Tips, ervaringen & aanraders #8

Heeft iemand dit fietsje toevallig van ze lidl? Klopt het dat het zo wiebelig is? Er is ruimte bij een achterwielen wat er voor zorgt. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar helpt niet. Mijn vriend zegt dat het zo hoort.

2 likes

Ja wij hebben deze al ruim twee jaar! Is niet wiebelig bij ons, althans als ik je goed begrijp. Bedoel je dat de achterwielen los lijken te zitten?

2 likes

Toen de kraamzorg hier kwam voor de intake gaf ze ook aan dat ik er 2 moet hebben. Ik beval ook eind september maar het is hier in huis nooit kouder dan 20 graden. Dus ik ben benieuwd of ik ze vaak nodig ga hebben. Ligt ook aan de baby natuurlijk.

Ze adviseren vaak 2 kruiken omdat die nodig zijn wanneer een baby echt een te lage temperatuur heeft maar dat komt zelden voor tenzij het misschien een laag geboortegewicht heeft. Ik heb altijd 1 kruik gehad met oog op dat als het nodig was ik mijn vriend zo naar de Hema kon sturen.

1 like

Mijn baby is geboren tijdens een hittegolf en alsnog hebben we de kruiken gebruikt (1 per keer)! Wel maar een paar dagen echt nodig gehad en daarna nog wel eens gebruikt om het bedje voor te verwarmen zodat het verschil met ons bed/onze armen niet te groot was.

5 likes

Bij m’n kindje van september wel lange tijd gebruikt. Bij m’n kindje van januari denk ik in totaal 2 weken gebruikt.

1 like

Ja wij wel, maar niet lang hoor. Geloof 2 hooguit 3 weken. Ik ben een keer in maart bevallen en een keer in december.

3 likes

Ja, om het bedje voor te verwarmen nog best wel lang. Dan haalden we ze er dus op een gegeven moment wel uit als we m’n zoontje erin legden. En heb ook best nog wel een tijd z’n romper en hydrofiel voorverwarmd voor na z’n badje. Vond dat echt zo’n luxe spa idee ofzo haha.

3 likes

Ja dit deden wij ook inderdaad. Mijn kruiken heb ik van mijn zussen gehad, inmiddels 12 jaar oud maar ze lekten nog steeds niet. Dus kan je prima overnemen van iemand.

@topic voor onze 2e ben ik aan het kijken wat handig is zo een stokke new born set of een baby bjorn wipstoel?
Omdat wij als gezin aan tafel eten en ook om evt jaloezie tegen te gaan wil ik dan dat de baby als ze wakker is gewoon bij ons kan zitten tijdens het eten zonder dat wij per se haar de hele maaltijd vast hebben.

Ik heb ze bij mijn tweede allebei kunnen lenen en tot nu toe (2 maanden) is dat babyzitje van Stokke favoriet. Idd aan tafel, maar leg mijn baby er ook vaak in als ik even in de keuken bezig ben.
De wipstoel vindt hij ook wel prima, maar vindt zijn zus ook leuk om hem heel hard heen en weer te laten gaan :sweat_smile: Dan vind ik die Stokke ook wat makkelijker, kan zijn zus niet bij hem.

2 likes

Wij hebben nu zo’n 360 beker voor onze baby maar laatste tijd wilt hij er niet meer echt uit drinken. Iemand een tip voor een rietjesbeker of andere beker?

Onze dreumes drinkt sinds hij 13 mnd is ook goed uit een Camelbak fles. Fles zuigt ook niet vacuüm, dus dat is ook fijn.

3 likes

Onze dreumes heeft veel verschillende bekers maar drinkt momenteel het meeste uit de simpele Hema tuitbeker (met harde tuit) met het antileklipje eruit. Ik denk omdat ze op de opvang dezelfde bekers hebben.

2 likes

Is deze ook helemaal lekvrij? Ik heb nu de rietjesbeker van de Hema maar die lekt verschrikkelijk.

1 like

Ja camelbak is echt lekvrij. Kan je ook zo in je tas gooien zonder ellende.

3 likes

Als het rietje is ingeklapt, lekt hij niet. Anders kan het wel lekken als de fles ergens ligt en het mondstuk wat open gedrukt wordt (maar dat is vrij logisch aangezien dat het drinkmechanisme is van de fles, beetje bijten op het mondstuk en dan drinken).

Voor dochter hebben we nu ook een kambukka fles, die lijkt ook op Camelbak, maar heeft een iets ander tuitje.

1 like

Onze baby (11 maanden) drinkt uit zo’n Mepal Campus beker met zon tuutje die je eruit duwt. Was daar dus nooit zelf op gekomen voor een baby, maar zijn zus heeft die voor school en hij pakte steeds haar beker van de salontafel om hem naar zijn mond te brengen.

Bij die 360gr beker doet hij dus steeds zn vinger onder dat ding en dan draait hij de beker om :upside_down_face: die mepal beker kan ook lekker als de tuut uit is, maar niet zo als hij met die 360gr beker voor elkaar krijgt (terwijl we die bij zn zussen op latere leeftijd mee in bed gaven haha).

@Ishq wij hebben bij alledrie vanaf het begin de newbornset van Stokke gebruikt. Nooit een wipstoel gehad en persoonlijk ook nooit gemist.

@fullmoon ohja dat hebben wij ook gedaan inderdaad! Heerlijk die warme kleertjes dan.

3 likes

Hier waren z’n eerste drinkbekers ook de 360 beker en de rietjesbeker van Philips Avent. Uit die laatste heeft hij het meeste gedronken, fijn ding.

1 like

De new born set hebben wij heel veel gebruikt! Inderdaad om er bij te laten zitten en later ook met de hapjes.

We hebben trouwens ook een wipstoel maar die meer gebruikt als ze nog rechtop moest blijven na de voeding en wij onze handen nodig hadden! En in de badkamer zodat we onszelf aan kunnen kleden :stuck_out_tongue:

1 like

Hier ook de newbornset veel in gebruik. Tijdens het eten, maar ook soms tijdens het koken als de ander er niet is om de baby te vermaken. En nu ook met oefenhapjes. Een wipstoel hebben wij ook (gekregen gelukkig) en gebruiken we zeer zelden. Alleen als de baby niet in de box wil zodat we ons kunnen aankleden of als ik even wat kleding wil omwisselen in de commode.

Edit: verkeerde quote, sorry!