgens mij vooral gebruikt om het bedje voor te verwarmen. Als ze dan bij ons in slaap viel, was de overgang minder groot dan dat je ze dan in een kouder bed weg legt. Bij de andere 2 (december en september) wel meer gebruikt.

Maar het verschilt zo per kindje. Vriendin kreeg in dezelfde maand een baby, daarna hittegolf en dan zat onze oudste weg te zweten in een romper en die baby meerdere lagen kleding, muts, wikkeldeken en nog te koud.

@iedereen bedankt voor alle lunchtips! Heb een heel lijstje gemaakt en genoeg te proberen de komende tijd. Heel fijn!

4 likes

Nee :’) 2 gekocht want leek zo’n must te zijn. Nooit gebruikt… behalve voor de sier want leuke hoes. Wat we wel af en toe gebruikt hebben was zo’n magnetron knuffeltje.

2 likes