Ik heb de newborn stoel tot ca 6 maanden dagelijks gebruikt, ook voor de eerste hapjes en inderdaad zodat ze met ons aan tafel zat, als we aan het koken waren of om haar veilig weg te leggen. In die tijd hebben we de baby bjorn wipstoel nauwelijks gebruikt. Nu de newborn stoel opgeborgen is, gebruiken we de wipstoel dagelijks. Maar ik heb het idee dat ze daar al wat groot voor wordt. Als ik echt moest kiezen, zou ik voor de newborn stoel gaan. Maar ze zijn allebei goed tweedehands te vinden!
Wij hebben nooit de newbornset gehad maar de babybjörn wel zoveel! Vond het met onze zomerbaby ook erg handig om die gewoon op te kunnen vouwen en onder de wagen of in de auto mee te nemen (hebben best veel ondernomen die eerste zomer). Maar voor een tweede zou ik denk ik voor een tweedehands newbornset gaan zodat we als gezin goed aan tafel kunnen zitten.
Bij de achterste wielen zit wat ruimte. Dus je hebt die ijzeren staaf, waar de wielen, het frame etc. Op zit en daar zit nog ruimte op die ijzeren staaf waardoor de fiets wiebelt. Maar ik kan het ook niet strakker aanschroeven of iets.
Wij hadden bij de eerste geen newborn schaal en ik wilde er bij de tweede per se wel een en het is echt zo fijn!! Zelfs mijn sceptische man vond hem heel handig.
De wipstoel hebben we niet zoveel gebruikt, zo’n electrische hangstoel wel!
Bedankt voor de tips voor een beker! Ik ga vandaag even op pad
Als je echt samen aan tafel wil zitten dan de stokke newbornset want een wipstoel op de grond is niet hetzelfde als aan tafel.
Voor de rest ben ik fan van de baby bjorn wipstoel, overal in huis te gebruiken en makkelijk meenemen. Beide wasbaar, 2ehands goed verkrijgbaar en verkoopbaar dus ik zou zeggen beide.
@Autumn Hier eerst de Nuby flip-it met handvaten en daarna camelbak eddy+. Beide hebben een vergelijkbaar principe waarbij je het iets op het rietje moet duwen/bijten om te drinken.
Stokke is hier favoriet, is zo gezellig samen aan tafel! Mijn man zet hem zelfs vaak naast zijn bureau / in de keuken als hij even iets moet doen (hebben app dus geen verdiepen ). Is echt ideaal, gebruiken het heel erg veel (kindje nu 5 maanden). Vinted staan ook heel veel opties (en vaak nauwelijks gebruikt)
Wij hebben de Stokke met newbornset heel veel gebruikt. Vind het (nu nog steeds) een hele fijne stoel.
Het wipstoeltje hebben wij minder gebruikt. Vond het wel handig bijv. ‘s-morgens met mezelf klaarmaken in de badkamer, dan zette ik hem in dat wipstoeltje. Maar was wel blij dat ik niet voor een hele dure gezwicht ben, omdat wij het dus niet veel gebruikt hebben.
We kunnen een Joolz day 3 + een maxicosi voor een goede prijs overkopen. Ik zou dat wel graag willen doen maar mijn man heeft liever zo’n Maxicosi set die je kan kopen waar je een kinderwagen/buggy van kan maken enzo… Dat lijkt me totaal niet fijn wandelen. Ik ben wel van plan om veel te wandelen en weet dat ik een Joolz fijn vindt wandelen. Heeft iemand ervaring met zo’n Maxicosi set? Het zou dan gaan om de Zelia S Trio van Maxicosi
Maar een joolz kan je ook een kinderwagen en buggy van maken toch?
Kun je ergens in een winkel met die Zelia wandelen? Ik ken hem niet, maar het is denk ik heel persoonlijk wat je fijn vindt.
Ik zou niet iets kopen dat minder prettig is alleen omdat er dan een maxicosi op kan, ik heb nooit gemist dat dat niet kon en als je het wel echt mist kun je een adaptersetje kopen voor de Joolz.
Oh wow, voor €50 kan je zo’n adapter kopen inderdaad! Dat wist ik niet. Wat chill.
En klopt inderdaad @Fishing maar hij vind het handig om de maxicosi op een onderstel te hebben ipv een onderstel voor de maxi cosi + een joolz. Maar met die adapter kan dat gewoon.
Ik ga even door zeuren
Ik weet niet zo goed waar deze vraag thuishoort dus wellicht zit ik verkeerd. Sorry dan…
Maar ik ben sinds 5 dagen weer begonnen met de pil. Ik merk aan mijn humeur en m’n huid dat ik er nou niet echt goed hierop reageer. Nu vraag ik me af of ik nu gewoon beter meteen weer kan stoppen of dat ik het beter even door kan zetten en dat t wellicht minder zou kunnen worden. Ik ben begonnen omdat ik bijna 2 weken ongesteld was (2de menstruatie na zwangerschap) en daarbij ook veel last van mijn hormonen. nu denk ik, had ik het niet wat meer tijd moeten geven om mijn lichaam weer op orde te laten komen.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen of wat verstandig is😅
Ik vind het ook niet echt logisch om alleen daarom een Maxi Cosi kinderwagen te nemen haha. Ze zullen trouwens best prima zijn maar ik zou je keuze er niet van af laten hangen. Tweedehands kun je die adapters ook prima vinden.
Haha ja je kan de maxi cosi er gewoon op klikken! Die adapters staan (stonden? Toen althans) ook veel op mp!
Man overtuigd
Een joolz 3 kinderwagen, maxi cosi + onderstel voor de auto en stokke draagzak gefixt voor €500.
Heel goeie deal!!
Jaaa mega blij mee! Van kennissen dus echt een gelukje. Moet nog 20 weken maar kon het voor deze prijs echt niet laten!
We gaan over twee weken op vakantie, we zullen veel bij het zwembad zitten. Ik wilde waterschoentjes kopen ivm uitglijden maar ze heeft ook nieuwe crocs nodig. Zijn die ook te gebruiken als een soort waterschoen?
Ik denk dat je met crocs niet kan zwemmen? Valt dat niet uit? En of het mag van het zwembad betwijfel ik ook .
Die Waterschoentjes (Slipstop) kan je gewoon het water mee in enz. Wij hadden ze dit jaar voor hè teerst en ideaal!! Na 4.5wk waren ze wel echt op en versleten