Mijn dochter begint te kruipen en ik vind het een beetje eng worden met het halfopen ledikant naast ons bed. Ook als ik er zelf naast lig. Ze drinkt echt nog meerdere keren per nacht bij mij, dus ik zit er ook niet op te wachten om haar naar haar eigen kamer te verplaatsen…
Ik zit nu te kijken naar die chicco next2me forever (@Huismus jij hebt deze toch?) Zijn die wanden hoog genoeg voor kindjes die gaan staan? Op plaatjes/filmpjes lijkt het niet zo, maar neem aan van wel toch, aangezien hij tot 4 jaar te gebruiken is.
Hoe veel te vroeg geboren? Je zou qua ontwikkeling Vanaf de uitgerekende datum moeten tellen ipv de geboren datum. Mij. Zoontje is nu 13 maanden en gecorrigeerd 10 en praat ook nog niet. Komt niet verder dan ehh uhh en ohh.
De kinderarts zei tegen mij dat er soms kinderen van 2 nog niet praten; dat hij zich daar niet zoveel zorgen over maakte (hebben een hele fijne kinderarts :p)
Mijn kindje is 7 weken te vroeg geboren. Ik zelf reken idd vanaf de uitgerekende datum en niet vanaf zijn geboortedatum qua ontwikkeling, maar het cb dus wel vanaf geboortedatum? Wij zitten niet meer bij de kinderarts voor controles, maar die man was ook heel relaxt haha
Ja, die wanden zijn wel hoog genoeg. Mijn baby staat nog niet maar ik moet heel diep reiken om haar in bed te leggen (slapend wegleggen lukt niet meer helaas, en ik ben aardig lang). Denk dat het wel ongeveer gelijk is aan een gewoon ledikant.
Als je het fijn vindt, kan ik de diepte wel een keer opmeten.
Ik heb het bedje nu zo gezet dat het lager staat dan mijn bed, dus ze kan er nog niet uitklimmen, maar als ze dat wel kan, is dat hekje heel makkelijk in gebruik. En je kunt hem er eenvoudig ook uithalen voor als het een vloerbed wordt of als het in de weg zit.
Kan hem iig wel aanraden.
Iemand hier coblo of Connetix? We willen dit aan onze dochter geven maar twijfel welke van deze 2.
Wij hebben veel van Connetix, bevalt goed. Op internet zijn veel artikelen te vinden waar ze alle soorten met elkaar vergelijken, op basis daarvan uiteindelijk een keuze gemaakt.
Ik ben ook benieuwd hiernaar. Ik neig naar Connetix. Waarom weet ik ook niet.
En vanaf welke leeftijd is dit leuk?
Tip voor iedereen met een Plus in de buurt. Je kunt daar na de geboorte van de kindje gratis de Kiekeboe Box aanvragen. Ik heb ‘m van de week opgehaald en het is verreweg de beste box van alle gratis boxen die er zijn! Vrijwel alles is goed bruikbaar. Luiers, doekjes, potje fruit/groente, dik sap, zakdoeken, slabbetje en lepeltje enz.
Ik zit al een paar maanden op marktplaats te azen op dat soort magneet spul… maar staat echt nooit wat op haha.
Ja of een nieuwe doos die dan voor 10€ goedkoper gaat ofzo
Deze in november voor 15€ gekocht. Past ook op het echte merk. https://www.amazon.nl/Desire-Deluxe-Magnetische-bouwstenen-kinderspeelgoed/dp/B09FYBWHNC
Heel erg bedankt! Ik hoop binnenkort even in de winkel te kunnen kijken, want het zou echt de perfecte oplossing zijn
Bij connetix heb je wel meer uitbreidingen maar is ietsjes prijziger. Vind het vooral jammer dat die knikkerbaan zo duur is (€110) want wil die aan opa en oma vragen. Daarom gaan we denk ik maar voor coblo, daar is de knikkerbaan iets minder uitgebreid en dan €50. Duur spul wel, nu maar hopen dat ze er leuk mee speelt.
Mijn dochter wordt 4 trouwens maar onze jongste van 1 speelde er ook al mee toen we bij iemand op visite waren die dit had.
Ik vind die knikkerbaan dus ook zo leuk hè! Wil misschien wat van Connetix geven voor de tweede verjaardag van m’n zoontje binnenkort. Volgens mij zijn die “knikkers” best groot toch?
Ja klopt! We hebben het zelf nog niet gegeven, maar was pas bij iemand die connetix had met knikkerbaan en ze zijn niet zo klein als glazen knikkers. Denk dat ze zo’n 3-4 cm zijn ofzo.
Iemand tips voor leuke spelletjes voor iemand van net 4? Heb Kroko-loko nu op dr lijstje staan, maar lijkt me wel leuk om nog wat spelletjes te krijgen. Niet al te ingewikkeld of wat te lang duurt.
Bunny Hop is leuk, maar duurt wel iets langer dan Kroko-Loko. Uno is ook een aanrader, ook handig om mee te nemen in je tas. En verder misschien iets als kwartetten?
Wie heeft er een Dolly bakfiets en een (melia) peuterschaal? Ik heb mijn dochter nu nog in de maxicosi in de bakfiets, maar daar is ze bijna te groot voor en een peuterschaal lijkt me ook handiger. Op mp worden ze genoeg aangeboden, maar allemaal zonder riempjes of bevestigingsset. Een vriendin zei dat ze in haar bakfiets (ander merk) de riempjes van de fiets zelf in de peuterschaal gebruikt. Kan iemand mij vertellen of dat bij de Dolly ook kan?
Wij hebben deze ook @Fishing. Prijs wisselt nogal dus wel waard om in de gaten te houden. Werkt perfect
Ik zou Dolly even mailen hoe het zit, als je hier geen antwoord krijgt. Ik vind ze altijd heel behulpzaam!
Hier ook een kindje van 1,5 en kreeg vorige week de opmerking van de schoonmaakdter dat ie wel een beetje laat is het (nadat ze ook had gezegd dat het wel snel is dat we een 2e krijgen
) en enerzijds trek ik me er niets van aan maar nderzijds natuurlijk wel. Onze zoon brabbelt ook een eind weg en zegt vooral papa, maar hij begrijpt wel wat we zeggen en in grote lijnen begrijp ik hem ook. Hij maakt ook keuzes tussen 2 opties. Heb vanuit de opvang ook niets bijzonders gemaakt, ik denk dat zij ook wel bijzonderheden zouden benoemen ?