Hahaha dit doet me denken aan mijn lieve zoon die met een speelgoedhamertje allemaal putjes had geslagen in een muur bij familie thuis die dus net alles verbouwd hadden
Ze hebben dat hamertje meteen weggegooid
Hahaha dit doet me denken aan mijn lieve zoon die met een speelgoedhamertje allemaal putjes had geslagen in een muur bij familie thuis die dus net alles verbouwd hadden
Ze hebben dat hamertje meteen weggegooid
@Random ik heb op de houten hamers van het gereedschapskistje en zon hamerbankje met staven die je erin kan meppen van die ronde viltjes voor onder een stoel geplakt gewoon van de Action en scheelt een hoop in hoe erg het door klinkt (en het hameren gaat er nog net zo goed mee haha).
@Moondust onze oudste en middelste hebben dit bed. Prima degelijk bed, kraakt niet. Hebben er gewoon een simpel matras bij van 40/50€ geloof ik. Prima matras voor ze en ben er zelf wel eens bij in slaap gevallen, lig er dan zelf ook oke op (voor zover je oke ligt in een peuterbed).
Wel ”nadeel” van het matras: Oudste inmiddels bed standje groter, dan leg je bij het voeteneind(of hoofdeinde) zon stukje aan het matras dat werkt opzich prima met matrasbeschermer en hoeslaken eromheen, maar als ik dan haar dekbed dan wat verder instop bij het voeteneinde schiet iedere keer dat stuk los/omgoog en loop je te klooien om het allemaal goed te krijgen. Met deze kennis had ik liever een matras gekocht waarbij je die extra stukken eraan kan ritsen ipv dat ze los zitten. Geen idee of ikea die heeft, stoort ook weer niet zo erg dat ik er een nieuw matras voor ga kopen en het is vooral gedoe als we haar bed hebben verschoond dus niet dagelijks gelukkig.
Dat is echt een suuuuuuperslimme oplossing! Die viltjes hebben we hier wel. Dankje
Ik zou het gewoon thuis alvast doen. Wij hebben het niet hardcore gedaan maar gewoon heel erg haar gevolgd in haar wensen, haha. Dus potje in de woonkamer gezet, ze wilde een tijdje het liefst bloot lopen. Twee weken later ondergoed gekocht, toen had ze nog best vaak ongelukjes. Weer twee weken later in onderbroek naar de opvang. Etc.
Dus niks met stickers ofzo maar heel rustig aan. Als je het op die manier doet overbrug je die tijd vanzelf wel
Ja hebben er dan zon dekbed van 120x150 in. Die gebruikte we ook al op het laatst in het ledikant. Bij een stand groter werd dat al snel wat krap, dus de oudste heeft inmiddels een 1 persoonsdekbed (die we dan dus bij de voeten wat extra instoppen).
Hier ook de eerste week basisschool. Ze heeft het enorm naar haar zin en gaat goed. Op advies van de juf toch halve dagen nog deze week.
Maar gisteren gingen we 's middags heel even kennismaken op de BSO. Rende ze toen ik net de jongste in de bakfiets had gezet, hard weg. Verstopte zich (ik zag haar gelukkig wel) en toen ik haar ging halen, rende ze weer verder weg.
Kon ik een sprintje trekken over het schoolplein en met een krijsend kind terug. Terwijl de jongste nog alleen in de bakfiets zat. En luisteren is nu sowieso optioneel, zo lijkt het.
Toen was ik er even klaar mee. Ik hoop dat het inderdaad een fase is
(Daar staat tegenover dat ze me vandaag 2x uit het niets knuffelde en zei dat ik haar liefste mama was).
Blij om die herkenning te lezen. Wat een verandering is dit ineens. Hoop maar dat t snel over gaat🙈
Hoe zag bij jullie de 18 maanden slaapregressie er uit? Geen idee of ze daar in zit, en ik probeer ook niet te kijken naar die sprongetjes/fases etc maar mijn dochter wordt elke nacht wakker en valt daarna moeilijk in slaap. De laatste tijd zijn we er soms wel 2 uur mee bezig voordat ze weer stil is. Geen idee waardoor ze wakker wordt midden in de nacht steeds. Ze sliep altijd goed, dus die gebroken nachten zijn wel even wennen. Tips of ervaringen zijn welkom.
Ik dacht ook dat mijn dochter er met die leeftijd klaar voor was maar vanaf interesse en vaak aangeven naar zindelijk bleek nog wel een hele grote stap.
Na een paar ongelukjes wilde ze ook absoluut niks meer met het potje en alles te maken hebben. Ik heb het nu net weer terug gezet (25 maanden) met een nieuw boekje over het potje en ze heeft nu weer hernieuwde interesse. Misschien dat ze vanuit ervaring ook gewoon zeggen dat ze er niet aan beginnen op de babygroep? Heb je binnenkort tijd met hem om het thuis echt aan te pakken zodat hij zo goed als zindelijk naar de opvang kan? Dan willen ze misschien wel meewerken maar niet als hij nog helemaal getraind moet worden. Vanaf de nieuwe groep zien ze ook de grote peuters naar de wc gaan en pikken ze het makkelijker op heb ik het idee.
Vanaf wanneer zou je zo’n bed aanraden? Of een grondbed (moesten er ervaringen hierover zijn)? Kindje is nu 5 maanden en hebben een wieg van 40x90, maar groeit er stilaan uit. Om nog voor een paar maanden een ledikant te kopen om dan vrij snel (?) naar een gewoon bed over te schakelen is zo zonde, maar qua veiligheid moet het natuurlijk ook in orde zijn.
Ja mijn dochter zegt ook ineens dingen waarvan ik denk
Ze gaat sinds maart naar school en is deze week weer begonnen na de vakantie. Ze zei vandaag deze appel moet dood, ik ga deze appel dood maken. Ook echt zo boos. Als ik het nu zo typ hier moet ik er ook wel om lachen maar dit zijn echt de invloeden van klasgenootjes ofzo. Herken dit totaal niet van haar.
Mijn zoon werd dan midden in de nacht wakker en echt ontroostbaar. Werd alleen rustig als hij dan bij ons in bed kwam liggen maar vaak werkte dat ook niet want dan ging hij een uur lang spelen in het donker.
Op een gegeven moment werd hij steeds dus midden in de nacht wakker en vervolgens in 06.00u, uiteindelijk hebben wij toen zijn 2e middagdutje afgeschaft en zijn ochtenddutje naar wat later gezet. Hij slaapt nu meestal ergens tussen 11.00-12.00 en meestal wel 2 uurtjes. Soms iets korter en is hij wel al wakker maar dan ligt hij gewoon in zijn bedje rustig te chillen. We halen hem er pas uit als hij echt gaat staan of ons roept. Dit gaat nu al een paar weken goed **afkloppen, maar hij slaapt nu tenminste eindelijk weer klokje rond.
Maar denk dat het kwestie van proberen is wat werkt. Wij hadden bijvoorbeeld ook dingen geprobeerd als hem in zijn eigen kamer troosten, geen interactie alleen zeggen nee nu slapen etc. maar dat werkte bij ons allemaal niet.
Onze oudste was 2 jaar en paar maanden en onze middelste heeft hem voor der 2e verjaardag gekregen. Maar ken ook kindjes die echt tot de 3,5 in een ledikant hebben geslapen, dus zo verschillend.
Onze oudste ging met ongeveer 20 maanden al naar een open bed want ze klom haar ledikant uit en dat werd gevaarlijk. Dus hebben toen de zijkant eruit gehaald (en mn man een plank gemaakt voor de stevigheid en met randje regen uitvallen).
Zon bed is wel hoger dan een ledikant in de laagste stand, zou dat zelf voor zo klein niet doen nog. Dan zou ik voor een grondbed gaan (geen ervaring mee, maar vind je hier wel ervaringen mee) ivm veiligheid.
Wij willen graag nog voordat onze oudste 5 wordt naar de zon. Zal eind februari/begin maart zijn. Waar heb je dan redelijk weer? Iemand nog leuke tips voor een leuk hotel of appartement? We hebben 2 kindjes van dan bijna 5 en net 2. We willen niet te ver, dus geen Curaçao of in die richting.
Canarische eilanden, zuid Portugal, Griekenland. Al moet je bij die laatste twee wel geluk hebben, het kan in feb ook nog regenachtig zijn.
Kaapverdië of Zanzibar! Is niet heel ver vliegen maar wel gegarandeerd goed weer. Canarische eilanden kan in die periode ook gewoon 20 graden en veel wind zijn als je pech hebt dus ik zou dan een paar uur extra vliegen op de koop toenemen.
Dubai is 6 uur ongeveer? Zou het zelf te lang vinden vliegen met onze dochter maar het land zelf wel leuk met en voor kinderen.
we zijn zelf vaak naar Griekenland gegaan april/mei en dan was het nog te koud om buiten e zwemmen.
Ja Griekenland gaat m niet worden. De oudste wordt eind maart 5 dus ivm leerplicht willen we voor haar verjaardag. Dan is t weer nog te slecht vind ik. Dubai trekt me niet zo, maar misschien heb ik een verkeerd beeld. Zal er eens naar kijken.
Ik geef nu 3 weken borstvoeding en op het begin hapte mijn baby niet altijd goed aan waardoor ik wondjes kreeg. Er heeft toen een lactatiekundige meegekeken en de wondjes zijn nu gelukkig weg. Het blijft nog wel gevoelig en ik heb het gevoel dat we toch nog ergens wat beter kunnen doen.
Ik kreeg net een advertentie op Instagram van The Thompson Methode. Dat is een online programma zo te zien. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het kost €72 en ik heb natuurlijk ook al geld uitgegeven aan de lactatiekundige. Vraag me af of het toegevoegde waarde zou hebben.
Wat geeft je het gevoel dat het beter kan?
Heb zelf geen ervaring met deze specifieke methode. Ik weet wel dat de onzekerheid van jonge ouders een economie op zichzelf is. Zeker bij borstvoeding zou ik niks kunnen verzinnen wat je uit een online cursus kan leren wat niet al van je kraamhulp en de lk hebt gehoord.